Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 16:10
Some
Some is offline
Hallo ff een vraag. Soms heb ik ruzie met me vriendin via msn meestal of een meningsverschil waar we beide over boos kunnen worden maar dan zegt ze later van "we stoppen er over punt uit want wil geen ruzie". Meestal vind ik dit jammer. Ik wil geen ruzie hoor maar heb graag me gelijk geloof ik is dit vaag? Of wil ik wel ruzie ofzo??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 16:18
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik heb nu een aantal topics van jou gelezen wat met je vriendin te maken heeft, en begin me toch sterk af te vragen wat je uberhaubt in haar ziet...volgens mij passen jullie voor geen meter bij elkaar...

Ik heb ook vaak ruzie gehad via msn met mijn ( ex ) vriendje, meestal kwam dit door irritaties die we beide hadden maar niet goed uitspraken tegen elkaar ( durfden we niet, wouden elkaar niet kwetsen e.d. ) Hierdoor krijg je dat er wrijvingen ontstaan ( of bij ons in iig ontstonden ).
Vaak als we met elkaar praten of belde was er niks aan de hand ( dan hoor je ook elkaars stemming en dat is een wereld van verschil geloof me. ).

Dus ik ben van mening als er al het een en ander schort aan je relatie dan is MSNEN niet zo'n super idee. ( maar heb je WEL een goeie relatie dan kan MSNEN juist leuk zijn als je beiden geen geld hebt om te bellen en/of geen tijd om te komen!!!!! ).

Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:19
ringpower
ringpower is offline
man maak je niet druk, dat heb ik ook zo vaak......dan scheld ik een vriendin echt helemaal verrot en zij mij (via msn)....om dat we het niet eens zijn.....maar voor beiden kan het gewoon effe een lekkere uitlaatklep zijn...als je ook maar van tevoren weet dat het schelden niet te seriues wordt genomen.....

volgens mij is dit niet helemaal een antwoord op je vraag...sorry dan maar
Oud 28-06-2003, 16:22
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee je bent gewoon koppig/eigenwijs of hoe je het wilt noemen en wilt dus graag je gelijk hebben altijd, daar is niks mee. Ik zit zelf met hetzelfde Ik kan daarbij ook nog eens niet tegen kritiek, dus ik heb ook nogal eens meningsverschillen met mensen, maar och.. dat heeft iedereen toch wel eens?
Oud 28-06-2003, 17:12
Some
Some is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 28-06-2003 @ 17:22:
Nee je bent gewoon koppig/eigenwijs of hoe je het wilt noemen en wilt dus graag je gelijk hebben altijd, daar is niks mee. Ik zit zelf met hetzelfde Ik kan daarbij ook nog eens niet tegen kritiek, dus ik heb ook nogal eens meningsverschillen met mensen, maar och.. dat heeft iedereen toch wel eens?
goh ben je me geest ofzo???
en xXxevaxXx wil graag zekerheid en andere meningen horen daarom vraag ik zoveel. Want hou wel van dr dat weet ik voor mezelf.

thnx
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:18
poesiefox
poesiefox is offline
Dat is geen ruzie, dat is een verhitte discussie over een verschil van mening.
Oud 28-06-2003, 17:26
Phileine
Phileine is offline
Volgens mij is dat de adrenaline. Heb ik ook wel eens last van. En als de ander dan opeens wil kappen met de "ruzie", zit jij nog met allerlei argumenten en overpeinzingen enzo.

Tot tien tellen.
Oud 28-06-2003, 18:12
Studentje
Studentje is offline
Ik hou er niet van om meningsverschillen (want ruzie heb ik eigenlijk nooit) zo maar af te doen met iets als van "ik heb er geen zin meer in." Ik wil het bijna altijd uitgepraat hebben, onafhankelijk van het wel of niet gelijk hebben van mijn kant.

PS: Zodra er via MSN iets van ruzie ofzo onstaat, pak dan de telefoon. MSN is slechts wat tekens, over de telefoon hoor je elkaars stem, kun je elkaars woorden beter inschatten enz.

PPS: Wat ringpower doet, zijn vriendin vaak verrot schelden, is niet normaal, ook al zegt hij van wel.
Oud 28-06-2003, 18:29
Verwijderd
Ik vind het wel cool van dr. Het is goed voor de continuïteit dat ze geen ruzie wil en dat geeft weer vertrouwen in de relatie.

Dan kunnen mensen wel roepen dat dingen opkroppen slecht is, maar dan kijk ik liever naar de basis dan de details.

Als ik zeg dat ik geen ruzie wil, is dat meestal een laatste waarschuwing. Het betekent dat je al over de tolerantiegrens heen bent en dat ik erover ophouden wil. Ga je verder, is het oorlog

En dat je verder wil, is dan ws puur om gelijk te hebben. Dan heb je al die moeite gedaan om argumenten te vinden en haar te overtuigen van iets, is het ineens voor niets geweest. Tsja, je kan niet alles hebben
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:33
Spydogez
Spydogez is offline
Dat noem je geen ruzie, maar duscussies, en discussies zijn leuk
Oud 28-06-2003, 18:34
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-06-2003 @ 18:18:
Dat is geen ruzie, dat is een verhitte discussie over een verschil van mening.
Woeps sorry, k had je bericht nog niet gelezen...
Oud 28-06-2003, 20:44
barbara.inc
barbara.inc is offline
Misschien wil je gewoon es dingen helemaal ''uitpraten'', en niet, als je es een keer een meningsverschil hebt, altijd zeggen: laat maar zitten.
Dat werkt nmlk niet, op een gegeven moment komen al die emoties eruit en krijg je alsnog een grotere ruzie dan die die je eerder zou hebben gehad *psychologische bui*
Oud 29-06-2003, 11:32
ringpower
ringpower is offline
Citaat:
Studentje schreef op 28-06-2003 @ 19:12:
[B

PPS: Wat ringpower doet, zijn vriendin vaak verrot schelden, is niet normaal, ook al zegt hij van wel. [/B]
ik wil er dan wel effe bij zeggen dat het niet DE vriendin is, maar EEN vriendin waarmee ik heel veel lol heb.....en die ik al jaren en jaren ken sinds mijn jonge jaartjes!!!!!!!!....ik zou nooit zoiets bij een meisje doen als ik er een relatie mee heb.....dat je het effe weet ok, want nee.....dat is zeker niet normaal.

maar ik zei ook al dat mijn post waarschijnlijk geen antwoord was op de vraag om dat het ging over ruzie met je 'echte' vriendin en niet met een 'vriendschappelijke' vriendin.....dus verdraai mijn woorden niet zomaar!
Oud 29-06-2003, 12:48
Verwijderd
Als ik doorga met een ruzie, is dat niet om m'n gelijk te krijgen ofzo, maar omdat ik de problemen weg wil hebben. Ik wil dat hij weet hoe ik over dingen denk, ik wil hem vertellen waar ik mee zit en ik wil dat hij dat ook bij mij doet.

Ik hoop dan dat we tot een oplossing komen, dat we dan dichter bij elkaar komen. Dat hij me dan uiteindelijk zal begrijpen en in het vervolg meer rekening met me houdt en andersom.

Ik vind m'n gelijk krijgen niet belangrijk.. hij kan me ook gelijk geven om van het gezeur af te zijn ofzo. Ik vind het wél belangrijk dat hij niet ten onrechte negatief over me denkt.. daar kan ik écht niet tegen.

Dus als hij eerst 1 of andere dubieuze opmerking maakt en er daarna een beetje omheen gaat praten of er helemaal niet meer over wil praten, dan accepteer ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:21
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
******** schreef op 28-06-2003 @ 19:29:
Ik vind het wel cool van dr. Het is goed voor de continuïteit dat ze geen ruzie wil en dat geeft weer vertrouwen in de relatie.

Dan kunnen mensen wel roepen dat dingen opkroppen slecht is, maar dan kijk ik liever naar de basis dan de details.

Als ik zeg dat ik geen ruzie wil, is dat meestal een laatste waarschuwing. Het betekent dat je al over de tolerantiegrens heen bent en dat ik erover ophouden wil. Ga je verder, is het oorlog

En dat je verder wil, is dan ws puur om gelijk te hebben. Dan heb je al die moeite gedaan om argumenten te vinden en haar te overtuigen van iets, is het ineens voor niets geweest. Tsja, je kan niet alles hebben

Jij en ik zouden het dan dus geen week volhouden!

( Onze buurman dacht vroeger wel eens dat we in een echtelijke crisis zaten, maar wij hebben zeer verhitte discussies over ehm, alles. En aan het eind geven we toe dat de ander ook wel een beetje gelijk had, maar dat we het verkeerd begrepen hadden of niet zo bedoeld. Ik hou heus van je. Ik ook van jou. Jij nog koffie? Ja schat, graag.)
Reageren

Regels voor berichten