Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 14:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik moet het echt snel weten, ik moet zo het werkstuk inleveren vandaar dat ik het ff hier zet omdat er hier sneller gereageerd wordt hoop ik.

ik moet 5 argumenten hebben waarom je als toerist beter niet naar een van de onderstaande landen kunt gaan.

-Egypte
-Tadjikistan
-Thailand
-Ivoorkust
-Mexico

jullie zouden me echt verschrikkelijk helpen.
Oud 20-06-2003, 14:51
Muhfuk R.
Muhfuk R. is offline
Gelet op het verhoogde risico van terroristische aanslagen en bestaande spanningen in de regio, wordt alle Nederlanders aangeraden extra waakzaamheid te betrachten. Men wordt verzocht zich bij de Nederlandse Vertegenwoordiging te laten registreren.

Reizigers dienen zich bewust te zijn van de veiligheidsrisico's (waaronder de mogelijkheid van aanslagen) met name in de Nijlvallei, ten zuiden van Beni Suef (100 km zuidelijk van Cairo). Toeristen wordt geadviseerd strikt de aanwijzingen van de politie op te volgen. Bij het reizen in de Nijlvallei, in Boven-Egypte en bij bezoeken aan toeristische bezienswaardigheden in deze gebieden, moet rekening worden gehouden met vervoer onder bewapende begeleiding. Een aantal trajecten kan echter per vliegtuig worden afgelegd. Vanwege de mogelijke aanwezigheid van landmijnenvelden in de gehele kuststrook van Egypte (o.a. El Alemein ten westen van Alexandrië), wordt aangeraden zich alleen te bevinden/verplaatsen op de 'bewoonde' stranden van hotels ets.; om dezelfde reden wordt met betrekking tot het grensgebied Libië/Soedan/Egypte aangeraden alleen via de grote doorgaande wegen te reizen. Toeristen dienen zich voorts bewust te zijn van de verkeersveiligheidsrisico's met name buiten de grote steden en in de nachtelijke uren.
Tevens wordt reizigers aangeraden in het openbaar decent gekleed te gaan, d.w.z. schouders en bovenbenen te bedekken.

De Egyptische drugswet stelt relatief zware straffen op het transport of gebruik van drugs. Straffen op drugssmokkel kunnen leiden tot levenslange gevangenschap of de doodstraf. Drugsgebruik kan worden bestraft met gevangenschap variërend van 1 tot 3 jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:03
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ja, maar het is meer een waarschuwing, maar niet echt dingen om er beter niet heen te gaan maar iig bedankt voor de moeite! misschien dat ik er dingen uit kan gebruiken.
Oud 20-06-2003, 15:21
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 20-06-2003 @ 15:49:
Ik moet het echt snel weten, ik moet zo het werkstuk inleveren vandaar dat ik het ff hier zet omdat er hier sneller gereageerd wordt hoop ik.

ik moet 5 argumenten hebben waarom je als toerist beter niet naar een van de onderstaande landen kunt gaan.

-Egypte
-Tadjikistan
-Thailand
-Ivoorkust
-Mexico

jullie zouden me echt verschrikkelijk helpen.
-weinig nederlanders
-veel criminaliteit
-geen gtst op tv
-veel ziektjes
-heet
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:23
Anne
Anne is offline
Mexico is voor mij gewoon niet aantrekkelijk.
Oud 20-06-2003, 15:25
Tox
Tox is offline

-Egypte
grote kans op tropische ziektes

-Tadjikistan

Veel te corrupt, hoge criminaliteit

-Thailand

?? tja ligt in de buurt van vietnam (de SARS regio)

-Ivoorkust

Burgeroorlog tussen rebellen en regering

-Mexico

te warm
Oud 20-06-2003, 16:04
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
thialand en mexico

Sorry ik weet niet wat die leraar heeft geslikt maar het is niet goed.
Oud 20-06-2003, 16:12
Cthulhu
Cthulhu is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 20-06-2003 @ 16:03:
ja, maar het is meer een waarschuwing, maar niet echt dingen om er beter niet heen te gaan maar iig bedankt voor de moeite! misschien dat ik er dingen uit kan gebruiken.
Zijn waarschuwingen dan geen goede redenen om er niet heen te gaan? Wat voor argumenten wil je dan wel?
Oud 20-06-2003, 16:20
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
thailand
sextoeristen
slecht voor je imago

en het is allemaal vrij ver en warm
Oud 20-06-2003, 17:17
ESCO
ESCO is offline
thailand
sextoeristen

Dat is wel een goed argument

Alleen nog mexico dan.
Oud 20-06-2003, 18:50
Demiurge
Demiurge is offline
Het stinkt er...

en de zon is te zonnig
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:56
K-Master-K
K-Master-K is offline
nou ik weter geeeneen want in al die landen hebbe ze lekkere chickxxxxx
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 19:06
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
K-Master-K schreef op 20-06-2003 @ 19:56:
nou ik weter geeeneen want in al die landen hebbe ze lekkere chickxxxxx
In welk land niet dan?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 19:06
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Het stinkt er...
hmm laten we hierma niet op reageren, dit jongentje moet nog puberen.
Oud 20-06-2003, 21:05
Tandpasta
Tandpasta is offline
Omdat ik niet zo ver weg wil.
Oud 21-06-2003, 14:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
-Egypte
-Tadjikistan
-Thailand
-Ivoorkust
-Mexico
1: TE WARM!!!
2: over het algemeen slechte infrastructuur
3: te ver
4: je moet met het vliegtuig gaan en ik prefereer liever de auto of de trein (maar goed dit is niet een algemeen argument maar een persoonlijke reden)
5: als je er bent zou je niet 1-2-3 weten wat je moet gaan bezoeken / bezichtigen
Oud 21-06-2003, 15:00
Dminor
Dminor is offline
Het zijn gewoon ballenlanden
Oud 21-06-2003, 15:01
Sithan
Sithan is offline
Egypte...veel teveel zand.
Tadjikistan...omdat ik er nog nooit van heb gehoord
Thailand...je moet zolang vliegen
Ivoorkust...klinkt mooier dan het is
Mexico...spaar je luchtwegen
Oud 21-06-2003, 15:04
GeritoDM
GeritoDM is offline
Het land Mexico is niet zo erg, maar vooral in de grote steden schijnt het erg crimineel te zijn. Mexico City is trouwens bij bepaald omstandigheden (lees: driekwart van het jaar) gehuld in een dikke laag smog, die boven de stad blijt hangen. Het ligt in een dal enzo.

En Thailand: daar heb je een hoop geflipte mensjes die je niet alleen zakkenrollen of afpersen, maar je maar gelijk vermoorden. Of aanrijden ofzo. Niet prettig.

In Ivoorkust was een tijd oorlog, nu geloof ik 'alleen' nog maar guerilla's die vervelend doen.

Tadjikistan ken ik niet.

Egypte: een beetje streng nog wel, qua islamitische regels enzo. Verder valt het nog wel mee geloof ik. (Zolang je geen Osiris tegen het lijf loopt...)
Oud 22-06-2003, 19:52
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Het land Mexico is niet zo erg, maar vooral in de grote steden schijnt het erg crimineel te zijn
Is niet zo, je kan in de slechte wijken zonder problemen rond lopen.
Ik zou 10 keer liever willen wandelen in mexico stad dan in de wijk waar Linford Christy[engelse sprinter als ik ze naam goed heb geschreven] geboren is.

Wat wel gevaarlijk is om alleen te lopen als vrouw met blond haar.
Dan heb je de kans van 99,99% dat je verkracht wordt.

Maar in italie gebeurd dat ook dus echt bijzonder is het niet.
Oud 22-06-2003, 20:57
Yolcu
Yolcu is offline
Ik geef m'n mond ook maar een gooi... :

Criminaliteit
Andere waarden en normen
Verschillen in religie
Slecht bereikbaar (geldt voor Tadjikistan - neem ik aan)
Kans op besmettelijke ziekten
Armoede
Weinig voorzieningen zoals bv infrastructuur/accomodatie (geldt dan weer niet voor Thailand, Mexico en Egypte)
Taalverschil? (in al deze landen spreken de mensen ws niet veel andere talen dan hun eigen taal - al is de officiele taal van Ivoorkust volgens mij Engels)
Burgeroorlogen (Ivoorkust - toch?)
SARS
Hoge temperaturen
Lang reizen
Analfabetisme
Politiek gezien zijn deze landen niet allemaal even stabiel
Verschillende wetgevingen die zeker anders zijn dan de Nederlandse/Europese (in sommige landen kun je voor de vreemdste dingen opgepakt worden en vastgezet worden)

Kijk anders eens op een website van het AD ofzo, om te kijken wat er de afgelopen maar maanden in deze landen gebeurd is. En zoek dingen uit als taal - religie - ligging - regering (Atlas!)
Oud 22-06-2003, 21:01
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
ESCO schreef op 22-06-2003 @ 20:52:
Is niet zo, je kan in de slechte wijken zonder problemen rond lopen.
Ik zou 10 keer liever willen wandelen in mexico stad dan in de wijk waar Linford Christy[engelse sprinter als ik ze naam goed heb geschreven] geboren is.

Wat wel gevaarlijk is om alleen te lopen als vrouw met blond haar.
Dan heb je de kans van 99,99% dat je verkracht wordt.

Maar in italie gebeurd dat ook dus echt bijzonder is het niet.
(sorry offtopic)

Allereerst: de kans om verkracht te worden als blonde vrouw is niet in een percentage uit te drukken - dit slaat dan ook nergens op. Het gaat meer om je houding (zelfverzekerd?, verlegen?) en misschien je kleding en hoe makkelijk je te pakken bent. Verder is verkracht worden vaak 'gewoon' op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd ergens zijn. Maar je gaat mij niet vertellen dat ik als blonde vrouw een kans loop van 99,99% om verkracht te worden in Mexico-city. Beetje raar geredeneerd.

En verder heb ik idd gehoord (van een vriend van me die een vriendin heeft in Mexico) dat de criminaliteit vooral in de grote steden en vooral tegenover toeristen erg hoog is. Hij is zelf al gerold toen ie nog maar op het vliegveld was..
Oud 22-06-2003, 22:26
BendeBen
BendeBen is offline
SOA's
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:31
Tandpasta
Tandpasta is offline
... omdat er totaal niets aan is.
Oud 22-06-2003, 22:35
rockyj
rockyj is offline
Mexico; corruptie, slecht drinkwater, aardbevingen, overstromingen, giftige beesten en het is natuurlijk een end weg.
Oud 22-06-2003, 22:44
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Allereerst: de kans om verkracht te worden als blonde vrouw is niet in een percentage uit te drukken - dit slaat dan ook nergens op. Het gaat meer om je houding (zelfverzekerd?, verlegen?) en misschien je kleding en hoe makkelijk je te pakken bent. Verder is verkracht worden vaak 'gewoon' op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd ergens zijn. Maar je gaat mij niet vertellen dat ik als blonde vrouw een kans loop van 99,99% om verkracht te worden in Mexico-city. Beetje raar geredeneerd.
Dit slaat alles op voor een indiaanse mexicaan en een arme mexicaan is een blonde vrouw een hoer.

Hoe dat komt geschiedenis ze zijn verraden, door blanken afgeslacht door blanken, en uitgebuit door blanken.
Hoe ik dit weet ik ben zelf halfmexicaan en ik ben er 2 keer geweest.
Toen ik met m'n moeder daar liep werd ze uitgefloten en seksistische opmerkingen gemaakt bijv. hoer.
Ze was toen 48 en een echt goed figuur heeft ze niet.
Verder moet je de geschiedenis weten over mexico en die weet ik dus.

Ga niet over geschiedenis praten waar je niks van weet.

Blanken landen die mexico naar de afgrond hebben geholpen zijn

spanje,frankrijk,oostenrijk,V.S.
Oud 22-06-2003, 23:12
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Taalverschil? (in al deze landen spreken de mensen ws niet veel andere talen dan hun eigen taal - al is de officiele taal van Ivoorkust volgens mij
frankrijk en duitsland spreken ook bijna alleen maar hun eigen taal.

Duits is geen wereld taal maar engels en spaans wel, dus waarvoor zouden mexico en de ivoorkust zich gaan veranderen.
Oud 22-06-2003, 23:58
Ode
Ode is offline
Citaat:
Ik

-Egypte

- vanwege de ziekte van de farao. Dat betekend strontmisselijk. Alles word uitgekotst, diaree.

- vanwege de mannen. Super opdringerig. Ze willen allemaal wat van je omdat Egyptenaren iemand nodig hebben om hun uit te nodigen om naar Nederland te komen. Anders komen ze Nederland niet in.

- het brood is vies. Het is heel erg zoet.

- de zon is zo heet dat je heel snel verbrand. Je kunt daar dus niet zonnen. Ik verbrand namelijk nooit maar daar wel.

- ze praten nogal gebrekkig Engels.
Oud 23-06-2003, 06:57
Cthulhu
Cthulhu is offline
Citaat:
ESCO schreef op 23-06-2003 @ 00:12:

Duits is geen wereld taal maar engels en spaans wel, dus waarvoor zouden mexico en de ivoorkust zich gaan veranderen.
Niemand die toch zegt dat ze hun taal moeten veranderen. Alleen zijn er wellicht weinig mensen die de plaatselijke taal spreken in Nederland. En dat kan een ongemak betekenen.
Oud 23-06-2003, 09:45
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 20-06-2003 @ 22:05:
Omdat ik niet zo ver weg wil.
Ik dacht al: waar blijft dat argument? Ik wil toch eerst Europa gezien hebben voordat ik daar een kijkje ga nemen
Oud 23-06-2003, 09:53
Arun
Arun is offline
En Thailand: daar heb je een hoop geflipte mensjes die je niet alleen zakkenrollen of afpersen, maar je maar gelijk vermoorden. Of aanrijden ofzo. Niet prettig.

Uhm ja.. Dat heb je overal wel, hoef je niet per se naar Thailand, maar eigenlijk hebben we daar nauwelijks wat van meegekregen toen we daar waren (niet in grote steden als Bangkok en Chiang Mai, maar ook niet in kleinere steden als Chiang Rai of Phitsanuloke). Vind het een beetje een loos argument, sorry..
Oud 23-06-2003, 09:56
the Phitt
the Phitt is offline
Mexico is een pracht land, alleen het verkeer in mexico stad is klote, en 1 en al files. De enige echte onveilige plek in Mexico is eigenlijk het zuiden van de hoofdstad, waar t centrum ligt. Maar dat is alleen in de avond echt zo.. Enne ze hebben er supergrote insecten, niet normaal. Andere redenen om daar niet heen te gaan zijn er niet echt.
Oud 23-06-2003, 12:12
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Mexico...spaar je luchtwegen
Mexico stad ja maar verder eigenlijk niet.
Oud 23-06-2003, 13:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
ESCO schreef op 22-06-2003 @ 23:44:
Dit slaat alles op voor een indiaanse mexicaan en een arme mexicaan is een blonde vrouw een hoer.

Hoe dat komt geschiedenis ze zijn verraden, door blanken afgeslacht door blanken, en uitgebuit door blanken.
Hoe ik dit weet ik ben zelf halfmexicaan en ik ben er 2 keer geweest.
Toen ik met m'n moeder daar liep werd ze uitgefloten en seksistische opmerkingen gemaakt bijv. hoer.
Ze was toen 48 en een echt goed figuur heeft ze niet.
Verder moet je de geschiedenis weten over mexico en die weet ik dus.

Ga niet over geschiedenis praten waar je niks van weet.
Inderdaad, je hebt gelijk, dat wist ik niet. Maar dan nog vind ik het geven van een percentage ontzettend raar - daar is geen percentage aan vast te knopen.. Maar verder kun je dan wel eens gelijk hebben ja..
Oud 23-06-2003, 13:26
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
ESCO schreef op 23-06-2003 @ 00:12:

Ik gaf ook alleen maar een rijtje met factoren..
Ik heb nergens gezegd dat Mexico en de Ivoorkust hun taal zouden moeten veranderen.. het kan alleen een reden zijn voor een Nederlander die geen Spaans spreekt om niet naar Mexico toe te gaan, that's all..

Kom eens van die kast af..
Oud 23-06-2003, 14:38
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Arun schreef op 23-06-2003 @ 10:53:
Uhm ja.. Dat heb je overal wel, hoef je niet per se naar Thailand, maar eigenlijk hebben we daar nauwelijks wat van meegekregen toen we daar waren (niet in grote steden als Bangkok en Chiang Mai, maar ook niet in kleinere steden als Chiang Rai of Phitsanuloke). Vind het een beetje een loos argument, sorry..
In de grote steden van Thailand is het percentage verkeersongevallen het hoogste of iig een van de hoogste ter wereld. Verder is het aantal moorden per minuut nog net niet hoger dan in Zuid-Afrika, en dat zegt nogal wat. (Tenminste, dat was allemaal zo een jaar of vijf geleden, toen heb ik er een keer een werkstuk over gemaakt.)
En dat jij er toevallig niet veel van hebt meegekregen... tja, daar kan ik niets tegen doen. Ik wil je nu wel aanrijden als je het graag wilt...
Reageren

Regels voor berichten