Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(Vanaf "Mule Variations" [1999] worden zijn albums trouwens weer wat losser en toegankelijker) |
![]() |
||
Citaat:
Hulde aan Elvis, moge hij ruste in vrede.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
"Before Elvis There Was nothing" ? dikke bull! Johnny Cash was er, en nog veel meer artiesten! Die beter zijn dan Elvis!
maar terug op Tom Waits, TOM WAITS IS GOD!!!! eindelijk eens een stijlvolle topic...
||
Citaat:
Het enigste wat je moet zeggen hij was de eerste popster en voor de zwarte nep rappers[bling bling rappers] de eerste bling bling atiest. Dat hebben wett daddy en andere hem goed na gedaan.
|
![]() |
Mule Variations van Tom Waits is een album om je vingers bij af te likken of je tenen bij op te eten. Voroal 'Picture In A Frame.' Als ik dat hoor kom ik m'n bed niet meer uit, of stap ik er weer in.
Elvis: zijn muziek swingt (of: swong) tenminste, dat kun je van Puff Daddy niet zeggen! Overigens associeert iedereen Elvis altijd met 'Are You Lonesome Tonight' en dan zo'n fout pakje d'r bij aan, maar ik verzeker je: nadat ik een aantal live-concerten rond 1970 kreeg toegespeeld veranderde dat beeld drastisch!
||
Citaat:
Deze discussie is vaak gevoerd, op MTV bijvoorbeeld, ook bij die discussie bleek dat zwarten absoluut niet de zogenaamde 'uitvinders' van rock 'n roll zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik raad iedereen aan om een paar Elvis concerten te bekijken. Liefhebbers van rock 'n roll in de jaren '60 en '70 wisten dat een concert van Elvis gegarandeerd 'waar voor je geld' was.
||
Citaat:
Wie gelooft er nou nog wat er op mtv komt!?!?! dat programma zend ten eerste alleen maar crap uit, ten tweede is het meeste wat ze daar vertellen hot gossip en onwaarheden. Enne Johnny Cash zou ik nou ook niet helemaal plaatsen als rock'n'roll, maar country! enne Elvis heeft de wereld op zijn kop gezet, maar hij heeft rock'n'roll niet uitgevonden: eerder artiesten als Little Richard en Buddy Holly... en tsjeu: waarom zou ik zijn live beelden moeten bekijken, als ik ten eerste maar een paar nummers dig van hem en dat zijn alleen een van zijn eerste hits en de rest maar niks vind...
|
![]() |
en tsjeu: waarom zou ik zijn live beelden moeten bekijken, als ik ten eerste maar een paar nummers dig van hem en dat zijn alleen een van zijn eerste hits en de rest maar niks vind...
Om te beginnen moet je niks, maar is het wel raadzaam om -als je je ooit in Elvis zou willen verdiepen- de periode rond 1970 te onderzoeken, met name de live-concerten. Als daar beelden bij zijn is dat mooit meegenomen, maar niet noodzakelijk natuurlijk.
||
gepost op 25-06-2003 @ 13:52
-------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- ESCO schreef op 25-06-2003 @ 13:30: Rock&roll komt van de zwarten en niet van de blanken, dus waarvoor zou je hem zo moeten ophemelen. -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
Hoe heet die blanke speed junk ook alweer, die op de piano liep te rammen en een beetje gek liep te doen. Zijn producers hadden van een zwarte rock&roll artiest zijn imago afgepakt. Die blanke gozer is de pijp uitgegaan aan de drugs en de zwarte artiest leeft nog. Nog iets in de jaren 50 & 60 mochte zwarten nog geen eens op tv komen alleen bij jazz en bluess. Om nou dingen van mtv te zoeken lijkt me geen goed idee. Mtv motto tupac beste hip hop mc, curt cobain beste gitarist. Niet voor niks heeft er nog nooit een hip hop mc een award gewonnen. Alleen maar troep als tupac,nelly en al die andere zooi. Je moet kijken naar documentaires op n.l 3 en niet naar mtv.
||
Citaat:
||
Citaat:
zijn er hier ook mensen die "ELVIS COSTELLO" diggen?
||
Citaat:
||
Citaat:
De discussie over de 'uitvinders' van rock 'n roll is niet alleen op MTV gevoerd. Ook op andere kanalen, zoals op CNN bij LARRY KING LIVE.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
programma, kanaal, whatever...het is maar hoe je het wilt noemen...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Universaai middel ontdekt tegen alle soorten kanker #1435 Thomasvan'taug | 501 | 28-06-2011 08:35 | |
Muziek |
Welke albums heb jij vandaag geluisterd? P.:NTIL | 500 | 16-11-2006 22:37 | |
Muziek |
tom waits antigone | 18 | 15-11-2006 14:55 | |
Muziek |
Wat heb je nieuw qua CD's, LP's, EP's, Tapes, Bandwear etc. II Master of Puppets | 500 | 31-01-2006 18:12 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
hoeveel CD's hebben jullie b-z | 154 | 26-03-2004 21:58 |