Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 12:08
Verwijderd
Zijn er heir wel is emnsen die onder invloed van drugs wel is rijden? Ik soms namelijk, na een aantal jointjes lekker op me brommer. maar nooit te ver rijden want kmerk wel dat me reactie omlaag gaat en dat ik altijd kankerhard rij. Vorige keer echt met een ganag van bijna 80 / 90 door de woonwijk tot er in 1 keer een drmepels was. Was wel klote. Maar kben benieuwd of andere het wel is doen. Ik heel soms en alleen met blowsels, neit als ik bezopen ben of paddo's op heb ofzow.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 12:10
eXcess
eXcess is offline
Moet altijd bezopen naar huis fietsen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:11
Verwijderd
Oh jah, dat doe ik wel jah, zwaar onder invloed op de fiets. Maar ja tis een groot verschil of ik met me fiets met dan amar 5 km per uur tegen een muur aanrij of met me brommer met 90 km per uur.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:18
eXcess
eXcess is offline
Ja zit ik liever op de fiets.. ook gezien het aantal bosjes enz. waar ik in rij.. kut zandpaden
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:32
Verwijderd
uhm 1 keer stoned op mijn brommer en dat was meteen de laatste keer denk ik. Ik dacht ik ben niet stoned, maar toch wel. Ik maakte een vette smak tegen de grond, mun knieën helemaal blauw en weken last gehad met lopen...

Dronken op de fiets is elk weekend het geval, ook dan val ik vaak, maar das niet zo pijnlijk....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:58
bindmiddel
bindmiddel is offline
maar het is allemaal verboden.

en net of heeft dat stuur een afwijking naar slootkantjes en bermen.
Oud 22-06-2003, 15:40
eXcess
eXcess is offline
haha.. hoe kom jij thuis dan ?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
Krystman schreef op 22-06-2003 @ 13:58:
en net of heeft dat stuur een afwijking naar slootkantjes en bermen.
Dat doen ze expres. Ze hebben namelijk een hekel aan dronken jongetjes die denken dat ze nog kunnen rijden.
Oud 22-06-2003, 19:45
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
als ik gaar ben kan ik juist beter rijden doordat ik meer oplet
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:41
Verwijderd
Dat kan ook ja, maar ik juist niet. Scheur ik een kruispunt over terwijl ik superhigh ben en dan is het zo van: oh ja, ff checken of er niks aankwam, ff over me schouder kijken, en ondertussen ben ik dan weer 3 kruispunten verder. Eigenlijk ben ik best wel gevaarlijk als ik stoned ben. Ik rij ook altijd veel harder. Das echt superheftig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:53
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-06-2003 @ 20:23:
Dat doen ze expres. Ze hebben namelijk een hekel aan dronken jongetjes die denken dat ze nog kunnen rijden.
Oeh moet ik toch maar eens een boze brief naar gazelle sturen dan dat ze daar eens mee op moeten houden.
Oud 25-06-2003, 17:51
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Heeeeeeel vaak stoont op de scoot, nooit in de auto
Oud 25-06-2003, 23:34
ook harrie
ook harrie is offline
als ik stoned ben ben ik er juist beter van bewust dat ik moet opletten als ik op de scooter zit
Oud 26-06-2003, 08:31
BlackMystery
BlackMystery is offline
fietsen ja
al zat en stoned and whatever u want gedaan
daarom misschien beter dat ik niet achter het stuur van nen auto kruip
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:01
Verwijderd
Als ik enorm zat ben stap ik zo op de fiets, als ik stoned ben ook. Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. Je hebt als fietser niet echt een grote kans dat je iemand doodrijdt als je een verkeersfout maakt, je verwondt hooguit jezelf.

Auto- of brommerrijden onder invloed van drugs vind ik niet goed te praten. Daarbij maakt het niet uit dat het besturen van een motorrijtuig terwijl je stoned bent niet verboden is. Als je knetterstoned bent kun je echt niet meer zo snel reageren als wanneer je nuchter bent. Als je met alcohol op of stoned in de auto stapt, ben je gewoon een ontzettend grote klootzak, verdien je het om strafrechtelijk vervolgd te worden en een enorme schadevergoedingsvordering aan je broek te krijgen van degene die je aanrijdt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:58
DaTommy
DaTommy is offline
Ik stap gewoon op de brommer hoor als ik geblowt heb. Nog nooit ongelukken gemaakt *klopt af*. Wanneer je veel blowt wen je er wel aan om stoned te rijden. En ik ben meestal goed geconcentreerd wanneer ik stoned rij. Let dan o.a. veel beter op wegen van rechts, waar ik normaal gewoon wel eens volgas wil doorrijden.

Over paar maandjes autorijbewijs, moet denk ik ook wel lukken om stoned auto te kunnen rijden
Oud 26-06-2003, 12:20
Wietabixke
Wietabixke is offline
ik rij alleen met de fiets of het grasmachien...brommer hebik nog nie...alsik zat ben ga ik te voet of met de fiets...wel fijn,overtlaatst wasik met iemand meegereden en opeens stopt die en roept pasop ze schiete op ons!!!!neenee eva ge hebt platte band was echt wel grappig
Oud 26-06-2003, 12:50
neobamboom
neobamboom is offline
fietsend ja.
met de auto ofzo iets is gewoon oerstom.
Oud 26-06-2003, 12:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2003 @ 12:01:
Als ik enorm zat ben stap ik zo op de fiets, als ik stoned ben ook. Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. Je hebt als fietser niet echt een grote kans dat je iemand doodrijdt als je een verkeersfout maakt, je verwondt hooguit jezelf.
Zou degene die jou aanrijd met eventuele gevolgen daar ook blij mee zijn? Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid, maar als je niet oplet breng je anderen ook in gevaar.

En ik ga ook altijd met de fiets

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 26-06-2003 @ 13:50:
Zou degene die jou aanrijd met eventuele gevolgen daar ook blij mee zijn? Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid, maar als je niet oplet breng je anderen ook in gevaar.
Hooguit financiëel. Overigens is het wel zo dat als je onder invloed op de fiets een ongeluk krijgt, de normale regels voor verkeersaansprakelijkheid niet opgaan omdat er sprake is van 'bewuste roekeloosheid'. Je zult waarschijnlijk al je schade zelf moeten dragen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 19:37
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2003 @ 20:20:
Hooguit financiëel. Overigens is het wel zo dat als je onder invloed op de fiets een ongeluk krijgt, de normale regels voor verkeersaansprakelijkheid niet opgaan omdat er sprake is van 'bewuste roekeloosheid'. Je zult waarschijnlijk al je schade zelf moeten dragen.
Does that include achteruitkijkspiegels van auto's die in de weg zitten? als ik er op mijn fietsje voorbij rij?
Oud 27-06-2003, 19:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2003 @ 20:20:
Hooguit financieel?

Er zijn ook mensen die wél emoties hebben; die mensen zit het wél dwars als ze een fietser halfdood rijden, ook al konden ze er niets aan doen.
Oud 27-06-2003, 20:43
BBEM
BBEM is offline
ik moet bekennen dat ik ook weleens auto rij terwijl ik een of twee biertjes gedronken heb. Dan ben ik ook als debiel bezig, maar probeer het echt toch niet vaak voor te laten komen.
Oud 27-06-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 27-06-2003 @ 20:44:
Hooguit financieel?

Er zijn ook mensen die wél emoties hebben; die mensen zit het wél dwars als ze een fietser halfdood rijden, ook al konden ze er niets aan doen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen nog maar weer een reden waarom je eigenlijk niet met drank op aan het verkeer moet deelnemen, of je nu fietst of auto rijdt. Ik kies er echter, net zoals |{ing en vele anderen, voor om dat risico te lopen. Noem me een egoïst als je wilt, maar ik vind het een beetje overdreven uiting van naastenliefde als je zó bezorgd bent om het geestelijk welzijn van anderen dat je jezelf een leuke avond (met drank) ontzegt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:06
M@rco
M@rco is offline
Ghehe... ik zei niet dat ik dat wél doe
Als ik een paar (...) biertjes op heb fiets ik ook gewoon naar huis, dus ik loop dat risico net zo goed. Ik wilde alleen maar zeggen dat als er iets gebeurt, de gevolgen voor anderen meestal niet alleen bij het financiële blijven, maar zo te zien zijn we het daar toch over eens

(Valt met dat risico volgens mij best wel mee... het kan aan mij liggen, maar als ik 's nachts onderweg naar huis drie auto's tegenkom dan is het veel.)
Oud 28-06-2003, 15:24
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-06-2003 @ 15:06:
(Valt met dat risico volgens mij best wel mee... het kan aan mij liggen, maar als ik 's nachts onderweg naar huis drie auto's tegenkom dan is het veel.)
Heb wel es een koe aangereden op de fiets telt dat ook??
Oud 28-06-2003, 20:04
thisisfun
thisisfun is offline
ik was ook eens dronken...het bleef nie bij 1 keer maar ik was dus eens dronken en toen gingen wij op de fiets naar huis en waren met 20 man de sloot in gerede en wij fietsen bijna het hele stuk langs een sloot dus dachten wij gaan we op de weg fietsen reden we daar met z`n 20en dronken op de fiets op de openbare weg...mn pa heeft nog steeds het "familierecord" want hij heeft ooit toen hij dronken was in de nacht met 3 man inc hem zelf op een opgevoerde brommer op de snelweg gereden
Oud 29-06-2003, 18:55
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
ik vind dat er een heel duidelijk onderscheid gemaakt kan worden tussen auto/scooter/brommer rijden onder invloed enop je fietsje rijden onder invloed... wat zijn de kansen dat je met je fietsje om 4/5/6 (al dan niet later) iemand doodrijdt very weinig lijkt me zow...

Wanneer je echter onder invloed 8er het stuur gaat zitten vind ik het een heel ander verhaal, en dan praat ik niet eens over de financiele gevolgen...

Wat als je iemand aanrijd, dan blijf je toch cker voor de rest van je leven met de vraag zitten, wat als ik niet die paar glaasjes op had gehad, had ik hem/haar dan wel op tijd gezien?was ik dan wel op tijd geremd?
En dan maakt het echt niets uit of het wel of niet de schuld van de alcohol was, ook al had je maar 1 glaasje op, het lijkt me redelijk normaal dat die vragen dan voor de rest van je leven in je hoofd blijven rondspoken
Reageren

Regels voor berichten