Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja dat zijn twee verschillende dingen. Indirekt hebben ze natuurlijk wel met elkaar te maken, maar je moet het ff goed gescheiden houden anders begrijp je er niets meer van.
Het is iig niet zo dat bandbreedte betekent dat je maar zoveel MB mag up/downloaden, dat is een traffic limiet. Vaak wordt de term bandbreedte zo wel gebruikt, onterecht dus. Voorbeeld: Mijn ADSL-verbinding heeft een bandbreedte van 8Mbps (8 Megabit, 880KB/s), mijn traffic limiet is 100GB/maand. Dat zijn dus twee verschillende dingen.
||
![]() |
Citaat:
bandwidth wordt door hosters heel vaak verkeerd gebruikt. Ze gebruiken het als dataverkeer in plaats van bandbreedte. 100mb bandwidth is inderdaad 12,5 megabyte, maar hoogstwaarschijnlijk bedoelt de host 100 megabyte dataverkeer. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat ze een 100Mbit verbinding met 'het net' hebben, dat is dus de breedte van hun oprit naar internet. Vrij belangrijk, want er zijn hostingproviders die gewoon een DSL verbinding hebben. |
![]() |
|
![]() |
http://www.byh.nl/
Kijk daar maar, er zijn wel degelijk hosts die dat aanbieden. Iemand met heel weinig bezoekers of vrijwel geen plaatjes hoeft echt niet zoveel dataverkeer hoor. edit: Hmm 100mbit... kan wel ja... maar webhosters gebruiken dan meestal wel mbit ipv mb. Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 22:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 100mb traffic p/m en 5000 man p/d gaat je niet lukken (zowel het datalimiet niet en de 5000man per dag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Veel kabelproviders geven toch de snelheid in bits op, om vergelijken met xDSL mogelijk te maken. Maar ze zetten hierbij een cap op 75KB en adverteren dat als 512kbit. Zodoende haalt een klant altijd wel 50KB tot 60KB zodat de klant tevreden is. Bij kabel kom je nooit aan je max. 's Nachts haal je dan echter veel hoger. Maar als je lijn echt 128kbit is, kun je niet hoger halen dan 16KB/s ruwe bandbreedte (bruto) en 14KB/s behaalde snelheid in optimale omstandigheden (netto).
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Burzum Jesus' Tod: je OMI EggeD | 26 | 31-10-2007 22:35 | |
Software & Hardware |
[LAN] Bandwidth limiters Verwijderd | 5 | 22-01-2006 15:54 | |
Software & Hardware |
Bandwidth laag Brammetje-88 | 2 | 16-05-2005 11:12 | |
Software & Hardware |
[Internet] Bandbreedte voor mijn forum halilo | 11 | 25-03-2005 00:36 | |
Software & Hardware |
[Hosting] Wat is bandwidth? Luego | 17 | 08-07-2004 16:22 | |
Muziek |
Mp3's van t bandje waar ik in speel. Meningen? Verwijderd | 16 | 15-05-2003 15:52 |