Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 22:35
Mark
Mark is offline
...een relatie aan kunnen gaan met iemand die je alleen via internet kent?

Mark
Oud 28-06-2003, 22:38
Wilmy
Wilmy is offline
Nope, weet nooit wat voor iemand het is. Zou hem nooit durven ontmoeten, omdat het net zo goed een enge oude vent kan zijn! Als je hem alleen maar spreekt op internet kun je niet zien hoe hij doet, wat voor gezicht hij trekt als hij iets zegt, hoe hij praat, etc. En dat zijn juist zeer belangrijke dingen als je wilt weten hoe hij echt is........... toch?
Oud 28-06-2003, 22:38
Verwijderd
Het gebeurd steeds en steeds meer...

serieuze relaties over het internet, ikzelf ben er niet zo'n superfan van maar ik denk dat het wel kan ja..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 00:16
Verwijderd
Over het internet? Nooit. Je moet toch tenminste weten hoe iemand klinkt, ruikt, voelt? Je kunt van een foto best zien of iemand knap is of niet, maar of hij ook echt aantrekkelijk is, kun je nooit weten. Nee, ik vind het idioot. Zelfs al heb ik het bij een vriendje en vriendinnetje van mij zien gebeuren (en het wérkt ook nog. Na 7 maand online 'verkering hebben' ontmoetten ze elkaar in het echt, en het klikte nog, ook).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 01:00
Verwijderd
Puur via internet lijkt me eerlijk gezegd geen hol aan...Je kent van diegene dan alleen maar de letters op je scherm. Wat is daar leuk aan?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 01:29
rare kwast
rare kwast is offline
nee niet alleen via internet, maar heb via msn wel mijn ex leren kennen
en iemand op msn vind mij leuk en wil heel graag wat met me.....hij is dan ook zeer wanhopig
Oud 29-06-2003, 01:38
AngelLena
AngelLena is offline
Nee. Vind ik gevaarlijk en niet erg boeiend. Ik moet zijn uitstraling kunnen opvangen wil ik er iets mee beginnen.
Oud 29-06-2003, 11:06
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee.
Voordat ik een relatie met iemand begin moet ik daar wel voor de volle 100% achter staan, en dus moet ik diegene eerst een beetje kennen. En met kennen bedoel ik niet alleen praten, maar ook zijn 'manieren', zijn levensstijl, zijn uiterlijk, etc. en die kom je pas te weten als je iemand echt IRL ziet.
Oud 29-06-2003, 11:44
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
eeuhm ik kan me erg goed voorstellen dat je 'verliefd' wordt op iemand die je puur alleen kent door het spreken op internet, of nouja verliefd iig dat je meer voor diegene gaat voelen. maar om van een relatie te spreken zou ik diegene toch echt eerst irl willen zien, want het gebeurt vaak genoeg dat mensen op internet het heeeel erg goed met elkaar kunnen vinden maar irl zich constant lopen te ergeren aan elkaar....
Oud 29-06-2003, 11:47
Spydogez
Spydogez is offline
Als ik het echt zou moeten overwegen (wat ik waarschijnlijk toch nooit zal doen, maar ik probeer me te verplaatsen in de situatie) dan zou ik eerst eens een keer afspreken op een plek waar veel mensen zijn. Bevalt het niet, doewie! En anders.. tja, misschien vooe herhaling vatbaar of zo..?
Oud 29-06-2003, 11:57
Lilything
Lilything is offline
heeeeeeel misschien,
alssut net zo klikt als op msn
(inmiddels...al 1,5 jaar)

hijz mn maatje, mn beste vriend
maja woont n btje ver enzow..

ach kwenie
maybe
Oud 29-06-2003, 12:09
Anijs
Anijs is offline
Hmmjz.. het is moeilijk.. maar het kan.

Eerst op een veilige plaats afspreken en kijken of diegene wel te vertrouwen is..
Je weet nooit hoe diegene in het echt is..
En misschien valt diegene wel tegen. of blabla.

Maar ga je gevoel gewoon achterna Maar doe wel voorzichtig....
je weet ooit nooit..!

Suc6 ermeeeeee!(K)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:24
Verwijderd
ik niet denk ik...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:43
Verwijderd
Bedoel je met iemand die je alleen van internet kent en die je dan later gaat ontmoeten enzo?

Of bedoel je dat je elkaar nooit ziet en echt een internet-relatie hebt.

Het eerste kan ik wel hoor
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:57
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Nee!

Wel in een later stadium dus als je elkaar ontmoet hebt enz. maar niet als je elkaar echt alleen maar via internet.
Oud 29-06-2003, 14:06
Iduna
Iduna is offline
Iedereen vraagt tzelfde, wees dan een beetje duidelijker, Mark

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-06-2003 @ 13:43:
Bedoel je met iemand die je alleen van internet kent en die je dan later gaat ontmoeten enzo?

Of bedoel je dat je elkaar nooit ziet en echt een internet-relatie hebt.

Het eerste kan ik wel hoor
Ik denk ook dat ik dat eerste wel kan..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:06
Aurora
Aurora is offline
Kmoet die persoon zeker wel eerst gezien hebben etc.

Maar never again.
Oud 29-06-2003, 15:14
Maddan
Maddan is offline
wel eens gedaan, nou ja afgesproken en toen kregen we met elkaar, maar dat duurde heel kort
Oud 29-06-2003, 17:44
Verwijderd
Nee. Voor mij is intimiteit de helft van een relatie, en via internet kan dat gewoon niet.

Als ik kijk naar hoe het tussen mijn vriendje en mij is.. Msn is bijvoorbeeld echt killing dan, wat we willen zeggen komt zo vaak fout over enzovoorts, puur omdat je de helft van de informatie mist (gezichtsuitdrukking, intonatie etc.).

Neej, ik moet en kunnen knuffelen en aanraken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:51
MissyE
MissyE is offline
Puur over internet, dat je elkaar nog nooit hebt gezien..
Lijkt me niet ehm.. optimaal..
Heb je elkaar eenmaal ontmoet, en 't klikt.. Jaaaa, dan kan alles.. (kspreek uit ervaring.. )

Hoezo Mark, wil jij zo'n internet relatie willen beginnen dan?
Oud 29-06-2003, 20:26
Dminor
Dminor is offline
Heb ik al eens gedaan. Ik heb een lol gehad joh. Vooral omdat het van mijn kant, ehm... laten we zeggen, iets minder serieus was.
Oud 29-06-2003, 20:47
Verwijderd
Mijn vriend heb ik leren kennen op het internet, maar het is pas echt iets geworden nadat we elkaar in het echt hebben gezien (super gezellig dagje sixflags ).

Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat dit gebeurd is en morgen vieren we ons eerste gelukkige jaartje samen (en er gaat nog veeeeeeeeeeeeeeel meer bij komen!!!)

liefs, hanne

*vannacht om 00:30 is het precies een jaar piepbeessie en miewbeessie (onze bijnamen voor elkaar)*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
snowboarder schreef op 28-06-2003 @ 23:35:

Mark
heb het gedaan na een meeting en het gaat nog steeds goed..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef op 29-06-2003 @ 16:06:
Kmoet die persoon zeker wel eerst gezien hebben etc.

Maar never again.
Ik snap wat je bedoeld...

't kan wel goed gaan...mijn vriend ken ik ook via inet...we msnden veel ed, we spraken af, hebben ruim een jaar lang minstens één keer per week afgesproken en uiteindelijk sprong de vonk over. Als ik iemand alleen via inet zou kennen, zou ik het denk ik niet kunnen/willen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:07
Verwijderd
nee
uit ervaring weet ik dat het heel erg tegen kan vallen, dus ik peins er niet over. (Ik was er overegens niet op uit, het gebeurde gewoon en ik kend edie jongen ook van school.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 22:14
MissyE
MissyE is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 29-06-2003 @ 21:47:
Mijn vriend heb ik leren kennen op het internet, maar het is pas echt iets geworden nadat we elkaar in het echt hebben gezien (super gezellig dagje sixflags ).

Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat dit gebeurd is en morgen vieren we ons eerste gelukkige jaartje samen (en er gaat nog veeeeeeeeeeeeeeel meer bij komen!!!)

liefs, hanne

*vannacht om 00:30 is het precies een jaar piepbeessie en miewbeessie (onze bijnamen voor elkaar)*
Wonen jullie dichtbij elkaar? Of moeten jullie nog wel een aardige afstand overbruggen??

(Wat me opvalt, is dat veel internet-ontmoetingen tot iets leiden.. Je kent elkaar goed, via internet, en dan als je elkaar écht ziet, is 't plaatje compleet.. Dat was bij mij echt zo.. En het is gewoon geweldig, dat je nu weet met wie je zo lang MSNde en sms-te en belde.. Life 's great! )
Oud 29-06-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
MissyE schreef op 29-06-2003 @ 23:14:
Wonen jullie dichtbij elkaar? Of moeten jullie nog wel een aardige afstand overbruggen??

(Wat me opvalt, is dat veel internet-ontmoetingen tot iets leiden.. Je kent elkaar goed, via internet, en dan als je elkaar écht ziet, is 't plaatje compleet.. Dat was bij mij echt zo.. En het is gewoon geweldig, dat je nu weet met wie je zo lang MSNde en sms-te en belde.. Life 's great! )
We wonen ongeveer 350 kilometer uit elkaar (hij vlakbij heerlen, ik in dronten). Echter gaat daar verandering in komen; we gaan samenwonen!!! we zijn al druk op zoek en nog even aan het afwachten of het bij beiden lukt met school.

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:28
MissyE
MissyE is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 29-06-2003 @ 23:26:
We wonen ongeveer 350 kilometer uit elkaar (hij vlakbij heerlen, ik in dronten). Echter gaat daar verandering in komen; we gaan samenwonen!!! we zijn al druk op zoek en nog even aan het afwachten of het bij beiden lukt met school.

liefs, hanne
SUPER leuk!! Hartstikke veel succes & plezier meid!!
En natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie 'jaar samenzijn'!!

Dus goed, afstand is bést te overbruggen.. Nu is 't nog Alkmaar - Putten.. Volgend jaar wordt 't dan Rotterdam - Amsterdam.. Mja, moet wel lukken..
Oud 30-06-2003, 10:35
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:

Mark
ja dat zou ik wel kunnen, sterker nog, dat heb ik nu.

ik vond hem al leuk op msn en dergelijke. maar toen was het allemaal gewoon heel vriendschappelijk. het bellen ook en onze dates een half jaar lang ook. tenminste, dat probeerden we.
en toen ging ik vriendschappelijk een nachtje bij hem logeren en toen kwam de lang verwachte zoen. en de jongen die ik kende van internet werd mijn vriendje.

wat een verhaal.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:35
miro
miro is offline
Als je iemand via het chatten regelamatig spreekt, en dat spreekt je aan wel. Mits je elkaar dan ook een paar keer gezien hebt, waarom niet?

Kan me btw niet voorstellen dat je verliefd kunt worden via internet. Wel een soort aantrekkingskracht misschien maar niet "echt" verliefd. Daarvoor moet je elkaar toch wel irl ook gezien en gesproken hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:39
deesmees
deesmees is offline
ja heb ik zelfs,dis de derde vriend die ik via chatten ken.
En we zijn al sinds oktober samen dus nu 9maanden
Echt supergozer en we waren al verliefs voordat we ook maar een foto ofzo gezien haddden,gewoon puur op innnerlijk gevallen,maar is wel superschatje ook qua uiterlijk
We waren WEL echt verliefs voordat we elkaar zagen en ik smolt ook al helemaal van zijn stem
Oud 30-06-2003, 13:52
Mark
Mark is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 30-06-2003 @ 11:35:
ja dat zou ik wel kunnen, sterker nog, dat heb ik nu.

ik vond hem al leuk op msn en dergelijke. maar toen was het allemaal gewoon heel vriendschappelijk. het bellen ook en onze dates een half jaar lang ook. tenminste, dat probeerden we.
en toen ging ik vriendschappelijk een nachtje bij hem logeren en toen kwam de lang verwachte zoen. en de jongen die ik kende van internet werd mijn vriendje.

wat een verhaal.
Precies deze situatie bedoel ik dus. Dus dat je elkaar eerst leert kennen via internet. Ook heel goed leert kennen en dat je dan verliefd wordt en dus een relatie begint, dat je elkaar dan ook in het echt gaat zien is logisch.

Zelf vind ik het goed kunnen, meestal is het namelijk andersom. Je wordt verliefd en pas daarna kom je echt alles te weten van je vriend(in). Over internet is het misschien wel andersom. Je kan eerst alles, maar dan ook alles bespreken, om vervolgens iets te beginnen, natuurlijk na ontmoeting irl.

Maar snappen jullie het idee nu?
Oud 30-06-2003, 13:54
PardonMe
PardonMe is offline
nee, als ik hem echt alleen via het internet ken dan zou ik dat niet kunnen.
Ik wil hem toch wel eens in het echt gezien en meegemaakt hebben..
Je wilt toch weten of hij echt zo is als hij via internet doet..
Oud 01-07-2003, 14:08
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:

Mark
Alleen van internet niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:19
Verwijderd
Hm, in dat geval zou ik het wel kunnen, als ik hem tenminste gezien heb en hem ook vaker zie. Ik zou echter niet verliefd kunnen worden voor ik hem in het echt gezien heb, hoogstens uitermate geïnteresseerd zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten