Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 20-06-2003 @ 17:13:
Ik geloof dat je iets van 2400 kcal nodig hebt bij een gezond eetpratroon voor een meisje, maar het gaat niet om het aantal calorieen maar om de belangrijke stoffen die je binnen moet krijgen.
Gemiddelde is 2200, dacht ik, maar dat kan ook voor een volwassene zijn. Met calorieën tellen schiet je iig niet zo heel veel op. En de kans dat het uit de hand loopt is vrij groot, zeker als je al een ongezond eetpatroon hebt.
Oud 20-06-2003, 16:34
Verwijderd
hmm nu meot ik extra goed op mn lijn letten

heb sinds vandaag niuewe medicijnen waarvan ik eetlust zou krijgen.
Oud 20-06-2003, 16:40
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
******** schreef op 20-06-2003 @ 17:34:
hmm nu meot ik extra goed op mn lijn letten

heb sinds vandaag niuewe medicijnen waarvan ik eetlust zou krijgen.
oei.. succes!
Oud 20-06-2003, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 20-06-2003 @ 17:40:
oei.. succes!
tja ik heb wel vaker vreetbuien gehad die ik wel een beetje kon onderdrukken maar je gaat toch wel wat meer eten

net zoals wanneer je geen trek heb je minder eet.. tja nu was het net mooi in evenwicht zodat ik heel langzaam afviel maar als ik straks steeds honger heb
Oud 20-06-2003, 19:03
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
******** schreef op 20-06-2003 @ 17:58:
tja ik heb wel vaker vreetbuien gehad die ik wel een beetje kon onderdrukken maar je gaat toch wel wat meer eten

net zoals wanneer je geen trek heb je minder eet.. tja nu was het net mooi in evenwicht zodat ik heel langzaam afviel maar als ik straks steeds honger heb
Moet je die medicijnen lang slikken?
Oud 20-06-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 20-06-2003 @ 20:03:
Moet je die medicijnen lang slikken?
als het werkt wel ja.. maar ik moet in elk geval nog 2 en een halve week
Oud 21-06-2003, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-06-2003 @ 17:23:
Gemiddelde is 2200, dacht ik, maar dat kan ook voor een volwassene zijn. Met calorieën tellen schiet je iig niet zo heel veel op. En de kans dat het uit de hand loopt is vrij groot, zeker als je al een ongezond eetpatroon hebt.
Idd! En zeker wanneer je perfectionistisch ingesteld bent.
Er wordt eigenlijk ook gezegd dat het beter is u één keer per week te wegen, 't is minder frusterend en het geeft een globalere kijk.

Wanneer je caloriën telt, heb je dan ook nog eens het gevaar dat je dan iets lekkers eet (kcal-rijk) en dan geen gezonde dingen meer.

Bv: enkele pannenkoeken eten met veel suiker en zo, dan kom je vlug bij uw max aantal kcal per dag; terwijl het beter is een stuk fruit te eten, dan nog wat boterhammen .... (veel gezonder: nl. verscheidene voedingsstoffen die je lichaam nodig hebben) en je hebt evenveel kcal binnen.

Naja, 't is mss niet zo goed uitgelegd, maar 'k hoop dat jullie de point snappen.

Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 00:18.
Oud 21-06-2003, 10:01
X
X is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 20-06-2003 @ 15:50:
nah, dan ga ik eindelijk ook maar es reageren op dit topic .
het zal vast wel es gevraagd zijn hoor, maar heeft iemand een lijst waarop de calorieen van een heleboel producten staat?
en weet iemand hoeveel calorieen je nodig hebt op een dag? dat zal wel afhankelijk zijn van jongen/meisje, lengte leeftijd enz, maar misschien heeft iemand daar een schema van...?
http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0000...lorietabel.htm
Oud 21-06-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
X schreef op 21-06-2003 @ 11:01:
http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0000...lorietabel.htm
En dat noemen ze 'gezond vermageren'? Ze geven alleen een lijst, maar verder geen informatie of wat dan ook er bij... Niet echt slim en ook niet echt om 'gezond vermageren' te beinvloeden, vind ik, maar goed.
Oud 21-06-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2003 @ 12:13:
En dat noemen ze 'gezond vermageren'? Ze geven alleen een lijst, maar verder geen informatie of wat dan ook er bij... Niet echt slim en ook niet echt om 'gezond vermageren' te beinvloeden, vind ik, maar goed.
De tekst erboven is inderdaad niet echt slim bedacht. Je hoeft een calorieen tabel niet alleen te gebruiken om gezond te vermageren hoor. Ik gebruik ze van tijd tot tijd als ik wil weten hoeveel calorieen er nou precies en het een of ander zitten. Of om te kijken naar tussendoortjes die niet zo veel calorieen bevatten. Bij mij is het gewoon een hulpmiddeltje.
Oud 23-06-2003, 10:44
hopefully
hopefully is offline
hey,
mensen ik heb een vraag, en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag wat afvallen, maar hoevaak ik dit al wel niet gezegd heb, dat is gewoon erg. Ik doe meestal elke dag wel oefeningen, en daardoor merk ik wel dat het allemaal strakker wordt, maar echt afvallen dat neit. Dat komt omdat ik als er snoep of chips op tafel ligt, ik er toch niet vanaf kan blijven. En als ik dan weer wat gepakt heb, dan voel ik me 'schuldig' dat ik het gedaan heb en dat ik me dus niet aan mijn voornemen heb gehouden.
Als er niets in huis is, dan hoeft het van mij ook niet, maar als ik weet dat het in de kast ligt, dan gaat het dus niet goed. Het komt niet in me op om dan over te gaan geven, omdat ik bang ben dat als ik het 1 keer doe, ik het vaker ga doen, en dat wil ik dus absoluut niet, omdat ik nog wel zo bij mn verstand ben erover, dat ik weet dat dat slecht is, en uiteindelijk toch niets helpt.
Nu is mijn vraag dus, weten jullie hoe ik ervoro kan zorgen dat ik minder ga eten(want ook bij t avondeten, wil ik eigenlijk ervoro zorgen dat de pannen leeg zijn, omdat ik eht anders zonde vind dat het weggegooid wordt, dus eingelijk pak ik altijd 2x wat) en dat ik toch van de snoep/chips af blijf terwijl het wel in huis is...?

Sorry voor het lange verhaal, maar dacht wel dat het duidelijk was zo.. ik hop dat jullie wat tips voor mij hebben, en alvast bedankt,

and hopefully...
Oud 23-06-2003, 10:55
Verwijderd
Ik heb dat ook, dat ik het zonde van het eten vind als ik bv. mijn bord niet leeg eet...dus eet ik nogal eens eigenlijk te veel...minder koken is een oplossing en/of toch gewoon niet opeten wat je niet meer hoeft...of als er nog veel over is desnoods invriezen voor een andere keer.

Om snoepen tegen te gaan, zorg iig dat je voldoende normaal eten eet. Als je bv. je ontbijt overslaat, is de kans erg groot dat je rond een uur of 10 gaat snoepen. En misschien kun je vragen of er minder snoep ed en meer andere lekkere gezonde dingen gehaald kunnen worden. Of dat het als het er is, iig ergens in een kast met gesloten deuren gelegd kan worden.

En ga idd niet overgeven, dan verziek je je lichaam, verder heeft het geen zin.
Oud 23-06-2003, 11:35
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 20-06-2003 @ 20:52:
Je kan volgens mij ook aan de dokter een ander merk pil vragen, als het daardoor komt gaat het er denk ik wel weer af..
En anders...volhouden gaat makkelijker als je redelijk normaal blijft eten (gezond dan wel) en meer gaat bewegen-->skaten is goed!!
ik eet ook niet abnormaal weinig nu opzich, maar ik blijf trek hebben in chips

ontbijt: 1 boterham vleeswaren
1 cracker / bechuitje kaas
lunch: 2 boterhammen vleeswaren / kaas
avondeten: aardappels+groente+vlees / pasta / rijst ket saus en vlees
tussendoor eet is soms fruit of rijstewafels

maar 's avonds ben ik vaak bij mij vriend, die een beetje weinig weegt, en dus hard zijn best doet aan te komen.
ik zeg dan tegen hem dat hij gewoon chips enzo kan eten, omdat ik toch moet leren dingen te laten.
maar de verleiding is dan wel iedere keer erg groot...

weet iemand nog tussendoortjes die je goed kan eten als je af wil vallen?
Oud 23-06-2003, 11:52
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
^
ik drink trouwens 8 van de 10 water of spa rood, heel soms thee ( met nepsuiker ) of fanta ofzo...
Oud 23-06-2003, 15:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
dinges die reageerde op mijn slimfast gebeuren had gelijk, tis niet te zuipen die drank

en die repen ook niet

Echte maaltijden wel
Oud 24-06-2003, 10:41
stout!
stout! is offline
Het gaat echt slecht. Maar vandaag weer vol goede moed 'begonnen'. Ik hoef niet echt veel af te vallen, maar wil ook echt echt echt niet meer aankomen.
Vandaag rond half 10 ontbeten met 2 knackebrodjes met tomaat en kaas en wat ketchup.
Oud 24-06-2003, 12:09
Verwijderd
stomme medicijnen waar je honger van krijgt.. ik kan me echt met heel veel moeite inhoudne, zodanig dat ik normaal kan eten.. afvallen kan ik voorlopig wel vergeten.. op gewicht blijven is al moeilijk genoeg.

gelukkig heb ik al bijna al het lekkers in huis opgegeten en bijkopen doen we eigenlijk heel weinig.. maar ik vrees dat dat weinig helpt, als ik een vreetbui heb wil ik alles eten.. ook dingen die ik normaal laat liggen omdat ze veel te goor zijn,.

naja over 2 weken mag ik hopelijk stoppen met de medicijnen die ik nu heb en dan kan ik langzaam weer beginnen wat af te vallen
Oud 24-06-2003, 12:32
tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
hey ik ben 16, 1.68 lang en weeg 72 kilo wie heeft tips voor mij om er ongeveer 6 of 7 kilo af te krijgen?
Oud 24-06-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 24-06-2003 @ 13:32:
hey ik ben 16, 1.68 lang en weeg 72 kilo wie heeft tips voor mij om er ongeveer 6 of 7 kilo af te krijgen?
het lekkers de deur uitgooien en/of vervangen door gezondere snacks

meer bewegen

op bep tijdstippen eten en niet tussedoor snoepen
Oud 24-06-2003, 13:16
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 13:03:
Hoe stel je nou een goed dieet samen? want ik ben echt te zwaar (60/65 kg) daar moeten er minstens 10 af
helpt mij
hoe lang ben je dan?
Oud 25-06-2003, 07:29
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Ik heb sinds gisteren de CDrom van weight watchers binnen!!! hij is echt heel handig..ik ga er vanaf vandaag mee beginnen..ik heb er alleen maar positieve reacties van gehoord..dus..ik wacht wel af
Oud 25-06-2003, 12:36
stout!
stout! is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 25-06-2003 @ 08:29:
Ik heb sinds gisteren de CDrom van weight watchers binnen!!! hij is echt heel handig..ik ga er vanaf vandaag mee beginnen..ik heb er alleen maar positieve reacties van gehoord..dus..ik wacht wel af
Kun je een tipje van de sluier oplichten?
Oud 25-06-2003, 12:58
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 24-06-2003 @ 14:16:
hoe lang ben je dan?
1.65 m ik ben echt te zwaar..
maar goed..het gaat wel redelijk zolang ik niet alleen thuis ben..dan eet ik echt veel te veel..
neem bijv. vandaag:
- 4 boterhammen ontbijt
- ijsje
- heel grote hand drop (was daarna ook misselijk maar dat maakte me niets uit)
en maar 1 glas melk..
dus veel te veel snoep
en de dag is nog niet eens halfom
Oud 25-06-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 25-06-2003 @ 13:58:
maar goed..het gaat wel redelijk zolang ik niet alleen thuis ben..dan eet ik echt veel te veel..
neem bijv. vandaag:
- 4 boterhammen ontbijt
- ijsje
en maar 1 glas melk..
dus veel te veel snoep
hmm bij mij is het juist omgekeerd.. als er mensen bijzijn ga ik vreten maar als ik alleen ben eet ik niet zo veel
Oud 25-06-2003, 13:20
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
******** schreef op 25-06-2003 @ 14:12:
hmm bij mij is het juist omgekeerd.. als er mensen bijzijn ga ik vreten maar als ik alleen ben eet ik niet zo veel
bij mij dus niet..als er mensen bij waren konden ze me zeggen het niet te doen, nu krijg ik juist alleen maar de neiging om het allemaal uit te kotsen
Oud 25-06-2003, 13:51
Rena
Rena is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 25-06-2003 @ 08:29:
Je deed laatst toch een ander dieet, een wat tien dagen zou duren als ik het me goed herinner met karnemelk! Is dat niet goed afgelopen, ben benieuwd!
Oud 25-06-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 25-06-2003 @ 14:20:
bij mij dus niet..als er mensen bij waren konden ze me zeggen het niet te doen, nu krijg ik juist alleen maar de neiging om het allemaal uit te kotsen
bij mij moedigen ze me juist aan te eten.. naja dan eten ze zelf en dan bieden ze mij ook aan en kan ik geen nee zeggen
Oud 25-06-2003, 18:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
******** schreef op 25-06-2003 @ 15:34:
bij mij moedigen ze me juist aan te eten.. naja dan eten ze zelf en dan bieden ze mij ook aan en kan ik geen nee zeggen
dan vraag je ze dat voortaan niet te doen?
Oud 25-06-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 25-06-2003 @ 19:08:
dan vraag je ze dat voortaan niet te doen?
doe ik ook.. maar ze bieden het me gewoon aan en dan kan ik geen nee zeggen dsu tja.. het si toch mn eigen schuld
Oud 25-06-2003, 19:44
soske
soske is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 25-06-2003 @ 13:58:
neem bijv. vandaag:
- 4 boterhammen ontbijt
- ijsje
en maar 1 glas melk..
dus veel te veel snoep
Meisje jij hebt echt een gezond gewicht hoor. Ik ben iets kleiner
dan jij en weeg ongeveer evenveel. Ik lijk ook niet dik hoor, zie er best goed uit. Probeer gewoon veel water te drinken, kauw kauwgum (niet teveel: moet je dan van poepen) en eet fruit. Soms mag je best iets lekkers hoor en het komt wel goed met jou, want je bent nog in de groei waarschijnlijk. Sterkte ermee!!
Oud 25-06-2003, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
******** schreef op 25-06-2003 @ 15:34:
Dat heb ik ook en mn moeder let heel de tijd op of ik wel genoeg eet enzo. Nu heb ik toetsweek en dan kan ik heel de dag gewoon alleen thuis zijn en dan eet ik ook niet zoveel, ik moet alleen wel zorgen dat ik goed eet omdat ik anders mn toetsen weer niet goed maak.
Oud 26-06-2003, 07:34
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
Rena schreef op 25-06-2003 @ 14:51:
Je deed laatst toch een ander dieet, een wat tien dagen zou duren als ik het me goed herinner met karnemelk! Is dat niet goed afgelopen, ben benieuwd!
Die hielp wel ja Alleen dit leek me een leuker iets om te doen
Oud 26-06-2003, 11:30
WishfulDreaming
Iets meer dan een kilo in nog niet eens een week afgevallen

En het is heeeeeeeeeeeeel goed vol te houden
Oud 26-06-2003, 12:56
stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 26-06-2003 @ 12:30:
Iets meer dan een kilo in nog niet eens een week afgevallen

En het is heeeeeeeeeeeeel goed vol te houden

Is dat van SlimFast? Want je zei toch dat je het niet lekker vond?
Oud 26-06-2003, 13:55
WishfulDreaming
Citaat:
stout! schreef op 26-06-2003 @ 13:56:

Is dat van SlimFast? Want je zei toch dat je het niet lekker vond?
de helft komt door slimfast

Kwestie van de goede repen uitkiezen en goede maaltijden

Ik heb nu repen met noten erin en die zijn wel lekker
en ik heb ook een bus met poeder nee dan moet je 0,25 liter magere yoghurt, of karnemelk etc met 2 lepels poeder mengen en dat is je ontbijt Het smaakt naar appel en kaneel en is best lekker. Het is alleen een beetje duur (een bus is 18 pleuro en er zit voor 18 maaltijden poeder in) maar je hebt echt inderdaad een tijd geen honger meer
alleen de pasta met tomatensaus is ook geen aanrader, ooit es de pasta met broccoli en spinazie proberen
Oud 27-06-2003, 12:02
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
zijn waterijsjes erg slecht (=dikmakend)?
*is waterijsjes-fan*
Oud 27-06-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 27-06-2003 @ 13:02:
zijn waterijsjes erg slecht (=dikmakend)?
*is waterijsjes-fan*
D'r zit veel suiker in, maar ze zijn minder slecht dan chips ed, denk ik. Zolang je d'r geen 40 per dag eet, zal je d'r geen kilo's van aankomen, denk ik.
Oud 27-06-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 26-06-2003 @ 14:55:
[B]Het is alleen een beetje duur (een bus is 18 pleuro en er zit voor 18 maaltijden poeder in) maar je hebt echt inderdaad een tijd geen honger meer /B]
Valt dan toch wel mee? 1 euro per maaltijd, zo duur is dat volgens mij niet. Ook niet super goedkoop, maar nou ook weer niet verschrikkelijk duur...denk/vind ik.
Oud 27-06-2003, 14:42
Verwijderd
yeah, weer een kilo eraf! sorry moest er even uit.
hoe vaak wegen jullie je eigenlijk?
ik doe het meestal 1x per dag, soms minder en dan altijd als ik opgestaan ben en naar de wc geweest.
Oud 27-06-2003, 16:39
WishfulDreaming
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2003 @ 13:23:
Valt dan toch wel mee? 1 euro per maaltijd, zo duur is dat volgens mij niet. Ook niet super goedkoop, maar nou ook weer niet verschrikkelijk duur...denk/vind ik.
Neej okee het valt ook wel mee.. Maar je moet ook nog de yoghurt of melk meetellen etc..

Die grotere maaltijden zijn ook 5,79 per 3. Kan ook nog goed
Oud 27-06-2003, 16:39
WishfulDreaming
Citaat:
me blackrose schreef op 27-06-2003 @ 15:42:
ik doe het meestal 1x per dag, soms minder en dan altijd als ik opgestaan ben en naar de wc geweest.
Ik ook nadat ik naar de wc ben geweest, maar dan niet elke dag, om de 2 of 3 dagen ofzo
Oud 27-06-2003, 18:17
Aishwarya
Aishwarya is offline
Jongens heb jullie hulp nodig. Ben maandag begonnen met dieet maar stopte er morgen mee en vrat alles op wat ik in mijn handen kreeg. Toen besloot ik dat ik morgen (vandaag dus) weer opnieuw zou beginnen maar ik kreeg weer een vreetbui nu heb ik besloten zo te gaan eten:

Voor 10 uur: 2 stukken fruit en een volkoren beschuitje en een voedingssuplement.
2 uur: 1 snack-a-jack en een kop bouillon
5 uur: 2 stukken fruit en een volkoren beschuitje en water.
s'avonds: eet ik gewoon aardappelen of rijst met groente met een glas water.

Mijn vraag is kan ik zo wel afvallen? Want ik eet toch best wel veel.

Aish.
Oud 27-06-2003, 18:26
soske
soske is offline
Citaat:
Aishwarya schreef op 27-06-2003 @ 19:17:
Jongens heb jullie hulp nodig. Ben maandag begonnen met dieet maar stopte er morgen mee en vrat alles op wat ik in mijn handen kreeg. Toen besloot ik dat ik morgen (vandaag dus) weer opnieuw zou beginnen maar ik kreeg weer een vreetbui nu heb ik besloten zo te gaan eten:

Voor 10 uur: 2 stukken fruit en een volkoren beschuitje en een voedingssuplement.
2 uur: 1 snack-a-jack en een kop bouillon
5 uur: 2 stukken fruit en een volkoren beschuitje en water.
s'avonds: eet ik gewoon aardappelen of rijst met groente met een glas water.

Mijn vraag is kan ik zo wel afvallen? Want ik eet toch best wel veel.

Aish.
Je eet helemaal niet teveel hoor. Je verbruikt op een dag meer energie dan je denkt, dit ik juist aan de weinige kant qua eten. Je bent hoogstwaarschijnlijk nog in de groei, dus als ik jou was zou ik wat meer gan eten. Neem er bijvoorbeeld een paar snack-a-jacks bij en eet wat meer beschuitjes 's ochtens, dan is het extra belangrijk om goed te eten omdat dat energie geeft voor de hele dag. Als je wil afvallen is het grote clicle: niet snoepen en sporten!!
Oud 27-06-2003, 18:29
soske
soske is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 27-06-2003 @ 15:42:
Eerst woog ik me elke ochtend en avond, dat werkte alleen maar frusterend. Dus ik heb de weegschaal diep weggestopt in mijn kast.
Oud 27-06-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
soske schreef op 27-06-2003 @ 19:29:
Eerst woog ik me elke ochtend en avond, dat werkte alleen maar frusterend. Dus ik heb de weegschaal diep weggestopt in mijn kast.
Idd, werkt heel frustrerend!!!
Op een bepaald moment woog ik me vele keren per dag, was echt niet gezond meer, maar nu lukt het me het te beperken tot een paar keer per week, ofwel 1 keer per dag.
Hoe erger ik dieet, hoe meer ik er op sta eigenlijk.
Oud 27-06-2003, 19:49
WishfulDreaming
Citaat:
soske schreef op 27-06-2003 @ 19:26:
Je eet helemaal niet teveel hoor. Je verbruikt op een dag meer energie dan je denkt, dit ik juist aan de weinige kant qua eten. Je bent hoogstwaarschijnlijk nog in de groei, dus als ik jou was zou ik wat meer gan eten. Neem er bijvoorbeeld een paar snack-a-jacks bij en eet wat meer beschuitjes 's ochtens, dan is het extra belangrijk om goed te eten omdat dat energie geeft voor de hele dag. Als je wil afvallen is het grote clicle: niet snoepen en sporten!!
'' aan de weinige kant ''? Dit is echt superweinig.
Je moet echt smorgens goed beginnnen, met een stevig ontbijt dus. De rest van de dag is niet zo interessant.

En als je wil afvallen is het niet zo: Niet snoepen, maar minder snoepen. Je wordt echt knettergek als je niet mag snoepen.

(trouwens, daarom is zo'n maaltijdreep die ik heb zo handig, dat is chocola als lunch )

En meerdere keren per dag op de weegschaal is helemaal niet slim nee omdat je nou eenmaal aankomt als je iets hebt gegeten of gedronken. Tussen savonds en smorgens kan bij mij wel een halve tot een hele kilo zitten (maar dat komt ook omdat je smorgens eerst naar de wc gaat etc)
Oud 27-06-2003, 20:03
soske
soske is offline
Citaat:
phensic schreef op 27-06-2003 @ 19:37:
Idd, werkt heel frustrerend!!!
Op een bepaald moment woog ik me vele keren per dag, was echt niet gezond meer, maar nu lukt het me het te beperken tot een paar keer per week, ofwel 1 keer per dag.
Hoe erger ik dieet, hoe meer ik er op sta eigenlijk.
Ik ook, in mijn periodes van zonde durf ik er niet eens op
Oud 27-06-2003, 20:05
soske
soske is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-06-2003 @ 20:49:
'' aan de weinige kant ''? Dit is echt superweinig.
Je moet echt smorgens goed beginnnen, met een stevig ontbijt dus. De rest van de dag is niet zo interessant.

En als je wil afvallen is het niet zo: Niet snoepen, maar minder snoepen. Je wordt echt knettergek als je niet mag snoepen.

(trouwens, daarom is zo'n maaltijdreep die ik heb zo handig, dat is chocola als lunch )

En meerdere keren per dag op de weegschaal is helemaal niet slim nee omdat je nou eenmaal aankomt als je iets hebt gegeten of gedronken. Tussen savonds en smorgens kan bij mij wel een halve tot een hele kilo zitten (maar dat komt ook omdat je smorgens eerst naar de wc gaat etc)
Ik heb gelezen dat jij iets van Slimfast met gewone maaltijden combineert?? Maar hoe doe je dat dan precies?? Ik dacht altijd dat als je iets anders at terwijl je zo'n dieet volgde, je heel snel aankwam en ook nog es meer dan wat je eerst woog.
Oud 27-06-2003, 20:37
WishfulDreaming
Neej hoor het gaat hartstikke goed hier

Ik ontbijt met een of andere drank (yoghurt met kaneel/appel)
en lunch met een reep. Je denkt waarschijnlijk dat je vet veel honger krijgt maar eigenlijk heb ik minder honger dan eerst

Ik eet ook wel es pasta of soep.

Morgen ontbijt ik bijvoorbeeld gewoon met twee boterhammen met ei, lunch dan met een reep en heb een gewone maaltijd.

Vandaag heb ik alleen maar van slimfastzooi gegeten en een appel

Als ik echt goed afgevallen ben ga ik denk ik nog wel gewoon 1 keer per dag zo'n maaltijdvervanger gebruiken (de lunch dan, die repen zijn echt lekker ) en dan niet teveel meer met avondeten eten en dan blijf je gewoon op gewicht en je krijgt toch genoeg vitamines en mineralen binnen

Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met: Ik dacht altijd dat als je iets anders at terwijl je zo'n dieet volgde, je heel snel aankwam en ook nog es meer dan wat je eerst woog.
Oud 27-06-2003, 20:38
WishfulDreaming
Slimfast gaat trouwens uit van tussen de 1200 en 1400 kcal per dag.
Topic gesloten

Regels voor berichten