Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb trouwes ook nog iets gelezen van een bakker die broodjes had gemaakt van graancirkelgraan. Waar nix mis mee was natuurlijk, maar mensen wilden ze toch niet kopen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Heb onlangs ergens in een artikel gelezen dat vanuit de ruimte niet zichtbaar is dat er op aarde intelligent leven bestaat. Je ziet enkel flarden wit van de wolken en het blauw van het water. Dus wat er ook daarbuiten is, weet misschien helemaal niet dat wij bestaan. Ze zouden onze radiosignalen als gewone radioactiviteit kunnen zien en ons atmosfeer als een giftig gas dat leven op deze planeet onmogelijk maakt...
|
![]() |
|||
Citaat:
Hier check dit: Graancirkel blijkt stunt Droomfabriek. Op 22 juli merkte ballonvaarder Luc Madou een pracht van een graancirkel op in een 4 ha groot korenveld van boer Guust Collembie nabij Huise in de streek van Oudenaarde. De cirkel had een diameter van ruim 100 meter en omvatte twee driehoeken in de positie van een Davidsster, waarvan één aan de hoekpunten nog eens drie kleinere cirkels - van elk zo'n twintig meter - bevatte. Het nieuws haalde snel de landelijke pers, te meer daar enkele dagen eerder al graancirkels in Boechout bij Antwerpen waren ontdekt (van slechts een tiental meter). In het daaropvolgende weekend kreeg het veld van boer Collembie een storm van bezoekers, sommigen voorzien van pendels en andere occulte voorwerpen. "Een onbewuste kracht trekt met hier naartoe", zei mevrouw Van den Eenden die met haar gezin was komen kijken, aan de reporter van Het Laatste Nieuws. Enkele "experts" waren er als de kippen bij om te zeggen dat de graancirkel van Huisse "echt" was. De korenhalmen waren namelijk niet gebroken, maar geplooid."Voor al die zaken heeft de wetenschap nog steeds geen verklaring gevonden", verklaarde Linda Bogijn uit Kalken, die zegt al eerder graancirkels te hebben bestudeerd, tegen Het Laatste Nieuws. "Het hexagram, de davidsstervorm, hier afgebeeld, is quasi perfect. Je ziet bijna nooit vogels over de cirkels vliegen en alles gebeurt in een mum van tijd. Nergens zie je voetsporen en het gaat altijd gepaard met een lichtverschijnsel." Volgens Koenraad Geeraert bevat de graancirkel boodschappen van een vijfdimensionele intelligentie die voorzichtig in contact met de aardbewoners wil treden. "Daarom gaan er van dit veld grote krachten uit". Geeraert legde Het Laatste Nieuws uit dat hij zich full-time bezighoudt met het verschijnsel sinds zijn hand in 1993 gedwongen werd om, buiten zijn wil om, een "enorm complexe figuur met een sacrale geometrie" op papier te tekenen. Later vernam hij dat nabij Stonehenge een figuur werd gevonden met exact dezelfde structuur. "Nu het tweede (sic) millenium nabij komt, schieten de paranormale clubs als paddestoelen uit de grond. De Mensen worden opnieuw spiritueler, en dat is een goede zaak.", aldus Geeraerts. Uiteindelijk maakten de makers van het VRT-programma De Droomfabriek in het weekeinde bekend dat de cirkel in hun opdracht was aangelegd. Ze hadden daarvoor beroep gedaan op een groep Nederlanders die in het verleden al graancirkels had gemaakt.De figuur was aan een wiskundeboekje ontleed. In de eerste nacht, van 20 op 21 juli, tekenden twee Nederlanders het patroon en in de avond van de Nationale Feestdag begonnen tien mensen het graan plat te walsen. Het nieuws werd bevestigd door de familie Collembie, die zelf op de hoogte was van het plan. De boer had vooraf toestemming gegeven en een vergoeding ontvangen voor de schade aan zijn veld. Overigens zou de familie zelf bij de VRT hebben aangedrongen om de waarheid bekend te maken omdat het haar steeds moeilijker werd te blijven liegen. Boer Collembie en zijn gezin hebben achteraf telefoontjes gekregen van boze mensen, de ene die teleurgesteld was omdat het niet om buitenaardse wezens ging, de andere omdat de VTM was beetgenomen door de VRT... De makers van de Droomfabriek ontkennen dat ze iets te maken hebben met de graancirkel in Boechout. bron met plaatje: http://www.skepp.be/thema/graancirkel_droomfabriek.html Er is al vaak gebleken dat prachtige cirkels gewoon als kunst werden gezien en door mensen gemaakt waren. En alle cirkels waarvan dat nog niet bekend is zijn gewoon door mensen gemaakt die willen doen alsof het een UFO was ofzo.... Citaat:
Maar als er echt aliens in de buurt zouden zijn waren die echt allang gevonden. Dus ze zitten gewoon zo ver weg in het heelal dat we ze niet kunnen zien of horen en zij ons ook niet. Helaas... ![]()
|
![]() Dit is nou typisch voorbeeld van gewoon kunst achtige graancirkels..... komt BTW van deze site: http://www.dcca.nl/nga.htm#archief alle Nederlandse graancirkels
|
ik vind het toch wel een beetje apart. sommige cirkels zijn hartstikke groot, die kun je toch nooit ongezien in 1 nachtje maken. maar om nou te denken dat aliens ze gemaakt hebben vind ik ook te vergezocht. maar wat het nou is
![]() die vorige foto lijkt wel art deco of iets in die richting
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze komen toch niet naar aarde om te spelen en tekenen in het graan? ![]() Als ze landen zou er dan toch alleen een cirkel of vorm van het ruimteschip zijn lijkt me. Niet dat ik dat geloof want dat valt nogal op.... Als aliens niet willen opvallen moet je zeker niet in een graanveld landen.....en als ze wel willen opvallen hadden ze allang contact gemaakt.... Toch? ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
en bovendien waarom zijn ze dan nog nooit gezien?..... Als je naar UFO reports kijkt zie je altijd alleen maar onduidelijke dingen die altijd gewoon OF nep OF iets anders zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk niet dat er aliens al in dit zonnestelsel geweest zijn...
|
Verwijderd
|
Een tegenargument voor als je zegt dat aliens niet bestaan, omdat wanneer ze hoogbeschaafd zijn ons niet zouden bezoeken. Wij noemen onszelfs ook hoogbeschaafd en buitenaards leven dat even ver in technologie is als wij of zelfs maar een paar generaties verder zijn dus ook hoogbeschaafd en toch kunnen ze ons echt nog niet bezoeken, omdat de afstanden zo ontzettend groot zijn.
Ontopic: ik geloof er niet in. |
![]() |
|
oh maar ik geloof wel in aliens
Nog sterker dat kan dat er leven ergens anders in het heelal is is een kans van 99,99999% Intelligent leven een kans van 99% Maar mischien is het wel gewoon NIET mogelijk om sneller dan het licht te reizen en in dat geval zullen we nooit intelligent leven vinden in het heelal.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat die mensen het doen voor de publiciteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ze door mensen gemaakt worden, zal het eerder zijn om de rest van de wereld steeds weer voor een raadsel te zetten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
graancircels hoeven niet perse van aliens te zijn
even een letterlijke quote uit een boek over graancircels: de menselijke geeste kent, naast een bewustzijn, een onderbewustzijn. dit onderbewustzijn is de (para)psychologische bekend om zijn buitengewone kracht. deze kracht kan op tal van manieren tot uiting komen, soms op de onverwachtste momenten. een van de basale uitingsvormen van de menselijke geest zijn vormen, symbolen. de beroemde psycholoog carl gustav jung heeft hier uitgebreid onderzoek naar gedaan en kwamt tot de conclusie dat de mens zich op basaal en onderbewust nieveau uit in geometrische vormen. hij merkte dit onder meer bij patienten: mensen in geestelijke nood schilderden intuitief mandala's, opgebouwd uit cirkels, driehoeken, vierkanten, vij- en zessettern, zevenvlakken enz. zij uitten zich in geometrie. maar niet alleen werkt dit principe bij de ens van binnenuit naar buiten, andersom gaat ook op. ook van buiten naar binnen in onze geest doen geometrische vormen ons iets, geometrie raakt ons. zij doet iets met ons, ook al kunnen we er bewust niet echt een duidelijke oorzaak voor vinden. graancirkels raken ons omdat ze geometrisch zijn, ze raken ons onderbewustzijn. jung stelde de theorie op dat alle mensen mondiaal collectief met elkaar verbonden zijn op onbewust niveau. zou het kunnen dat de graancirkels voorkomen uit ons onderbewuste? of ons collectief onderbewuste? onstaan daarom de graancirkels, als een onbewuste uitingsvorm van onze eigen transformatie? een uitingsvorm die zelfversterkend is, omdat we er voervolgens ook nog eens op bewust nieau mee geconfronteerd worden. dromen daarom zoveel mensen voorspellend over graancirkels? unqoute dit vind ik een fascinerende verklaring voor graancirkels, eentje die mij wel wakker kan houden |
![]() |
|
Verwijderd
|
(nu ik tog door dat boek zit te bladeren
![]() hier lees ik iets over grooiafwijkingen bij het platliggende graan en bij het rechtopstaande graan zat niets, die hoaxer zitten zeker anti-mest ertussen te strooien ofzo, en men ging ook een keer een graancirkel namaken, half zo groot als de gemmidelde graancirkel en het koste 14 uur, overdag! oh ja en elke graancirkel was geometrisch perfekt (duh ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is eens bij stonehenge in Engeland op klaarlichte dag een graancirkel ontstaan. getuigen verklaarden dat hij er het ene moment niet was en toen ze even later weer keken was hij er ineens. Volgens mij is ook uit een of ander onderzoek gebleken dat het graan in de cirkels op moleculair niveau verschilt van ormaal graan. Hoe wilde je dit dit verklaren? Ik geloof niet in theorieën over aliens want die waren bij stonehenge ook wel gezien maar het is ook onmogelijk dat dit het werk is van kwajongens. Ik weet niet hoe ze dan wel ontstaan maar ik hou het bij de feiten en trek mijn conclusie.
|
![]() |
Daar heb ik ook een verklaring voor. Tenminste, een aantal wetenschappers hadden die verklaring.
Het hele verhaal ken ik niet helemaal, maar zij zeggen dat het door oude gebouwen komt (kerken en kathedralen) die dus die prachtige graancirkelvorm hadden. Die gebouwen zouden dus iets met de grond gedaan hebben... |
![]() |
|
Ik heb hier laatst een artikel over gelezen, (weet helaas de bron niet meer) maar het was wel objectief. Volgens de schrijver (die veel resurch had gedaan) zijn er neppe en echte graancirkels te onderscheiden. De neppe hebben inderdaad gebroken stengels en liggen op willekeurig gekozen plaatsen. De echte daarentegen hebben gebogen stengels en liggen op knooppunten van zogenoemde 'aardlijnen' (weet het woord niet meer precies) die 'aardlijnen' bevatten energie en op knooppunten is die dus het grootst. Verder waren de kenmerken van echte graancirkels: dat dieren ze mijden of onrustig worden en elektrische apparaten gaan storen. Een verklaring van het ontstaan van die graancirkels gaf hij niet maar dat het door aliens gemaakt zou zijn was volgens hem onwaarschijnlijk.
Ik zelf denk dat inderdaad niet alle graancirkels echt zijn maar dat er wel degelijk echte tussen zitten die niet te verklaren zijn. En daarom neig ik al snel naar aliens, maar ik sluit niets uit. Het zou net zo goed door de mens gemaakt kunnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Dat van die dieren en die apparaten wist ik nog niet, het is wel een zeer interessant feit. De graancirkels hebben vaak de vorm van ingewikkelde geometrische patronen die de meeste mensen niet eens kenen, laat staan in een paar uur met plankjes in een graanveld trekken. Samen met de aanwijzing van de dieren is dit nog een bewijs dat echte graancirkels onmogelijk door kwajongens kunnen ontstaan. Ik geloof nog steeds niet in aliens maar het wordt steeds onduidelijker.
|
![]() |
Ik blijf het machtig interessant vinden dat hele graancirkel-gedoe...en dan vooral diegene die ze nog niet hebben opgelost omdat wetenschappers het voor onmogelijk houden
![]()
|
![]() |
die vliegen die ze hebben gevonden leken wel geëlectrocuteerd, ze zaten vaak met hun 'tong' vast aan de graanstengels. Echt hele rare vormen.
En sommige vormen kunnen computers niet eens maken in de tijd dat de graancirkels zijn ontstaan. We hebben er een boek over, maar ik weet t niet meer helemaal precies. Waar het vandaan komt weet ik niet, maar het heeft denk ik wel degelijk betekenis. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ooit wel eens een verhaal in de Kijk gelezen van een paar eeuwen geleden over de maaiduivel. Volgens mij maaide hij uit wraak cirkels in het graan, ik weet het niet meer. Het fenomeen is dus langer bekend. wat zijn aard- of leylijnen precies eigenlijk, en hoe kan je die meten?
|
ik heb laats gehoord (en vond dat er wel wat in zat) dat sommige graancirkels een soort natuurverschijnsellen kunnen zijn. Door zwaartekracht, machnetische stormen of zo iets dergelijks zou het graan ombuigen en een vreemde stof afscheiden. De wiskundige vormen werden vergeleken met die van een spinnenweb. Een spin kent geen wiskunde, maar maakt wel een uniek wiskundig patroon in zijn web.
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat veel graancirkels nep zijn of door mensen zijn gemaakt, dit lijkt me wel een redelijke verklaring voor de onverklaarbare situaties waar het bijna onmogelijk mensenwerk had kunnen zijn.
|
Ik heb nu net een paar interessante stukken tekst gevonden die veronderstellen dat graancirkels echt zijn en als onverklaarbaar kunnnen worden beschouwd. Deze link http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Graancirkels1.html geeft het verhaal van onderzoekers die zich richten op de veranderingen in het graan zelf. Zeer interessant (ook voor de mensen die denken dat het nep is). Ook best neutraal, ze geven alleen feiten en speculeren niet of nauwelijks.
Deze link http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Graancirkels.htm Geeft zowel voor als tegenargumenten voor het wel of niet 'nep' zijn van de graancirkels.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke Char Margolis | 8 | 29-12-2005 22:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Opdracht nederlands Cherry Springs | 2 | 01-11-2005 18:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Graancirkels emperor crono | 16 | 08-11-2002 09:15 | |
Films, TV & Radio |
Signs TAFKAB | 45 | 24-10-2002 14:16 | |
Films, TV & Radio |
welke goede films komen dit jaar in de bioscoop of zijn er al in?? king112 | 43 | 24-09-2002 19:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is buitenaards leven al eerder op aarde op bezoek geweest? Severus | 30 | 06-09-2002 22:32 |