Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 00:53
LISM
LISM is offline
Hey, ik heb laatst een camera bij de blokker gekocht voor 189 euro die 2 mpixel op zich heeft, de naam is master cp107 maar kan ook echt totaal geen driver op het net vinden hiervoor... De installatiecd ondersteunt het niet echt onder xp en heb ook geen zin om 98 of dergelijks er op te gooien, iemand id's, suggesties of graag zefls links, let me know.

Greetz, lism
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 01:12
LISM
LISM is offline
update : Het is een Mistral CP 107 na lang zoeken op het net, maar kan geen reference site vinden hiervan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 11:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Website van de fabrikant?

En ik zou 'em eigenlijk gewoon terugbrengen. Hardware die je nu koopt maar alleen onder een inferieur 6 jaar oud OS werkt is rommel IMO.

Koop een leuke Canon digicam en kijk niet teveel naar aantal MP.
Oud 22-06-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-06-2003 @ 12:42:
Website van de fabrikant?

En ik zou 'em eigenlijk gewoon terugbrengen. Hardware die je nu koopt maar alleen onder een inferieur 6 jaar oud OS werkt is rommel IMO.

Koop een leuke Canon digicam en kijk niet teveel naar aantal MP.
Precies, zo'n Canon a60 of een Nikon Coolpix 2500 kost maar iets van 100 euro meer.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:34
iamcj
iamcj is offline
http://www.nhdp.nl/modules.php?name=...opic&p=223#223

Deze meneer heeft het omgekeerde probleem, maar ik zou de fabrikant even bellen, krijg je een cd thuis zoals te lezen is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:16
LISM
LISM is offline
aargh.. Ik krijg wel in XP een extra schijfje erbij maar die is niet toegankelijk, ook de software om de camera mee in te lezen komt met een melding van "select source" oftewel dat er geen bron is. Ik kan niet reply-en op dat forum maar dat had ik al gelezen dat verhaal. Ik ben niet de enigste. Mischien moet ik dan maar virtual pc met win 98 installen en daarmee werken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Misschien irritante vraag, maar waarom breng je 'em niet terug? Je mag verwachten van een camera die je nu koopt dat hij met de gangbare OSen compatible is. Dat blijkt niet zo te zijn, en dat voor een cam van €190. Ik zou 'em gewoon terug brengen en ergens anders een nieuwe kopen. Zijn genoeg goede cams te koop voor die prijs, Canon vind ik een goed merk.
Oud 26-06-2003, 12:43
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-06-2003 @ 13:40:
Misschien irritante vraag, maar waarom breng je 'em niet terug? Je mag verwachten van een camera die je nu koopt dat hij met de gangbare OSen compatible is. Dat blijkt niet zo te zijn, en dat voor een cam van €190. Ik zou 'em gewoon terug brengen en ergens anders een nieuwe kopen. Zijn genoeg goede cams te koop voor die prijs, Canon vind ik een goed merk.
Als bij de systeemeisen/compatible os'en winxp niet vermeld is, hoeven ze het niet terug te nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 26-06-2003 @ 13:43:
Als bij de systeemeisen/compatible os'en winxp niet vermeld is, hoeven ze het niet terug te nemen.
Als hem daar niets over is verteld wel, je mag aannemen dat een produkt van medio 2003 niet alleen op een 6 jaar oud besturingssysteem werkt.
Oud 26-06-2003, 12:56
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-06-2003 @ 13:50:
Als hem daar niets over is verteld wel, je mag aannemen dat een produkt van medio 2003 niet alleen op een 6 jaar oud besturingssysteem werkt.
Volgens mij niet. Je hebt als koper onderzoeksplicht, je zal zelf moeten lezen wat er op het product staat aan eisen. Lijkt me sterk dat ze bij de kassa bij elk product de systeemeisen voor gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 26-06-2003 @ 13:56:
Volgens mij niet. Je hebt als koper onderzoeksplicht, je zal zelf moeten lezen wat er op het product staat aan eisen. Lijkt me sterk dat ze bij de kassa bij elk product de systeemeisen voor gaan lezen.
Als jij een koelkast koopt, mag je er ook van uit gaan dat deze een stekker heeft die op ons 230V net past, en niet van een ander land heeft of een oud systeem wat we in Nederland hebben.

Dat is logisch, zeker voor de prijs dat je 'em koopt.

Maar niet alleen op juridisch vlak kun je dit aankaarten, moralistisch klopt dit ook niet. Ik zou gewoon teruggaan en als ze weigeren zou ik heel vervelend gaan doen in die winkel. Dit is namelijk mensen shit aansmeren uit het stenen tijdperk. Of je juridisch in je gelijk staat heeft voor mij dan ook niet al teveel betekenis.
Oud 26-06-2003, 13:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
niemand schreef op 26-06-2003 @ 13:43:
Oh jawel. Je koopt een product dat niet te gebruiken is. Het is geen stuk software, het is een digitale camera. Je hebt als consument meer rechten dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
niemand schreef op 26-06-2003 @ 13:56:
Als een product niet doet wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten, mag je het kosteloos retourneren en is de winkelier verplicht de koop te ontbinden. Aangezien je van een digicam mag verwachten dat die op een recent OS draait, mag je 'em dus gewoon terugbrengen.

Ik heb ook software waarop staat dat het onder Win98 draait, en dat draait ook prima onder XP.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:07
CrazY G
CrazY G is offline
een vriend van mij heeft ook deze cam, maar daar werkt hij wel gewoon onder xp en geinstalleerd met de cd die je erbij krijgt.
Dus het ligt aan jouw pc ofzo................................

op kijkshop staat ook gewoon compatible with XP
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/p...ale+camera%27s

anders de importeur bellen

zelfs die gegevens heb ik voor je
Importeur: Sabre
tel: 020 - 6928888
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:16
LISM
LISM is offline
Ik had de importeur gebeld voor een driver cd-tje die ik ook heb ontvangen maar is de zelfde cd als dat ik bij de cam zelf kreeg , mischien moet ik xp maar eens opnieuw gaan installen wat me het beste lijkt als andere het wel voor elkaar krijgen. Maar de omruil garantie is voorbij & staan kostbare pics op die ik graag zou willen houden. Maar vindt het vreemd dat er geen driver update voor is te vinden, bij de meeste doet het het gewoon en aan m'n hardware ligt het zeker niet. Nforce moederbord + Amd athlon 1200, 768mb ram, gf4, 2x 40gb, ... dus...

Greetz.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat ding ondersteunt gewoon geen Windows XP.

Ik verbaas me erover dat je 'em niet hebt teruggebracht, want een goedkoop ding was het zeker niet.

Windows XP opnieuw installeren heeft ook geen zin. Je zou hoogstens een dual boot Windows 98/XP kunnen maken.
Oud 08-07-2003, 10:20
LISM
LISM is offline
Zeker wel, ik had eigenwijs laatst SpyCam drivers erop geinstalled waardoor er een source bron onstond bij die software, en denk dat die drivers resten hebben achtergelaten die nu in conflict komen met de nieuwe drivers. Vele hebben gemeld dat deze cam zeker onder xp draait (pro & Home) dus het ligt echt aan mijn xp installatie. En terugbrengen ben ik nu een beetje te laat mee. Maar goed, hopen dat server edition ook wordt ondersteunt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
http://www.nhdp.nl/modules.php?name=...=getit&lid=196

Daar staan de XP drivers
(wel eerst even registreren op de site)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:16
LISM
LISM is offline
`Hopelijk werken ze