Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2003, 13:33
DeadNation
DeadNation is offline
En powerpop is geen stomme naam hahaha. powerpop. Right. Maargoed ik heb nooit iets gezegd over de Ramones. Alleen over die kopiebandjes. Maargoed het zal wel. Jij bent van mening dat iets van Bad Religion of de Dead Kennedy's nooit een van de beste "punk"platen kan zijn. En ik vind dat bullshit aangezien ze toch een impact hebben gehad waar je u tegen zegt, maargoed niet in jouw wereld. Prima. Discussie gesloten.
Oud 03-07-2003, 13:39
SSER
SSER is offline
Rise Against - My life inside your heart
Rise Against - 1000 intensions
Rise Against - Generation Lost
Oud 03-07-2003, 14:12
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 14:33:
En powerpop is geen stomme naam hahaha. powerpop. Right. Maargoed ik heb nooit iets gezegd over de Ramones. Alleen over die kopiebandjes. Maargoed het zal wel. Jij bent van mening dat iets van Bad Religion of de Dead Kennedy's nooit een van de beste "punk"platen kan zijn. En ik vind dat bullshit aangezien ze toch een impact hebben gehad waar je u tegen zegt, maargoed niet in jouw wereld. Prima. Discussie gesloten.
Bad religion vind ik niet zo leuk (maar das mijn mening), en Dead kennedys vind ik wel goed. Maar beide bands hebben vaak een politieke lading, wat dus een soort van interessante achtergrond geeft aan de muziek. En deze beide bands hebben hun sporen de afgelopen jaren verdient. Dus begrijpelijk dat je dat de beste punkplaten vind.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:50
DeadNation
DeadNation is offline
Exactly. Goedzo float
Oud 03-07-2003, 16:25
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 14:33:
heb je ooit wel eens powerpop gehoord dan? :/
Oud 03-07-2003, 16:55
Verwijderd
hoop geouwehoer hier
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:03
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik vind trouwens Pennywise - Full Circle wel in aanmerking komen voor beste punk plaat..
Hoewel Pennywise ook weer niet zo punk is..
Maar toch..
Oud 03-07-2003, 17:04
DeadNation
DeadNation is offline
Ging puur over dat jij zei dat t woord punk je niets zegt.
Oud 03-07-2003, 20:29
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 18:04:
Ging puur over dat jij zei dat t woord punk je niets zegt.
*edit*
bijgevoegd: Dat heb ik misschien wat verkeerd gesteld, ik bedoelde het hele idee achter het woord punk zegt me niets, en punk is niets meer dan een woord
*/edit*

ja maar powerpop heeft niet echt een "cultuur"... het is meer gewoon swingende muziek met een jaren 60 mod garage jasje...

en punk beweert men is een hele cultuur enzo bla bla bla, ik vind het maar onzin, dat die mensen toevallig voor sex drugs en rock'n'roll leven is niks nieuws, dat is al sinds de jaren 20. Ze zeggen dat punk geen mode is, nee duh! wat ze dragen is rock'n'roll mode! En anders ze zien er allemaal hetzelfde uit!

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:47
DeadNation
DeadNation is offline
Punk heeft natuurlijk ook veel met politiek te maken(althans vroeger meer). Dat en de hele diy attitude maken het wezenlijk anders dan gewoon rock n roll.
Oud 03-07-2003, 22:07
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 21:47:
Punk heeft natuurlijk ook veel met politiek te maken(althans vroeger meer). Dat en de hele diy attitude maken het wezenlijk anders dan gewoon rock n roll.
ja maar dat kan je geen attitude noemen, er waren punk bands die politieke nummers schreven, maar dat kan je niet gelijk als een soort cultuur beschouwen, want niet elke punk band deed/doet dat, en dat diy was gewoonweg alleen omdat ze geen geld hadden en waren dus geforceerd tot diy, de eerste punk bands ontstonden ook in lagere arbeids klassen.. Maar alle bands die de kans hadden zijn ook allemaal overgestapt op major labels. Dusja een attitude kan je het niet noemen vind ik.
Oud 03-07-2003, 22:20
DeadNation
DeadNation is offline
Er waren zat bands die bewust op die manier hun band/enz deden. En zeker nu. Dus als t toen niet een attitude was, dan is dat t nu zeker wel.
Oud 03-07-2003, 22:30
DeadNation
DeadNation is offline
The Casualties zijn lachwekkend.
Oud 03-07-2003, 22:32
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 23:20:
Er waren zat bands die bewust op die manier hun band/enz deden. En zeker nu. Dus als t toen niet een attitude was, dan is dat t nu zeker wel.
Toen en nu is het zo. Gewoon een soort van lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:32
DeadNation
DeadNation is offline
Je hebt gelijk.
Oud 03-07-2003, 22:42
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 23:20:
ik vind het meer van kijk ons wij zijn punk wij doen diy, terwijl tsja het had niks met punk te maken, alleen met hun omstandigheden.... maar het is gewoon allemaal aangedikt met diy is punk, sex drugs and rock'n'roll! en anarchy! terwijl tsja dat was gewoon een idee, het had niks met punk te maken...
Oud 03-07-2003, 22:48
DeadNation
DeadNation is offline
Man uit welke put trek jij al die bullshit? Heb je t over the sex pistols ofzo? Slecht voorbeeld dan. Anarchie haha bij hoeveel bands zag je dat terug. Ga t boek American Hardcore maar eens lezen(ja hardcore ja...dat was/is ook gewoon punk). Je kan de beweging, de diy attitude gewoon niet ontkennen.....dat is je reinste onzin.
Oud 03-07-2003, 22:52
DeadNation
DeadNation is offline
En natuurlijk had t ook met omstandigheden te maken(maar ontstaat niet alles door je leefomstandigheden??), maar ze deden t fuckin wel. Ze zeiden fuck die mainstream/grote labels als we niet aan de bak komen doen we t zelf(als groot voorbeeld Black Fuckin Flag) en t word nog steeds gedaan. Iets later is dat ontwikkeld tot een way of life. So what....moet je t daarom maar ontkennen.

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:02
Green Day
Green Day is offline
Geen twijfel

Dookie van Green Day, met The Offsprings Smash als goede 2e
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:15
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 23:48:
Man uit welke put trek jij al die bullshit? Heb je t over the sex pistols ofzo? Slecht voorbeeld dan. Anarchie haha bij hoeveel bands zag je dat terug. Ga t boek American Hardcore maar eens lezen(ja hardcore ja...dat was/is ook gewoon punk). Je kan de beweging, de diy attitude gewoon niet ontkennen.....dat is je reinste onzin.
haha de sex pistols is niks meer dan een punk boyband! die zijn gemaakt! Het hele anarchie idee is alleen maar crap...Ik weet ook wel dat hardcore uit punk is ontstaan, ik zal het boek eens lezen, misschien wel interessant. Waar kan ik hem halen? Ik blijf de diy toch geen attitude vinden....gewoon een goedkope manier om je muziek te promoten. Maar ja kan het ook overdrijven door het punk te noemen, maar ik bedoel niet op een label gaan omdat dat niet punk is is gewoon crap! Waarom zou je niet op een label gaan? bang dat je geld verdient?
Oud 03-07-2003, 23:19
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-07-2003 @ 23:52:
En natuurlijk had t ook met omstandigheden te maken(maar ontstaat niet alles door je leefomstandigheden??), maar ze deden t fuckin wel. Ze zeiden fuck die mainstream/grote labels als we niet aan de bak komen doen we t zelf(als groot voorbeeld Black Fuckin Flag) en t word nog steeds gedaan. Iets later is dat ontwikkeld tot een way of life. So what....moet je t daarom maar ontkennen.
Ik ontken het bestaan van diy niet, ik zie het alleen niet als een way of life. Maar diy is gewoon iets dat je doet, maar ik zie het verband nog steeds niet tussen diy en punk, nog steeds aangedikte crap naar mijn mening....
Oud 04-07-2003, 00:23
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Green D@y schreef op 04-07-2003 @ 00:02:
Geen twijfel

Dookie van Green Day, met The Offsprings Smash als goede 2e
oprotten greendaylord
Oud 04-07-2003, 01:23
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
harrie84 schreef op 04-07-2003 @ 01:23:
oprotten greendaylord
Djieez, triest...waar heb jij last van?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 08:26
DeadNation
DeadNation is offline
Diy een goedkope manier om je shit aan de man te brengen? Weet je wel hoeveel moeilijker het is om t zelf te doen dan dat een of ander groot label het voor je doet. En besides labels kunnen ook diy zijn. Kleinere labels worden gewoon gerund door kids met hart voor de zaak( kijk naar die stefan stardumb of johan en suzanne reflections). Dat is gewoon hard werken. En natuurlijk kan en mag je tekenen bij een groter label. Niks mis mee, maar je kan gewoon niet ontkennen dat er mensen zijn die het liever op een "alternatieve" manier doen. En die dieper nadenken over bepaalde zaken en ook echt nog principes hebben. Die principes uitdragen in hun muziek om misschien kids het een en ander te leren of iniedergeval aanzetten tot nadenken. En dat is punk voor mij en vele met mij. Ok misschien is punk niet het juiste woord, omdat t maar verzonnen is door die malcolm mclaren(sex pistols een veredelde boyband dat wist ik ook wel). Dan noem je het hardcore voor mijn part. Feit is dat t wezenlijk anders is dan iets wat gewoon rock n roll heet. En misschien vind jij van niet, maar ik vind van wel. Boeien. Dan hebben we verschillende opvattingen op dat gebied. Let's leave it at that. Het boek heet American Hardcore door Steve( n) Blush en is gewoon bij Donner te krijgen. Gaat over de periode 80 tot 86. Beginnend met bijv Sham69 en zo door naar de DC scene(minor threat) , bad brains, Social Distortion, black flag(en de SST scene), flipper, minutemen, Misfits, Boston straight edge, new york trashscene enz enz. Geweldig boek.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 08:28.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 04-07-2003 @ 09:26:
Het boek heet American Hardcore door Steve( n) Blush en is gewoon bij Donner te krijgen.
o ja?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:44
DeadNation
DeadNation is offline
En dan moet je zondag(?) gaan. Dan kan je koffiedrinken van XbelleX.
Oud 04-07-2003, 09:46
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 04-07-2003 @ 10:44:
En dan moet je zondag(?) gaan. Dan kan je koffiedrinken van XbelleX.
ja zondag, en er is ook bier. en fris, en sandwiches en tosti's en soep en pasta en salades. en bonbons en taart en thee.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:49
DeadNation
DeadNation is offline
Bier en tosti's? Sounds good . Maak jij die dan?
Oud 04-07-2003, 09:50
Verwijderd
david, we mogen niet offtopic.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:52
Verwijderd
wat de neuk is nou weer "emopunk" dat gaat toch weer helemaal nergens over..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:24
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 04-07-2003 @ 10:52:
wat de neuk is nou weer "emopunk" dat gaat toch weer helemaal nergens over..
hou je bek sukk0l
Oud 04-07-2003, 11:35
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-07-2003 @ 09:26:
Diy een goedkope manier om je shit aan de man te brengen? Weet je wel hoeveel moeilijker het is om t zelf te doen dan dat een of ander groot label het voor je doet. En besides labels kunnen ook diy zijn. Kleinere labels worden gewoon gerund door kids met hart voor de zaak( kijk naar die stefan stardumb of johan en suzanne reflections). Dat is gewoon hard werken. En natuurlijk kan en mag je tekenen bij een groter label. Niks mis mee, maar je kan gewoon niet ontkennen dat er mensen zijn die het liever op een "alternatieve" manier doen. En die dieper nadenken over bepaalde zaken en ook echt nog principes hebben. Die principes uitdragen in hun muziek om misschien kids het een en ander te leren of iniedergeval aanzetten tot nadenken. En dat is punk voor mij en vele met mij. Ok misschien is punk niet het juiste woord, omdat t maar verzonnen is door die malcolm mclaren(sex pistols een veredelde boyband dat wist ik ook wel). Dan noem je het hardcore voor mijn part. Feit is dat t wezenlijk anders is dan iets wat gewoon rock n roll heet. En misschien vind jij van niet, maar ik vind van wel. Boeien. Dan hebben we verschillende opvattingen op dat gebied. Let's leave it at that. Het boek heet American Hardcore door Steve( n) Blush en is gewoon bij Donner te krijgen. Gaat over de periode 80 tot 86. Beginnend met bijv Sham69 en zo door naar de DC scene(minor threat) , bad brains, Social Distortion, black flag(en de SST scene), flipper, minutemen, Misfits, Boston straight edge, new york trashscene enz enz. Geweldig boek.
Het ligt er aan hoe breed je het rock'n'roll opvat... tsja diy is wel hard werken en je krijgt er weinig voor terug, dat is waar, en er zijn bands die het liever doen, daar heb je gelijk in. Maar dat maakt het dan toch nog geen attitude of "punk"? Maar goed, ik zal eens kijken voor dat boek, ik hoop niet dat ie al te duur is, want ik ben altijd geldloos!

"Die principes uitdragen in hun muziek om misschien kids het een en ander te leren of iniedergeval aanzetten tot nadenken. En dat is punk voor mij en vele met mij."
>>>>>>tsja maar dat is niet noodzakelijk punk, dat had je al ver voor punk, en is er nog steeds.
Oud 04-07-2003, 11:39
DeadNation
DeadNation is offline
Nee is ook niet noodzakelijk, maar tis wel een veel voorkomend kenmerk ervan en zowat alle bands die ik punk beschouw hebben een boodschap in die geest. Wat t boek kost. Geen idee. Tis best een dik boek. Denk 17 euro ofzo. Misschien heeft de rotterdamse bibliotheek t wel.
Oud 04-07-2003, 11:56
Verwijderd
22. als je t bij mij haalt dan, en ik zal t wel weer moeten bestellen en 100 maanden moeten wachten. poor me. ik moet m zelf ook nog hebben
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:03
de verwoesting
de verwoesting is offline
heideroosjes - schizo
heideroosjes - fast forward
heideroosjes - choice for a lost generation
enn... heideroosjes - kung - fu (voor de verandering )
Oud 04-07-2003, 16:22
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
de verwoesting schreef op 04-07-2003 @ 15:03:
heideroosjes - schizo
heideroosjes - fast forward
heideroosjes - choice for a lost generation
enn... heideroosjes - kung - fu (voor de verandering )

beste punk plaat oooooooooooooooit
niet de beste punkplaten uit horst
Oud 04-07-2003, 18:48
cottoncandy
cottoncandy is offline
hm de eeuwige punkdiscussie
niemand heeft gelijk en niemand heeft ongelijk

en emopunk moet dood.
Oud 04-07-2003, 20:37
Roxy
Roxy is offline
heb een paar posts verwijderd, cottoncandy niet schelden svp.
Oud 04-07-2003, 22:19
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
melkpakje schreef op 03-07-2003 @ 12:23:
craig's brother

...verder moeilijk om te kiezen
jij hebt echt de geniaalste avatar op dit forum!!!
Oud 04-07-2003, 22:45
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 30-06-2003 @ 18:13:

Bad Religion-Against The Grain
ja, ook mijn keuze.
Oud 04-07-2003, 22:58
attrib
attrib is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 04-07-2003 @ 19:48: