Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 15:25
ScHiZoX
ScHiZoX is offline
Weet iemand toevallig een site waar ik informatie kan vinden over de boetes die staan op opgevoerde brommers enz.....

Oud 24-06-2003, 15:31
Verwijderd
uit een krant:
Citaat:
Opgevoerde bromfietsen onuitroeibaar

Menno Hoexum

groningen - Dweilen met de kraan open wil politiewoordvoerder Sjabo Smedes het niet noemen, maar hij beaamt dat bij bromfietscontroles de scores van overtredingen onveranderd hoog blijven. Deze week controleerde de politie in Beijum en Lewenborg 32 bromfietsen en daarvan bleken er 25 niet in orde. Recente controles in dezelfde wijken gaven hetzelfde beeld.

Eind mei (twee controles) en vorige week plukten motoragenten de bromfietsen van 85 vooral jonge bestuurders van de weg en daarvan waren er 55 niet in orde. De meeste bekeuringen betreffen opgevoerde modellen die daardoor veel sneller rijden dan wettelijk is toegestaan.

"Wij hebben", zo legt Smedes uit, "niet de illusie dat wij een einde kunnen maken aan opgevoerde brommers. Sinds de introductie van het voertuig op de Nederlandse wegen voeren de eigenaren hun bromfietsen op en dat zal ook altijd wel zo blijven."

Aanpassing van de huidige wetgeving ziet Smedes als enige mogelijkheid om aan dit fenomeen een einde te maken. "Je kunt de eigenaar van een opgevoerde brommer hard raken door het voertuig in beslag te nemen en vervolgens te vernietigen."

Justitie

Dit laatste ligt niet eenvoudig. Niet de politie maar justitie beslist over vernietiging. Alleen hardnekkige en grote overtreders lopen het risico hun brommer na confiscatie niet meer terug te zien. Jaarlijks gaan in de regio Groningen zeker niet meer dan tien brommers naar de schroothoop.

Smedes noemt het wel opvallend dat bij de controles nauwelijks gestolen bromfietsen worden aangetroffen. "Een gezamenlijke inspanning van de politie en de verzekeraars heeft er toch voor gezorgd dat bromfietsdiefstal minder aantrekkelijk is geworden", is zijn veronderstelling.

De controle deze week in Beijum en Lewenborg leverde naast 25 opgevoerde bromfietsen nog een keur aan overtredingen op. Vijf berijders konden geen certificaat tonen, drie droegen geen helm en daarnaast noteerde de politie nog een keur aan technische gebreken.

Politiewoordvoerder Smedes wil nog wel kwijt dat de controles in de twee woonwijken ook gericht zijn op het terugdringen van overlast. Veel brommers produceren te veel lawaai en daarnaast scheuren de meest jonge berijders over trottoirs en door plantsoenen.

"Reden voor ons om de komende weken gewoon door te gaan. En niet alleen in Beijum en Lewenborg, maar in de hele stad. Een boete van 225 euro voor een opgevoerde brommer moet toch ook pijn doen."
lijkt me duidelijk
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:47
Verwijderd
Snertdingen zijn het.

Brommers ja, geen bekeuringen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:18
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Waarom wil je dat weten...
ik haat opgevoerde brommers, dus ga je ook niet helpen
Oud 24-06-2003, 20:24
REIE
REIE is offline
Citaat:
ScHiZoX schreef op 24-06-2003 @ 16:25:
Weet iemand toevallig een site waar ik informatie kan vinden over de boetes die staan op opgevoerde brommers enz.....

Ben jij ook al aan het sparen voor je eerste bekeuring?
Oud 24-06-2003, 20:30
Qamra
Qamra is offline
Daar gaaaaaaaaaaaan we wéér...

Dit keer hou ik ECHT mijn mond dicht
Oud 24-06-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 24-06-2003 @ 21:30:
Daar gaaaaaaaaaaaan we wéér...

Dit keer hou ik ECHT mijn mond dicht
zeg dan niks
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:31
Dminor
Dminor is offline
Ja.
Oud 24-06-2003, 20:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 24-06-2003 @ 21:31:
zeg dan niks
Ik zeg ook niets
Oud 24-06-2003, 20:34
Tandpasta
Tandpasta is offline
Oud 24-06-2003, 20:34
the tourist
the tourist is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:39
mR
mR is offline
Ligt er geheel aan hoe hard je em op voert en waar je gepakt wordt (rollerbank, gelaserd etc.).

Beetje brede vraag ...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:41
Spanker
Spanker is offline
Citaat:
ScHiZoX schreef op 24-06-2003 @ 16:25:

++

moet je mischien bij OM.nl kijken? Of gebruik een zoekmachine
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:53
zwoesj
zwoesj is offline
ik denk van niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten