Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 16:11
Kñorr
Kñorr is offline
.. dan vind je hem/haar super mooi, of zelfs de mooiste.

En dan bedoel ik niet dat je op zijn/haar uiterlijk gevallen bent, nee integendeel. Misschien vond je hem/haar eerst helemaal niet zo mooi.
Maar ik bedoel dus dat je doordat je zo verliefd bent de ander supermooi vindt, of zelfs de mooiste ter wereld.

Mee eens of niet? (graag uitleg )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 16:16
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
k vond haar al t mooiste meisje ter wereld

maar ik heb wel eens gehad dat je n meisje qua uiterlijk mooier gaat vinden doordat ze een mooi innerlijk heeft.
en dit vice versa natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:18
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Oneens.
Kijk diegene word wel degelijk aantrekkelijker dan eerst (snap ook niet hoe dat komt). Maar er lopen nog genoeg mooie mensen rond. Echter die mensen ken je niet qua karakter. Voor mij komt karakter op de eerste plaats en uiterlijk is minderbelangrijk. Wat niet wil zeggen dat ze niet aantrekkelijk voor me moet zijn. Ik denk niet dat ik met een 'varken' met een geweldig karakter een relatie kan hebben.

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:26
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oneens...niet de supermooiste denk ik
brad pitt blijft voor mij de supermooiste man
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:31
coecie
coecie is offline
ja... hij is absoluut de mooiste
maar dat zegt niets, want dat ìs hij ook
Oud 08-07-2003, 16:33
poesiefox
poesiefox is offline
Ja, absoluut. Geen enkel lichaam vind je zo mooi en heeft zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht en wil je zo graag strelen en zoenen als iemand waar je verliefd op bent. Al die schoonheidsfoutjes, die zie je niet eens meer.

Ze zeggen niet voor niets dat liefde blind maakt.
Oud 08-07-2003, 16:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-07-2003 @ 17:33:
Geen enkel lichaam vind je zo mooi en heeft zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht en wil je zo graag strelen en zoenen als iemand waar je verliefd op bent. Al die schoonheidsfoutjes, die zie je niet eens meer.

Hier ben ik het natuurlijk wel helemaal mee eens hoor. Maar dat betekend volgens mij nog niet dat je niet zoiets kan hebben van wouw wat ziet die er goed uit als je opeens iemand over straat ziet lopen die heel knap is.

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:50
Verwijderd
Ehm...nou, hoe smoorverliefd ik ook ben, ik kan altijd nog wel constateren dat er meisjes zijn met een mooier figuur of een leuker koppie of iets dergelijks. Maar als ik smoorverliefd ben, maakt dat allemaal niet meer uit. Voor mij is ze dan de mooiste.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:52
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 17:50:
Ehm...nou, hoe smoorverliefd ik ook ben, ik kan altijd nog wel constateren dat er meisjes zijn met een mooier figuur of een leuker koppie of iets dergelijks. Maar als ik smoorverliefd ben, maakt dat allemaal niet meer uit. Voor mij is ze dan de mooiste.
Ja dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken.
Oud 08-07-2003, 16:54
Verwijderd
Ja, ik denk, ik kom je even te hulp
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 17:50:
Voor mij is ze dan de mooiste.
Jamaar..

Als jij vindt dat er andere meisjes rondlopen met een leuker koppie of een mooier figuur, dan is ze voor jou toch niet de mooiste?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-07-2003 @ 17:59:
Jamaar..

Als jij vindt dat er andere meisjes rondlopen met een leuker koppie of een mooier figuur, dan is ze voor jou toch niet de mooiste?
Nouja, het is een beetje moeilijk onder woorden te brengen...maar ik probeer het.

Als ik echt heel erg verliefd ben op een meisje, dan word ik gewoon geil van haar, dan vind ik het heerlijk om met haar te vrijen. Maar dat neemt niet weg dat ik op straat meisjes kan bekijken waarvan ik vaststel dat ze een mooier figuur hebben.

Dat op straat kijken is objectief. Ik constateer dat ze dichter bij een bepaald, objectief bepaalbaar, schoonheidsideaal komen dan het meisje waar ik gek op ben, maar dat heeft verder geen gevoelsmatige consequenties. Subjectief is mijn eigen vriendin het mooist, omdat ik daar verliefd op ben.

Het komt er een beetje ongelukkig uit
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:09
poesiefox
poesiefox is offline
Er zijn meerdere soorten schoonheid. Er is de afstandelijke abstracte schoonheid van mensen met een perfect uiterlijk, maar daar krijg je geen gevoel bij. Je constateert een feit. Beschouw het als kunst, ze zijn mooi zoals een schilderij mooi is. Het is een ding.

En dan heb je dierbaar mooi. Dat is je partner. Al wordt die zestig, dan vindt je hem nog steeds mooi. Mijn vriend en ik zijn nu dertig, en nee, niet meer zo mooi als toen. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet langer prachtig vindt? Ik wil er nog steeds mee vrijen. Meer dan met een modepop die me niets zegt. Ik zie namelijk nog steeds die jongen van toen. Zwembandje of niet. Grijze haren of niet, lachrimpeltjes of niet. Die zijn me dierbaar. Hij is mijn mens, mijn man. Mooi voor mij.

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 18:03:
Nouja, het is een beetje moeilijk onder woorden te brengen...maar ik probeer het.

Als ik echt heel erg verliefd ben op een meisje, dan word ik gewoon geil van haar, dan vind ik het heerlijk om met haar te vrijen. Maar dat neemt niet weg dat ik op straat meisjes kan bekijken waarvan ik vaststel dat ze een mooier figuur hebben.

Dat op straat kijken is objectief. Ik constateer dat ze dichter bij een bepaald, objectief bepaalbaar, schoonheidsideaal komen dan het meisje waar ik gek op ben, maar dat heeft verder geen gevoelsmatige consequenties. Subjectief is mijn eigen vriendin het mooist, omdat ik daar verliefd op ben.

Het komt er een beetje ongelukkig uit
Mja.. ik ben ook gewoon heel vervelend, want ik ben het eigenlijk met je eens, maar ik wilde het toch ff weten..

Maar ik vind het wel een goede uitleg.

Alleen.. ik dacht dat je uiteindelijk iemand ook objectief mooi zou gaan vinden, wanneer je verliefd op diegene bent (geweest).
Dat je wanneer je andere mensen op straat ziet dus helemaal niet meer denkt "wow wat is hij/zij mooi", maar dat je denkt "nee, er ontbreekt nog dit en dat en dat aan, nee dan m'n vriend(innetje), die is toch veel mooier".
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:13
Verwijderd
Nou...dat heb ik ook wel, maar niet in heel extreme mate. Natuurlijk vind ik mijn vriendin ook wel objectief mooi (althans, dat beeld wordt mij voorgeschoteld door overactieve hormonen, laten we wel weten), maar er zijn grenzen.

Ik bedoel, als zij zegt dat ze vindt dat ze een te dikke buik heeft, dan valt mij dat meestal niet eens op. Ik vind dan dat ze gewoon een mooie buik heeft. Maar natuurlijk is dat ideaalbeeld niet absoluut. Als zij zegt dat ze donker haar heeft en ik zie dat ze blond haar heeft, gaat dan op den duur echt niet vertekenen door verliefdheid. Ik bewaar wel altijd een zekere objectiviteit.

Verder omschrijft poesiefox het wel mooi door het voorbeeld te geven van de schoonheid die je nog in je partner ziet wanneer hij of zij zestig wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:33
Verwijderd
Ja. Ik bedoel, ik weet dan best dat hij niet de knapste in de wereld is, maar voor míj is hij de aantrekkelijkste, mooiste jongen ooit.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:41
bette4ever
bette4ever is offline
waar... tis gewoon een feit..
Mijn ex was echt lelijk dat klinkt mss hard maar als je hem zou zien dan zou je hetzelfde zeggen. Ik was zwaar verliefd op zijn innerlijk en die VOND ik prachtig.. ik zag toen ook nog niet in wat voor lul het in werkelijkheid was mjah.. nu gelukkig wel

Ben blij dak van die sukkel af ben zeg!
Oud 08-07-2003, 18:32
Qamra
Qamra is offline
Maar hij ÍS gewoon mooi

Ja zal vast wel.. Geeft niet, zolang ik hem maar mooi vind, toch?
Oud 08-07-2003, 19:00
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
oneens.. volgens mij maken meisjes verliefdheid zo mee.. ik in ieder geval niet
Oud 08-07-2003, 19:09
Verwijderd
Hm ik heb hier een gevoel over:
Als je vriend zegt dat hij je de allermooiste vindt, is hij een leugenaar.
Als hij zegt dat je er normaal uitziet heeft je ego een rotschop gekregen en is het een vreselijke vent.

En zo kan hij dus nooit iets goed zeggen.

Er zijn mooiere meiden dan jij, maar hij heeft voor jou gekozen.
Conclusie:
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:16
Kñorr
Kñorr is offline
Citaat:
Jadie schreef op 08-07-2003 @ 20:09:
Hm ik heb hier een gevoel over:
Als je vriend zegt dat hij je de allermooiste vindt, is hij een leugenaar.
Als hij zegt dat je er normaal uitziet heeft je ego een rotschop gekregen en is het een vreselijke vent.

En zo kan hij dus nooit iets goed zeggen.

Er zijn mooiere meiden dan jij, maar hij heeft voor jou gekozen.
Conclusie:
Ik bedoel niet wat je vriend van jou vindt, ik bedoel juist wat jij van je vriend vindt

Dus: hoe JIJ verliefdheid ervaart, of JIJ je vriend dan de allermooiste vindt.

Want je kunt toch niet weten wat iemand echt van je vindt, je kunt er alleen naar gissen. Daarom hoor ik liever hoe iemand er zélf over denkt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:34
Verwijderd
mee eens
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Kñorr schreef op 08-07-2003 @ 20:16:
Dus: hoe JIJ verliefdheid ervaart, of JIJ je vriend dan de allermooiste vindt.
Ik heb het verkeerd gelezen. maar dat was al duidelijk

Ik zie dit gescheiden; lichamelijk is hij niet de allermooiste. Maar wel zacht
Maar zoals hij dingen doet en denkt, zijn humor, daarin vind ik hem wel de allermooiste. Gewoon sexy
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:00
Verwijderd
Mijn vriend is niet de allermooiste gewoon normaal, en niet superknap ofzo maar hij is wel de enige die ik tegen me aan wil trekken en zoenen en en en.. en aaien en...
Jah uhm, ik ben best gek op hem hoor, maar dan vind ik hem nog niet 'de mooiste van de wereld'.
Voor mij is hij mooi, ik ben dol op hem ook al ziet hij d'r niet uit. Tsja... dat betekent niet dat ik een vertekend beeld heb en hem zie als 'mooier' dan hij er voor anderen uitziet.

*ik heb echt geen idee wat ik nu aan het zeggen ben*
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:39
Verwijderd
Het klopt ja , alle andere vrouwen op de wereld lijken dan bij HAAR in het niet te vallen, terwijl anderen dat wel mee vinden vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 22:12
revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Precies mijn vriendjuh is echt the bomb
Oud 09-07-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 08-07-2003 @ 17:33:
Ja, absoluut. Geen enkel lichaam vind je zo mooi en heeft zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht en wil je zo graag strelen en zoenen als iemand waar je verliefd op bent. Al die schoonheidsfoutjes, die zie je niet eens meer.

Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 07:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Half... Als ik verliefd ben, is hij niet ineens de mooiste jongen ter wereld, ik zie nog genoeg 'perfect-ogende' jongens rondlopen op de camping waar ik werk, met hun haar perfect zitten, een perfect figuur en ook nog lekker gebruind enzo. Maar hij heeft iets speciaals... Anders was ik niet verliefd op hem. En natuurlijk ga ik hem dan wel 'mooier' vinden dan ik hem eerst vond; je idealiseert alles als je verliefd bent... En dat is ook normaal, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 07:51
Verwijderd
Citaat:
bette4ever schreef op 08-07-2003 @ 18:41:
waar... tis gewoon een feit..
Mijn ex was echt lelijk dat klinkt mss hard maar als je hem zou zien dan zou je hetzelfde zeggen. Ik was zwaar verliefd op zijn innerlijk en die VOND ik prachtig.. ik zag toen ook nog niet in wat voor lul het in werkelijkheid was mjah.. nu gelukkig wel

Ben blij dak van die sukkel af ben zeg!

ook meegemaakt ja..
alleen mensen om me heen gingen dus zeggen dat ie zo lelijk was enzo

En nu heb ik bijna 6 maanden wat met zn beste vriend en nu weet ik t gewoon. Dit is de mooiste jongen
En dat is dan een combinatie van INNERLIJK en UITERLIJK, want een jongen kan er dan nog zo mooi uitzien, maar t kan echt een eikel zijn.
En ik heb de perfecte combinatie gevonden En als ik dan naar het vriendje van mn zusje kijk en naar de mijne dan ben ik blij dat hij van mij is en dat ik m voor niemand zou willen ruilen..
Ook al zou Brad Pitt hier voor mn neus staan.

Maar denk ook wel dat als je verliefd bent het beeld wel iets idealiseert..

Ik kijk ook niet op straat op zoek naar een leuke jongen ofzo (dat doet mn zusje dus wel) en als ze hoi zeggen dan boeit t me niet en vroeger wel... Ik kan zeggen: die jongen ziet er wel leuk uit, maar ja, dat komt dus ver niet in de buurt van mn vriend

Owkeej, nutteloze reply

*zwijmel*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:03
Magdalena
Magdalena is offline
denk het wel ja.
Voordat ik verliefd werd op mijn vriend vond ik hem er helemaal niet zo bijzonder uitzien, beetje te kinderlijk uiterlijk soms. Maar nu vind ik hem echt geweldig; geweldig lichaam, de mooiste ogen die ik ken, de mooiste en lekkerste lippen, de liefste lach.
Het kan zijn dat dit komt omdat ik nu pas echt die dingen zie omdat ik er nu pas op ben gaan letten, het kan zijn dat hij 'wat beter tot zijn recht komt' nu hij 2 jaar ouder is, maar het kan ook zijn dat het komt door mijn verliefdheid.
In iedergeval vind hij mij wel de mooiste en dat is - niet dat ik een minderwaardigheidscomplex heb - toch echt een geval van verliefdheid, want zo überknap ben ik nou ook weer niet
Oud 10-07-2003, 11:04
stout!
stout! is offline
Niet de mooiste, wel de aantrekkelijkste . De jongens waar ik écht verliefd op ben geweest, waren juist de jongens die er vrij gewoon uitzagen en dus niet de mooiste waren.
Bij mijn gevoel voor hen ging het juist om meer dan uiterlijk, daarom zat het ook dieper.
Oud 10-07-2003, 11:11
snoopy
snoopy is offline
ik vind de jongen op wie ik verliefd ben wel de mooiste. en wat nog enger is: ik kijk ook niet meer naar jongens, van "wat een lekker ding" oid tsja... heet dat nou geobsedeerd?
Nee hoor... ben sowieso nooit zo'n jongens-keurder, dus...
Oud 10-07-2003, 11:14
Phileine
Phileine is offline
Eens. Dat is verliefdheid. Dat je hem/haar de mooiste vindt en dol bent op hem/haar - ook daarom.
Oud 10-07-2003, 13:49
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Mijn vriend is ook echt supermooi en lekker, maar dat vond ik altijd al. Alleen durfde ik dat nooit toe te geven. Toch is het karakter het belangrijkst. Komt goed uit, want mijn vriend heeft nog een geweldig karakter ook..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:19
Soezen
Soezen is offline
Eerst vond ik mijn vriend niet aantrekkelijk en helemaal niet leuk. Als ik nu in zijn ogen kijk, vind ik hem de mooiste jongen van de hele wereld...

Eens dus.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 10-07-2003 @ 12:11:
ik vind de jongen op wie ik verliefd ben wel de mooiste. en wat nog enger is: ik kijk ook niet meer naar jongens, van "wat een lekker ding" oid tsja... heet dat nou geobsedeerd?
Nee hoor... ben sowieso nooit zo'n jongens-keurder, dus...
jaja, dat heb ik nou ook!
In tegenstelling tot mn zusje.. Maar daar hebben we t niet over
Kussie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten