Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind dat je indentiteit beter kunt ontwikkelen met eigen kleding, kleding is een manier om je te uiten, je te onderscheiden. Bovendien leer je juist zonder uniform dat ieder verschillend is en dat dat juist iets moois is.
||
Citaat:
Waarmee ik overigens absoluut weer niet wil zeggen dat uiterlijk onbelangrijk is en alleen innerlijk telt.
||
![]() |
Citaat:
En wie zegt dat kleding kinderen juist hun eigen identiteit leert ontwikkelen heeft het volgens mij ook mis want daar heb je als kleuter weinig keus in. Je krijgt toch ook maar gewoon aan wat je moeder in de aanbieding ziet liggen... Ze komen op school om te leren en niet om te pronken met nieuwe nikes. Door een uniform zijn ze in ieder geval al op 1 niveau gesteld wat kleding betreft. Dan zullen ze zich op een andere manier moeten inzetten om zich te onderscheiden. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind uiterlijk toch wel belangrijk, en ik kan niet uitleggen waarom ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat profileren werkt bij kleine kinderen volgens mij heel simpel. Je hebt een aantal types met een grote bek. Deze trachten anderen de grond in te stampen, teneinde zelf hoger in de hiërarchie te komen. Dat kan op allerlei manieren, daar hebben ze kleding heus niet voor nodig. Profileren door middel van discussies en allerlei interessante gedachten werkt volgens mij niet. Een brede kleuter slaat anderen gewoon op hun bek ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
DUS: het nut van gelijkheid is er niet, waarom zou je dan kinderen beknotten?? Het enige wat je er misschien mee bereikt is wat meer vindingrijkheid
|
Nee het is geen oplossing.
Ik heb jarenlang op een strenge katholieke ( ![]() Maar hoe weinig vrijheid je ook hebt qua kledij, toch kon je in kleine details wel een beetje je eigen stijl laten zien, hoe minimaal ook. Dus werd er evenzeer een onderscheid gemaakt tussen kakkers en mode-miekes en alternatiefjes. Mensen die willen pesten, zullen altijd wel een reden vinden, of het nu om kledij gaat of niet. Dus nee, volgens mij is het geen oplossing. |
![]() |
|
Als je naar zo'n Engelse of Amerikaanse highshool film kijkt, met schooluniformen..
Wil jij dan beweren dat je geen verschil ziet tussen arm en rijk? Hou toch op! Je hebt nog steeds groepjes, je ziet nog duidelijk wie geld heeft, en wie niet. Het werkt echt voor geen meter. ![]()
|
ik had vroeger altijd een schooluniform, en dan had je 2 dagen in het jaar waarbij je kon dragen wat je wou en dat was FEEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu ben ik blij dat ik mn eigen kleding draag, omdat ik me zo anders kleed dan alle amerikaanse kinderen op mn school ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou, genoeg offtopic en geflame... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
tegen mij bedoel ik ![]()
|
de zwakkeren (hoeft niet lichamelijk, vooral te maken met zelfvertrouwen, eigenwaarde, wat weer bepaald word door andere factoren) onder ons worden altijd gepest, en die worden er toch wel uitgepikt, ook al hebben ze dezelfde kleren aan als de "stoere jongens"
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat mij wel verstandig lijkt, dat kan levenslang gevolgen met zich meebrengen, hangt er natuurlijk wel vanaf hoe érg je gepest bent.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
lang leve het schoolkostuum, alle meisjes zouden in zoiets moeten rondlopen
![]() tja en de lelijke wijven gewoon met zn allen van school sturen.... jongens mogen uiteraard lopen in wat ze zelf willen ik denk dak voor een loopbaan als minister van onderwijs ga.... en dan nu een bavaria.... |
![]() |
|
Ik geloof niet dat het uniform iets oplost. De 'zwakkeren' worden er toch wel uitgepikt en er wordt een andere reden gezocht om door te kunnen gaan met pesten. Bovendien zijn het lelijke apenpakkies dus nee
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Schooluniformen zijn ingevoerd om een element (een aanleiding) voor het pesten te elimineren.
Het gaat niet om groepsvorming of pesten in het algemeen want beiden zullen altijd voorkomen. Het gaat meet om het verschil tussen arm en rijk te elimineren. Om kinderen te leren dat dat geen verschil maakt. Hoewel school uniformen daat niet nodig voor zouden moeten zijn, is het wel een manier. Volgens mij niet de beste manier maar het helpt wel. En aan groepsvorming doe je niets. Groepsvorming bestaat om je te profileren. en dat is nodig voor iedereen. |
![]() |
|
Precies...
Beuk heeft gelijk Je wordt toch wel gepest, als iemand je niet mag, mag hij/zij je niet.. Je hebt áltijd een zondebok nodig... Zo werkt het gewoon... Maar ik denk wel dan het er mínder op wordt... En bovendien vind ik schooluniformen supertof ![]() ![]()
|
ik denk wel dat je dan eerder in contact komt mensen waar je normaal niet mee in contact komt. zo had ik op atletiek vrienden die in het dagelijks leven zich zo anders kleedden enz enz dat ik ze op school misschien niet eens had leren kennen..
maarja dat kan ook aan andere dingen liggen, aangezien mensen op school ook heel anders waren dan ik (blbablala)
||
Verwijderd
|
Citaat:
VOlgensmij moeten mensen daar gewoon vrij ingelaten worden - als het niet de kleren zijn waar je mee gepest wordt dan is het wel dat je groene ogen hebt of gele elastiekjes in je haar of altijd joechei zegt - weet ik veel - ik denk dat er strenger opgetreden moet worden tegen pesten, dat dat effectiever is dan van de hele school een grijze massa te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Onderscheid zal er altijd zijn |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |