Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja dat is altijd zo. Als je dan een leraar hebt die streng is, is de kans groter dat je buist omdat hij ook moeilijkere examens maakt. Het gebeurt soms dat de leerstof per school of leraar enorm verschilt. Dit heeft ook wel voordelen. Stel dat de leraar niet klaar geraakt met de leerstof dan moet je minder kennen. Stel dat een leraar van een niet-wetenschappelijk vak graag Cicero (vb latijn) geeft en niet graag Plautius, dan kan hij daarin kiezen en worden de lessen misschien interessanter.
Het hangt dus sterk af van de leraars |
![]() |
|
![]() |
ja dat is waar en ook nog dat je soms in de eerste drie jaar gewoon grote stukken grammatica en vocabularium niet ziet
of anders ziet verschilt van school tot school en boek tot boek dus als je dan verandert ken je soms maar de helft van de leerstof...
|
![]() |
er bestaan wel leerplannen om te bepalen wat je aan het einde van het jaar moet kunnen, maar de leraar vult dat in zoals hij zelf wil. Het verschil tussen leraars en scholen kan dus zeer groot zijn, maar dat moet ook niet, als je verandert van school, kan je nog steeds op hetzeflde niveau zitten als je nieuwe klas
maar doordat je leraar iets vrijer is in wat hij doet kan het idd echt interessanter worden. dat hangt natuurlijk ookweer voor een groot deel van de leraar af, maar wij mochten dit jaar dus grotendeels zelf beslist wat we wilden doen... we mochten tussen een aantal onderwerpen kiezen wat ons het meest interesseerde en die hebben we dan uitgebreid behandeld ![]()
|
Bij mij was het bij Juni: Sallustius, Plinius en Plinius de Oudere,Caesar en Ovidius...genoeg stof dus, alleen heb ik de indruk dat die Latijnse schrijvers de teksten expres met een moeilijke structuur geschreve hebben om ons te pesten.
![]()
|
![]() |
|
|