Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 21:13
lingua
lingua is offline
zo ja,
wat?
hoe kwam dat?

ikke nie trouwens
Oud 20-06-2003, 21:22
Catootjuh
Catootjuh is offline
lang geleden heb ik wel eens 3 vingers gebroken
mijn hand was na een aanval van reuma helemaal verkrampt/ontstoken en stijf. Ik kreeg hem toen niet meer open (gestrekt). Dus toen heeft een arts in het ziekenhuis hem geprobeerd open te krijgen ai ai ai ai... toen hoorde we krak krak krak... niet echt slim

... maar na 6 weken kon ik mijn vingertjes weer gebruiken
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:31
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Nope, nog nooit iets gebroken. Heel misschien wel es een keer iets gekneusd, maar nooit gebroken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien mn tenen maar dat weten ze niet zeker omdat ik pas bij de huisarts was toen het al weer vast gegroeid was maar het zit nu heel raar weer aan elkaar gegroeid. Toen dachten ze echter dat het gekneusd was. Verder nog niets gelukkig.
Oud 20-06-2003, 22:11
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
sleutelbeen

was van mn bed afgeflikkerd toen ik 2 was
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:31
Verwijderd
neen

en nu snel ff afkloppen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:38
notbonefish
notbonefish is offline
nope.
met dank aan mijn halfbloed-zweedsheid voor mijn zware bottenbouw...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:46
yliek
yliek is offline
lichamelijk, nej.

Ik heb wel al twee keer een spiegel bovenop me gekregen, tijdens het poetsen, heb ik nu nog een lidteken van net boven mijn knie.
Oud 20-06-2003, 22:51
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nee, niet bij mezelf.

Tijdens de judotraining 2 keer een sleutelbeen van mijn partner gebroken. Ja kan gebeuren als ie verkeerd valt...

O ik heb ook wel eens een pen gebroken
Oud 20-06-2003, 22:54
M@rco
M@rco is offline
Gelukkig niet.
Oud 20-06-2003, 23:48
Lie_Aap
Lie_Aap is offline

Ja ik heb mijn elleboog een x verbrijzeld..ik gleed uit in school waar water lag van een brandslang, moest meteen 4 dagen in ziekenhuis blijven en ze hebben er toen 2 metale pennen en een ijzerdraadje in gezet....die moeten er pas uit als ik er last van ga krijgen omdat ze er beetje uit kunnen gaan steken, heb nu een litteken van ongeveer 10 cm op mijn elleboog, ach staat wel stoer. alleen die dagen in ziekenhuis waren zo SAAI maar me arm kan ik nu weer helemaal gebruiken alleen als ik psies tegen die pen aan stoot kan dat wel erg pijn doen, het kan dus zo zijn dat ik rest van me leven met die dingen in mijn lichaam blijf lopen.
Oud 21-06-2003, 00:23
Verwijderd
Nee, nog nooit.

Enkel eens wat ribben gekneusd en mijn sleutelbeen die gebarsten was.

Mijn ribben waren gekneusd nadat ik omvergereden was door een brommer.
Mijn sleutelbeen gebarsten doordat mijn zus en ik aan het spelen waren in bed en ik eruit gevallen was, 'k was nog een kleine uk.
(Heel toevallig eigenlijk, aangezien hier nog iemand door dezelfde reden zijn sleutelbeen gebroken heeft )

'k Weet nog dat ik als kind jaloers was op degenen die iets gebroken hadden, want zij mochten met krukken lopen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 02:38
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Al me vingers op me rechter middelvinger na.

Polsen meerdere keren

Enkels meerdere keren

schouder uit de kom

tenen gebroken

allemaal door stomme dingen en door sporten.
1 van me vingers heb ik in me slaap gebroken vraag niet hoe het me gelukt is maar twas me gelukt...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:40
MoonWolf
MoonWolf is offline
Nope, alleen wel eens wat gekneusd.
Oud 21-06-2003, 09:40
Somebody Special
Somebody Special is offline
M'n sleutelbeentje in groep 2 of 3.
Waren met de hele klas in de speeltuin en ik rolde van een berhje af, krak!
Ik wist, als hummeltje van 5/6 meteen dat het gebroken was, maar de juffrouw geloofde me niet.
Uiteindelijk, na veel gehuil van mij, heeft ze toch m'n moeder maar gebelt.
We zijn naar het ziekenhuis gereden en idd, het was gebroken.
K*T juf, ik moest d'r toch al niet
Oud 21-06-2003, 09:59
Upke
Upke is offline
Nee nog nooit, maar misschien ooit een teen maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:03
X
X is offline
ja mijn knie.
ik sprong met gym op de trampoline en kwam verkeerd neer.
een operatie gehad, schroef ingezet en moest 8 dagen in het ziekenhuis blijven.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:08
Verwijderd
bovenarm, pols, neus, 2 ribben en een scheenbeen..
Die laatste was ook flink gekneusd en deed verre weg het meeste pijn. Heb ik ook lang meer rond gestroppeld.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:12
Qimm
Qimm is offline
Mijn kaak op 2 plaatsen door val van paard en mijn hart.
Oud 21-06-2003, 10:19
@Moon
@Moon is offline
Ikkuh nog nooit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:27
Verwijderd
Nog nooit, wel eens een kneuzing (ik was in mijn enthousiasme over een telefoondraad gestruikeld en toen ongelukkig neergekomen)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
pols...dubbele breuk. Altijd leuk als je bot eruit steekt....

ohja geflikkerd met de fiets was de reden. Wat heb ik daar om kunnen lachen in het ziekenhuis zeg...hah machtig, alleen daarna het rechtdraaien van de pols, maakte een snel einde aan mijn lachtbui
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:42
one-monkee
one-monkee is offline
Linker bovenbeen "gespleten" was toen een jaar of 8 tijdens turnen met mijn been klem gezeten tussen zo'n gat in de trampoline (aan de zijkant, van die witte elastieken) en toen doorgeklapt zeg maar.

Pen door mijn scheenbeen gehad en 5 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ik in een soort constructie lag anders wou het niet helen.
Oud 21-06-2003, 10:46
Fatality
Fatality is offline
Linker arm gebroken, tijdes voetbal.. werd onderuit geschopt
En rechter arm gebroken door een omhaal in de gymzaal

Dit in 2 jaar

Beide armen waren gewoon gebroken, dus hoefde er niet aan gewrikt te worden..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:35
vosje16
vosje16 is offline
linkerarm gebroken toen ik 6 jaar was... We hadden toen een schommel, ringen, glijbaan, en klimtouw thuis (stonden naast elkaar)
Ik had de touw in een van de ringen vastgeknoopt en was daarop gaan schommelen...Plots was de touw losgekomen en PLETS op mn arm
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-06-2003 @ 11:36:
pols...dubbele breuk. Altijd leuk als je bot eruit steekt....

ohja geflikkerd met de fiets was de reden. Wat heb ik daar om kunnen lachen in het ziekenhuis zeg...hah machtig, alleen daarna het rechtdraaien van de pols, maakte een snel einde aan mijn lachtbui
Zo had ik m'n been gebroken, vallen van m'n fiets.
Ik weet nog dat ik op de grond zat en gniffelde;'Ooh ja, ik moest natuurlijk een keer vallen...' vervolgens wilde ik opstaan maar voelde het alsof m'n been in modder wegzakte.. Ik weer gniffelen;'Ooeh, dan moet ik natuurlijk ook m'n enkel verstuiken..'
En toen probeerde ik wéér op te staan... maar toen zakte m'n been echt heel eng weg, 't deed geen pijn ofzo.
Vervolgens kwam er iemand aan (ik was op een grote verlaten parkeerplaats gevallen, op weg naar school) en na een tijdje stonden er een paar mensen... Ik kreeg een klein klapstoeltje om op te zitten en een deken om me heen (het vroor en ik was helemaal nat en koud).
En tja, toen kwam de ambulance.. dat was echt pijnlijk vanaf toen... Ik zag ook dat m'n hele voet in een rare houding ten opzichte van m'n knie lach...

En tja, het zetten was echt verrukkulluk Ik herinner me nog dat de dokter beide delen van het bot dus goed tegen elkaar wilde hebben en dus een beetje aan het trekken en duwen was... Hij zei;'Goed ontspannen he..' oef, wat een stomme opmerking!!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:55
Balance
Balance is offline
niks gebroken.
wel 5 maal knieschijf uit de kom geschoten en vrij veel kneuzingen opgelopen.
Oud 21-06-2003, 12:01
Reneetje
Reneetje is offline
Nope.
Oud 21-06-2003, 12:44
Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
enkel gebroken tijdens het voetbal, er ging een gast van 85 kilo bovenop staan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:31
zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Citaat:
X schreef op 21-06-2003 @ 11:03:
ja mijn knie.
ik sprong met gym op de trampoline en kwam verkeerd neer.
een operatie gehad, schroef ingezet en moest 8 dagen in het ziekenhuis blijven.
Pechvogel ! Ik ook mn knie heel kort geleden maar t hoefde gelukkig alleen maar in het gips.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:36
Koen
Koen is offline
M'n bovenarm, vlak boven m'n elleboog. Tas met ringmap kwam tussen m'n stuur en m'n bovenbeen, en voor ik 't wist ging ik over m'n fiets en lande op m'n handen. Rechts was niks aan de hand, m'n linkerarm kon ik niet bewegen. Maar het deed geen pijn ofzo. In het ziekenhuis kwam de pijn wel, maar echt erg was 't niet. Alleen die revalidatie na een luttele 4 weken gips duurt zó lang, dat is nog wel 't vervelendste.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:44
Verwijderd
gebroken nee.. zwaar gekneusd wel
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 18:14
KiMZz
KiMZz is offline
Jah, toen ik klein was (naja jaar of 9 denk ik) knakte mijn rechterpink dubbel. Iedereen dacht dat ie gekneusd was, omdat ik m nog wel kon bewegen. Ook niet naar de dokter geweest ofzo. Maar toen t uiteindelijk over was bleek ie super krom te staan. Conclusie: hij was wel gebroken en scheef gegroeid... Mjah heb er verder geen last van
Oud 21-06-2003, 18:16
Verwijderd
Mn wang, ofja gebroken..
er zat een scheur in na een avondje stappen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 18:22
Erbenda
Erbenda is offline
M'n rechter arm gebroken. In het ziekenhuis (!) van een glijbaan afgesprongen, en verkeerd terecht gekomen. Het scheelde wel; de dokters waren dichtbij. Ik was toen 6 jaar.
Toen ik elf was heb ik m'n enkel gebroken. Ben toen op school verkeerd van een paaltje afgesprongen. Tja ik ben gewoon niet zo goed in springen...
Oud 21-06-2003, 20:27
Brown eye
Brown eye is offline
de chirurg heeft m'n elleboog twee keer gebroken tijdens twee operaties (vorig jaar juni en dit jaar eind mei) omdat mijn elleboog in de eerste uit de kom is geweest en zit niet hemal goed!! ...maar verders nix!
Oud 21-06-2003, 20:33
Maddan
Maddan is offline
middenhandsbeentje, toen er een keer zown melkkar van albert heijn van ongeveer 180 kilo op viel

kwam er pas na anderhalve maand achter, was te laat en nu heb ik een misvoormde hand (beetje dan hehe)
Oud 21-06-2003, 20:57
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
sgirl schreef op 20-06-2003 @ 22:13:
zo ja,
wat?
hoe kwam dat?

ikke nie trouwens
Nog niks.
En waarom? Omdat ik kennelijk nogal stevig inelkaar zit. (Lichamelijk iig)
Oud 21-06-2003, 21:12
Liesje2
Liesje2 is offline
Mijn borstbeen: ik deed aan topturnen en ik kwam bij het maken van een gestrekte salto verkeerd neer => borstbeen gebarsten (wisten we pas later) een dag later ging ik bij een vriendin spelen. We speelden blad-steen-schaar. mijn tegenstander en ik liepen dus naar elkaar maar diene struikelde en viel op mij => ik zakte in elkaar en na een tijd kon ik weer terug op mijn benen staan en ben dan me mijn mama naart ziekenhuis gerede
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 21:20
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
mijn rechterpols.. of arm.. hm ik weet het niet eens meer. Was vorig jaar tijdens de wintersport vakantie. Gevallen met het snowboarden, maar gelukkig was het de laatste dag dus heb ik niet veel gemist opzich. wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 21:29
Mémoire
Mémoire is offline
Nog nooit iets gebroken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 21:50
Upke
Upke is offline
Ja een scheur in mijn schedel. Ik was aan het vechten met een bewaker van de onderwereld, toen ik even niet oplette pakte ze mij vast en sloegen ze met een hamer op mijn hoofd. Ik moest naar het ziekenhuis en ze hebben toen mijn schedel verwisseld dus alles is weer goed gekomen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 23:10
Eva*
Eva* is offline
Ja, een bord.

Laten vallen tijdens het afwassen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 23:16
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
jah me ellepijp en me spaakbeen toen ik heel hard remde met me fiets en toen over de kop vloog beetje vreemd....

me tant toen ik een kop stoot kreeg en later een touw er tegen aan werd gegooit

me neus: omdak tegen de muur was aangelopen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:51
Nieni
Nieni is offline
2 keer.
Sprongbeen, zit in je voet. Ik was negen en deed slingertik op hockeytraining. Krak. Ik heb nog doorgetraind ook, maar toen ik thuis kwam deed het opeens zo'n pijn...
Op dit moment heb ik mijn scheenbeen gebroken, heb een ongeluk gehad. Ben aangereden door een auto. (ik op de fiets) Maarja, ik kom er wel weer bovenop...
Oud 22-06-2003, 11:20
Souris
Souris is offline
neen
heb wel an de nodige operaties gehad
Oud 22-06-2003, 11:23
Korsakoff
Korsakoff is offline
k heb in februari mn ellepijp gebroken precies onder mijn pols. k was lekker an t snowboarden en toen zeer lullig gevallen. gewoon een zachte val voorover. alleen k lande op een stuk ijs.

in t ziekenhuis hebben ze mn arm 2 x recht moeten zetten. de eerste keer kreeg k een verdoving. helaas hadden ze mijn arm verkeert recht gezet dus een uur later kon die voor de 2de keer gezet worden. ik hoefde geen verdoving want de oude werkte nog wel, volgens hun. niet dus. t doet behoorlijk pijn als je arm wordt rechtgezet en de verdoving is net uitgewerkt. ik ben nu nog bezig met revalideren want ik kan mijn hand nog niet genoeg buigen.
Oud 22-06-2003, 14:29
Miracle
Miracle is offline
nog nooit
Oud 22-06-2003, 14:49
El Kim
El Kim is offline
alles is nog heel...

niet te hard zeggen natuurlijk
Oud 22-06-2003, 14:57
Verwijderd
ik had het er es over met een vriendin dat ik nog nooit iets gebroken had en nog nooit in het ziekenhuis had gelegen, nou die zelfde dag brak ik mijn vinger. was bij turnen bij het oprollen van de lange mat, ik flikkerde en wou mezelf opvangen, kwam met 1 had op de mat en de anderen rolde de mat maar door, ze dachten dat ik aan het gillen van het lachen was...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten