Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 13:24
sonly
sonly is offline
Hellow,

wat zijn eigenlijk normale dingen bij meiden van 15 die zo af en toe een feestje hebben?

Mijn buurmeisje (15) mag van d'r ouders na 9 uur niet meer alleen over straat, mag wel af e toe naar feestjes, maar maximaal tot 12 uur...

Ze wil graag later en dan ook zelf terug kunnen fietsen...

Is dat normaal, dat dat ((nog) niet) mag als je 15 bent?

En hoe laat mag je dan thuiskomen?

GRTZ

Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 13:26.
Advertentie
Oud 15-06-2003, 15:38
pyres74
pyres74 is offline
nou tot voor kort moest ik altijd om 1 uur thuis zijn. dus op een gegeven moment ben ik gaan rellen en nu krijg ik geen tijd meer mee! dus nu is het altijd ongeveer 3 uur ofzo

maar als je 15 bent en je mag naar feestjes tot 12 uur....
moet kunnen vind ik toch?
Oud 15-06-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
sonly schreef op 15-06-2003 @ 14:24:
Mijn buurmeisje (15) mag van d'r ouders na 9 uur niet meer alleen over straat, mag wel af e toe naar feestjes, maar maximaal tot 12 uur...

Ze wil graag later en dan ook zelf terug kunnen fietsen...

Is dat normaal, dat dat ((nog) niet) mag als je 15 bent?
whaha dat is fucked! maar de ouders zullen wel het beste met haar voor hebben, op zich kan ik het wel begrijpen
Oud 16-06-2003, 07:46
miro
miro is offline
Ik mag niet alleen door t donker naar huis fietsen (zeker niet snachts) maar wij wonen heel afgelegen. Moet je nagaan, ik ben 19, jouw buurmeisje 15.

Toen ik 15 was mocht ik tot half 1 op stap en dan werd ik door mijn ouders opgehaald. Gelukkig had ik daarna altijd mensen bij wie ik kon slapen of die mij thuisbrachten. Ik vind t heel normaal dat ouders best bezorgd zijn om hun dochter. Alleen door t donker naar huis fietsen is niks. Kan ze niet ergens logeren?
Oud 16-06-2003, 09:43
the Phitt
the Phitt is offline
ik ken t begrijpen als je af en toe de krant leest. Maar bij mijn zussie was t heel anders. Die ging op dr 14e al naar de kroeg en bleef er ook tot best laat dacht ik.. Maar dat is dan ook de kroeg van me oom.
Oud 16-06-2003, 09:51
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik ag als het laat is neit meer alleen naar huis toe fietsen. Dan moet ik worde opgehaald of thuis worde gebracht door vrinden. Ik mag uiterlijk na feesten om 3 ur thuis komen... maar ja hoelang is jouw buurmeisje al 15?? Als ze net 15 is snap ik het wel ja... maar bijna 16 niet (zelf ben ik bijna 16)
Oud 16-06-2003, 09:59
the Phitt
the Phitt is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 16-06-2003 @ 10:51:
ik ag als het laat is neit meer alleen naar huis toe fietsen. Dan moet ik worde opgehaald of thuis worde gebracht door vrinden. Ik mag uiterlijk na feesten om 3 ur thuis komen... maar ja hoelang is jouw buurmeisje al 15?? Als ze net 15 is snap ik het wel ja... maar bijna 16 niet (zelf ben ik bijna 16)
net of die 10 maanden ofzo dan nog uitmaken. 15 is 15.
Oud 16-06-2003, 10:19
vixen
vixen is offline
toen ik 15 was mocht ik geloof ik tot 12 uur uit ofzo. Ik werd ook altijd opgehaald. Nu nog moet bij mij trouwens iedereen om 11 uur het huis uit zijn op een doordeweekse dag, ik mag niet alleen naar huis fietsen als het donker is, maar ik mag wel tot maakt-niet-uit-hoe-laat uit.
Oud 16-06-2003, 10:53
Toscane
Toscane is offline
Op mijn 15e werd ik om 2 uur opgehaald of ik mocht met een rgote groep om 2 uur richting huis fietsen... me ouders vonden da eik amaal nog best laat maar kdenk da t uiteindelijk zo is geworden doordat mijn vrienden toen al gwoon tot het einde mochten blijven... ik werd dus al vroeger opgehaald dan de andere... wel veel ruzies over gehad trouwens om om 2 uur naar huis te mogen...

nu moet ik om 3 uur thuis zijn.. en fiets met groep mee naar huis

maar als ik da hier zo lees heb ik misschien toch nog best geluk gehad met de tijd dak naar huis moest.. misschien is het idd wel laat, maar voor mij was het normaal, kvond het juist raar dak al zo vroeg naar huis moest...

en idd als die vriendin langer uit wil.. blijf gwoon bij n vriendin slapen
Oud 16-06-2003, 13:50
sonly
sonly is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 16-06-2003 @ 10:51:

Wordt 16 in december...

Maar mag sowieso nooit fietsen in t donker, ook nite met een grote groep of als ze helemaal thuisgebracht wordt ofzo...

Woont gewoon aan een goed verlichte weg, midden in t dorp...

D'r ouders hebben toen ze 8 was gezegt dat ze als ze 16 was zelf mocht weten wat ze deed...

Moeten we hen nog maar eens aan herrinneren
Oud 16-06-2003, 14:18
speedje
speedje is offline
ja ik ben 16,
en ik heb geluk met mn ouders, ik heb eigelijk geen tijd om thuis te komen, maar ik begrijp het wel als je vroeg thuis moet zijn. je ouders zijn gewoon bezorgd om je en dat is alleen maar goed!
Oud 16-06-2003, 15:05
blackcamel
blackcamel is offline
als ze niet alleen naar huis mag fietsen moet je gewoon zorgen dat de eerste met wie ze mee kan fietsen pas later weggaat. ik hoop dan niet voor dr dat ze dan word opgehaald. persoonlijk (ben dan geen meisje van 15 magoed) heb ik het geflikt om altijd te laat thuis komen en sindskort geven ze dr ook niks meer om omdat ik toch thuiskom wanneer ik dat wil. eerder bleef mn ma ook altijd op totdat ik thuis was en je wil nie weten hoe klote dat is. gelukkig is ze dat nu afgeleerd.

succes drmee
Oud 16-06-2003, 18:58
rsieswerda
rsieswerda is offline
kheb egt medelijden met al de dames, die mogen nooit laat thuis komen als ze een btje te jong zijn, om me 14e mocht ik al om 3 uur thuis zijn en op me 15e kreeg ik al geen tijd meer mee.
De dames moeten altijd vroeg thuis zijn, worden opgehaald of moeten met 10 mensen meefietsen (verplicht) veel suc6 nog met de ouders overhalen
Oud 17-06-2003, 14:11
Otis
Otis is offline
op mijn 15e moest ik om 2 uur thuis zijn..nu heb ik geen tijd meer.
doordeweeks moet ik de telefoon thuis eerst 2 x over laten gaan voordat ik vertrek vanaf mn vrienden s avonds...
we wonen in een ongure buurt
Oud 17-06-2003, 20:09
moon_m45
moon_m45 is offline
hee mensen ik ben ook 15, en ik heb ook van die lekker strenge ouders, maar ik mag toch wel op zn laatste om half 2 thuis zijn, maar dan moet ik wel door iemand thuisgebracht zijn, en dat moet ik van te voren wel goed geregeld hebben. maar dat vind ik niet erg.

Ik vind 12 uur wel heel erg vroeg hoor, dan ben ik er meestal pas net 2 uurtjes, dan begint het pas gezellig te worden.

xxxx
grtz
Oud 18-06-2003, 10:23
Exhale_02
Exhale_02 is offline
Tegen 12 uur ga ik meestal net weg . Maar toen ik 15 was mocht ik tot ongeveer 2 uur. En het zal denk ik ook wel erg verschillen tussen jongen en meisje.
Oud 18-06-2003, 10:46
miro
miro is offline
T ligt er denk ik ook maar net aan wat voor vervoer je naar huis hebt.
Oud 19-06-2003, 11:50
INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik bepaal het zelf wel maar dat ligt onderhand wel aan de leeftijd

ik heb een aantal vriendinnen 15/16/17 die echt veel mogen en laat mogen thuis komen of gewoon geen tijd hebben, soms nog veel later dan een andere vriendin van me die 18/19 of 20 zijn.

Verschilt heel erg per ouder en mizkien ook wel omdat er wat gescheiden ouders tussen zitten, ik denk wel dat dat uitmaakt.
Oud 19-06-2003, 18:16
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Lijkt me niet echt normaal.
Ik moet om 2 uur thuis zijn, maar in vergelijking met anderen van mijn leeftijd is dat vroeg, ken er zat die gewoon geen tijd hebben
Oud 20-06-2003, 19:00
Demiurge
Demiurge is offline
Gelukkig heb ik ouders waar veel bij mag als ik het maar betijds meld en alles goed geregelt heb.
Oud 21-06-2003, 12:06
Verwijderd
mmm jah, ben nou dus 16 maar mag zelf wel weten hoe laat ik thuis kom. nou zijn mijn ouders er op zaterdag en vrijdagavond/nacht ook bijna nooit dus.... wel relaxed. Maar kan me wel voorstellen dat je als je 15 bent rond 12 uur thuis moet zijn...
Oud 22-06-2003, 16:21
Doefus
Doefus is offline
ikke ben 16 jaar....en moet meestal rond half 5 thuis zijn!!!maar moet wel thuisgebracht worden.....anders mag k egt niet gaan!
Oud 22-06-2003, 17:57
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik ben blij dat ik een piemeltje heb ..
Oud 23-06-2003, 08:41
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Bruce schreef op 22-06-2003 @ 18:57:

whahahhaa ja gelijk heb je
is misschien wel een stuk makkelijker met dat soort dingen
Oud 23-06-2003, 13:24
Esmée
Esmée is offline
Hangt van meerdere factoren af idd, ik mocht toen ik 15 was om de week uit en dan moest ik half 3, 3 uur thuis zijn. Best redelijk. Naarmate je ouder wordt ga je vanzelf meer uit en kom je vanzelf later thuis, en dan hebben je ouders op een gegeven moment ook zoiets van laat maar... dus er is nog hoop
Oud 02-07-2003, 20:58
Mjoez
Mjoez is offline
ik woon in een afgelegen dorp dus als ik naar een feestje of zo ga in de stad willen mijn ouders me per se ophalen... vinnik ook wel begrijpelijk... zolang ze maar niet recht voor de ingang gaan staan (maar daar zijn uiteraard afspraken over gemaakt)
Oud 02-07-2003, 21:52
REIE
REIE is offline
Toen ik 16 was mocht ik ook niet alleen door de stad lopen, da's gewoon te link en later dan 2 uur werd het ook nooit. Vrij normaal, want bij iedereen in mijn omgeving ging het zo.
Oud 03-07-2003, 19:45
bindmiddel
bindmiddel is offline
voor het eten thuis zijn
Oud 03-07-2003, 21:24
RaveTeef
RaveTeef is offline
Ik ben 16 mag het zelf weten zolang we maar met zijn allen teruggaan..
Oud 05-07-2003, 18:59
Verwijderd
Als ik moet worden opgehaald tot 1 uur, maar dat is omdat mijn ouders niet zo lang willen opblijven. Eigenlijk blijf ik altijd bij een vriendin slapen zodat we zelf kunnen weten hoelaat we terug fietsen, tijd maakt dan niet uit...
Oud 05-07-2003, 19:06
Verwijderd
Ik mag 's avonds laat niet alleen naar huis fietsen als het over een eenzaam stuk was. Binnen het dorp wel. Toen ik vijftien was, gold hetzelfde.
Ik mocht toen uit en dat duurde meestal tot een uur of een, half twee, omdat mijn ouders me moesten ophalen (nadeel van dorpjes :\ geen discotheken binnen fietsbereik). Als we met een groep op de fiets gingen, mocht het later worden: 2 uur, 3 uur zelfs. Als het maar een beetje redelijk bleef.

Nu maakt het eigenlijk niet meer uit, als we naar Zak gaan komen we echt 's morgens om 6 uur pas terug.
Oud 06-07-2003, 11:11
Verwijderd
Ik mag zelf beslissen hoelaat ik ter huis ben, mits ik niet teveel drink en niet blow.

goedgelovige sukkels
Oud 06-07-2003, 14:24
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Sinds ik 18 ben, mag ik zelf weten hoe vaak ik uitga, hoe laat ik thuis kom, etc. Onder de voorwaarde dat ik 'veilig' thuis kom, dus niet alleen ga of bij een zatte persoon in de auto stap..

Toen ik 15 was mocht ik 1 keer in de 2 weken uit ofzo. En dan tot half 1/1 uur ofzo ik weet het niet meer precies. Ik werd wel altijd opgehaald, want mijn moeder vond fietsen 's avonds toen nog veel te gevaarlijk

Maar binnenkort ga ik op kamers en dan hoef ik lekker niemand meer verantwoording af te leggen over wanneer, waar en hoe ik thuis kom. Heerlijk
Oud 06-07-2003, 14:45
Verwijderd
toen ik 15 was moest ik geloof ik om iets van half 12/12 uur thuis zijn...ik weet het niet eens meer...ik weet wel dat ik idd altijd thuisgebracht moest worden...totdat mn broertje ook uitging...en nu slaap ik altijd bij mn vriendje en bepalen we zelf onze tijden...en als hij er niet is dan mag ik het in princiepe zelf weten...maar ik sta ook achter de bar...en dan wordt het laat...
Oud 06-07-2003, 17:15
Anijs
Anijs is offline
Kmag ook niet alleen over straat fietsen savonds..
Maar dat is opzich niet zo'n probleem.. Er zijn altijd wel mensen die je eventjes naar huis willen brengen.. (Kwoon niet zo ver weg van waark uitga)

Maar de tijd dat ik thuis moet komen vind ik wel belachelijk.. Alsk gewoon avondje ga stappen.. (gaan we rond 11 uur) Moet ik om 1 uur alweer thuis zijn.. belachelijk.. Kben 15..
Oud 06-07-2003, 18:18
Basia
Basia is offline
t maakt mn ouders inmiddels weinig meer uit.
om 6 uur thuiskomen is voor mij meer regel dan uitzondering.
voorwaarde is wel dat ik niet alleen nar huis fiets.
(ik ben dan ook geen 15 meer he )
Oud 06-07-2003, 20:40
Verwijderd
je bent 15! je mag nog niet eens een kroeg in! wees blij dat je ouders je überhaupt uit laten gaan...
Oud 06-07-2003, 22:11
thugz-angel
thugz-angel is offline
ik mocht wel wat latertoen ik 15 was, maar ja dat was dan half 2 max.
maar ok, ik had meisjes in mn klas die mochtentoen al tot 3/4/5 uur de stad in?
Oud 06-07-2003, 22:26
DaBoY
DaBoY is offline
Toen ik 15 was mocht ik al de hele dag uitgaan of buiten zijn
Oud 14-07-2003, 18:54
Verwijderd
Ik heb geen tijd... ben meestal rond half 4/4 uur terug... maar het is ook wel ns 6 uur geweest. M'n ouders doen daar nooit zo moeilijk over.. ze vinden het belangrijker dat ik veilig thuiskom.
Oud 16-07-2003, 23:10
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Bruce schreef op 22-06-2003 @ 18:57:
alhoewel je (wel iig in tilburg) als vrouw 10x eerder binnen wordt gelaten als jongen ookal ben je 12 ofzo
Oud 17-07-2003, 13:28
the exploding boy
the exploding boy is offline
Wat een zeikerds, 15 vind ik niet echt een leeftijd om tot diep in de nacht uit te gaan. Ten eerste hebben ze niet voor niets de regel *onder de 16 geen toegang*. 16 Scheelt al een stuk, maar dan nog vind ik als jij op je 16e om 1 uur ofzo thuis moet zijn dat je dan niks te zeuren hebt hoor.
Oud 17-07-2003, 15:34
pattypats
pattypats is offline
ik ben nu 16 en mag nu nog niet uit, ik vindt dit duz echt niet normaal, het kan aan mij liggen hoor maarjah wat doe je eraan, ik ben 1 x weggegaan en toen waren de deuren op de haken gedaan, waardoor ik er niet in kon!!!
als dat buurmeisje van je al weg mag, zou ik daar echt blij mee zijn hoor!!!
Oud 17-07-2003, 16:35
tuttebel
tuttebel is offline
ik ben 15 en mag meestal uit tot half1, heel soms tot 1uur.
Het ligt er ook aan waar ik heen ga, en met wie.
Als ik met vriendinnen van mn eigen leeftijd naar t dorpscafe ga, en alles is goed geregeld met rijden, dan mag ik elke week wel.
Maar ik mag niet met de fiets, ouders of grote broers/zussen moeten ons komen halen met de auto.
Als ik naar mn vrienden heen wil, gewoon bij iemand thuis bier drinken en wat hangen, de meesten zijn jongens, rond de 17-18 jaar...dat mag ik dus niet erg vaak..wat ik heel erg kut vind
Oud 18-07-2003, 21:56
DaBoY
DaBoY is offline
Jullie ouders zijn ouderwets
Oud 19-07-2003, 08:07
Cinamon
Cinamon is offline
Dat ligt helemaal aan je ouders...
Normaliter heb ik een tijd dat ik 's avonds thuis moet zijn, dat is 10 uur. Maar met feestjes mag ik gewoon blijven tot hoelang ze duren... En als ik uitga... Tja, dan moet ik wel iets afspreken meestal mag ik maar tot 2 uur en dan moet ik met een groepje terug naar huis fietsen...
Maar dat verschilt per ouder... Ik heb een aantal vriendinnen die pas uit mogen gaan vanaf hun zestiende en na 8 uur niet meer buiten mogen komen... (behalve achtertuin)
Ik heb ook vrienden die om 12 uur moeten bewijzen dat ze in bed liggen (maar er dan weer vandoor gaan) maakt niet uit wat ze gedaan hebben...
Het verschilt per ouder... Ik vind mijn omstandigheden, om het zo even te noemen, redelijk uit te houden en voor mij normaal..

(niet dat k vaak uitga trouwens, ik hou daar helemaal niet van)

Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 08:10.
Oud 19-07-2003, 18:04
Balance
Balance is offline
toen ik 15 was mocht ik tot ongeveer 2 uur uitgaan (meestal waren 't feestjes, want echt naar discotheken ging ik niet).
ik moest dan wel zorgen dat ik tot (bijna) thuis met iemand mee fietste. Was dat niet het geval, dan mocht ik tot 12 uur/half 1 alleen naar huis fietsen (alsof 't uitmaakt of je om half 1 of om half 3 naar huis fietst )

en wilde ik toch nog iets langer dan moest ik bellen. vaak zei ik dat ik alleen vervoer terug had wanneer ik langer mocht blijven en zodoende kreeg ik altijd wel toestemming
tegenwoordig mag ik uitgaan tot hoe laat ik wil, als ik het maar wel van te voren aangeef of tussendoor ff doorbel.
Oud 19-07-2003, 18:22
ssjpan
ssjpan is offline
Ik mag het zelf weten zolang ik thuis gebracht wordt. Toen ik 15 was moest ik iets van 12 uur thuis zijn, maar soms iets later.
Oud 28-07-2003, 17:19
kraagje
kraagje is offline
toen ik 14/15 was werd ik meest rond 1uur opgehaald

nu ben ik meestal half 3 3uur thuis en fiets ik met de groep mee.

maar over paar maandjes als ik 5min van uitgaan woon wordt het denk wel eene uurtje of 4 half 5 aangezien er dan altijd wel iemand is die ff met je mee wil fietsen
Advertentie

Regels voor berichten