Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 21:06
Miracle
Miracle is offline
Wie krijgt er wel eens last als die te lang in een ruimte met airco is? En zo ja, wat voor last?

Ik heb net al gezocht overal, maar ik kon er niks over vinden. Iemand een idee wat bijwerkingen kunnen zijn?

Alvast bedankt!!
Oud 24-06-2003, 21:08
Verwijderd
keelpijn en/of schorre stem
'verkouden'
dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:24
Verwijderd
al na een uur ofzo krijg ik een hele droge keel (pijn )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:35
Verwijderd
Inderdaad; droge keel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:52
Verwijderd
Ik krijg gelijk droge ogen, ik zie er dan uit alsof ik net uit bed kom............Man ik haat airco...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:59
Verwijderd
Ik krijg last van mijn ogen. Als je wat wil vinden op internet kan je het beste zoeken op 'sick building syndrome' of sick building.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 03:29
Verwijderd
Ik krijg de neiging heel hard naar buiten te rennen en in de auto weg te rijden met de ramen open zodat ik frisse lucht in mn longen krijg...

Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 03:44
Big Boi
Big Boi is offline
airco sucks.... goeie 'counter-meassure' is een 'air-humidifier' (weet niet hoe het in het nl heet) die doet precies het tegenovergestelde van een airco. Is vooral goed als het té vochtig is in de lucht....

ben in een Engelse bui
Oud 25-06-2003, 16:49
Miracle
Miracle is offline
Sinds ik een aantal dagen in een geaircode ruimte sta lijkt het net of ik 's avonds een super warm hoofd heb. Net alsof ik koorts zou krijgen ofzo.
Kan dat ermee te maken hebben, of met iets anders (bijv. door licht ofzo)
Oud 25-06-2003, 17:31
jbtq
jbtq is offline
Mmm..airco.
Wij hebben op school ook een airco, maar ja dat werkt niet helemaal goed geloof ik. Ik word door de airco heel erg duf en er hangt ook een hele muffe guur in de school. En verder word ik door de droge lucht, in combinatie met buro stoelen [ die hebben wij op school jaja...] statisch. En dat is niet zo fijn... elke keer als ik vanuit het computer lokaal loop en iets aanraak wat geleid krijg ik een schok. ben wel weer gelijk wakker
Oud 25-06-2003, 18:37
Brown eye
Brown eye is offline
ik krijg dan een droge keel en keelpijn!!
Oud 25-06-2003, 18:50
Nolita
Nolita is offline
Droge keel + ogen.
Oud 25-06-2003, 22:46
Cybersniff
Cybersniff is offline
Zowel in de auto als in het huis heb ik aircondition.

In de auto:
Je gebruikt de Airco meestal om de temperatuur van soms +50 graden naar normale waarden te brengen. Met de ramen open rijden is lawaaieriger en de wind gaat langs je nek waardoor je weer nekklachten krijgt. Airco is een goede oplossing zolang je het een beetje normaal gebruikt. En het niet met buiten 30 in je auto 15 graden gaat maken want dan is het niet gezond.

In huis:
Zorgt inderdaad voor een droge omgeving. In sommige (oude) huizen is dit net goed omdat het er te vochtig is waardoor je ook medische klachten kunt krijgen. Ook hier moet je het met mate gebruiken.

Je moet Airco in de zomer gewoon vergelijken met de verwarming in winter. Alleen is het nu binner koeler dan buiten en in de winter is dat net het tegenovergestelde. Airco brengt dus de zelfde nadelen / vorrdelen mee als een verwarming. Maar je moet het alle 2 met mate gebruiken
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:01
one-monkee
one-monkee is offline
Ik krijg dan last van dikke ogen (gaan helemaal dicht zitten) en ze worden inderdaad heel droog, ik krijg er ook hoofdpijn van als ik er te dicht onder zit (bijv. in een bus) en een schorre stem... droge keel..

nu kan ik er ook minder goed tegen dan een gemiddeld mens dus ik heb er altijd wat meer last van...
Oud 26-06-2003, 13:43
Miracle
Miracle is offline
Niemand die er een warm hoofd van krijgt na een dag in een airco ruimte te hebben gestaan?
Oud 27-06-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
BLA!M schreef op 25-06-2003 @ 04:44:
airco sucks.... goeie 'counter-meassure' is een 'air-humidifier' (weet niet hoe het in het nl heet) die doet precies het tegenovergestelde van een airco. Is vooral goed als het té vochtig is in de lucht....

ben in een Engelse bui

Luchtbevochtiger
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten