Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het schijnt dat ongeloof de norm is en iemand die in dit "moderne tijdperk" nog in een vage godheid gelooft, loopt achter en wordt als DOM beschouwd. ![]() Het enige wat de mens in dit land nog drijft is werken van 9:00 tot 17:00, presteren en daarna proberen in de 90 te worden tenzij zich een ernstige kwaal opsteekt en men liever naar de stekker grijpt... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
geldbegeerte brengt je geen geluk. als je in el gelooft weet je dat. kies voor liefde of geldzucht. natuurlijk is carriere op zich geen zonde, er bewust naar zoeken des te meer, als die carriere persoonlijk is. |
![]() |
||
Citaat:
In deze uitspraak komt dan naar voren dat de mensen wel met zichzelf bezig zijn en met hun toekomst, maar dat er (vaak) geen plaats is voor God. Door deze uitspraak zorgt hij er dan voor dat je stilstaat bij wat Nederland echt nodig heeft, een vernieuwd vertrouwen in God, waarin er voor God weer plaats is in onze samenleving.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat een rare theorie... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe dan ook, Voor mijzelf denk ik dat mensen die puur gericht zijn op het verwerven niet zoveel verschillen van mensen die puur gericht zijn op een religie. Beide groepen leven een leven van angst. Hetgeen natuurlijk niet uitsluit dat een persoon kan geloven in een transcendent 'iets' zonder daar direct een religie omheen te bouwen. |
![]() |
||
Iqra schreef op 03-07-2003 @ 13:11 uur:
Citaat:
Ik kan het niet zo snel vinden, maar er staat ergens in het nieuwe testament een stukje dat je het 'koninkrijk gods' niet moet zoeken in de lucht, want dan zijn de vogels je voor. En niet in het water, want dan zijn de vissen je voor. Maar dat het in jezelf zat, als ik me goed herinner. Dan zal god wel niet ver van zijn koninkrijk zijn, of niet soms? Zelfs de paus vindt de hel tegenwoordig "een bewustzijn". En bewustzijn, dat is niet de buitenkant, de omgeving, maar in je eigen binnenkant, het zit binnenin je, dat zit er achter denk ik. Als je dan dood gaat, laat je je lichaam achter (volgens jullie geloof) dus dan blijft je bewustzijn over, om hemel of hel te ervaren. Zo kan je deze dingen toch ook zien? Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 15:55. |
![]() |
|||
[QUOTE]KontraDix schreef op 05-07-2003 @ 14:43:
Zei jij niet ooit dat liefde niet inherent was aan God? ![]() /quote] Als hij het wil. Citaat:
jij bent bang. Citaat:
omdat er toevallig meerdere mensen zijn die erin geloven noem je het een religie. en daar is niks fout mee. je lijkt mij wel als vervloekte. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt best over sommige dingen zeggen 'dat weet ik niet zeker en zal ik nooit zeker weten.' Sommige dingen kunnen mensen nou eenmaal niet bevatten. Je zult altijd een vaag idee hebben, maar er zijn dingen die je nooit zeker weet. Als je dan niet zomaar iets aan wilt nemen, neem je dus genoegen met onzekerheid. Je neemt geen 'onzekerheid aan', dat is onmogelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onzekerheid is het omgekeerde van iets geloven. Katvos? Nieuw dier? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En katvos sloeg op de opmerking van poesiefox over onzekerheid, iets wat volgens jou niet kan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had er niet zozeer commentaar op alswel dat mevr poesifox verklaart dat zij wel die onzekerheid heeft aangenomen dus hoe kan jij zeggen dat dat onmogelijk is? |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Voorts wordt er in een religie slechts 1 waarheid geaccepteerd. Dat dit voor religieuzen zelf een beperking is interesseert mij wat minder dan dat ze anderen ermee lastigvallen, in een als noodzakelijk geziene bekering of indoctrinatie. Gelukkig lijkt dat in de ontzuilde Nederlandse samenleving wat minder geworden. Verder is er natuurlijk ook nog de aanpassing aan een algemene geloofsbeleving, de besmetting van het ietwat meer weloverwogen wettelijke bestuur en de ongebreidelde overgave aan allerlei bizarre uitdrukkingen die gelegitimeerd worden door een of ander geestelijk of literair leiderschap. Vergis je niet, ik ben een zeer gelovig mens, maar ik wijs alle religie af. Citaat:
2. Wat heeft politiek hier mee te maken? 3. Uit aanbidding spreekt al een boel angst. En liefde, welke religie predikt liefde?? Jezus predikte liefde, maar als hij nog een mens was zou hij tranen met tuiten huilen bij het zien van zijn erfenis. Citaat:
2. Religie is de benaming die ik eraan geef? Klinkt eng hoor, mag dat niet? 3. Met religie is een heleboel fout. Althans, ut supra. En niet vergeten, religie is iets heel anders dan geloof. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Katvos...leuk! Ik zie nu een rooie poes met een puntsnuit en hele grote zeiloren en een pluimstaart voor me. Vosjes zijn zo leuk! Ik bedoelde accepteren zoals Morgan dat opvatte, dus als aanvaarding.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof als vereiste leonkorn | 247 | 02-07-2003 13:12 |