Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Remix schreef op 26-06-2003 @ 18:44:
(je moet het maar zeggen als ik het bij het verkeerde eind heb hoor, maar zo kom je dus wel echt over).
jaaaahaaa, maar IK wil zeggen, dat ik het zo voel. En ik pas me aan aan de andere mensen, ik snap tenslotte dat sommige mensen zich daardoor wel 'beledigd' kunnen voelen. Maar ik vind PERSOONLIJK, IN MY HUMBLE OPINION, VAN MIJ UIT, IK BEN VAN MENING DAT de mensen zich niet zo emotioneel van moeten opwinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 07:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2003 @ 11:25:
Precies. Je woede inhouden en tot tien tellen leidt tot misvormde persoonlijkheden. Die barsten ooit nog 'ns enorm uit hun vel en schieten er dan vijf neer met een automatisch wapen ofzo.
Er is een verschil tussen woede (of enige andere emotie) onderdrukken of transformeren tot iets zuiverders.
het blijkt uit onderzoek dat mensen die hun woede uiten daarna niet zachter maar juist nog agressiever en sadistischer zijn, als degene die zich onder controle houden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 08:13
Yohst
Yohst is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 24-06-2003 @ 09:43:
Ik ben sowieso geen voorstander van schelden aangezien het volledig nutteloos is en het jezelf enkel negatieve energie geeft, maar als we voor de stelling aannemen dat schelden ok is, dan vind ik schelden met het woord kanker wel best hoor.
Schelden kan zóveel negatieve gevoelens op een redelijk ongevaarlijke manier wegkrijgen. Als je je hoofd stoot kun je bijvoorbeeld 'kut' roepen.. óf een gat in de muur slaan.
Oud 27-06-2003, 10:10
leonkorn
leonkorn is offline
Schelden of schreeuwen is een teken van onmacht. Volgens de Spychologie kun je je emoties op een aantal manieren sublimeren (laten afvloeien) waaronder projectie (op de ander je onvrede projecteren), vluchtgedrag etc etc.. er stond maar 1 goede tussen en dat was..... SPORTEN ~!! JA goed bezig ....
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 27-06-2003 @ 11:10:
Schelden of schreeuwen is een teken van onmacht. Volgens de Spychologie kun je je emoties op een aantal manieren sublimeren (laten afvloeien) waaronder projectie (op de ander je onvrede projecteren), vluchtgedrag etc etc.. er stond maar 1 goede tussen en dat was..... SPORTEN ~!! JA goed bezig ....
tegen een muur met relief aanslaan wil ook nog weleens helpen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:28
ranonkel
ranonkel is offline
Let op je gedachten: zij worden woorden
Let op je woorden: zij worden daden
Let op je daden: zij worden gewoontes
Let op je gewoontes: zij worden je karakter
Let op je karakter: dat wordt je toekomst

Schelden is nooit goed.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:59
poesiefox
poesiefox is offline
Ik zal nooit iemand recht in zijn gezicht uitschelden, maar ik als ik mijn kleine teen heel gemeen tegen een drempeltje stoot, wil ik er nog wel eens een reeks fikse krachttermen uitgooien.
Oud 27-06-2003, 12:55
MickeyV
MickeyV is offline
poesie, en die ArieP dan? Of was dat een olijk grapje? =)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:56
MickeyV
MickeyV is offline
Goed, en dan kun je chicaneren en stellen dat je, in letterlijke zin, hem niet in zijn gezicht beschimpte, maar dat gaat natuurlijk niet aan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:41
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 12:59:
Ik zal nooit iemand recht in zijn gezicht uitschelden, maar ik als ik mijn kleine teen heel gemeen tegen een drempeltje stoot, wil ik er nog wel eens een reeks fikse krachttermen uitgooien.
Dat arme drempeltje....kan er ook niets aan doen. Of is het tegen je zelf?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:02
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 27-06-2003 @ 14:41:
Dat arme drempeltje....kan er ook niets aan doen. Of is het tegen je zelf?

poesiefox,
dat is natuurlijk een vrij primaire reactie,
en die kun je best onder controle krijgen als je wil. Maar juist omdat het zo'n primaire reactie is, moet je er ook niet teveel waarde aan hechten denk ik. Maar het is wel beter om het niet te doen. Iemand heel bewust uitschelden of beledigen is alweer heel anders, dan doe je iemand echt pijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:05
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 27-06-2003 @ 13:55:
poesie, en die ArieP dan? Of was dat een olijk grapje? =)

Ik wist wie er achter Arie P. zat.
Oud 27-06-2003, 15:10
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:05:
Ik wist wie er achter Arie P. zat.
Dan nog is dat niet aardig. Er bestaan echt zulke mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:15
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:10:
Dan nog is dat niet aardig. Er bestaan echt zulke mensen.
Dat moet de persoon die zijn foto zonder diens medeweten geplaatst heeft en hem als halve zool portretteert zich ook maar eens in een hoekje gaan schamen, hm?
Oud 27-06-2003, 15:22
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:15:
Dat moet de persoon die zijn foto zonder diens medeweten geplaatst heeft en hem als halve zool portretteert zich ook maar eens in een hoekje gaan schamen, hm?
Ik denk niet dat dat de bedoeling was van die persoon. Vind jij het niet grappig als een volwassen man dingen zegt waar mensen van 13 over het algemeen mee zitten?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:26
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:22:
Ik denk niet dat dat de bedoeling was van die persoon. Vind jij het niet grappig als een volwassen man dingen zegt waar mensen van 13 over het algemeen mee zitten?

Het was ook niet mijn bedoeling om iemand te beledigen.

Maar goed, goed...* gaat in hoekje zitten mokken*
Oud 27-06-2003, 15:28
Yohst
Yohst is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 27-06-2003 @ 12:28:
Let op je karakter: dat wordt je toekomst

Schelden is nooit goed.
Dat is .. echt heel fout. Het klinkt heel wijs en daarom zal dat bij veel mensen werken. Maar het slaat echt nergens op
Oud 27-06-2003, 15:30
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Dreams schreef op 27-06-2003 @ 16:28:
Dat is .. echt heel fout. Het klinkt heel wijs en daarom zal dat bij veel mensen werken. Maar het slaat echt nergens op
Ik zie geen fout in het stappenplan van ranonkel,
welke fout zie jij erin?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:43
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:30:
Ik zie geen fout in het stappenplan van ranonkel,
welke fout zie jij erin?
* denkt aan het stappenplan dat zij zojuist op seksualiteit heeft gegeven. Is een heel ander stappenplan...*
Oud 27-06-2003, 15:52
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:43:
* denkt aan het stappenplan dat zij zojuist op seksualiteit heeft gegeven. Is een heel ander stappenplan...*
nou, daar heb je ook woorden die daden worden, die gewoontes worden, die je karakter vormen, dat je toekomst wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:52:
nou, daar heb je ook woorden die daden worden, die gewoontes worden, die je karakter vormen, dat je toekomst wordt.
Had je hem wel gelezen eigenlijk? Het is een stappenplan om te leren durven.
Oud 27-06-2003, 16:04
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 17:02:
Had je hem wel gelezen eigenlijk? Het is een stappenplan om te leren durven.
Jouw vroegere posts gelezen hebbende, was het vast een stappenplan om de jongen zo intens mogelijk te laten genieten en hem door de manier van pijpen en trekken een zo groot en heftig mogelijk orgasme de lucht in te doen schieten. Nee, dan is schelden nuttiger...:rolleyes

edit: oh, ik las 'het is geen stappenplan om te leren durven'. Nou goed. Wie niet durft, is er niet aan toe, eh...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:07
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 17:04:
Jouw vroegere posts gelezen hebbende, was het vast een stappenplan om de jongen zo intens mogelijk te laten genieten en hem door de manier van pijpen en trekken een zo groot en heftig mogelijk orgasme de lucht in te doen schieten. Nee, dan is schelden nuttiger...:rolleyes

edit: oh, ik las 'het is geen stappenplan om te leren durven'. Nou goed. Wie niet durft, is er niet aan toe, eh...

Ik gokte meer op een soort valse schaamte, waar ze even doorheen moet. Maar de handeleingen had je juist geraden. Hoe zou dat nou toch komen?
Oud 27-06-2003, 16:11
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 17:07:
Ik gokte meer op een soort valse schaamte, waar ze even doorheen moet. Maar de handeleingen had je juist geraden. Hoe zou dat nou toch komen?
I know a lot about a lot of things. Vroeger leek losbandige seks mij nog wel ok. Niet dat ik het ooit gehad heb gelukkig, want daar was ik nog niet aan toe geweest.
Wat ik namelijk bedoel te zeggen; zijn mensen die schaamte voelen echt toe aan seks?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:16
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 17:11:
I know a lot about a lot of things. Vroeger leek losbandige seks mij nog wel ok. Niet dat ik het ooit gehad heb gelukkig, want daar was ik nog niet aan toe geweest.
Wat ik namelijk bedoel te zeggen; zijn mensen die schaamte voelen echt toe aan seks?

Nee, de meid in kwestie schaamde zich niet voor zichzelf en wat hij bij haar deed, maar ze durfde bij hem niets te doen. En dat is een kwestie van valse schaamte. Iets te goed ingeprogrammeerd dat nette meisjes dat soort dingen niet doen.

Losbandig, och je hebt losbandig en ongeremd. Ik lijd niet onder al te strenge inhibities, maar ik ben niet losbandig.

Op jouw leeftijd was ik nog helemaal niet toe aan wat voor seks dan ook. Deed ik dus ook niet. Er is niks mis met wachten.
Oud 27-06-2003, 16:17
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 17:16:
Nee, de meid in kwestie schaamde zich niet voor zichzelf en wat hij bij haar deed, maar ze durfde bij hem niets te doen. En dat is een kwestie van valse schaamte. Iets te goed ingeprogrammeerd dat nette meisjes dat soort dingen niet doen.

Losbandig, och je hebt losbandig en ongeremd. Ik lijd niet onder al te strenge inhibities, maar ik ben niet losbandig.

Op jouw leeftijd was ik nog helemaal niet toe aan wat voor seks dan ook. Deed ik dus ook niet. Er is niks mis met wachten.
Ik denk ook niet dat ik er aan toe ben. Ik heb er ook geen zin in, dus dat lijkt me duidelijk genoeg...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:23
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 17:17:
Ik denk ook niet dat ik er aan toe ben. Ik heb er ook geen zin in, dus dat lijkt me duidelijk genoeg...
Jij bent er op dit moment definately nog niet aan toe. Maar dat kan morgen veranderen, als je het juiste meisje tegenkomt. Je bent geen kind meer.

Ik spreek uit ervaring, dan ben je er echt in een klap aan toe!
Nieuw, ja, eng, best wel, raar, ook, onbekend, yup, maar fijn en gezellig en goed.
Oud 27-06-2003, 16:49
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 17:23:
Jij bent er op dit moment definately nog niet aan toe. Maar dat kan morgen veranderen, als je het juiste meisje tegenkomt. Je bent geen kind meer.

Ik spreek uit ervaring, dan ben je er echt in een klap aan toe!
Nieuw, ja, eng, best wel, raar, ook, onbekend, yup, maar fijn en gezellig en goed.
Ik ben ook nog niet toe aan het juiste meisje, vermoed ik...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:05
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 17:49:
Ik ben ook nog niet toe aan het juiste meisje, vermoed ik...

Het juiste meisje komt langs op het moment dat jij eraan toe bent. Daarom is ze ook het juiste meisje.

(wussylittlefreightycat!)

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:43
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 18:05:
Het juiste meisje komt langs op het moment dat jij eraan toe bent. Daarom is ze ook het juiste meisje.

(wussylittlefreightycat!)
Ja, precies. Het Goddelijke plan...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 18:43:
Ja, precies. Het Goddelijke plan...
Nee, toeval.
Oud 27-06-2003, 20:21
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Dreams schreef op 27-06-2003 @ 16:28:

Het slaat op bewustworden en dat is goed...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:06
MickeyV
MickeyV is offline
Alles staat bol van de hitsigheid hier. Waar zijn toch die fijne, kuise tijden gebleven? =)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:49
Remix
Remix is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 27-06-2003 @ 01:41:
jaaaahaaa, maar IK wil zeggen, dat ik het zo voel. En ik pas me aan aan de andere mensen, ik snap tenslotte dat sommige mensen zich daardoor wel 'beledigd' kunnen voelen. Maar ik vind PERSOONLIJK, IN MY HUMBLE OPINION, VAN MIJ UIT, IK BEN VAN MENING DAT de mensen zich niet zo emotioneel van moeten opwinden.
Okay dan,
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:58
REIE
REIE is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 27-06-2003 @ 12:28:
Let op je karakter: dat wordt je toekomst /
dat ben jij.

Schelden is nooit goed.
Dit is van Sai Baba en hij is een enorme oplichter.
Oud 27-06-2003, 23:36
Shade
Shade is offline
ik scheld bijna nooit met kanker
alleen als ik dodelijk boos ben

ik vindt mensen die met kanker schelden om kleine dingen zielig....
wat heeft et voor nut?.....je beledigt of herinnerd er alleen maar andere mensen mee.

Allebei mij opa's zijn aan kanker doodgegaan en ook:
-M'n buurman
-3 Ooms
-1 Tante
-3 kennissen
en nog wel meer geloof ik
Oud 28-06-2003, 07:27
Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 27-06-2003 @ 11:10:
toorn is geen teken van onmacht. het is westerse brainwash dat alleen praten de goede manier is. Stemverheffing wil in sommige gevallen wel eens helpen;daarmee kan je duidelijk maken dat iets ernstig is.
Helaas worden mensen vaak toornig en woedend wanneer dat alleen maar negatieve consequenties heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:46
Philomelus
Philomelus is offline
Als je iemand met kanker in je directe omgeving hebt gehad, dan scheld je niet meer met het woord 'kanker'.
Tegen personen die met 'kanker' schelden heb ik iets, ze komen vrij imbeciel en onbehouden over. Om zulke personen kan ik me niet druk maken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:13
Johie
Johie is offline
Hoewel ik schelden sowieso nutteloos vind heb ik ook over het kankeren wel eens nagedacht.

Ook ik hoor regelmatig in de bus dat alles kanker is enzo.

Weet je bij ons in de plaats zijn er heeel veel mensen die kanker hebben. Het is misschien erg diepgaand als ik zeg dat het kwaad er lekker mee speelt. Dat je het eigenlijk proclameert als je kanker zegt en daardoor worden er mensen verziekt.

Maar ook mensen die kanker hadden of hebben vinden het echt niet prettig als je dat zegt. kheb dat zelf ook gehad paar jaar terug. Toen baalde ik wel dat ik het had gezegd, gelukkig gebruik ik het niet meer.

Dus hou ajb op met het gebruik van kanker of andere ziektes.

mzzls en een gezond leven verder,

Johie
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:20
pukkiej
pukkiej is offline
ik scheld nooit met kanker, mijn beste vriendin is daar aan over leden, en ik ben er dus tegen als iemand zoiets uit zijn bek smijt.
-x- pukkiej
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:16
punkyfun
punkyfun is offline
Citaat:
Johie schreef op 01-07-2003 @ 16:13:
Hoewel ik schelden sowieso nutteloos vind heb ik ook over het kankeren wel eens nagedacht.

Ook ik hoor regelmatig in de bus dat alles kanker is enzo.

Weet je bij ons in de plaats zijn er heeel veel mensen die kanker hebben. Het is misschien erg diepgaand als ik zeg dat het kwaad er lekker mee speelt. Dat je het eigenlijk proclameert als je kanker zegt en daardoor worden er mensen verziekt.

Maar ook mensen die kanker hadden of hebben vinden het echt niet prettig als je dat zegt. kheb dat zelf ook gehad paar jaar terug. Toen baalde ik wel dat ik het had gezegd, gelukkig gebruik ik het niet meer.

Dus hou ajb op met het gebruik van kanker of andere ziektes.

mzzls en een gezond leven verder,

ooh en jo...sorry van vorige x dan je weet tog?
mn eigen opa's hebben beide kanker gehad en tzit bij ons in de familie...en tog heb ik er veel mee gescholden..nu gebeurd het alleen nog als ik errug woest ben..tligt voor een hoop ook aan je vrienden je doet vanzelf mee..de 1e x schrik je van jezelf daarna niet meer...en nog wat je bedoeld als je bijv. kankererg zegt niet kanker maar je probeert aan te duiden hoe erg je het vind..hmm dit klinkt vaag maar kweenie hoek het anders moet uitleggen

Johie
Oud 01-07-2003, 23:36
Johie
Johie is offline
Citaat:
punkyfun schreef op 01-07-2003 @ 23:16:
ooh en jo...sorry van vorige x dan je weet tog?
mn eigen opa's hebben beide kanker gehad en tzit bij ons in de familie...en tog heb ik er veel mee gescholden..nu gebeurd het alleen nog als ik errug woest ben..tligt voor een hoop ook aan je vrienden je doet vanzelf mee..de 1e x schrik je van jezelf daarna niet meer...en nog wat je bedoeld als je bijv. kankererg zegt niet kanker maar je probeert aan te duiden hoe erg je het vind..hmm dit klinkt vaag maar kweenie hoek het anders moet uitleggen

Ja, kwas ook niet echt goed toen hè, heb er toen ook nare dingen over gezegd.
En ja, vaak neem je woorden of zinnen over ja van anderen. Soms zijn dat geen erge dingen en soms weer wel.

Ik snap wat je bedoeld met dat kankererg.

grtz,

johan

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 23:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten