Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
opzich zou ik gegronde kritiek op andere kunnen geven zonder dat ik zelf maar een lijn kan zetten. dus ik snap het verband niet helemaal
||
Citaat:
Je kunt, zoals jij doet, gaan zeggen dat iets lelijk is, suckt, kut is, en dat de maker een klootzak is. Je kunt echter ook duidelijk uitleggen wáárom je iets niet of wel mooi vindt, door middel van argumenten. Het eerste kun je mijns insziens niet doen zonder dat je iets zelf beter kunt (en zelfs dan kun je het beter met stijl doen), het tweede kun je inderdaad doen zonder dat je zelf ook maar een lijn op het papier zet.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() kijkt naar reactie op fish nl: kijk dat is nou gegronde argumentatie op een gozer die potentie heeft het verschil tussen die twee is dat ik fish graag zie ontwikkelen en bij noodles is er gewoon geen hoop. (post maar een werkstuk dat respect bij mij zou moeten afdwingen als het niet zo is.) bij anderen die ik heb lopen afzeiken. Het spijt me niet het was terecht mensen die beter werk neer zetten dan mij zal ik nooit uitschelden als ik een opmerking maak over hun werk. sommigen daarintegen zeggen dat mensen jaloers zijn als er kritiek geleverd wordt terwijl het gewoon ronduit kut is. een leraar zegt toch ook wat er slecht aan je werk is en geeft daarna een cijfer. ik argumenteer ook eerst en geef daarna een totaal beoordeling die wel eens neerkomt op: dat zuigt ed als de persoon me dan ook nog es niet aanstaat dan wordt het er niet minder op ja
Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 19:25. |
![]() |
|
hmm ja wel leuk uitgewerkt opzich maar niet echt een spannend camera standpunt.. en gaar perspectief.. bij klopt 't ook vaak niet, maar dan is 't opzettelijk
![]()
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
|
![]() |
||
Citaat:
En overigens is het verstandiger om te zeggen 'ik vind het ronduit klote' dan 'het is ronduit klote', aangezien het jouw mening is. Wanneer je ergens 'het is' bijzet, duidt dat op een feit, wat het in dit geval niet is. Oh, en ik vind je tekening waardeloos. Eerlijk. Zoals ik al zei, er zitten een paar kleine details bij die ik wel redelijk geslaagd vind, maar het grote geheel vind ik helemaal niks. (Mind de 'ik vind'). Oh, en argumentatie? Je perspectief klopt niet. Ik heb het idee dat je dat zgn. 'stoffige' raam zo hebt gemaakt omdat je anders het hoofd van de bestuurder moest tekenen, en ik denk dat je dat niet goed kon neerzetten. De onderdeeltjes die overal heenvliegen vind ik van een hoog Donald Duck-gehalte. De rookwolk achter de auto vind ik er meer uitzien als bloemkool, dan als rook. Je zou evt. eens kunnen kijken hoe je rook toch iets realistischer kunt laten lijken. De auto lijkt gemaakt te zijn van kussens, ipv staal, vind ik, het bobbelt alle kanten op. Pluspunten? Sommige cartoon-truucjes vind ik wel geslaagd, en je subtiel aanwezige grijstinten vind ik wel een goed idee. Het typje dat uit het dakraam komt, vind ik ook wel goed gelukt.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
perspectief klopt op sommige punten idd niet helemaal zal ik in het vervolg beter op letten. de moterkap lijkt iets teveel naar je toegericht te zijn idd. ik had de storende werking ervan niet echt door. ik kan goed hoofden tekenen ik had met het stof alleen een expiriment uitgevoerd dat idd niet geslaagd is. onderdelen ook goed gezien. ik had er pas onderdelen af moeten laten vliegen als er ook daadwerkelijk interactie met de auto was door bijvoorbeeld andere bendeleden die bechietingen aan het uitvoren waren. ik wilde wat actie-element toevoegen door de onderdelen, maar dit slaat idd nergens op achteraf. mischien kan de uiting van de materie van de auto iets verbeterd worden, maar ik vond dit toch aardig gelukt. grijstinten zien er op het orgineel beter uit. vooral de kogelgaten zien er erg realistisch uit dan. achetkant van het gastje vind ik ook goed gelukt. kleding kwam er mooi uit. ik kan heus een serieuzere reactie geven zoals jij nu doet bij respectabel werk. als men een mij een werk voorgeschoteld dat kut is en het dan nog aanprijst alsof men al jaren tekent of men neemt niet eens de moeite om het fatsoenlijk uit te werken dat laat ik dat gewoon merken al was het maar voor de entertainment. het is klote klinkt beter en zieker en van ZIJN ze dat gewoon. net zoals die idiols jurie kan het gewoon nodig zijn om te zeggen dat als dit het beste is dat je kan je er maar beter mee op kan houden (geldt niet voor alle leeftijden uiteraard). en het leukste bij idols was toch wel het afgezeik daar kan men niet onderuit
Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 21:05. |
![]() |
|
ik stoor me aan de twee wielen. verder tja houd ik er niet echt van. ik vind de weerspiegeling in de ruiten wel leuk eruit zien. maar beetje jammer van het stoffige raam.. tja. en ik vind het meestal niet zo leuk als je zeg maar een beetje van achter mee kijkt
|
Verwijderd
|
Voor een cartoon plaatje wel geinig, maar inderdaad klopt het perspectief niet (met name de wielen). De afvallende onderdelen en de wiebelende antenne zijn wat overbodig. Daarnaast is de rookwolk idd niet gelukt en lijkt het alsof de auto geen snelheid heeft terwijl de rookwolk dat wel doet vermoeden.
Het mannetje dat schiet is wel aardig, though... |
![]() |
||
Citaat:
(en voordat iederen gaat zeggen "hé ik ben wel 14 hoor!" het is maar een voorbeeld). OII = Oost Indische Inkt Daarbij is het niet volledig, wazig en niet symetrisch.. maar zo kan ik wel blijven doorgaan, en aangezien iedereen het wél een mooie tekening vind zal ik niet diegene zijn om de pret te bederven.. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 10:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zal zo wel wat mannetjes posten die wel goed zijn gelukt helaas zijn die weer wel uit een oud tekenblok dus is niet meer helmaal representatief voor het niveau dat ik nu heb bereikt auto's tekenen was sinds kort niet mijn sterkste punt, maar ik richt me steeds meer op voertuigen en het gaat steeds beter. dit is denk ik de eerste auto die ik een beetje serieus inj perspectief teken.
||
mja in mijn ogen neem je jezelf te serieus
Citaat:
concentreer je wat meer op je tekening dan op de reacties van mensen hier....dat zal eerder leiden tot goede beelden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat ie niet goed is weet ik ook. hij is dan ook van een jaar terug
Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 16:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik vind de dynamiek in de tekening goed gelukt, de vaart zit er lekker in, de auto is alleen een beetje een escher achtig geval geworden ![]() Dit kan je makkelijk voorkomen door voor je gaat tekenen dat hele geval als een blok opbouwen, begin van onderaf, heel simpel met 4 evenredige lijnen (blauwe lijn) zet de wielen netjes op hun plaats, hou alle wieltjes dezelfde grootte, trek vanaf de hoeken van het rechthoek op de grond 4 lijnen omhoog, doe dit ook voor de cabine etc etc. t is een beetje een rommelig voorbeeld geworden maar ik hoop dat je er wat mee kunt ![]() En kom nou niet aan met het is een cartoon dan hoeft t niet 100% te kloppen, zelfs in cartoons hoor je dit soort standaard perspectieftrucjes toe te passen ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ik schreef ook niet: jullie kunnen me niets leren. zo'n instelling haat ik ook namelijk. Citaat:
bedankt voor je hulp. ik kan wel merken dat je les heb gevolgt desondanks komt je tekenstijl een beetje goedkoop over. ik weet niet of je het stripje in de veronica gids kent van die melkreclame ergens midden in. daar is jouw werk mee vergelijkbaar. Goedkope tekenaar, niet grappig
|
Verwijderd
|
perspectief gebruiken gaat NOG een stap verder, ik heb zoiets van ik 1 ding tegelijk
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat kon ik al tekenen toen ik van de crèche kwam, er is echt niks speciaals of moois aan, het is gewoon standaard beginnerswerk en voor de hoeren die argumenten willen: krijg de *****, als je niet ziet dat dit amateuristisch geschets is ben je het niet waard om te reageren op mensen die wel iets in zich hebben. zegmaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
komt er een beetje op neer dat je kut ben maar geeft niet
|
Verwijderd
|
komt er een beetje op neer dat je een beetje te snel tevreden bent over je werk
![]() ![]() Ik vind dit soort posts een beetje lullig voor mensen die duidelijk al jaren hun eiegen stijl aan t ontwikkelen zijn. komt er in ene zon relpuber langs die denkt dat ie met zn 13 in 1 dozijn schoolkrantstijl met niet aansluitende saaie fileliner lijnvoering die hun jarenlang geoefende penseelwerk "gaan uitkafferen ![]() als ik niet zeker was dat ej echt zo dom bent acht ik dat dit sarcastisch bedoeld was werkelijk.. Heb je wel eens overwogen je strips aan een tekenaar te laten zien voor tips? of neem je genoegen met je moeder dat je zo snel tevreden bent ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik kan me niet zo goed herinneren dat ik gezegd heb dat ik snel tevreden ben met mijn werk, als dat wel zo is zeg het dan even
ik zeg enkel dat ik het niveau van bepaalde personen op dit forum nou niet echt hoogstaand durf te noemen, en dat heeft verder weinig t emaken met mijn eigen niveau. ook al kon ik niet zo vies tekenen als ik kan, dan nog heb ik het recht mijn eerlijke mening te geven over iemand zijn werk. en als deze mening negatief is en je dat niet aanstaat, dan moet je niet hier je zooi posten en vragen om eerlijke meningen. om 'A few good men' te quoten: "Do you want the truth?" "Yes!" "Do you want the truth?" "Yes!!" "You can't handle the truth!"
|
![]() |
|
|