Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 22:33
feline
feline is offline
Hier al je vragen en tips voor huid-, haar- en lichaamsverzorging in de zomer.

Mijn vragen:
-Weet iemand een goede 2 in 1 shampoo+cremespoeling speciaal voor de zomer? Ik heb al een shampoo gezien van Guhl, maar geen 2 in 1. Ik zoek dus eentje die je haar extra verzorgt .(tegen zon, chloor etc.)
-Hoe lang blijven geharste haartjes nu echt weg ?
Oud 06-07-2003, 22:56
very drunk driver
very drunk driver is offline
damn blij dat ik me daar niet mee hoef bezig te houden. daar zou je toch helemaal gek van worden.

ik weet nog niet eens waar een cremespoeling goed voor is.
Oud 07-07-2003, 08:04
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 06-07-2003 @ 23:56:

ik weet nog niet eens waar een cremespoeling goed voor is.
Krijg je geen/minder klitten, en het is een extre verzorging voor je haar
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:10
Verwijderd
Wat moet je doen als je helemaal verbrand bent en je begint te vervellen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:18
soske
soske is offline
Citaat:
McLaren schreef op 07-07-2003 @ 10:10:
Wat moet je doen als je helemaal verbrand bent en je begint te vervellen?
Zon vermijden, schaduw opzoeken en zoveel mogelijk de verbrande plekken bedekken. Het vervellen zijn gang laten gaan en er aftersun opsmeren.
Oud 07-07-2003, 09:18
soske
soske is offline
Citaat:
feline schreef op 06-07-2003 @ 23:33:
Hier al je vragen en tips voor huid-, haar- en lichaamsverzorging in de zomer.

-Hoe lang blijven geharste haartjes nu echt weg ?
6 weken geloof ik.
Oud 07-07-2003, 09:38
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
soske schreef op 07-07-2003 @ 10:18:
6 weken geloof ik.
Tussen de 4 en de 6 weken inderdaad.
Oud 07-07-2003, 09:43
Ireentje
Ireentje is offline
Als je wil gaan harsen moeten de (been) haartjes toch eerst iets langer groeien?? en daar heb ik dus geen zin in, van die behaarde benen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:46
silketje
silketje is offline
koop pantene daar he je veel 2in1 crèmespoelingen bij dus ik denk wel dat je er iets voor de zomer ook wel bij kan vinden

silke
Oud 07-07-2003, 10:45
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 07-07-2003 @ 10:43:
Als je wil gaan harsen moeten de (been) haartjes toch eerst iets langer groeien?? en daar heb ik dus geen zin in, van die behaarde benen
Maar daarna is het tussen de 4 en 6 weken goed.
Oud 07-07-2003, 11:10
soske
soske is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 07-07-2003 @ 10:43:
Klopt, ze moeten een minimaal een halve cm zijn.
Oud 07-07-2003, 11:13
Li
Li is offline
Je hebt van clinique van die handige kleine flesjes. Eentje met shampoo en eentje met cremespoeling, die gebruik ik meestal. 2 in 1 shampoos voor de zomer zijn er vast wel (kijk bij goede drogist) maar die gebruik ik niet, dus kan ik je niet mee helpen

Enn ik hars nooit, gewoon scheren mijnt!
Je hebt nu trouwens ook zo'n handschoen die haartjes weghaalt, iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:22
rodina
rodina is offline
Citaat:
Li schreef op 07-07-2003 @ 12:13:
Je hebt van clinique van die handige kleine flesjes. Eentje met shampoo en eentje met cremespoeling, die gebruik ik meestal. 2 in 1 shampoos voor de zomer zijn er vast wel (kijk bij goede drogist) maar die gebruik ik niet, dus kan ik je niet mee helpen

Je hebt ook van die kleine flesjes van Nivea en Andrelon, stuk goedkoper, en 't werkt evengoed goed.
Oud 07-07-2003, 11:41
feline
feline is offline
Citaat:

Enn ik hars nooit, gewoon scheren mijnt!
Je hebt nu trouwens ook zo'n handschoen die haartjes weghaalt, iemand daar ervaring mee?
Oeh, die clinique shampoo+cremespoeling had m'n zus een keer voor me gekocht, erg fijn spul.
Ja maar, ja maar, 'k heb 't zooo gehad met scheren !

Welke zonnebrandcreme en aftersun gebruiken jullie ?
'k heb een zonnebrandcreme van nivea. En ik zag een aftersun van zwitsal en dat vind ik zo lekker ruiken.
Oud 07-07-2003, 11:57
Faery
Faery is offline
Of je verbrandt gewoon helemaal niet.
Oud 07-07-2003, 12:35
soske
soske is offline
Citaat:
Faery schreef op 07-07-2003 @ 12:57:
Of je verbrandt gewoon helemaal niet.
Kan ook natuurlijk.
Oud 07-07-2003, 12:58
biep
biep is offline
ik verbrand zelf niet snel maar als je verbrand:

Calendulan Emulsie!! echt super fijn spul! (werkt ook tegen vervellen ed)
gewoon te koop bij de drogist geloof ik. echt super fijn en homepatisch.
Oud 07-07-2003, 13:02
Li
Li is offline
Citaat:
feline schreef op 07-07-2003 @ 12:41:
Oeh, die clinique shampoo+cremespoeling had m'n zus een keer voor me gekocht, erg fijn spul.
Ja maar, ja maar, 'k heb 't zooo gehad met scheren !

Welke zonnebrandcreme en aftersun gebruiken jullie ?
'k heb een zonnebrandcreme van nivea. En ik zag een aftersun van zwitsal en dat vind ik zo lekker ruiken.
Hehe ik en zonnebrand.. UHm remember mijn birthdayparty?? En hoe erg ik verbrand was? En wat ik toen kreeg van jou?
Juist ik gebruik zonnebrand nu van the bodyshop

After sun gebruik ik trouwens van die kalmerende gel van Vichy en ben helemaal bruin na die rode kleur dus die werkt wel goed
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Li schreef op 07-07-2003 @ 14:02:

After sun gebruik ik trouwens van die kalmerende gel van Vichy en ben helemaal bruin na die rode kleur dus die werkt wel goed
Jap aftersun van Vichy is heel goed. Of anders: aftersun van de natuurwinkel met Aloë Vera en extra verkoelende elementen (ben de naam vergeten) is ook erg goed .

En voor zonnecrème gebruik ik die van Louis Widmer: een niet-vette (zodat je huid niet vetter wordt na een zomer in de zon)waterproof.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:16
kleutertje
kleutertje is offline
als je zo verbrand bent dat het echt pijn doet. Een lading komkommers kopen, in plakjes snijden en die op de warme/verbrande plekken leggen. Dat verkoelt!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:42
DutchGirl
DutchGirl is offline
als ik me gezicht lekker wil verzorgen met maskers, scrubgel en cremepjes WAT kan ik dan het beste gebruiken? wat voelt goed en reinigt je huid?
Oud 07-07-2003, 14:28
soske
soske is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 07-07-2003 @ 14:42:
als ik me gezicht lekker wil verzorgen met maskers, scrubgel en cremepjes WAT kan ik dan het beste gebruiken? wat voelt goed en reinigt je huid?
Ligt heel erg aan je huidtype, heb je een vet, droog/gevoelig of normaal huidtype?

vet huidtype (heb ik zelf): Producten van Garnier, de lijn naturals(de blauwe spullen) vind ik heel goed. In deze lijn zit een masker, tonic, schuimende gel. Als je deze te duur vind heeft Hema ook een paar goede spullen, daar hebben ze ook scrubcreme voor het gezicht.

droog/gevoelig huidtype: goed voedende creme, Sanex en Hema hebben die wel. Gebruik geen scrub maar een peeling, dat is zachter voor je huid. Gebruik altijd een voedend masker, kun je ook zelf maken van honing of kijk voor meer tips op www.beautyweb.nl.

normaal huidtype: heeft niet teveel poespas nodig, producten hiervoor kun je overal wel vinden.

Als je snel verbrand kun je het beste cremes met een zonnefactor zoeken.
Oud 07-07-2003, 14:49
Li
Li is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 07-07-2003 @ 14:42:
Bij de bodyshop hebben ze heel veel maskertjes voor alle soorten huidtypen. Dr. van der Hoog (te koop bij alle drogisten) heeft ook veel maskertjes voor verschillende huidtypen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:36
rodina
rodina is offline
Citaat:
biep schreef op 07-07-2003 @ 13:58:
ik verbrand zelf niet snel maar als je verbrand:

Calendulan Emulsie!! echt super fijn spul! (werkt ook tegen vervellen ed)
gewoon te koop bij de drogist geloof ik. echt super fijn en homepatisch.

Als het homeopatisch is, is het dan bijvoorbaat goed?

Zonnebrand olie; zo'n geel spuit flesje van Yves Rocher, die ruikt lekker, en voor een hogere factor meestal nivea. Aftersun ook van Yves Rocher.
Oud 07-07-2003, 16:42
rodina
rodina is offline
Citaat:
Li schreef op 07-07-2003 @ 15:49:
Bij de bodyshop hebben ze heel veel maskertjes voor alle soorten huidtypen. Dr. van der Hoog (te koop bij alle drogisten) heeft ook veel maskertjes voor verschillende huidtypen.
Ik vind dat spul van de bodyshop vaak nogal agressief,iig ik kan er niet tegen, zit m'n hele hoofd onder de rode bultjes.

Dr. van der Hoog is inderdaad fijn spul; de ananasscrub en de meloen/perzik ofzo, iig die is erg verkoelend, lekker na een dagje strand en je daarna op te maken.

Voor je haar; HighGloss van Guhl, tis wel vrij prijzig, 5 of 6 euro, maar twerkt goed, tis een soort mousse met hele kleine glimmertjes wat je haar een mooie glans geeft is wel lekker na een hoop chloor, strand en zout.

Haarmaskertjes zijn ook goed, bij voorkeur van Guhl of van Elseve. Die van Guhl vind ik het fijnst. Even in laten trekken en weer uitspoelen.
Er zijn ook haarmasker die niet zo lang hoeven in te trekken, hooguit 1 minuut van Swarskopf.

Wat ik wel vind is dat die haarmasker, en zeker gezichtsmaskertjes behoorlijk duur zijn. Haarverzorgingsspullen in het algemeen trouwens.
Op de maskertjes van Dr.vd. Hoog staat dat 't voor 1 keer is, ik doe er 3 keer mee dat kan ook makkelijk (iig de kant-en-klare, die gene waar je water bij moet doen, kan je 2 keer gebruiken).

Niet te lang met je scheermesjes doen, want dan ben je heel keurig bezig met je pootjes scheren en dan sta je buiten en dan is het even koud en dan heb je als nog kippenvel, heerlijk botte mesjes.

Geen parfum op doen wanneer je van plan bent in de volle zon te gaan liggen. Dat schijnt in je huid te gaan branden ofzo , dus dan maar je luchtje op je kleding spuiten.

Voor dat je in de zon gaat; scrubben, dan wordt je 't mooiste bruin en al een keer in smeren met zonnebrand olie voordat je weg gaat.

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 16:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 18:57
feline
feline is offline
Citaat:
rodina schreef op 07-07-2003 @ 17:42:

Niet te lang met je scheermesjes doen, want dan ben je heel keurig bezig met je pootjes scheren en dan sta je buiten en dan is het even koud en dan heb je als nog kippenvel, heerlijk botte mesjes.
Haha inderdaad, krijg je hele enge beentjes van.

Citaat:

Geen parfum op doen wanneer je van plan bent in de volle zon te gaan liggen. Dat schijnt in je huid te gaan branden ofzo , dus dan maar je luchtje op je kleding spuiten.
In de zomer draag ik altijd Sun van Jill Sander, een van de weinige luchtjes die je juist wel in de zon kan gebruiken . Ruikt ook nog eeerg lekker.

Citaat:
Li schreef:
Hehe ik en zonnebrand.. UHm remember mijn birthdayparty?? En hoe erg ik verbrand was? En wat ik toen kreeg van jou?
Juist ik gebruik zonnebrand nu van the bodyshop .
Haha, factor 15, dat zal je leren! (Pssst: hij's lekker he, misschien ga ik hem ook nog wel voor mezelf kopen.)
Oud 07-07-2003, 19:18
Verwijderd
Hmmm geen idee ik gebruik altijd 2 verschillende. (een van fructis en die ander van... mijn moeder)

Zonnebrand spul pak ik meestal van Biotherm (jat ik van mijn moeder) of ik jat een zo'n niveau spray bij vrienden

Aftersunspul (zo'n vies bruin flesje) wel van Biotherm trouwens. En een goede vochtinbrenger voor mijn gezicht (alleen als ik naar strand/ veel buiten ben geweest)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 06:41
Verwijderd
tip: Ik gebruik altijd als ik in de zon, of naar het zwembad / strand ga een speciale spray voor m'n haar van Lancaster. Die beschermt je haar tegen invloeden van de zon, het chloor en zout. Heel fijn spul is dat....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:01
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:

ja, je huid wordt er zachter van (soort scrub), maar de haartjes gaan er bij mij niet mee weg.
Oud 08-07-2003, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zonnebrandcreme van de Hema (factor 15) en voor in de bergen heb ik factor 30 van Ombra volgens mij. Ik heb ook aftersun van Ombra maar die is bijna op dus ik moet morgen op zoek naar een nieuwe. Verder heb ik in de vakantie 2 in 1 douche en shampoo van de kruidvat, scheelt weer een fles in mn tas en het werkt goed (zowel als douchegel als als shampoo) en het ruikt lekker, EN het is goedkoop.

Ik heb trouwens scrubcreme voor je gezicht van de hema en die werkt heel goed.
Reageren

Regels voor berichten