Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 23:31
Utopia
Utopia is offline
Er zijn altijd mensen die vragen of ze te jong en en of ze nog niet lang genoeg gaan met hun partner om met elkaar naar bed te gaan. Eigenlijk vind ik dit onzettend raar.
Je hebt liefde voor elkaar en die liefde die mag toch bedreven worden? Zodra je er lichamelijk klaar voor bent moet het gewoon kunnen. Zoenen kan altijd, elke dag en wanneer je wil, maar zodat het intiemen wordt moet er gewacht worden, en moet je een juiste leeftijd bereikt hebben ofzo..

Sex is fijn, en je moet er van kunnen genieten, en waarom zou je het uitstellen en achteraf spijt hebben dat je de liefde niet hebt bedreven?

[/drunkmood]
Oud 17-04-2002, 23:35
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Utopia schreef:
Sex is fijn, en je moet er van kunnen genieten, en waarom zou je het uitstellen en achteraf spijt hebben dat je de liefde niet hebt bedreven?

[/drunkmood]
ik ben het helemaal met je eens

[/1 biertjemood]
Oud 18-04-2002, 00:52
YoungSimba
YoungSimba is offline
Zolang beiden zich bewust zijn van de mogelijke reacties van buitenaf (kan moeilijk zijn om daar mee om te gaan), ben ik het volledig met je eens.
Oud 18-04-2002, 06:09
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Utopia schreef:
Zodra je er lichamelijk klaar voor bent moet het gewoon kunnen.
Geestelijk rijpheid speelt ook wel een klein rolletje, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 06:25
Verwijderd
Hoezo is wachten dan raar?
Ik ben er lichamelijk rijp voor
Maar ik wil pas met iemand naar bed als ik zeker weet dat hij The One is. Ik wil niet met iemand naar bed waarvan ik weet dat het goed nog maar een weekje kan duren.

Ik heb 2 serieuze relaties gehad (Allebei een half jaar) en ik wilde niet met ze naar bed omdat ik 'Tha Feeling' nog niet had...

En Ra Ra? Allebei maakte ze het uit. Goed dat ik het niet gedaan heb dan.. Ik bedoel, Ik wil mijn eerste keer speciaal maken, met een speciaal iemand..

Is wachten dan zo raar?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef:

Geestelijk rijpheid speelt ook wel een klein rolletje, denk ik.
exactly....maar uhm... klein rolletje? Wel iets groter bij mij....

Bovendien, het is je lichaam wat je dan "weggeeft",
tis wel belangrijk dat, als jij met iemand sex hebt omdat je van diegene houdt, je weet dat de ander hetzelfde voelt voor jou, anders voel je je daarna alleen maar gebruikt en dán heb je pas spijt.

tis gewoon veel intiemer dan zoenen (d000h)

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 07:54
Verwijderd
toch vind ik 10 jaar te jong..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:20
Verwijderd
Wachten is alleen raar als je er geestelijk en lichamelijk klaar voor bent. Daar bedoel ik mee: wachten omdat je een jonge leeftijd hebt, of wachten omdat anderen vinden dat het nog niet "kan".

Wachten is niet raar als je er zelf nog niet klaar voor bent..

Maar ik begrijp wat je bedoelt

Alleen het gaat niet alleen om het lichamelijk he?
Ik was er lichamelijk al wel klaar voor op mijn 12e ofzo, maja geestelijk echt nog lang niet.
En dan ben ik blij dat ik "gewacht" heb, want ik heb er zeker geen spijt van
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:59
ConnX
ConnX is offline
Sex is wat je ervan maakt.

T kan ook zijn dat je pas met iemand naa rbed wilt als je diegene volledig vertrouwd en je helemaal aan diegene wil prijsgeven.

Bij sex geef je iets van jezelf prijs, je meest persoonlijke emoties komen naar boven.
En voordat je dat deelt, moet je wel een bepaalde geestelijke status hebben denk ik.

[/filozofische mood]
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:17
Verwijderd
Euh, nou ja, ik heb ut zelf dus te vroeg geprobeerd... Ik bedoel, ik wilde het wel, maar eigenlijk toch weer niet... wat dus resulteerde in behoorlijk teveel pijn en een hoop gezeik waar we nu niet dieper op in gaan...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:34
Verwijderd
Hmz..

ja kijk.. ik persoonlijk heb het voor het eerst met een jongen gedaan waarvan ik wist dat het uit zou gaan.. dat hij niet the one was zeg maar.. En daar hebbik achteraf een dubbel gevoel over.. aan de ene kant ben ik namelijk blij dat ik bij hem de gigantische pijn van de eerste keer en het geklungel (het was dus zoiezo allesbehalve speciaal door de pijn en het geklungel ) al had gehad en daardoor de eerste keer met mn ex en met mn huidige vriend echt zooo speciaal en geweldig waren!! Dus met het 'speciale' volgens mij is de eerste keer echt zelden speciaal enzow.. maar dat kan door mijn ervaring komen.. Maar in ieder geval, aan de andere kant had ik liever nog wat langer genoten van het experimenteren met andere dingen enzow..

Wachten is dus echt iets raars.. Het verschilt zooo erg per persoon!! De een is zoveel eerder klaar dan de ander.. Ik denk dat het goede moment is wanneer jij denkt dat het het goede moment is.. leeftijd en dergelijke maakt dan niet meer uit..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Utopia schreef:
Er zijn altijd mensen die vragen of ze te jong en en of ze nog niet lang genoeg gaan met hun partner om met elkaar naar bed te gaan. Eigenlijk vind ik dit onzettend raar.
Je hebt liefde voor elkaar en die liefde die mag toch bedreven worden? Zodra je er lichamelijk klaar voor bent moet het gewoon kunnen. Zoenen kan altijd, elke dag en wanneer je wil, maar zodat het intiemen wordt moet er gewacht worden, en moet je een juiste leeftijd bereikt hebben ofzo..

[/drunkmood]

oohh jij ben iemand waar ik mee kan prate!!!! ben ik helemaal mee eens!!!! (dit moet ik eigenlijk me ma laten lezen)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:52
AMDFreak
AMDFreak is offline
Mijn vriendin is 13 en ik 15... nou sorry dat ik het zeg hoor maar ik wil nog geen sex met haar.. vind ik haar nog iets te jong voor.. 14 vind ik nog wel kunne, maar 13? nee
Oud 19-04-2002, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Utopia schreef:
[/drunkmood]
Niet posten wanneer je zat bent, lullo
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 07:39
Utopia
Utopia is offline
Citaat:
nare man schreef:

Niet posten wanneer je zat bent, lullo
Da's normaal
Oud 20-04-2002, 13:05
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Wachten op the one vind ik een beetje onzinnig eigenlijk. De kans dat dat ook uitgaat is namelijk groot, en dan heb je een boel lol misgelopen voor iets wat ook weer overgaat....
Oud 20-04-2002, 18:13
Utopia
Utopia is offline
Precies!
Als je geen ervaring hebt om iets moois met the one te maken wat je van plan bent verneuk je sowieso je hele avondje. Dat is pas blunderend.

Regels voor berichten