Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 21:34
Verwijderd
*schaamt zich dood*

Anyway, ja ik heb jeuk. Ik scheer mezelf daar beneden, netjes klein driehoekje, en mn schaamlippen toch vrijwel kaal.. niet altijd.. af en toe heb ik de energie en ja doe ik m'n best wel even maar goed daar gaat het dus niet over. Wat ik merk is dat het jeukt, en niet zo'n beetje, het jeukt als ik-weet-niet-wat. De laatste twee week is het wat erger, mijn afscheiding is voor zover ik weet gewoon redelijk normaal... ik weet dat mijn zuurgraad daar beneden een tijdje geleden (door eigen schuld) verkloot is... du swat kan de oorzaak zijn voor die jeuk? En hoe krijg ik dat hele huishouden weer normaal? KOmt het door scheren? Schimmelinfectie? (volgens mij niet maar... is mogelijk)
Een soa? (zeer onmogelijk.. geloof ik. MIjn vriend heeft twee andere bedpartners gehad, waarvan 1 vreselijke slet, maar we hebben zo'n twee keer sez gehad en beide keren met een rubbertje... dus ja lijkt me niet echt een grote kans oid)
What's wrong with me

Edit: Ik heb gisteren bij de drogist een creme opgehaald genaamd vagisil, roze verpakking, 30 mg. Voor jeuk, e.d. en dat werkt redelijk maar dat is dus maar een tijdelijke oplossing, en het laat ook zo'n nat gevoel een tijdje is ook niet fijn, gheghe.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:50
stout!
stout! is offline
Komt de jeuk door bultjes ed? Want daar heb ik de laatste tijd ook wat last van, heel vervelend. Maar ik vind die haartjes ook vervelend, dus het is kiezen tussen twee vervelende dingen. Ik gebruik nu een crème van vaseline intensive care die mijn huid redelijk tot rust weet te brengen, maar vraag me af hoe het gaat als ik me weer scheer. Van zuurgraden ed weet ik verder weinig af.
En ja, het is een kutonderwerp maar volgens mij hebben best veel meisjes er problemen mee.
Oud 06-07-2003, 21:56
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
stout! schreef op 06-07-2003 @ 22:50:
Komt de jeuk door bultjes ed? Want daar heb ik de laatste tijd ook wat last van, heel vervelend. Maar ik vind die haartjes ook vervelend, dus het is kiezen tussen twee vervelende dingen.
En ja, het is een kutonderwerp maar volgens mij hebben best veel meisjes er problemen mee.
idd....en ik dus ook soms! Dat is altijd een paar dagen na het scheren komen er bultjes en die jeuken, maar dat is meestal wel snel weer over! Maarja het is idd kiezen tussen twee vervelende dingen! Je bent dus niet de enige!! Als ik na het scheren wat bodycreme op smeer is het bij mij iig een stuk minder!! Maarja...schaam me er niet voor, omdat ik weet dat best veel meisjes daar last van hebben!!
Oud 06-07-2003, 22:00
stout!
stout! is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 06-07-2003 @ 22:56:
idd....en ik dus ook soms! Dat is altijd een paar dagen na het scheren komen er bultjes en die jeuken, maar dat is meestal wel snel weer over! Maarja het is idd kiezen tussen twee vervelende dingen! Je bent dus niet de enige!! Als ik na het scheren wat bodycreme op smeer is het bij mij iig een stuk minder!! Maarja...schaam me er niet voor, omdat ik weet dat best veel meisjes daar last van hebben!!
Tsja maar het is toch niet iets waar ik snel met vriendinnen over zal beginnen. So thank God for internet.
Maar na hoeveel tijd komen bij jullie die haartjes dan weer ongeveer terug na het scheren? Want als die irritatie pas na twee dagen minder wordt en ik me dan weer moet scheren, wordt het natuurlijk een soort oneindige irritatie (letterlijk en figuurlijk).
Oud 06-07-2003, 22:00
Verwijderd
Nee maar euhm... ja die jeuk had ik ook. KOmt gewoon van verkeerd scheren o.i.d of schuren en ook soort van ondergoed. de scheer-jeuk weet ik al tot een minimum te beperken. ( en natuurlijk alle weetjes hulp etc zijn welkom) Maar tis nu zo.. dat daar onder... tussen mijn schaamlippen (de grotere dan) HET JEUKT grrrr nahja, ervaringen enzo? En waar zit die jeuk van jullie dan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 22:02
stout!
stout! is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 06-07-2003 @ 23:00:
Nee maar euhm... ja die jeuk had ik ook. KOmt gewoon van verkeerd scheren o.i.d of schuren en ook soort van ondergoed. de scheer-jeuk weet ik al tot een minimum te beperken. ( en natuurlijk alle weetjes hulp etc zijn welkom) Maar tis nu zo.. dat daar onder... tussen mijn schaamlippen (de grotere dan) HET JEUKT grrrr nahja, ervaringen enzo? En waar zit die jeuk van jullie dan
Hmm hoe beperk je de scheer-jeuk tot het minimum dan?
Ik heb het meeste last van die bultjes op mijn bikinilijn, minder op mijn venusheuvel maar vooral 'tussen mijn billen' zeg maar.
Oud 06-07-2003, 22:05
poesiefox
poesiefox is offline
Jeuk tussen je schaamlippen is echt een schimmelinfectie, ook zonder meer afscheiding. Bel morgen de huisarts maar voor een zalfje.
Oud 06-07-2003, 23:45
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 06-07-2003 @ 23:05:
Jeuk tussen je schaamlippen is echt een schimmelinfectie, ook zonder meer afscheiding. Bel morgen de huisarts maar voor een zalfje.
Argh komt voor de bakker dan. Overigens, ze hebben ook zalf bij de drugmart voor yeast infections, op z'n engels dan (ik omzeil de dokter met genoegen) zal ff zien gaan wat dat is dan. I'll be back

(dit gaat me weer handenvol geld kosten )

Ah en voor venusheuvel/bikinilijn gebruik ik veet, whoei wat een ontdekking. En daar zit creme bij die je erop moet doen NA het ontharen. Werkt goed ik had eerst bultjes enz. nu niet. En ik scheer vaak pas als ik helemaal klaar ben met douchen zodat de huid en haren een beetje zacht zijn, dan gaat scheren makkelijker. En meestal helpt het ook om geen synthetische vetertjes aan te trekken, bij mij dan.. tegen de jeuk. En die bultjes euhm ja, die zijn irritant maar die trekken bij mij als ik sochtends scheer meestal tegen de avond weer weg.

ow edit: Wat betreft die schimmel infectie, ik weet dat het geen soa is, en dat je ze zelfs krijgt als je zeer hygenisch bent (mischien mijn fout dan, grrr) maar is het een goed idee om te bespreken met mijn vriend? Zeker omdat ik weet dat sommige middeltjes anticonceptie middelen aantasten, maar ik bedoel... is het dus overdraagbaar (zie ik wil geen gezeik van hem aanhoren al shij straks 'jeukt' niet dat jongens zichzelf al niet genoeg graaien.. ik wil geen aanleiding geven tot meer gegraai natuurlijk )

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 00:01.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:53
poesiefox
poesiefox is offline
's Avonds scheren, en dan bloot gaan slapen.
Oud 07-07-2003, 00:02
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 07-07-2003 @ 00:53:
's Avonds scheren, en dan bloot gaan slapen.
Die had ik al ontdekt wat een vrijheid. gheghe
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 00:06
poesiefox
poesiefox is offline
Jazeker, hij zal ook moeten smeren, zelfs al heeft hij geen symptomen. Minstens twee weken smeren!

Je moet wel naar de dokter voor een recept, miconazol( merknaam is daktarin) is niet zonder recept verkrijgbaar. Wel in de apotheek, geloof ik. Niet bij de drogist, iig. Je moet hydrofiele creme hebben. Koop ook voor hem een tubetje, en Daktarin poeier voor zijn zakje. Smeert anders zo rottig met al die haren.
Oud 07-07-2003, 08:56
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
stout! schreef op 06-07-2003 @ 23:00:
Tsja maar het is toch niet iets waar ik snel met vriendinnen over zal beginnen. So thank God for internet.
haha....Gelukkig heb ik een hele goede vriendin waarmee ik over alles praat, dus ook over dat! Zij had het dus ook tot dat ze met een ladyshave aan de slag ging en nu is het bij haar over! Maarja, over die apparaten hoor je nu ook alweer niet de beste verhalen. Bij mij zit het echt alleen maar op m'n bikinilijn, maar kan er wel mee leven. Naakt gaan slapen zou ik niet zo snel doen...weet maar nooit hoe je 's ochtends wakker wordt (bij mij ligt me dekbed er nogal snel vanaf namelijk!!)
Citaat:
stout! schreef op 06-07-2003 @ 23:00:
Maar na hoeveel tijd komen bij jullie die haartjes dan weer ongeveer terug na het scheren? Want als die irritatie pas na twee dagen minder wordt en ik me dan weer moet scheren, wordt het natuurlijk een soort oneindige irritatie (letterlijk en figuurlijk).
Bij mij groeit het ook best snel weer aan, maar dan ga ik het niet weer gelijk scheren, want dan krijg je idd een oneindige irritatie! Ik wacht dan meestal twee weken ofzo, maar bij mij is het niet altijd dus daar heb ik dan weer geluk mee!

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 08:59.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:18
Verwijderd
ik smeer er bodylotion op.. dan ben je dus wel beetje hoe noem je dat, vettig daar beneden.. maar het jeukt niet..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:11
sofie3
sofie3 is offline
Ik vrees dat de jeuk gewoon door het scheren komt... wellicht haal je teveel weg... Als ik alleen de randjes wegscheer, heb ik geen jeukproblemen... Waag ik me iets te ver, dan weet ik niet waar ik het heb van de jeuk! Errrrug vervelend!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:13
Arashi
Arashi is offline
Zwitsal bodycrème gemengd met babyolie helpt
vrij goed tegen jeuk door scheren.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 01:52
Verwijderd
la la la
Okay ik heb nu dus bij de apotheen kmonistat 3* opgehaald. Is een duoverpakking met drie capsules voor drie dagen en anti-fungus creme bah wat klinkt dat weer heerlijk.
Maar goed ik ben dus nu dag 1 voorbij, en brrr wat voelt dat raar, het lekt zeg maar. Anyway, nog meer mensen die ervaring hebben met dergelijk spul?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:40
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
hey.....meiden hiero...

nou ik had duzz ook na het scheren zo'n enorme jeuk...dit kom omdat het om maar zo te zegge de beschermlaag weg is en het gaat jeuken als.. de haartjes weer...groeien ...maja voor mezelf probeerde ik een oplossing te vinden..en die heb ik gevonden...WAS JE DAGELIJKS MET...LACTACYD....FEMINA...dit komt ook op de tv en het werkt goed......ook bij de menstruatie gaat de geur sneller weg...ik zou zegge probeer het eesn uit..je kunt het bij een drogist en apotheek krijgen...

ik hoor het dan wel....doei doei..dimphy
Oud 16-07-2003, 21:32
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
heyzzz....

Er is nog niemand die antwoordt heeft geven maar jah dan zal ik maar afwachten he ...

doei doei
Oud 17-07-2003, 10:51
SCARLET
SCARLET is offline
Ik heb ook altijd als ik me dan scheer beneden rode bultjes. Het groeit bij mij ook denk ik best wel snel ,maar al heb ik zeg maar stoppeltjes en die wil ik dan wegscheren is dat best wel pijnlijk

Heb iemand daar nog een oplossing voor

xx
Oud 17-07-2003, 15:07
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
tja....dit heb ik ook dan heb je te hard geschoren of je hebt gekrapt.....doe er talkpoeder op of ga naar de kruitvat en pak speciale doekjes voor je vagina..erstaat het volgende op.....INTIEM doekjes kruitvat......

veel suc-6
Oud 22-07-2003, 13:09
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
jakkie die zuurgraad yoghurt helpt daartegen dat schijnt teminste echt zo te zijn i am not kidding heb het al vaker gehoord maarja

werkt gewoon het zelfde als zalf alleen heb je dan yoghurt in je pruim
Oud 22-07-2003, 15:12
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Het komt ook door de hitte mensen!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:46
regardless
regardless is offline
IK HEB DE OPLOSSING TEGEN BULTJES EN JEUK NA HET SCHEREN:

Vernix creme van zwitsal.

het werkt gewoon echt!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:21
Ireentje
Ireentje is offline
Ik smeer er na het scheren altijd iets cremeachtigs op, liefst met olie
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 14:52
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
jah...we kunnen wel alles op noemen van de producten die ons helpen...misschien kan je beter naar de huiarts toe en daar informeren...

xxxdimphy

Regels voor berichten