Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 14:52
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 15:49:
En die ervaring was niet 'juist'? Mensen zeggen vaak dat mensen fouten maken en bijvoorbeeld computers niet. Eigenlijk is dat niet zo. Fouten bestaan niet. Het is alleen onze zwakte dingen als 'fout' te zien, in plaats van ze als 'vervelend' te zien. Als je dingen als 'fout' ziet, leer je er minder snel van dan als je ze als 'vervelend' ziet.
Als je iemand een schouderklopje wilt geven, maar dan een harde, en die persoon draait zich om zodat je precies op de kwetsbaarste plek hem hard raakt, en hij ter plekke dood valt, dan was het misschien niet "fout" in puur logische termen, echter was het totaal niet de bedoeling van de schouderklop, waardoor het als fout opgemerkt wordt.

"fout" is meestal zoiets --> als iets niet de bedoeling is en het gebeurt toch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 14:52
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 15:51:
Ja, maar ook als het niet van te voren vaststaat is het juist. Het is perfect omdat het 'is'.

Juist...alles 'is'.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:54
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 27-06-2003 @ 15:52:
Juist...alles 'is'.
Dat vind ik nou ook, maar ik zie er geen goddelijk plan in.
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 15:50:
Ik geloof ook dat mijn hersenen mijn persoonlijkheid vormen. Ik identificeer mij echter niet met mijn persoonlijkheid...en dat is wat anders.
zelfs al denk ik alles in vanuit een driedubbel helikopterperspectief, dannog is alles vanuit die zelfde hersenen. Het niet kunnen geloven dat zo iets kwetsbaars en kleins zulke dingen doen kan, betekent niet dat ze dit niet kunnen
Met citaat reageren
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 15:51:
Hij zal hier al moeten:kinderpartijtjes. Ieder jaar vier!

( ROFL)
Eh, ik begrijp je niet helemaal...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:56
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 15:54:
Eh, ik begrijp je niet helemaal...

Zoet maar, als ze twaalf zijn, willen ze dat niet meer.
Oud 27-06-2003, 14:57
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 15:54:
Dat vind ik nou ook, maar ik zie er geen goddelijk plan in.
Je moet je dat misschien ook heel anders voorstellen. God is geen veredelde Sinterklaas die zijn grote boek openslaat en een leven bij een naam bedenkt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:59
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 15:56:
Zoet maar, als ze twaalf zijn, willen ze dat niet meer.
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met 'hij zal hier al moeten, kinderpartijtjes iedere vier jaar'.

Nou goed, ik neem aan dat de feestjes in het leven hierna mij meer zullen aanspreken dan de feestjes hier.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:59
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 15:57:
Je moet je dat misschien ook heel anders voorstellen. God is geen veredelde Sinterklaas die zijn grote boek openslaat en een leven bij een naam bedenkt.
Zelfs al zou er een god zijn, zelfs al zou er iets na dit leven zijn, is dat dan een reden om je gedrag in dit leven er ook maar op 1 manier door te laten beïnvloeden?!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:03
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 15:59:
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met 'hij zal hier al moeten, kinderpartijtjes iedere vier jaar'.

Nou goed, ik neem aan dat de feestjes in het leven hierna mij meer zullen aanspreken dan de feestjes hier.
Als braaf huisvader zul jij de stakker moeten zijn die zich als organisator opwerpt.
Oud 27-06-2003, 15:05
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 15:59:
Zelfs al zou er een god zijn, zelfs al zou er iets na dit leven zijn, is dat dan een reden om je gedrag in dit leven er ook maar op 1 manier door te laten beïnvloeden?!
Uiteraard! Immers; het leven krijgt er dan een periode bij, namelijk die na de dood. Het verschil is dan dat we zonder het fysieke lichaam zullen moeten leven. In principe is er dan geen dood meer, en wordt de dood dan gewoon je toekomst (de toekomst, die nu in principe het einde van je fysieke leven is). Als je dan alleen als ziel overblijft, en je bent gewend alleen je fysieke lichaam te stimuleren en te dat lichaam te voorzien in haar secundaire behoeften, dan zul je het moeilijk krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:09
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:03:
Als braaf huisvader zul jij de stakker moeten zijn die zich als organisator opwerpt.
Kinderpartijtjes zijn nog wel leuk...

die heb ik zelf vroeger ook wel gehad. Koekhappen, spijkerpoepen enzo. Geweldig! Nou ja goed het gaat dan ook om de kinderen he Ik hoef er zelf ook geen klap aan te vinden,
maar vind dat toch wel als mijn kinderen dan fun hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:09
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:05:
Uiteraard! Immers; het leven krijgt er dan een periode bij, namelijk die na de dood. Het verschil is dan dat we zonder het fysieke lichaam zullen moeten leven. In principe is er dan geen dood meer, en wordt de dood dan gewoon je toekomst (de toekomst, die nu in principe het einde van je fysieke leven is). Als je dan alleen als ziel overblijft, en je bent gewend alleen je fysieke lichaam te stimuleren en te dat lichaam te voorzien in haar secundaire behoeften, dan zul je het moeilijk krijgen.
Je begrijpt dat dit voor mij net zoiets is als iemand die zegt ik mag mijn ogen niet open doen omdat ze vroeger in grotten ook niks konden zien?

en behalve tijd die je kunt besteden aan leukere dingen te verspillen aan een voorbereiding voor een overgang die - volgens jullie opvatting - iedereen, voorbereiding of niet, tóch wel maakt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:10
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:09:
Kinderpartijtjes zijn nog wel leuk...

die heb ik zelf vroeger ook wel gehad. Koekhappen, spijkerpoepen enzo. Geweldig! Nou ja goed het gaat dan ook om de kinderen he Ik hoef er zelf ook geen klap aan te vinden,
maar vind dat toch wel als mijn kinderen dan fun hebben.
Als je maar patat bakt, dan vinden ze het altijd goed.
Oud 27-06-2003, 15:11
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:10:
dan wordne ze gepest omdat ze te dik zijn

en jij zou toch moeten weten dat kinderen het nooit goed vinden?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:12
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:10:
Tuurlijk niet, veel te vet!

Pasta natuurlijk, met warme, pittige saus uit de koekenpan en tofustukjes. Zalig.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:13
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 16:11:

Ach kom, de uitsmijter op de partijtjes vroeger was toch de patat, en het zakje snoep dat je mee naar huis kreeg?

En als ze wat ouder worden, willen ze naar de film.
Oud 27-06-2003, 15:13
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 16:11:

Ik ben ook gepest omdat ik vroeger te dik was,
was heel goed voor me.

Hoewel het natuurlijk niet de intentie van een ouder mag zijn om zijn kind vet te mesten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:14
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:13:
Ach kom, de uitsmijter op de partijtjes vroeger was toch de patat, en het zakje snoep dat je mee naar huis kreeg?

En als ze wat ouder worden, willen ze naar de film.
als mensen iets hebben, zullen ze vrijwel altijd meer willen hebben, of iets beters... volwassenen hebben dit veel beter onder controle dan kinderen, die nog moeten leren dat die manier niet werkt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:16
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 16:14:
als mensen iets hebben, zullen ze vrijwel altijd meer willen hebben, of iets beters... volwassenen hebben dit veel beter onder controle dan kinderen, die nog moeten leren dat die manier niet werkt

Daarom moet er doordeweeks gezond gegeten worden, en dan gaan de bordjes leeg en anders geen toetje. Appelmoes erbij is toegestaan.
Oud 27-06-2003, 15:18
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:16:
Daarom moet er doordeweeks gezond gegeten worden, en dan gaan de bordjes leeg en anders geen toetje. Appelmoes erbij is toegestaan.
elke dag patat is trouwens wel ene hele goede remedie tegen deze patatlust. Mn zusje heeft een paar keer dingen tegengegeten, waardoor ze opeens bijna niets meer lustte, ook patat enzo niet geloof ik
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:22
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik denk dat er niks is na de dood
Misschien een beetje een onplezierig vooruitzicht, maar toch; dan moet je nu, in je enige leven, maar doen wat je wil doen en genoeg plezier maken zodat je gelukkig kan zijn
Oud 27-06-2003, 15:24
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:12:
Tuurlijk niet, veel te vet!

Pasta natuurlijk, met warme, pittige saus uit de koekenpan en tofustukjes. Zalig.

Vergeet het maar. De pasta willen ze best apart, maar saus lusten ze niet hoor. Zeker niet als er 'vuur' in zit.

Ik merk het al: nog geen oom zeker? Geen oppaservaring?

Ondankbare krengen bennen het. Ze lusten niks! Je slooft je uit, en ze eten alleen de gebakken broodreepjes en de appelmoes.

Maar goed, als Tante oppast is het feest natuurlijk, dan misdragen ze zich schandelijk. Van mij mag namelijk( bijna) alles.
Oud 27-06-2003, 15:26
Yohst
Yohst is offline
jezus...
Oud 27-06-2003, 15:27
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Dreams schreef op 27-06-2003 @ 16:26:
jezus...
u riep?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:27
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:24:
Vergeet het maar. De pasta willen ze best apart, maar saus lusten ze niet hoor. Zeker niet als er 'vuur' in zit.

Ik merk het al: nog geen oom zeker? Geen oppaservaring?

Ondankbare krengen bennen het. Ze lusten niks! Je slooft je uit, en ze eten alleen de gebakken broodreepjes en de appelmoes.

Maar goed, als Tante oppast is het feest natuurlijk, dan misdragen ze zich schandelijk. Van mij mag namelijk( bijna) alles.
Dat dénk je,
ik lustte vroeger mij moeders pastasaus ook niet, totdat ze het in de koekenpan begon te maken met ham , kaas (eh ), een uitje en wat kruiden. En dan maar flink bakken . Zelfs zonder vlees (en met tofu ofzo) en zonder kaas is het heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:30
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:27:
Dat dénk je,
ik lustte vroeger mij moeders pastasaus ook niet, totdat ze het in de koekenpan begon te maken met ham , kaas (eh ), een uitje en wat kruiden. En dan maar flink bakken . Zelfs zonder vlees (en met tofu ofzo) en zonder kaas is het heerlijk!
wat wij nu lekker vinden, is iets anders dan wat kinderen graag lusten

vaak is het per definitie wat ze weinig krijgen, dat willen ze het liefst, en verder als het er niet lekker uitziet, smaakt het ook niet lekker
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:32
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 16:30:
wat wij nu lekker vinden, is iets anders dan wat kinderen graag lusten

vaak is het per definitie wat ze weinig krijgen, dat willen ze het liefst, en verder als het er niet lekker uitziet, smaakt het ook niet lekker
Je moet ze gewoon meteen opvoeden met het juiste eten!
Als ze vier zijn, geef je ze een keer 13 dagen spruitjes en dan de 14e dag die pasta. Nou dan weet je het wel!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:27:
Dat dénk je,
Olijfolie, uitje, zout peper kaneel peterselie suiker knoflook maggiblokje en een blikgepelde tomaten.

En alle italiaanse kruiden natuurlijk, de kaneel en de peterselie is voor het griekse smaakje.

Ook verrukkelijk met rijst.

Hoezo off topic?

Mijn moeder kon echt niet koken, en dat was 22 jaar lang een living hell voor mij.
Oud 27-06-2003, 15:35
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-06-2003 @ 16:32:
Je moet ze gewoon meteen opvoeden met het juiste eten!
Als ze vier zijn, geef je ze een keer 13 dagen spruitjes en dan de 14e dag die pasta. Nou dan weet je het wel!
13 dagen achter elkaar gekrijs, jaren later je kind naar de psycholoog wegens kindertrauma's, en je kind zal dan alleen maar bij zijn moeder willen zijn

een op-en-top-vader hoor
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:42
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 16:35:
13 dagen achter elkaar gekrijs, jaren later je kind naar de psycholoog wegens kindertrauma's, en je kind zal dan alleen maar bij zijn moeder willen zijn

een op-en-top-vader hoor

LOL!

Hij heeft het snel genoeg door dat je toch niet kunt winnen van een eenjarige die zijn kaken stijf op elkaar klemt. En de rest die van de weeromstuit nog even gaat meedoen. Zit je met ruzie aantafel. Volgende dag ga je aardappels koken,....met bloemkool. En een papje.

Die pot appelmoes werkt toch het beste.

En de eerste tijd geen sterk smakende dingen. Geen pittig eten, geen knapperige dingetjes, geen stukjes in de saus, geen dingen die er raar uitzien of een ander eetgedrag vereisen dan de mik opendoen en er een homogene prak inschuiven. Je moet ze wennen aan vast voedsel, dat duurt jaaaaren.
Oud 27-06-2003, 15:43
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:42:
LOL!

Hij heeft het snel genoeg door dat je toch niet kunt winnen van een eenjarige die zijn kaken stijf op elkaar klemt. En de rest die van de weeromstuit nog even gaat meedoen. Zit je met ruzie aantafel. Volgende dag ga je aardappels koken,....met bloemkool. En een papje.

Die pot appelmoes werkt toch het beste.

En de eerste tijd geen sterk smakende dingen. Geen pittig eten, geen knapperige dingetjes, geen stukjes in de saus, geen dingen die er raar uitzien of een ander eetgedrag vereisen dan de mik opendoen en er een homogene prak inschuiven. Je moet ze wennen aan vast voedsel, dat duurt jaaaaren.
precies
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:47
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Iwein schreef op 27-06-2003 @ 16:43:
precies

Ook kleine neefjes en nichtjes?
Oud 27-06-2003, 15:50
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-06-2003 @ 16:47:
Ook kleine neefjes en nichtjes?
dat ook ja

en herinneringen aan een zusje dat 11 maaltijden per dag nodig had
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:39
debotjuh
debotjuh is offline
ja er bestaan een hel en daar zou k dus nooit heen willen das een plek waar alleen maar verdriet, pijn enz is de hemel das pas een mooie plek daar is er geen verdriet alles is daar onwijs mooi
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:05
poesiefox
poesiefox is offline
En in de hemel smaken zelfs de spruitjes lekker.
Oud 29-06-2003, 14:33
MickeyV
MickeyV is offline
Zeg, Iwein, wat stel jij je voor bij de Renaissance? Ik krijg de indruk dat je meent dat in die periode de mens eindelijk zijn verstand ging gebruiken, de ratio ontdekte, en daardoor zich van de illusies van het geloof bevrijdde. Maar dat is niet juist. Neen. Het is zelfs onjuist. Het christendom bleef onverminderd voortbestaan. Hooguit was het gevolg van de gewaarwordingen, zogezegd, dier tijd dat men bepaalde katholieke dogma's verwierp, met als bekende proponent van de anti-papisten natuurlijk Luther. En als we Renaissance strikt opvatten als de wedergeboorte van de klassieke oudheid, dan kan daar nauwelijks een de religie ondergravende impuls van zijn uitgegaan nu juist de Grieken en de Romeinen religieus waren. Sterker, de promulgatie van een en ander is te danken, of te wijten (hoe je het wilt zien), aan de sanctionering, in positieve zin, van met name Constantinus en, dit zeg ik enigszins voorzichtiglijk, Theodosius (ik geloof dat hij het christendom de staatsgodsdienst maakte en later ook alle heidense riten verbood). Je kunt dus stellen dat uit en door de klassieke wereld het christendom niet zozeer is ontstaan, maar wel over het overige Europa is verspreid geworden. Zo opgevat kan de Renaissance, los natuurlijk van de feitelijke situatie inhoudende dat de Renaissance bepaald geen einde van het christendom betekende maar feitelijk een stimulans (met name op artistiek gebied: denk aan de schilderkunst en de muziek) daarvoor vormde, ook niet anders dan NIET die weerslag hebben gehad op Europa die jou voor ogen stond.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:20
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
voor mij is dit al de hel. kan er niets aan doen amar zo voel ik erover. als ik om me heen kijk zie ik vaak nadelige dingen. negatieve dingen die met elkaar botsen. kijk naar onze samenleving. kijk naar het milieu. kijk naar jezelf. ik word er niet goed van. dus daarom is dit voor mij al de hel. en als ik een tuintje op mn buik krijg, kom ik in de "hemel".
Oud 30-06-2003, 11:30
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 29-06-2003 @ 17:20:
voor mij is dit al de hel. kan er niets aan doen amar zo voel ik erover. als ik om me heen kijk zie ik vaak nadelige dingen. negatieve dingen die met elkaar botsen. kijk naar onze samenleving. kijk naar het milieu. kijk naar jezelf. ik word er niet goed van. dus daarom is dit voor mij al de hel. en als ik een tuintje op mn buik krijg, kom ik in de "hemel".
Dat vind ik geen verkeerde kijk op de zaken, maar toch is er ook heel veel liefde in de wereld en daar kun je zelf aan meehelpen. Tijdens het leven nog.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:31
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 29-06-2003 @ 15:05:
En in de hemel smaken zelfs de spruitjes lekker.
Ik vind spruitjes nu ook al lekker...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 30-06-2003 @ 12:31:
Ik vind spruitjes nu ook al lekker...

Dat komt door het ijzeren dertien dagen spruitjes en een dag pasta regime dat je moeder toepaste. Je hebt ze léren eten, zoals moeders dat noemen.

Wat een drogreden om je kroost iets smerigs voor te kunnen schotelen. Ik lust nu wel spruitjes, maar alleen met kastanjepuree in bladerdeeg. En niet van die geelgekookte waterbommen waar zo'n lucht afkwam...bleh. De hel, dat was het bij ons thuis iedere dag klokslag zes uur.
Oud 30-06-2003, 13:36
diabolaparva
diabolaparva is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 29-06-2003 @ 14:39:
ja er bestaan een hel en daar zou k dus nooit heen willen das een plek waar alleen maar verdriet, pijn enz is de hemel das pas een mooie plek daar is er geen verdriet alles is daar onwijs mooi
ken jij niet het idee herhaling is saai?
als ik 2 maanden gelukkig ben heb ik het alweer bekeken hoor!

kan er zonder verdriet en pijn wel geluk zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:02
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
diabolaparva schreef op 30-06-2003 @ 14:36:
ken jij niet het idee herhaling is saai?
als ik 2 maanden gelukkig ben heb ik het alweer bekeken hoor!

kan er zonder verdriet en pijn wel geluk zijn?
Als ik met mijn kleine verstand denk aan het Koninkrijk van God dat als basis vrede, vreugde, liefde en gerechtigheid heeft en waar God is die oneindig groot is, valt er ook oneindig veel te ontdekken en lijkt het mij alles behalve saai ( en verdriet en pijn heb ik niet nodig voor "de afwisseling" ofzo) Jezus verschaft toegang tot deze prachtige plaats.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 00:33
Kirk22
Kirk22 is offline
nee, ik denk niet dat er een 'hel' is. Ik hou niet zo van die versinsels.
Oud 01-07-2003, 08:43
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 00:02:
Als ik met mijn kleine verstand denk aan het Koninkrijk van God dat als basis vrede, vreugde, liefde en gerechtigheid heeft en waar God is die oneindig groot is, valt er ook oneindig veel te ontdekken en lijkt het mij alles behalve saai ( en verdriet en pijn heb ik niet nodig voor "de afwisseling" ofzo) Jezus verschaft toegang tot deze prachtige plaats.
oneindig veel ontdekken?

dat is dus echt gewoon puur een versinsel!

in deze wereld heb ik nu al vaak het gevoel "been there, done that" met veel dingen,... oneindig veel ontdekken --> heel veel dingen lijken zoveel op elkaar dat ze niet nieuw meer zijn en je ontdekkingslust neemt af

het is echt puur een versinsel
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:46
care
care is offline
Citaat:
Iwein schreef op 01-07-2003 @ 09:43:
oneindig veel ontdekken?

dat is dus echt gewoon puur een versinsel!

in deze wereld heb ik nu al vaak het gevoel "been there, done that" met veel dingen,... oneindig veel ontdekken --> heel veel dingen lijken zoveel op elkaar dat ze niet nieuw meer zijn en je ontdekkingslust neemt af

het is echt puur een versinsel
dat is nou precies wat het verschil is met deze wereld. Het is gewoon een andere werkelijkheid waar het begrip saai en verdriet niet bestaat. Maar omdat het een andere werkelijkheid is kun je je dat hier op aarde dus nooit voorstellen en kun jij het bv. niet geloven omdat je het niet snapt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:34
CoFaoh
CoFaoh is offline
natuurlijk bestaat er een Hel, kijk maar eens goed in de spiegel als je klaar bent met masturberen morgen. Yep ik zie jullie al denken: wat voor beren? nou gewoon van die geile beesten die best zeldzaam zijn, ze komen alleen voor in het Mastur-gebergte.

in dat gebergte wonen ook mensen en die rukken en vingeren de hele dag door en daarom is het landschap daar hobbelig want als de zon opkomt en er rijdt een Nissan voorbij dan gaan de bomen janken en zet ik een lekkere kop thee.
Oud 03-07-2003, 22:34
Tessiej
Tessiej is offline
Is dat een vraag?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:35
KieWie
KieWie is offline
Natuurlijk is er een hel.
Ik ga iedere week op bezoek bij mijn oma,
die in een bejaardentehuis woont in de Hel.
Ze heeft het daar heel erg naar haar zin,
want je kan er heel goed kaasfonduen.
Daarom breng ik ook iedere week een homp kaas
voor haar mee, meestal geitenkaas met gaten,
wat overigens niet bestaat, want geitenkaas heeft
geen gaten, dus kun je nagaan waar het op slaat.
Maar speciaal voor mijn oma maak ik er gaatjes in
met een kaas-puporavirator. Dat vind ze erg lekker.
En ik ook. Mijn oma gaat binnenkort ook trouwen,
maar ik vind die man niet zo aardig want hij is rood met
hoorntjes en hij ruikt naar SO2
Oud 04-07-2003, 05:50
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
care schreef op 01-07-2003 @ 11:46:
dat is nou precies wat het verschil is met deze wereld. Het is gewoon een andere werkelijkheid waar het begrip saai en verdriet niet bestaat. Maar omdat het een andere werkelijkheid is kun je je dat hier op aarde dus nooit voorstellen en kun jij het bv. niet geloven omdat je het niet snapt.
en wat zegt jou dat het niet puur een verzinsel is om de mensen lekker te maken en op "het goede pad" te houden?!

hoe kun jij mij vertellen dat IK het niet snap, terwijl er zelf absoluut geen enkel bewijs is - behalve dat hersenspinsels het óók (zouden) kunnen zijn - dat het echt is, en dat het met alle fysysche wetten zóóveel aannemelijker is dat het er niet is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten