Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
bijgevoegd: Dat heb ik misschien wat verkeerd gesteld, ik bedoelde het hele idee achter het woord punk zegt me niets, en punk is niets meer dan een woord */edit* ja maar powerpop heeft niet echt een "cultuur"... het is meer gewoon swingende muziek met een jaren 60 mod garage jasje... en punk beweert men is een hele cultuur enzo bla bla bla, ik vind het maar onzin, dat die mensen toevallig voor sex drugs en rock'n'roll leven is niks nieuws, dat is al sinds de jaren 20. Ze zeggen dat punk geen mode is, nee duh! wat ze dragen is rock'n'roll mode! En anders ze zien er allemaal hetzelfde uit!
Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 20:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Man uit welke put trek jij al die bullshit? Heb je t over the sex pistols ofzo? Slecht voorbeeld dan. Anarchie haha bij hoeveel bands zag je dat terug. Ga t boek American Hardcore maar eens lezen(ja hardcore ja...dat was/is ook gewoon punk). Je kan de beweging, de diy attitude gewoon niet ontkennen.....dat is je reinste onzin.
|
En natuurlijk had t ook met omstandigheden te maken(maar ontstaat niet alles door je leefomstandigheden??), maar ze deden t fuckin wel. Ze zeiden fuck die mainstream/grote labels als we niet aan de bak komen doen we t zelf(als groot voorbeeld Black Fuckin Flag) en t word nog steeds gedaan. Iets later is dat ontwikkeld tot een way of life. So what....moet je t daarom maar ontkennen.
Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 23:08. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Diy een goedkope manier om je shit aan de man te brengen? Weet je wel hoeveel moeilijker het is om t zelf te doen dan dat een of ander groot label het voor je doet. En besides labels kunnen ook diy zijn. Kleinere labels worden gewoon gerund door kids met hart voor de zaak( kijk naar die stefan stardumb of johan en suzanne reflections). Dat is gewoon hard werken. En natuurlijk kan en mag je tekenen bij een groter label. Niks mis mee, maar je kan gewoon niet ontkennen dat er mensen zijn die het liever op een "alternatieve" manier doen. En die dieper nadenken over bepaalde zaken en ook echt nog principes hebben. Die principes uitdragen in hun muziek om misschien kids het een en ander te leren of iniedergeval aanzetten tot nadenken. En dat is punk voor mij en vele met mij. Ok misschien is punk niet het juiste woord, omdat t maar verzonnen is door die malcolm mclaren(sex pistols een veredelde boyband dat wist ik ook wel). Dan noem je het hardcore voor mijn part. Feit is dat t wezenlijk anders is dan iets wat gewoon rock n roll heet. En misschien vind jij van niet, maar ik vind van wel. Boeien. Dan hebben we verschillende opvattingen op dat gebied. Let's leave it at that. Het boek heet American Hardcore door Steve( n) Blush en is gewoon bij Donner te krijgen. Gaat over de periode 80 tot 86. Beginnend met bijv Sham69 en zo door naar de DC scene(minor threat) , bad brains, Social Distortion, black flag(en de SST scene), flipper, minutemen, Misfits, Boston straight edge, new york trashscene enz enz. Geweldig boek.
Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 08:28. |
![]() |
||
Citaat:
"Die principes uitdragen in hun muziek om misschien kids het een en ander te leren of iniedergeval aanzetten tot nadenken. En dat is punk voor mij en vele met mij." >>>>>>tsja maar dat is niet noodzakelijk punk, dat had je al ver voor punk, en is er nog steeds.
|
Nee is ook niet noodzakelijk, maar tis wel een veel voorkomend kenmerk ervan en zowat alle bands die ik punk beschouw hebben een boodschap in die geest. Wat t boek kost. Geen idee. Tis best een dik boek. Denk 17 euro ofzo. Misschien heeft de rotterdamse bibliotheek t wel.
||
Citaat:
beste punk plaat oooooooooooooooit niet de beste punkplaten uit horst
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Eindejaarslijstjes 2008 antigone | 98 | 20-12-2008 21:37 | |
Muziek |
het big pimpin' luistertopic Outlaw | 500 | 31-12-2004 18:56 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
The Clash Gary X | 58 | 11-08-2004 18:26 | |
Muziek |
Wat heb je het laatst gekocht qua CD's, LP's, EP's, shirts etc. telluriet | 500 | 01-08-2004 13:56 |