![]() |
||
![]() |
Citaat:
en heeft de dokter er niks over gezegd? |
![]() |
|
Ik lees niet alles, dus sorry als deze vraag al ergens staat:
kan je in je stopweek zwanger raken als je het zonder condoom doet? stel je slikt op donderdag je laatste pil, wordt pas zondag ongesteld en hebt zaterdag nog seks.. ben je dan vruchtbaar? want ik kon het nergens in mn boekje (gebruiksaanwijzing) vinden... (ik slik mycrogynon 30...)
||
Citaat:
|
Ik ben een beetje vergeten rekening te houden met mijn vakantie en nou ging ik gisteren eens uittellen en ja hoor, ik ben precies op de eerste dag van mijn vakantie ongesteld
![]() Mijn pil van de afgelopen maand is vandaag opgegaan, dus ik moet nu beslissen: Nou heb ik een paar opties en ik vroeg me af wat jullie denken dat het beste is om te doen: - De pil deze maand 2 weken langer slikken (totaal dus 5 weken), stopweek, gewoon 3 weken volgende pil slikken. - De pil deze maand 3 weken langer slikken (dus 2 strips achter elkaar), stopweek, weer gewoon een strip. - De pil nu eindigen (hij is nu dus op), stopweek en dan 5 weken slikken (de twee weken van m'n vakantie dus 14 extra pillen). Ik heb de pil nog nooit langer geslikt dan het hoort, dus ik heb geen idee hoe mijn lichaam erop reageert... je kan toch alsnog bloedingen krijgen? Dan dacht ik dat optie 1 en 2 dus handiger zijn dan optie 3 (ik wil niet voor verrassingen komen te staan op m'n vakantie). Maar kan je dan beter een hele strip extra slikken of zo min mogelijk (2 weken is noodzakelijk, dus het daar bij houden?) Ik hoop dat iemand dit begrijpt (zo niet, vraag dan maar verduidelijking voor het niet begrijpelijke stuk) en me kan helpen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan zou ik persoonlijk nú doorslikken, twee weken. Dan heb je nog twee weken voor je op vakantie gaat. De eerste week word je ongesteld, de twee week begin je met een nieuwe strip en dan ga je op vakantie met nog twee weken op de strip, en je gaat twee weken op vakantie... Waarom ik het zou zou doen? Nu slik je op vakantie niet door, maar ervoor, áls je dan last krijg van tussenbloedingen is het waarschijnlijk niet op vakantie, maar dus deze week en volgende week. Daarna word je ongesteld (een beetje waarschijnlijk) en vervolgens begin je met een nieuwe strip waarin je vermoedelijk (kans is erg groot) geen tussen bloeding zal hebben. Snap je? |
![]() |
||
Citaat:
maar 't maakt dus in principe niet uit of je dan 5 weken achter elkaar of 6 weken achter elkaar de pil blijft slikken? Of kan je het beter zo beperkt mogelijk houden, dus puur wat nodig is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vraagjes:
Ik heb dinsdag voor het laatst seks gehad. Ik heb zaterdagnacht overgegeven omstreeks 12 uur, en had om 10 uur eerst al de pil geslikt. Dit is een vergeten pil. (overgegeven) Ik kan niet zwanger zijn, omdat er tussen dinsdag-zaterdag 4 dagen zit, en zolang blijft het sperma niet goed... Maar hoe moet ik nu verder? het liefste zou ik gewoon een stopweek willen doen, en ongesteld willen worden... DIt was de derde week. Zaterdag vergeten, zondag t/m woensdag slikken en dan donderdag stoppen. Maar ben ik dan als ik die week erna begin met mijn nieuwe strip wel veilig? of zou ik hem na woensdag door gaan slikken en beginnen met de nieuwe strip? Ben ik dan wel veilig, vanaf week 1? Femke
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vroeg me eigenlijk af hoe slecht het voor je lichaam is als je heel chaotisch de pil slikt (vaak vergeten enzo). Weet iemand dat?
(nu niet hebben over dat je een grotere kans hebt om zwanger te worden, want daar gaat t mij niet om)
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Toen ben ik weer terug gegaan. Heb een andere pil gekregen. Femodeen. Het leek goed te gaan, geen extreme vreetbuien. Maar bij de derde strip werd ik een week lang tussendoor ongesteld. Ik maar weer naar de dokter. Zegt ze ja dat het niet goed was. Heb nou weer een andere, modicon ofzoiets. Heeft iemand anders die ook. Ben al een half jaar aan t klungelen voor een goede pil. En ik hoop zo dat het dalijk goed gaat op vakantie. Dalijk ben ik mijn hele vakantie ongesteld ![]() Heeft er iemand ervaring met het doorslikken van deze pil?? xxx SHAZZ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Mijn moeder raadde me aan om eens aan iets anders te denken. Een spiraaltje of de prikpil, maar dat zie ik dus echt niet zitten. Dan stop ik er liever mee. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb geprobeerd om iedere ochtend 1 te slikken, maar als ik dan een keer moeilijk uit mijn bed ben gekomen, wil ik t wel eens vergeten in allerhaast. Met alle gevolgen van dien. En dan herinner ik t me later op de dag, maar ben ik t 10 minuten daarna weer vergeten. En tsja,... dan wil ik wel eens een dag overslaan. Deze week zelfs twee dagen achter elkaar vergeten dus heb ik de stopweek maar laten komen. *zucht*
||
Citaat:
|
![]() |
Heyy
Ik heb afgelopen keer geen stopweek gedaan ivm dat ik niet ongesteld wilde worden..Kan ik dat nu nog een keer doen? Is dan wel 2 keer achter elkaar dat ik de stopweek oversla...Maar nu ga ik op vakantie..En kan ik dan als ik terug ben van vakantie meteen mn stopweek doen of moet ik de strip toch afmaken? Ik heb namelijk et idee dat mn lichaam daar toch nix van weet... Thanks en dikke kus
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hey, ik heb ook een vraagje:
Ik ben sinds 2 weken aan de pil ivm onregelmatige menstruatie. Volgende week is de eerste strip dus op, maar dan ben ik op vakantie. De huisarts zei dat ik dan direct met de tweede strip kan beginnen, en dus de stopweek oversla. Wanneer moet die stopweek dan wel komen? Een week nadat ik met de tweede strip ben begonnen, of pas als die strip helemaal op is, of maakt het sowieso niet uit? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(Ja, ik zat net even onder een andere nick ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb een beetje een probleem want ik ga volgende week op vakantie (14 juli) en mn strip is zondag op. Als ik zondag dus gewoon stop met mn strip ben ik dus vrijdag ongesteld en dan dus ook aan het begin van mn vakantie. Eigenlijk wil ik liever niet ongesteld zijn in mn vakantie maar als ik de pil nu doorslik dan moet ik de pil daarna nog een keer doorslikken omdat we drie weken op vakantie gaan. Ik slik de pil niet als anticonceptie maar gewoon puur om mn menstruatie in de hand te houden en te kunnen verschuiven.
Kan het dat je de pil twee keer achter elkaar doorslikt of is de kans op doorbraakbloedingen dan heel groot?? Heeft er iemand andere tips (bijv niet drie weken maar vier weken de pil slikken en dan stoppen, kan dat???)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En eventueel overstappen op een andere pil, het kan per pil nl heel erg verschillen. Lijkt me toch de moeite waard om uit te proberen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vroeger ging het wat makkelijker. Dan kon ik ze gewoon goed bij mijn tandenborstel in de badkamer kwijt, maar waar ik nu woon, kan dat dus niet. Misschien moet ik dan maar gaan verhuizen ![]()
|
![]() |
hoi..ik had een vraagje voor mijn vriendin omdat zij hier niet lid is....maar anyway..ze is dus pas begonnen met het slikken van de pil..na 3 weken kreeg je de stopweek of whatever
![]() groetjes
||
Citaat:
|
![]() |
Vraagjje, Ik ben nu 2 maanden aan de pil Lovette, en heb nu stopweek, en ga dan mijn derde strip slikken. Maar natuurlijk, stom als ik ben, heb ik er geen rekening mee gehouden dat ik precies in die ene week dat ik met vakantie ga, mijn stopweek moet hebben (stom stom stom!). Maar nu was mijn vraag, als je dus gaat doorslikken (dat zou dan maar een weekje zijn) hoe groot is de kans op een doorbraakbloeding, en wat houdt dat in? Zeg maar zoveel bloeding als op dag 1, 2 van je stopweek? Of meer dat je een kleeeeein beetje bloed verliest.
Want ik weet liever dat ik een stopweek heb, dan dat ik steeds vet onzeker rond loop, met het idee of ik zo'n doorbraakbloeding heb! veel dank! |
![]() |
|
Een doorbraakbloeding stelt weinig voor, meestal verlies je dan een paar drupjes bloed. Ik heb de pil 1 keer doorgeslikt, en toen had ik nergens last van. Anders neem je gewoon wat inlegkruisjes mee voor de zekerheid, (stel dat het op een of andere vreemde manier nou wel erger is).. maar bang hoef je er denk ik niet voor te zijn!
|
![]() |
Nog een vraag! Om je stopweek te verschuiven,
Kan je beter bijvoorbeeld, 2 weken de pil slikken, dan stopweek houden, en dan weer met nieuwe strip beginnen. Of kan je beter gewoon 3 weken slikken, en daarna met volgende strip doorslikken. Dus om je stopweek te verschuiven/over te slaan, en zo min mogelijk (GEEN!!) kans te hebben op een doorbraakbloeding of wat dat ook mag zijn. Want ik zie wel weer gebeuren, dat bij mijn zo'n doorbraakbloeding weer super erg zou zijn, net als ik in mijn witte bikini op het strand lig! (ik slik trouwens (sinds 3 maanden (maakt dat uit?) de pil LOvette )) Dank dank dank! (Jongens boffen maar dat ze zich met dit soort zaken niet hoeven bezig te houden!!*zucht!!* ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 weken slikken en dan stopweek houden moet je dus niet doen, je kunt wel 4 weken de pil slikken en dan een stopweek houden, of 6 weken achter elkaar doorslikken, of als je menstruatie maar een paar dagen verzet hoeft te worden 3 weken de pil slikken en een 'stopweek' van drie dagen houden, ofzo. Het wordt geadviseerd niet meer dan 9 weken achter elkaar door te slikken, maar het is niet bewezen dat het slecht is als je dat toch doet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even in chronologische volgorde; ze zou vanmorgen (ja, dat weet ze op het half uur nauwkeurig) ongesteld worden. We hebben in het weekend onveilige seks gehad. Ze heeft vorige maand een stopweek van 8 dagen gehad, en de eerste dag dat ze weer met de pil begon, ook de vergeten pil geslikt.....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
ongesteldheid ziggy | 1 | 07-02-2005 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #5!! Snufje | 265 | 26-10-2003 13:40 | |
Lichaam & Gezondheid |