Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Hmmm... TI-83 werkt ook prima met assembly, heb ik me laten vertellen...
Jammer dat ik alleen een beetje TI-basic ken
Ach, Visual Basic, C/C++ en PHP zijn simpel .. maar ik heb nul verstand van de TI-83
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 20:37
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
******** schreef:
Ach, Visual Basic, C/C++ en PHP zijn simpel .. maar ik heb nul verstand van de TI-83
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
De talen zijn ook simpel

Het zijn de probleemoplossingen zelf die wel eens erg ingewikkeld kunnen worden. De taal is alleen een middel..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 13:00
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
ahaa, het poch-topic.
nou, ik ken een beetje het standaard:

HTML, JavaScript (niet alles hoor, maar ik kan er goed m'n weg in vinden), CSS (duh), DOS Batch (meer duh), TI-Basic (rekenmachinetaal, makkie), Q-Basic (ook niet alles maar wel aardig wat)

Ik ken ook 1 regel uit VBS en 1 regel uit PHP

Meer nog niet. Ik heb trouwens wel 'aanleg' voor taaltjes: ik heb m'n vader geholpen met Director proggen terwijl ik daar niks van wist. Heb ik meteen drie probleempjes voor hem opgelost . Wat ik nog wel wil leren: Flash proggen, PHP (dus ook MySQL?), *.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 13:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
******** schreef:
De talen zijn ook simpel
C/C++ is niet simpel. Sorry, maar da's gewoon onzin. Zelfs met 3 jaar Java ervaring was C++ nog knap ingewikkeld. Een beginner moet gewoon niet met C++ beginnen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
C/C++ is niet simpel. Sorry, maar da's gewoon onzin. Zelfs met 3 jaar Java ervaring was C++ nog knap ingewikkeld. Een beginner moet gewoon niet met C++ beginnen.
Het enigste aspect van C++ wat wel eens voor de nodige verwarring zorgt, vind ik de overerving van klassen (het perfect herkennen van ambiguiteit en het implementeren van polymorfische inheritance).

Maar in de meeste situaties lijkt het gewoon op C, alleen dat je met klassen werkt .. wat ik vaak zelfs overzichtelijker en eenvoudiger vindt dan het programmeren in C zelf

[edit]
Domme taalfouten

[edit-2]
Wat ik toe moet geven: ik programmeer al sinds mijn 10e levensjaar begon met C/C++ onder FreeBSD pakweg 3 jaar geleden .. dus ik heb er wel de tijd voor gehad en had al 8 jaar programmeerervaring opgedaan met PowerBASIC en Visual Basic

Laatst gewijzigd op 10-04-2002 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
De enige programmeertaal die ik ken is die van m'n TI-83...(z80 ofzo toch?)
Oud 10-04-2002, 15:28
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Chimera schreef:
C++ is ook niet echt moeilijk, zeker niet moeilijker dan Java. Niet voor niets was het op de universiteit in Amerika waar ik zat de eerste taal die men kreeg.
Oud 10-04-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:
C++ is ook niet echt moeilijk, zeker niet moeilijker dan Java. Niet voor niets was het op de universiteit in Amerika waar ik zat de eerste taal die men kreeg.
Dit vind ik op zich ook niet logisch.

Ik had ter introductie van programmeerstructuren eerst een stukje Pascal. Daarna ANSI-C en nu ben ik officieel de C++ modules aan het doorwerken (terwijl ik veel ervan al lang kan) ..

Eerst C, dan C++ .. aangezien C++ een superset van C is
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:40
Verwijderd
Wat ik denk waar Chimera ernaast grijpt, is dat ik over de taal zelf spreek en hij waarschijnlijk over de toepassingen ervan.

Zelf heb ik weinig tot nul verstand van de MFC API bijvoorbeeld, terwijl veel Windows programmatuur daarin geschreven is (daarvoor kan ik wel met de VCL API omgaan).

De taal zelf is helemaal niet zo groot. In tegendeel, ANSI-C is op zich een taal met een hele kleine basis. Zowat alle functies die je gebruikt haal je uit externe headers en libs, de zog. API (Application Programming Interfaces)..

Dus C op zich is heel goed te leren en C++ vormt daar enkel een objectgeorienteerde uitbreiding op (edit: en maakt sommige dingen als geheugenallocatie eenvoudiger)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:53
Verwijderd
TI-83
(q)Basic (hoewel ik bang ben dat ik het verleerd ben)
DOS batch
HTML
JavaScript
PowerScript ( << Cybase Powerbuilder)
SQL
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:08
AMDFreak
AMDFreak is offline
HTML, PHP, Javascript, CSS uhhhh meer nie d8 ik...
Oud 11-04-2002, 21:52
Verwijderd
HTML, CSS, Javascript, PHP, C++, Uscript ( niet echt een taal, maar is bijna zelfde als c++, maar dan alleen voor scripten voor Unreal Engine).
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:40
Speedo
Speedo is offline
eeeeehhhmmmm....

HTML,DHTML,CSS,JavaScript,Java,MySQL,VBScript,QBASIC,VB(knippen en plakken taal),C/C++ (begint al meer in de richting te komen),TI-83 BASIC, TI-83 ASM, PC-Assembler (mooie, pure taal, kost wel veel energie), PHP, GWL-BASIC

uhhh.. Dat was t wel zo'n btje en owja de DOS batch en de Linux bash maar dat zijn geen programmertalen...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 02:24
The-Offspring-GeeK
The-Offspring-GeeK is offline
HTML
PHP
MySQL
Javascript (beetje)
Basic
Oud 15-04-2002, 09:08
Refro
Refro is offline
Mijn lijstje

Assembly 8086
Assembly 8051
Assembly m68000
C (zowel voor windows, mac, pocketpc palmos,linux en solaris)
C++
c#
Basic
visual Basic
Java
Pascal
Delphi
Perl
php
snowball (is echt een taal)
Fortran
bash shell scripts
xml
logo (leuk voor AI)
phyton
postscript (is echt een programmeertaal)

nou dat was het wel zo'n beetje. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit als je de standaard constructies kent (if.then for enz) dan kun je je binnen een week in elke taal wel een beetje redden
Oud 15-04-2002, 10:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Speedo schreef:

uhhh.. Dat was t wel zo'n btje en owja de DOS batch en de Linux bash maar dat zijn geen programmertalen...
Dat zijn 100 maal meer programmeertalen dan HTML en CSS. Mensen die dergelijke opmaaktalen als programmeertaal noemen kan ik echt niet serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Dat zijn 100 maal meer programmeertalen dan HTML en CSS. Mensen die dergelijke opmaaktalen als programmeertaal noemen kan ik echt niet serieus nemen.
Idd, de basis is immers aanwezig. Voornamelijk met BASH kun je veel doen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Zo lang mee bezeg geweest?
*is nu toch wel nieuwsgierig*
Kun je die opdracht eens posten ofzo? Lijkt me wel interessant
Maar dit is offtopic natuurlijk
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=56184
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat ik denk waar Chimera ernaast grijpt, is dat ik over de taal zelf spreek en hij waarschijnlijk over de toepassingen ervan.
IMHO 'kun' je een taal pas gebruiken als er nuttige programmas in kan schrijven. Ik heb hele leuke ingewikkelde dingen gemaakt in (vrijwel puur) C++, heb een eigen shell moeten schrijven, eigen bestandssysteem, LZW implementatie, etc. Ik kan dus een programma schrijven in C++. Wat ik niet kan, is een windows programma schrijven omdat ik jack-sqaut van de windows API ken.

Syntax leren kan iedereen in een dag. Maar een taal daadwerkelijk in de praktijk kunnen gebruiken gaat je VEEL meer tijd kosten.

Daarbij komt nog eens dat hoewel de basis van veel talen (procedureel of OO) min of meer gelijk is, de kleine verschillen dan juist voor grote problemen kunnen zorgen. Je 'mag' in C++ veel meer in Java. Maar dat kan betekenen dat je dingen doet die niet kunnen, maar wel door de compiler toegelaten worden.

Wij hebben de OO denkwijze aangeleerd in Java. Dit heeft ervoor gezorgt dat ik mooi 'schoon' OO programmeer, ook in eigenlijk-niet-OO talen als C++. Maar de overstap naar een andere taal zorgt altijd voor problemen. Dit merk ik ook als ik heen en weer schakel tussen PHP en Java. PHP is IMHO veel te makkelijk met veel dingen, en dat kan voor verwarring zorgen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
IMHO 'kun' je een taal pas gebruiken als er nuttige programmas in kan schrijven.
Daarin heb je ook zonder meer gelijk

Citaat:
Ik heb hele leuke ingewikkelde dingen gemaakt in (vrijwel puur) C++, heb een eigen shell moeten schrijven, eigen bestandssysteem, LZW implementatie, etc. Ik kan dus een programma schrijven in C++. Wat ik niet kan, is een windows programma schrijven omdat ik jack-sqaut van de windows API ken.
Ghehe, same here

Ik heb dan wel niet een eigen shell of LZW implementatie geschreven, maar wel een eigen relationele database API opgezet vroeger (voor single user, simpel om gegevens weg te zetten en snel terug te lezen, natuurlijk random access)..

Daarnaast heb ik ook met BCB Windows programma's geschreven. Daarom ken ik wel de abstracte en vereenvoudigde VCL, maar heb niet zoveel verstand van de WinAPI op zich. Moest namelijk voor mijn pa een facturatieprogramma schrijven bijvoorbeeld .. eveneens heb ik op kantoor een AutoCAD Script compiler geschreven die op basis van bestandsselectie commando's uitvoert per tekening.

Maar dat is ook het mooie ervan. Het zelf bedenken van een oplossing en dat kost inderdaad VEEL tijd

Ik deed er voor die script compiler alleen al 3 maanden over, voordat ik deze netjes had overgezet van Visual Basic naar C++ Builder (reden: snellere performance, minder dependencies).

Citaat:
Daarbij komt nog eens dat hoewel de basis van veel talen (procedureel of OO) min of meer gelijk is, de kleine verschillen dan juist voor grote problemen kunnen zorgen.
LoL

Ik had in het begin vaak met crashes te maken door verkeerde vorm van geheugenallocatie. Kleine dingen, wist ik veel dat een globale variabele direct statisch is in C, dat leerde ik pas later in mijn opleiding bijvoorbeeld

Citaat:
Wij hebben de OO denkwijze aangeleerd in Java. Dit heeft ervoor gezorgt dat ik mooi 'schoon' OO programmeer, ook in eigenlijk-niet-OO talen als C++. Maar de overstap naar een andere taal zorgt altijd voor problemen. Dit merk ik ook als ik heen en weer schakel tussen PHP en Java. PHP is IMHO veel te makkelijk met veel dingen, en dat kan voor verwarring zorgen.
Daar heb ik soms ook last van. Ik kan soms niet exact afbakenen in PHP wanneer een variabele nu bestaat en wanneer niet, en dat komt juist door het simplisme van de taal.

Ik ben immers gewend alles van tevoren netjes te declareren van C/C++ en in PHP kun je weer quick and dirty programmeren. Soms leidt het tot vreemde constellaties

Dat ik voor mijn gevoel moet controleren of een variabele bestaat bijvoorbeeld. Iedere PHP programmeur zal het waarschijnlijk onnodig vinden als ik met de isset() functies aan de slag ga ipv te kijken of iets gelijk aan nul of leeg is

Maar goed, stelt zich nog de vraag wat iemand wil programmeren. Een beginner zal zich niet zo snel op ingewikkelde zaken storten, en uit dat zicht is de taal eenvoudig te leren.

Je 'kunt' de taal dan wel, maar je bent nog lang niet bekend met de (soms erg sluwe) toepassingen ervan Maar ja, dat komt met de jaren, dat noemen ze ervaring

Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:21
Kozak
Kozak is offline
|C++,C#,C, beetje Java , Visual Basic, HTML, PHP,SQL, SHTML,z80 Assembly, 68k Assembly, ASP, beetje Perl , Batch , Flash, Ti-Basic

ALs je goed wilt kunnen coden raad ik je echt aan om eerst Assembly te coden, op die manier leer je de grondbeginselen van hoe een computer aanstuurt tenminste...
Oud 16-04-2002, 20:30
Six4Eight
Six4Eight is offline
HTML, CSS (als je het een taal mag noemen), Perl, PHP, Javascript en een heel klein beetje ASP.
Oud 17-04-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Kozak schreef:
|
ALs je goed wilt kunnen coden raad ik je echt aan om eerst Assembly te coden, op die manier leer je de grondbeginselen van hoe een computer aanstuurt tenminste...
IMO kun je beter eerst beginnen met C++ ofzo. Dan kun je al 'logisch' denken, loops maken, voorwaardes enzo, wat nodig is voor assembly
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 13:26
Kozak
Kozak is offline
Echt waar Assembly moet je gewoon kennen, ik kan het belang ervan neit vaak genoeg aangeven!
Oud 17-04-2002, 14:24
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik kan wat in QuickBasic schrijven... en een simpel batch-filetje lukt ook nog. En dan houdt het voorlopig op.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Kozak schreef:
Echt waar Assembly moet je gewoon kennen, ik kan het belang ervan neit vaak genoeg aangeven!
Een beetje theoretische kennis over de interne werking van een PC (instructiesets, heap / stack, etc) lijkt me genoeg .. je hoeft echt geen assembly te kennen om een goede programmeur te worden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 17:19
Kozak
Kozak is offline
Citaat:
******** schreef:
Een beetje theoretische kennis over de interne werking van een PC (instructiesets, heap / stack, etc) lijkt me genoeg .. je hoeft echt geen assembly te kennen om een goede programmeur te worden.
Ja idd, niet extensive maar de dingen die jij opnoemt moet je inderdaad wel weten etc!
Oud 20-04-2002, 17:54
Verwijderd
Geen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kozak schreef:

Ja idd, niet extensive maar de dingen die jij opnoemt moet je inderdaad wel weten etc!
Maar dat heeft geen barst met Assembly te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:10
Aries
Aries is offline
C/C++ uiteraard....
Turbo Pascal..
Delphi
GWBasic
Quick Basic
HTML (voor wie dat een programmeer taal vind)

Library's:

Allegro.... (Oh YES...)
DelphiX
SXMedia...
MCGA.TPU.. (hele oude bak ik weet het)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 17:50
Kozak
Kozak is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Maar dat heeft geen barst met Assembly te maken.

Nee, inderdaad . Ik ben gedold
Reageren

Regels voor berichten