Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als het een doel is waarvoor je wat moet doen, hebben de meeste mensen wel een stimulans en een basislijn nodig om mee te werken, daar zijn het mensen voor. (jah over menselijke geest heb ik wel een standpunt gezien ik dagelijks met mensen te maken heb en niet met de hemel en de hel) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je weet dat er na de dood nog een 'leven' ligt ,heb je nog heel veel lol. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik leg als niet-gelovige zélf doelen op aan mezelf, zoals bijvoorbeeld 'mijn leven zo gelukkig mogelijk leven'. Dat probeer ik dan vervolgens te behalen door dingen te doen die mij goed doen voelen en het ondernemen van dingen die mij in de toekomst zekerheden bieden (zoals studeren voor een hogere kans op een goedbetaalde baan). Het is dus niet zo dat ik doelloos op Aarde rondzwerf, niet wetende waar ik naar toe moet leven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij leeft met het denkbeeld dat dat zo is. En mensen kunnen makkelijk tot hun 80e een leuk leven leiden, en vrij normale dingen doen, daarna neemt meestal ouderdom het over en wordt het minder leuk. De gedachte dat er na je dood iets zou kunnen houd je dan ook niet meer bezig, je lijdt pijn en wilt of dood, of beter worden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee,ik weet het.. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, als het leven beperkt zou zijn tot het Aardse, zou het dan niet volledig nutteloos zijn? Als niet-zijn bestaat, is wat er tijdens het zijn gebeurt toch zonder doel? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het innerlijk weten.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het leven IS ook nutteloos, dat neemt alleen niet weg DAT je leeft, en dat je er dan net zo goed iets leuks van kunt maken |
![]() |
||
Citaat:
waarom zouden mensen dan nog de wet volgen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je ziel echter leeft verder.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eh, nou, die ene keer dat ik onzacht met een Volkswagen busje in aanraking kwam, was even vette pech. Een minuut later van huis gegaan, en ik had niet op dat moment overgestoken. Die arme chauffeur heeft weken nachtmerries gehad dat hij een kind had aangereden. Erger nog: mijn vader kwam hem een paar dagen later tegen op een of andere receptie, en toen was die arme jongen er nog helemaal kapot van. Dus mijn vader zei heel droog: dat was mijn dochter, ja. Maar ze hoeft nu niet mee te doen met de proefwerkweek, dus echt erg vindt ze het niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
HEt is nog niet bewezen, maar ze zijn er druk mee bezig. Er is geen reden om aan te nemen dat de hersenen NIET voro je persoonlijkheid en alles zorgen. Sterker nog ,alles wijst ernaar dat het wel zo is. Zie ook mijn topic "toekomst voorspellen?" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik niet tegen zou spreken, omdat dit logischerwijs volgt uit een aantal dingen (zie ook "toekomst voorspellen" topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hel TheAtheist | 30 | 10-11-2015 22:53 | |
Lifestyle |
De zin of onzin van bidden, Bid jij wel of bid jij niet Linda Prins | 85 | 23-10-2012 21:46 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Hel? Hem | 64 | 18-09-2005 20:52 | |
jehova getuigen Hernuel Fan | 103 | 01-04-2005 19:19 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |