Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 18:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Kan het zo zijn dat je geen (daarmee bedoel ik: nauwelijks, niet goed zichtbaar) spierontwikkeling hebt?

Ik sport zat, maar ik ben toch een mager latje (vooral wat betreft armen) terwijl ik toch al 2 jaar (2 a 3 keer per week) thaiboksen doe en wat aankloot met gewichten..

dus ik was benieuwd of het uberhaupt zin heeft om die gewichten te gebruiken hehe
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:20
Verwijderd
'k weenie...maar misschien worden ze alleen niet 'dikker', maar wel steviger...het zal iig geen kwaad kunnen om te sporten ed, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:20
Marsel
Marsel is offline
Ik denk dat je er ook een groot deel 'aanleg' voor moet hebben.
Ik ben bijvoorbeeld veel breder ( en korter qau bovenlichaam, in totaal langer ) dan me broer. Denk ook dat ik meer aanleg heb om spiermassa te kweken ( doe dan ook wel meer fitness, maar toch ).

Denk dat het voor iedereen anders is. Maar ik heb beetje de mening van je kan wel spieren hebben maar je moet ze ook kunnen gebruiken. Als je nou thaiboksen enzo doet, beetje gewichten erbij. Je zal ongetwijfeld niet slap zijn, ik zou het laten wat het is, misschien heb je er gewoon geen aanleg voor.

( Alhoewel, ja kan natuurlijk echt nog intensiever gaan trainen, maar als je echt veel al doet aan sport zou je toch op die leeftijd al vrij ver moeten zijn lijkt me )
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:24
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Dat is ook een ziekte ... maar ik denk dat wat jij bedoelt eerder met aanleg te maken heeft, het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat je echt geen resultaat zou krijgen met sporten.

Want als dat echt zo zou zijn, als je sport en gezonde voeding hebt en toch geen spierontwikkeling, is er iets mis en kun je beter een onderzoek laten doen.
Oud 27-06-2003, 08:52
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-06-2003 @ 19:12:
vraag
veel koolhydraatrijk eten (pastas en van die dingen) eten voor je zwaar gaat sporten, dat helpt spiermassa aankweken
Oud 27-06-2003, 10:18
Verwijderd
eiwitten ook
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
het ligt eraan wat voor sport je doet. Als het vooral om snelheid en kracht gaat, zoals bij sprinten, zul je veel spiermassa ontwikkelen. Als je meer traint op uithoudingsvermogen, zoals marathonlopen, zul je langere slankere spieren ontwikkelen die beter doorbloed zijn. ik weet niet waar thaiboksen ondervalt...
Oud 27-06-2003, 12:50
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
veel koolhydraatrijk eten (pastas en van die dingen) eten voor je zwaar gaat sporten, dat helpt spiermassa aankweken
Wil je die jongen gaan moti jakken ofzo

Veel eiwitten weinig koolhydraten

eiwitten bouwstoffen
koolhydraten

Je kan beter een keer per week thai boksen en twee keer per week fitnessen.
Oud 27-06-2003, 14:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ah ok, dus er is wel een soort aanleg voor. aan kracht ligt het niet echt, ik heb redelijk wat krijgt en snelheid, alleen ik heb gewoon magere armpies :/

Ik eet voor het trainen meestal wel ligt voedsel (spaghetti o.i.d.), maar dat is om het eten goed binnen te houden tijdens het trainen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:14
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-06-2003 @ 19:12:
..wat aankloot...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:41
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Als je echt wat gespierder wilt worden moet je minder gaan thaiboksen = duursport wordt je niet breed van.

en over dat aankloten met gewichten...
uhm instructies vragen in de sportschool
Oud 27-06-2003, 21:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ESCO schreef op 27-06-2003 @ 13:50:
Wil je die jongen gaan moti jakken ofzo

Veel eiwitten weinig koolhydraten

eiwitten bouwstoffen
koolhydraten

Je kan beter een keer per week thai boksen en twee keer per week fitnessen.
het is niet zo dat eiwitten meteen worden omgezet in stukjes lichaam, je lichaam kan ze ook als brandstoffen gebruiken!!! En dan had je net zo goed koolhydraten kunnen eten... Als je zoveel gaat eten, bouw je geen spiermassa op, maar vet! en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Je zal op den duur wel meer moeten eten, want een gespierd lichaam verbruikt meer brandstof.
Oud 27-06-2003, 21:25
Upke
Upke is offline
Licht eraan hoe zwaar je die training doet met gewichten. Maar als je een ladje bent en toch stevige spieren ben je zeker wel in goede conditie. En een echte thai-bokser hoeft geen massa, word je alleen maar sloom van...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 27-06-2003 @ 17:14:
ja jongen, dat is slechts een woordkeuze

maarjamisschien tochmaar eens langs een sportsschool gaan. alleen ik vond het toch raar dat ik echt geen verbetering zag, terwijl je voglens mij door htuis trainen ook wel wat moet zien.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 27-06-2003 @ 22:25:
Licht eraan hoe zwaar je die training doet met gewichten. Maar als je een ladje bent en toch stevige spieren ben je zeker wel in goede conditie. En een echte thai-bokser hoeft geen massa, word je alleen maar sloom van...
maar het gaat ook om uiterlijk he, ik vind het wel mooi
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten