Advertentie | |
|
![]() |
|
-Egypte grote kans op tropische ziektes -Tadjikistan Veel te corrupt, hoge criminaliteit -Thailand ?? tja ligt in de buurt van vietnam (de SARS regio) -Ivoorkust Burgeroorlog tussen rebellen en regering -Mexico te warm ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
2: over het algemeen slechte infrastructuur 3: te ver 4: je moet met het vliegtuig gaan en ik prefereer liever de auto of de trein (maar goed dit is niet een algemeen argument maar een persoonlijke reden) 5: als je er bent zou je niet 1-2-3 weten wat je moet gaan bezoeken / bezichtigen
|
![]() |
Egypte...veel teveel zand.
Tadjikistan...omdat ik er nog nooit van heb gehoord ![]() Thailand...je moet zolang vliegen Ivoorkust...klinkt mooier dan het is Mexico...spaar je luchtwegen
|
Het land Mexico is niet zo erg, maar vooral in de grote steden schijnt het erg crimineel te zijn. Mexico City is trouwens bij bepaald omstandigheden (lees: driekwart van het jaar) gehuld in een dikke laag smog, die boven de stad blijt hangen. Het ligt in een dal enzo.
En Thailand: daar heb je een hoop geflipte mensjes die je niet alleen zakkenrollen of afpersen, maar je maar gelijk vermoorden. Of aanrijden ofzo. Niet prettig. In Ivoorkust was een tijd oorlog, nu geloof ik 'alleen' nog maar guerilla's die vervelend doen. Tadjikistan ken ik niet. ![]() Egypte: een beetje streng nog wel, qua islamitische regels enzo. Verder valt het nog wel mee geloof ik. ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik zou 10 keer liever willen wandelen in mexico stad dan in de wijk waar Linford Christy[engelse sprinter als ik ze naam goed heb geschreven] geboren is. Wat wel gevaarlijk is om alleen te lopen als vrouw met blond haar. Dan heb je de kans van 99,99% dat je verkracht wordt. Maar in italie gebeurd dat ook dus echt bijzonder is het niet.
|
![]() |
Ik geef m'n mond ook maar een gooi... :
Criminaliteit Andere waarden en normen Verschillen in religie Slecht bereikbaar (geldt voor Tadjikistan - neem ik aan) Kans op besmettelijke ziekten Armoede Weinig voorzieningen zoals bv infrastructuur/accomodatie (geldt dan weer niet voor Thailand, Mexico en Egypte) Taalverschil? (in al deze landen spreken de mensen ws niet veel andere talen dan hun eigen taal - al is de officiele taal van Ivoorkust volgens mij Engels) Burgeroorlogen (Ivoorkust - toch?) SARS Hoge temperaturen Lang reizen Analfabetisme Politiek gezien zijn deze landen niet allemaal even stabiel Verschillende wetgevingen die zeker anders zijn dan de Nederlandse/Europese (in sommige landen kun je voor de vreemdste dingen opgepakt worden en vastgezet worden) Kijk anders eens op een website van het AD ofzo, om te kijken wat er de afgelopen maar maanden in deze landen gebeurd is. En zoek dingen uit als taal - religie - ligging - regering (Atlas!)
||
![]() |
Citaat:
Allereerst: de kans om verkracht te worden als blonde vrouw is niet in een percentage uit te drukken - dit slaat dan ook nergens op. Het gaat meer om je houding (zelfverzekerd?, verlegen?) en misschien je kleding en hoe makkelijk je te pakken bent. Verder is verkracht worden vaak 'gewoon' op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd ergens zijn. Maar je gaat mij niet vertellen dat ik als blonde vrouw een kans loop van 99,99% om verkracht te worden in Mexico-city. Beetje raar geredeneerd. En verder heb ik idd gehoord (van een vriend van me die een vriendin heeft in Mexico) dat de criminaliteit vooral in de grote steden en vooral tegenover toeristen erg hoog is. Hij is zelf al gerold toen ie nog maar op het vliegveld was..
||
Citaat:
Hoe dat komt geschiedenis ze zijn verraden, door blanken afgeslacht door blanken, en uitgebuit door blanken. Hoe ik dit weet ik ben zelf halfmexicaan en ik ben er 2 keer geweest. Toen ik met m'n moeder daar liep werd ze uitgefloten en seksistische opmerkingen gemaakt bijv. hoer. Ze was toen 48 en een echt goed figuur heeft ze niet. Verder moet je de geschiedenis weten over mexico en die weet ik dus. Ga niet over geschiedenis praten waar je niks van weet. Blanken landen die mexico naar de afgrond hebben geholpen zijn spanje,frankrijk,oostenrijk,V.S.
||
Citaat:
Duits is geen wereld taal maar engels en spaans wel, dus waarvoor zouden mexico en de ivoorkust zich gaan veranderen.
||
![]() |
Citaat:
- vanwege de mannen. Super opdringerig. Ze willen allemaal wat van je omdat Egyptenaren iemand nodig hebben om hun uit te nodigen om naar Nederland te komen. Anders komen ze Nederland niet in. - het brood is vies. Het is heel erg zoet. - de zon is zo heet dat je heel snel verbrand. Je kunt daar dus niet zonnen. Ik verbrand namelijk nooit maar daar wel. - ze praten nogal gebrekkig Engels.
||
![]() |
Citaat:
|
En Thailand: daar heb je een hoop geflipte mensjes die je niet alleen zakkenrollen of afpersen, maar je maar gelijk vermoorden. Of aanrijden ofzo. Niet prettig.
Uhm ja.. Dat heb je overal wel, hoef je niet per se naar Thailand, maar eigenlijk hebben we daar nauwelijks wat van meegekregen toen we daar waren (niet in grote steden als Bangkok en Chiang Mai, maar ook niet in kleinere steden als Chiang Rai of Phitsanuloke). Vind het een beetje een loos argument, sorry..
|
Mexico is een pracht land, alleen het verkeer in mexico stad is klote, en 1 en al files. De enige echte onveilige plek in Mexico is eigenlijk het zuiden van de hoofdstad, waar t centrum ligt. Maar dat is alleen in de avond echt zo.. Enne ze hebben er supergrote insecten, niet normaal. Andere redenen om daar niet heen te gaan zijn er niet echt.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat Mexico en de Ivoorkust hun taal zouden moeten veranderen.. het kan alleen een reden zijn voor een Nederlander die geen Spaans spreekt om niet naar Mexico toe te gaan, that's all.. Kom eens van die kast af..
||
Citaat:
En dat jij er toevallig niet veel van hebt meegekregen... tja, daar kan ik niets tegen doen. Ik wil je nu wel aanrijden als je het graag wilt... ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken halilo | 4 | 06-01-2006 14:14 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat kost een mensenleven? NOU? IGRA | 56 | 15-08-2004 23:50 | |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 |