Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 13:04
AlopiA
AlopiA is offline
it was him or us
best goeie film
Oud 27-06-2003, 12:16
WolterB
WolterB is offline
Laatste films die ik gezien heb zijn:
Rat Race
de kleine blonde dood
the matrix (ff nog een x zien voordat ik deel 2 ga kijken )

komt omdat ik tijd over heb, je moet toch wat
Oud 27-06-2003, 13:31
Toet0r
Toet0r is offline
save the last dance (het einde afgekeken) mooie film
American History X...echt een heel harde film...maar heel goed!

Vorig jaar issi etoch op tv geweest of heb ik me dat nou verbeeld? want iemand uit de klas zei dat ie nog nooit op tv is geweest, maar t moet wel want het einde heb ik al eens gezien, maar ik heb di efilm nooit gehuurd..dus ligt het nou aan mij of issie ook daadwerkelijk op tv geweest (ik dacht dat het met pasen was)?
Oud 27-06-2003, 14:24
kiek
kiek is offline
Phone Booth

....

en vanavond Bruce Almighty
Oud 27-06-2003, 18:04
telluriet
telluriet is offline
The Texas Chainsaw Massacre

blijft leuk
Oud 27-06-2003, 22:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jay and Silent Bob Strike Back. Wat een totaal geweldige en absoluut super kikass film is dat zeg. Ik hou echt van die domheid....En de aap is gewoon geweldig. Net als 'piefucker' jason biggs en James van der beek die jay en bob moeten spelen in 'bluntman & Chronic'. Ik ben echt spontaan fan.
Oud 28-06-2003, 13:23
Lärm
Lärm is offline
Phone Boot..........tsja ...

Respiro

net weer een stukje van Pulp Fiction aan het kijken blijft geweldig.
Oud 28-06-2003, 13:38
Jane_temp
Jane_temp is offline
Gisteravond Bruce Almigty
Echt aan te raden!
Oud 29-06-2003, 00:13
one*girl
one*girl is offline
Kom net van cradle 2 the grave.. heb ik maar 1 woord voor GEWELDIG
Oud 29-06-2003, 00:18
Verwijderd
Magnolia gezien...

Hele vette film, mooi in elkaar verwoven subplotten die op het eerste gezicht niets met elkaar gemeen hebben en uiteindelijk toch weer wel...

En die kikkerregen was hilarisch
Oud 29-06-2003, 08:40
BCR
BCR is offline
Bruce Almighty
Oud 30-06-2003, 10:55
Toet0r
Toet0r is offline
I know what you did last summer

kut film...k hou niet van dat soort films maar k vond dr ook geen donder aan want kwist wat er ging gebeuren omdak em al eens heb gezien
Oud 30-06-2003, 11:27
MUTS123
MUTS123 is offline
American Beauty......

....Goed!!!
Oud 30-06-2003, 15:57
Pla
Pla is offline
Vanilla Sky, ik vond hem super chill
Oud 30-06-2003, 16:44
Rioto
Matrix 2 .... fucking ruig
Oud 30-06-2003, 16:50
Ogthala
Ogthala is offline
'Bowling for Columbine', een documentaire over de paranoide Amerikaanse samenleving en dan voornamelijk toegespitst op het belachelijke wapenbeleid.

Afijn, ik had veel positieve geluiden gehoord over de documentaire dus had ik zette met een redelijk verwachtingspatroon de film op, daar ik een diepe documentaire verwachte. Helaas viel dit uiteindelijk iets tegen. 'Bowling for Columbine' geeft een leuk beeld van hoe de gemiddelde redneck denkt over het wapengebruik binnen Amerika, hoe gedacht wordt over de Amerikaanse samenleving en hoe andere landen tegenover dit staan.
Maar wat is er nu zo bijzonder aan deze documentaire? Er wordt gebruik gemaakt van de bekende trucjes die men wel vaker toepast in 'spannende' documentaires, daarmee bedoel ik documentaires die controversieele onderwerpen niet schuwen en tevens niet bang zijn personen op de hak te nemen en grapjes te te verwerken in het geheel. Best leuk, maar weinig bijzonders. Daarnaast ging het geheel niet diep op het onderwerp in en alhoewel dat erg moeilijk is in een twee uur durende productie heb ik voor mijn gevoel weinig tot niks nieuws gezien, het was meer een bevestiging van reeds bestaande vermoedens.

Maar goed, op zich was het allemaal leuk en netjes uitgevoerd, ook de productie, met muziekjes tussendoor en dergelijke, gewoon degelijk, maar niks bijzonders, niks wat ik niet reeds wist.

Nu goed, als je een beetje interesse hebt in Amerikanismes is het best leuk deze documentaire eens te huren, maar verwacht geen grootse dingen.
Oud 30-06-2003, 16:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Anger Management: erg flauw, maar best grappig af en toe.
Oud 02-07-2003, 12:23
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
de laatste film die ik heb gezien was the ring.... ik vond hem wel erg leuk en niet echt eng...
Oud 02-07-2003, 12:46
Dwarser
Dwarser is offline
Rabbit-proof Fence
Prachtig!!!

http://forum.scholieren.com/showthre...80#post6147780
Oud 02-07-2003, 13:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Net gezien: Sweet home alabama (met reese witherspoon). Ik vond t echt een poepfilm. Het is echt zo'n standaard romantisch verhaal en nog met een moraal ook
Oud 02-07-2003, 14:48
soske
soske is offline
Citaat:
Noekie schreef op 02-07-2003 @ 14:42:
Net gezien: Sweet home alabama (met reese witherspoon). Ik vond t echt een poepfilm. Het is echt zo'n standaard romantisch verhaal en nog met een moraal ook
heb ik ook net gezien!! Wel leuk vond ik niet veel speciaals. We kregen er wel mooie glazen bij.
Oud 02-07-2003, 15:02
little lady
little lady is offline
white oleander

als je 't boek gelezen hebt is de film ervan toch altijd stukken minder
Oud 02-07-2003, 22:05
Toet0r
Toet0r is offline
head above water...zo iets.. k kon het niet zo goed lezen.. was denet op V8...beetje vaag maar t was wel spannend ofzo
Oud 02-07-2003, 22:24
Sithan
Sithan is offline
Bruce Almighty
De kameleon
Oud 02-07-2003, 22:43
Pugsley
Pugsley is offline
Irreversible. Meesterlijk geacteerd maar wel ongelooflijk hard.

Love it or hate it, oordeel zelf...
Oud 03-07-2003, 10:28
Verwijderd
the skulls, samen met mijn ex

hele leuke film, maar ik kon me niet aan het gevoel onttrekken dat ik meer aandacht had voor mijn ex, dan voor de film.
Oud 03-07-2003, 10:43
mcsun
mcsun is offline
A Skin Too Few: The Days of Nick Drake

Mooie documentaire over de singer/songwriter. Heel sereen met beelden zwevend over het landschap van het Engelse platteland. Een sfeer die precies past bij de muziek van Drake.
Kort en daarom ook geen diepgaande informatiebron over zijn leven. Wel een eerlijk, sfeervol eerbetoon aan Nick Drake en zijn muziek.
Oud 03-07-2003, 15:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
M'n zus bracht er weer eentje mee: Girl Talk. Beetje een vage film over een meisje (een ballerina) met ouders die wel heel erg open zijn over sex. Echt veel gebeurde er niet en het eind was een beetje te abrubt. Het was wel vermakelijk maar geen topfilm.
Nee dan vond ik Orgazmo gisteravond een stuk leuker...
Oud 03-07-2003, 16:01
Verwijderd
Brutti sporchi e cattivi
---> leuk, apart, een soort docudrama

Citaat:
Hilarisch, dat is nog de beste omschrijving van Brutti, Sporchi E Cattivi. Sinds de jaren '70 fris gebleven blijft dit op en top Italiaanse meesterwerkje de lachspieren van het dankbare publiek bewerken. In een krottenwijk aan de rand van Rome volgen we de belevenissen van het gezin Giacinto. Het verlies van een oog heeft het gezinshoofd juist een miljoen lire smartegeld opgeleverd, dus de stemming is uitgelaten aan het begin van de film. Maar dat blijft hij niet lang. Met zijn blote vuisten en een heel wapenarsenaal moet de heer Giacinto zijn nieuwverworven rijkdom verdedigen tegen een bonte stroom van hebzuchtige familieleden.
Christiane F
---> Ik heb het boek niet gelezen... maar dat ga ik zeker nog wel doen Ik vond de film erg indrukwekkend. Soms vond ik de film iets te ver gaan. Al dat bloed, die naalden, daar kon ik niet zo goed tegen. Ook erg schokkend is de scene waarin ze probeert af te kicken en dat ze stuiterend in haar bed ligt...

Una Giornata Particolare
---> Mooie film, apart kleurgebruik, een beetje sombere film, vond hem niet echt indrukkend of aangrijpend... ik vond hem erg saai... misschien dat de film 25 jaar terug wel spectaculair was...

Citaat:
Mei 1939: het historische bezoek van de Führer aan de Duce. Alle bewoners stromen 's morgens in vol ornaat naar buiten om aanwezig te zijn. Behalve de conciërge, die de radio aanzet, blijven twee mensen achter: Antonietta, moeder van 6 kinderen die het huishouden niet kan laten sloffen en Gabriele, een radio-omroeper die wegens vermeende homoseksualiteit geschorst is door zijn werkgever, de staatsradio. In zijn sombere overpeinzingen wordt hij gestoord door Antonietta, die vanuit zijn appartement wil proberen haar gevluchte papegaai te vangen. In het vacuüm van deze bijzondere dag ontstaat een tedere relatie tussen hen beiden.
Oud 03-07-2003, 16:08
Surjirro
Surjirro is offline
halloween resurection: Blehg een grote blamage!
Oud 03-07-2003, 16:26
Rioto
bruce almighty.... vond er weinig aan
Oud 05-07-2003, 12:31
Pla
Pla is offline
Changing Lanes, Leuk, maar wel een beetje een anticlimax, je zit te wachten op nix.
Oud 05-07-2003, 12:32
Rioto
tommy boy al zo vaak gezien maar blijft leuk
Oud 05-07-2003, 13:19
Toet0r
Toet0r is offline
jesus christ superstar ja t is dan wel geen pasen..maar ik vind die liedjes zo geweldig!
Oud 05-07-2003, 13:29
Nebula
Nebula is offline
Contact. (op video)
Interessante discussies over bv. wetenschap vs. geloof, maar vooral ook heel mooi vormgegeven en een leuke soundtrack.
Oud 05-07-2003, 15:17
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
American pie 2 gisteren.
Was wel goed.
Oud 05-07-2003, 20:04
Aurora
Aurora is offline
Cradle 2 the crave.

Viel 100% mee!
Oud 05-07-2003, 20:19
Verwijderd
matrix reloaded
Oud 05-07-2003, 22:48
Anonymous John
Anonymous John is offline
Roman Polanski's The Pianist. Indrukwekkend, alhoewel een beetje traag in sommige delen.
Oud 05-07-2003, 23:05
Toet0r
Toet0r is offline
jesus christ superstar en scary movie e herinneringen die ik erbij heb zijn leuker dan de hele film
Oud 05-07-2003, 23:55
snoopy
snoopy is offline
Ik kwam ongeveer een uur geleden de bioscoop uit. Toen heb ik met m'n vriend en zijn moeder "Anger management" gezien. Hij was wel grappig, maar een beetje voorspelbaar...
Oud 06-07-2003, 00:18
one*girl
one*girl is offline
Net wrong bet gezien.. was wel aardig
Oud 06-07-2003, 03:31
Anonymous John
Anonymous John is offline
The Woman in Red. Wel amusant met een lekkere Kelly Le Brock
Oud 06-07-2003, 03:45
Diesel
Diesel is offline
Net MEAN STREETS gezien op V8.

Een zeer interessante, soms dramatische maar vooral komische film. Sterk geregisseerd door Scorsese en Keitel en De Niro zijn beide geweldig.

Heb er echt van genoten
Oud 06-07-2003, 14:47
Tox
Tox is offline
Gisteravond: "What's eating Gilbert Grabe" echt mega goeie film, echt een aanrader
Oud 06-07-2003, 17:41
Rioto
The wanderers gisteren en Mr deeds een uurtje terug

The wanderers blijft echt een superfilm ik heb die film al meer dan 5 x gezien en hij blijft gewoon vet

Mr deeds weer een leuke film van Adam sandler .. wat iedereen tegen die gast heeft snap ik niet want het zijn toch best leuke films
Oud 06-07-2003, 19:07
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Tox schreef op 06-07-2003 @ 15:47:
Gisteravond: "What's eating Gilbert Grabe" echt mega goeie film, echt een aanrader
die is echt goed!
Oud 06-07-2003, 21:08
battlestar
battlestar is offline
the dangerous lives of altar boys
wel ok.
Oud 06-07-2003, 21:59
Verwijderd
Ghost ship: mwah, niet echt eng, maar ja, het ging ermee door.
Bruce almighty: hehe best grappig
Changing Lanes: goed verhaal, leuk.
Oud 06-07-2003, 23:02
Verwijderd
Annie Hall

Leuk, Woody Allen is altijd goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten