Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wilde mijn idee op jullie testen en in principe heeft het effect. n00dles is tot nu toe de enige die begrijpt dat het ook een negatieve reactie op MOET roepen en ik denk dat 'ie dat wel doet. Het is een tekening van niets en dat stoort mensen. De mensen die zich irriteren aan dit topic en die erop reageren doen dit op een vrij botte, onbegrijpende manier. Het kruisje blijft bij ze hangen als een simpel, ongelooflijk nutteloos object; ze kijken ernaar en denken: waar komt die artmaster nou mee aanzetten? Dit is niets! Dit simpele idee-tje heeft nagenoeg het effect op mensen waar ik naar streef, maar zou het dit effect hebben als ik er een doek van maak? Verder wens ik kritiek op het concept, niet op de schets, want ik kan beter dan dat en dat doe ik ook, maar daar gaat het niet om.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bovendien heb ik het ook aan anderen laten zien, buiten het i-net-medium om.
||
Citaat:
en dan zie ik je schets en dan ben ik aan ene kant teleurgesteld, maar aan andere kant ook wel verrast. leuk dat je zo'n verwachting weet te scheppen en dan zoiets durft te laten zien. lijkt me overigens wel leuk als je zoiets uitwerkt, super groot op een doek gewoon zo'n blokje met kruisje....als je het iets arbeidsintensiever wil maken doet je nog wat met pixels maar hou et wel strak. maar goed,ben zeker wel benieuwd naar resultaat |
![]() |
|
![]() |
HEEL GOED..., dan heb ik het natuurlijk niet over het schetsje. Ik heb het nooit de moeite gevonden om te reageren op dit forum, aangezien ik het allemaal nooit heel erg boeiend vond wat er hier op het forum vertoond werd. Allemaal plaatjes die er wel leuk uit zagen, maar de gedachtegang miste idd. Ik vraag me af of dat iedereen op dit forum wel door heeft wat artestiek is. Er moet vaak eerst over iets nagedacht zijn voordat je ietsbij kunst kan rekenen, zo werkt het gewoon in de huidige kunstwereld. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik dat op dit forum tegen kom. Het idee, het belangrijkste, is er al, en ik heb hoge verwachtingen voor het eindresultaat.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien heb ik het ook aan anderen laten zien, buiten het i-net-medium om." Nou ja, ik snap het verder wel, want als mensen hier enkel dat kruisje hadden om naar te kijken zou het meteen afgebitched worden en volgens mij was dat ook niet ZOMAAR de bedoeling. Er moest wel wat aan verklaring bij, denk ik haast. Maar ja, dat laat ik verder maar aan die artmaster over. Zijn pakkie an. |
![]() |
|
![]() |
cool! op zich wel een nuttige reactie (een van de weinigen), maar ik zie mijn werk niet als puur minimalistisch, omdat er eigenlijk heel veel aan vooraf gaat en een rood kruisje is in principe niet minimalistisch, omdat het een groots teken is, dat veel zegt naar mijn mening. Ik vind kruizen sowieso erg interessant, het is bijna een obsessie.
ik ben dol op rode kruisjes
|
Wat een droog topic. Geeft aan waar de meeste 'kunstenaren' naar streven, veel pompeus ge-ouwehoer en een beneden matig werkje. Maar goed, die zullen er ook wel bij moeten horen om de beteren naar voren te brengen. Enige positieve aan deze schijt wat me doet opvallen is dat het mensen aan het denken zet, wat ook een essentieel onderdeel is in de beeldende kunsten imho.
en verder hoef je het ook absoluut niet uit te werken. Als ik jou was dan had ik het met houtskool en inkt op een 2 bij 2 meter grote doek gezet met een vers prijskaartje van 500 euro aan de zijkant bungelend. Maar ik ben jou niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
trouwens, aan een ieder hier die pretendeerd beter te zijn. Ik herinner mij een kunstenaar (ik zal de naam niet noemen, degene met de jusite kennis weten wie het is en voor de rest is het misschien eens goed de geschiedenis in te duiken) die furore maakte met slechts een groot zwart of gekleurd vlak. NOG simpeler maar BAANBREKEND! Nu is dit niet baanbrekend maar dat is NIETS hier. Leer eens denken vanuit het idee van de maker, ipv simpel dingen af te kraken die geen 5 megapixels of sicuur uitgewerkte penstrepen hebben. |
![]() |
|
![]() |
en daarbij komt. Kruizen en vooral rode zijn inderdaad veel zeggen. In een oorlog zal niemand een wagen met een rood kruis bombarderen, op de verpakking van een schoonmaakmiddel een rood kruis zien staan zorgt voor voorzichtigheid, en een rood kruis in dit forum zien doet je meteen denken: hee hier klopt iets niet..
wie kan dát nog nietszeggend noemen? een rood kruis doet aanspraak op onze meerst premitieve waarnemingen. ik ben het met de maker eens, het is een sterk symbool. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Grootste deel van de mensen hier zijn de grafische strakke billy-boys.... ik zeg niet dat die minderwaardig zijn, maar zo gauw men hier met een concept aan komt ben je hoogdravend bezig volgens de meerderheid hier. Ik vind dat jammer. Dat "beneden matig werkje", zoals jij het noemt is de allereerste idee-schets, zo simpel mogelijk gehouden als kortstondig proefmodel voor op dit forum. Proefkonijnen, dat zijn jullie voor mij geweest. Moet ik dan meteen een doek van 2 bij 2 maken en daar dan een foto van maken en die inscannen en uploaden? Lijkt me niet. Doek is duur, en bovendien zou het volkomen nutteloos zijn geweest. Heb jij trouwens ooit weleens gehoord van het concept "idee-schets"? Dat je niet zomaar op een groot vel papier gaat beginnen, maar dat je eerst enkele kleine schetsen maakt om te kijken wat beter kan en wat zo kan blijven? Erg jammer, vind ik dit.
|
![]() |
*zucht* nog een keer dan. Dat was allemaal DEEL van het concept. Hoge verwachtingen scheppen en in feite niets geven. Dat is nu gelukt en nu kan ik verder, dus je zult even moeten wachten voor je m'n werk weer kan afzeiken, want het duurt nog wel even voor dat er weer is.
||
![]() |
Citaat:
graag ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik den beginne van deze topic kan ik nog met je meegaan en heb ik het voor je opgenomen maar je bent je nu gewoon ronduit aan het aanstellen. einde bericht |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wie zegt dat een 16-/17-jarige zich niet kan verdiepen in kunst als een 21-jarige? Ik ken best wat mensen die aardig met mij mee kunnen komen op het gebeid van beeldende kunst die ook van die leeftijd zijn. Bovendien heeft dit werk geen doelgroep en een 16-jarige hoeft niet per definitie anders te reageren op een rood kruisje dan iemand van pakweg 35. Dit is (en onthoud dat goed) GEEN KRUISTOCHT VOOR DE ECHTE KUNST. Punt. Ik ben bezig met het ontdekken van mijn eigen persoonlijke grenzen en die van anderen die het moeten aanschouwen. Ook dat klinkt vast pretentieus in jouw oren, maar ik kan eht niet anders verwoorden. Een kruistocht is dit allerminst... kruistochten voor de kunst houden laat ik over aan de grote new wave in art: Bruce Nauman, Jake & Dinos Chapman, Damien Hirst en alle anderen die verfrissend bezig zijn wanneer het beeldende kunst betreft. Bedankt voor het afzeiken en alle onbegrip... maar bezint eer ge begint. Je kunt best kritieken noemen, graag zelfs, maar baseer ze ergens op, want eerder kan ik er niets mee. No hard feelings van mijn zijde, hopelijk ook niet van de jouwe?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() en ik kan met niemand in onmin leven die de gebroeders Chapman kent en ze goed vind ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede ben ik niet zielig. Ik ga mezelf niet opzettelijk proberen als een kunstenaar te profileren en dus boven de massa te verheffen. Dat hoort je werk uiteindelijk te doen, maar daarvoor heb ik nog veel te doen. Ik zie mezelf niet als superieur (ik ben als jij en jij als mij) en niet als zielig (ik heb lol in het leven, de ellende die mij overkomt kent een ander ook wel. Ellende is geen vereiste voor iemand die kunstenaar wil worden). Chapman brothers heb ik in Berlijn gezien, in Groningen kon ik niet. Briljante expositie! Schijnbaar stond in Duitsland meer ten toon dan in Groningen: miniaturen, nazi/smiley-vlaggen, mutantenkinderen, etsen, schilderijen en McDonald's - maskers.
||
![]() |
Citaat:
miniaturen heb ik gezien, kutantkiddies ook, veel etsen, weinig schilderijen, McDOnalds komt overal in terug alleen die vlaggen ken ik niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|