Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat gezeik op straat dat mensen uuuuulgg homo ofzo lopen te zeggen, ik loop met een vriendin ook wel eens hand in hand over straat, dat wil toch niet meteen zeggen dat ik lesbisch ben? |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er niets op tegen.
Heb het alleen niet zo op geklef op straat of in gezelschap, maar dat heb ik ook niet bij hetro's. En ze moeten niet overdreven aan je gaan hangen of je er de hele tijd aan herinneren dat ze homo of lesbisch zijn. Verder maakt het mij allemaal niets uit.
|
Verwijderd
|
heb er niets tegen, een goede vriend is homo. Hij is voor mij heus niet meer of minder dan andere vrienden. We lullen soms wel vaag over sommie jongens. We zaten een keer op een terasje en er kwamen 3 knullen voorbij. Toen ze weg waren zaten wij echt te kijken: DIE MIDDELSTE!!! das zo grappig...
|
![]() |
|
2 van mijn beste vriendinnen hebben een relatie met elkaar, af en toe best lastig, Vooral omdat het eerst allemaal "gewoon"was en nu alles toch verandert.
Maar ik moet er mee leren omgaan want anders raak ik twee van mijn beste vriendinnen kwijt
|
Dat ben ik met je eens, als je het zelf mee te maken hebt is het sowieso anders dan dat je denkt dat je er goed mee om kan gaan. Er zijn verschillende situaties en verschillende mensen. De ene laat het dudeliijk merken de ander niet enz.
||
Citaat:
Helemaal mee eens
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Dit is trouwens nog een recent topic waar bijna dezelfde vraag in staat (daar kun je ook een aantal reacties lezen) http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=homo |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, weet je, ik kijk zelf ook nog wel wat raar op als ik twee zoenende mannen op straat zie. ik denk dat het iets is wat je niet tegen kan houden. ik vind het geweldig dat mannen met elkaar mogen trouwen, en ik accepteer het ook helemaal. ik betrap mezelf er alleen op dat ik ook nog wel eens raar op kijk.
ik denk dat mensen altijd wel wat vreemd zullen kijken als je zegt dat je homo of lesbisch bent. t is toch iets wat lange tijd taboe was, dus voor veel mensen zal het moeilijk zijn om het te accepteren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zou de wereld niet veel gelukkiger zijn als iedereen maar gewoon biseksueel was? Ik vind het zo onlogisch, een meisje kan helemaal geweldig zijn naar mijn mening en dan wordt ik er tóch niet verliefd op, alleen omdat ik toevallig hetero ben, raar gedoe
![]() Maar ontopic... Wat vind jij van Homo's en Lesbi's?? Hetzelfde als van Hetero's en Bisexuelen, maar dan iets minder voorkomend dan de Hetero's, en dus is het eventjes interessant... (waarom schrijf jij geaardheden met hoofdletters aan het begin?) Vind je dat ze geaccepteerd worden ?? In theorie wel... in de praktijk ook steeds meer (kijk, hier zegt niemand er negatieve dingen over, maar als je op sexualiteit kijkt dan hoeft maar iemand het woord anus te noemen en er komen minstens drie reacties van 'gatverdamme ik ben toch geen homo') |
![]() |
|
Op dit forum ja. Allemaal mensen tussen 13 en 23. De jeugd van tegenwoordig is nogal open-minded.
Maar ik zweer je, als ik met mn vriendin vroeger over straat liep kregen we véél afkeurende blikken. We kregen van vrienden te horen dat ze op de school rechtover de onze al allemaal "die twee lebische meisjes" kenden. In no time kwamen mijn ouders het te weten, terwijl we het zo goed en zo kwaad mogelijk verborgen probeerden te houden. We werden al nageroepen van voor we samen waren. Ik werd soms in mijn gezicht uitgescholden door een paar puberale jongetjes die nota bene even oud waren dan mij. Je kan op een forum gaan verkondigen dat je het niet erg vindt, tot je er eentje ziet lopen. Theorie is nog steeds heel anders dan praktijk. En voor de mensen die geintresseerd zijn in onze liefdesaffaire: ze heeft het uitgemaakt omdat ze de druk van buitenaf niet meer aankon
|
Verwijderd
|
Ik zal dan de eerste zijn die dit zegt in dit topic: Ik vind het niet kunnen, ik heb nik stegen die mensen, ze mogen van mij best hand in hand lopen, gewoon henzelf zijn. En ik respecteer 'ze' als ieder ander. Maar ik vind een relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht niet kunnen.
Ik lipe zelf ook wel eens hand in hand met mijn beste vriendin, nik svreemds aan en mensen moeten niet zo gauw schelden en roepen "vieze potten" e.d. Maar nee, ik vind het niet horen, beetje moeilijk uit te leggen. En zulke mensen worden steeds meer geaccepteerd ja. |
![]() |
|
Och, niets op tegen. 2 van die zoenende jongens *smelt* das zoooo lief!
Ik hou er alleen niet van als het zo overdreven is. Kleding die echt schreeuwt:"KIJK MIJ IK BEN HOMO" en bijpassend gedrag. Dat vind ik irritant! Je bent heus niet speciaal hoor, dus doe maar gewoon normaal ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Worden ze geaccepteerd? Niet geheel nee. Ik hoor heel veel mannen negatief over homo's praten, en dat vind ik heel erg. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat er op straat (in Amsterdam) een jongen in een lichtroze broek door een hele groep kerels achtervolgd werd. 'Hee, ben je een flikker of zo?' Echt vreselijk. Voor mij is een homoseksueel iemand 100% gelijk aan een heteroseksueel persoon. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
't zal me een worst wezen...wat ik me wel afvraag: waarom vind je het nodig om er bij te vermelden dat je zelf geen lesbi bent? Bang dat iemand dat zal gaan denken?
Mijn zusje heeft een vriendin, ze was bang wat mensen (oa wij) er van zouden vinden. tja, wat moet ik er van vinden? Als ze met een jongen thuis kwam zou ik toch ook blij voor d'r zijn, waarom nu dan niet? In mijn omgeving accepteren de meeste mensen het wel, al kijken sommigen in het begin wel een beetje vreemd, maar goed, dat trekt wel weg. En mensen die het niet accepteren, accepteren die mensen in het algemeen wel? |
![]() |
|
Je hebt het nu over de mensen waar je het duidelijk aan kunt zien door wat dan ook.
Maar er zijn meer mensen waar je het niet aan kunt zien dan wel, believe me. Omdat er nou toevallig een deel van de lesbo´s en homo´s opvallend herkenbaar zijn voor die groepering wil dat niet zeggen dat dat het standaard beeld is. En ik denk dat mensen het juist met het beeld wat ze zien moeilijk hebben.
|
![]() |
Nou zag ik net bij de Raad van State een jongen zitten met een doorkijkbloesje met roesjes en lintjes. En een duidelijke zuigzoen. Het was net een vrouw.
Dat vind ik niet kunnen, iedereen draagt daar een pak. Op straat of thuis of in de kroeg gaat-ie zijn gang maar, maar daar was het ongepast. Je bent in de eerste plaats gewoon een mens, en dan pas een sexuele geaardheid.
|
![]() |
|
Ik heb niks tegen homo's ofzo ik vind het wel kunnen. Maar het lastige is, mensen hebben er niks op tegen, tot dat het dichtbij komt. Het lijkt toch makkelijk te aanvaarden, maar omdat veel mensen het niet kunnen begrijpen omdat ze het zelf niet meemaken, vinden ze het maar "raar" en lopen er voor weg. Zo sluiten ze homo's of lesbi's buiten. Dat vind ik wel erg, mij maakt het niet uit, al zou ik denk ik wel schrikken als me zusje lesbisch zou zijn.
|
Ik heb totaal geen problemen met ze.
Het is alleen wel erg jammer dat ze zich soms zo afzonderen. Of dat ze juist heel erg moeten opvallen als groep, maar dat zal wel zijn omdat ze vroeger niet werden geacsepteerd (whatever) werden en daardoor automatisch een 'groepje' zijn gaan vormen
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En btw ik ben les ja |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh, mijn moeder heeft trouwens ook een geweldig standpunt: 'Je bent homo of hetero, maar biseksuelen vind ik verschrikkelijk.' En bedankt mam. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ow Ik zeg altijd wel van: Jaaa dat moet kunnen en iedereen moet elkaar accepteren blablabla
Maar als ik een lesbisch/homo paar zie dan kijk ik toch altijd wel ff 2x om.. Ja dat komt gewoon omdat het naar mijn idee nog best ongewoon is en nog verre van 'normaal' en dan kan ik wel roepen van het moet geaccepteerd worden. Ik Accepteer het ook wel, maar naar mijn idee 'past het niet'.. |
![]() |
|
Wat vind ik van homo's;
Homoseksuelen zijn net zo goed mensen als ieder ander, ik heb er niets op tegen, maar eerlijk gezegd kijk ik toch anders als ik bijvoorbeeld 2 jongens hand in hand zie lopen in plaats van een jongen en een meisje, het valt mij dan eerder op ofzo.. Ik vind dat niet erg overigens. Of ik vind dat homo's geaccepteerd worden; Ik accepteer het, en veel mensen hier op het forum accepteren het, maar in het algemeen is het nog helemaal niet geaccepteerd, onder de oudere generaties niet, maar ook onder jongeren is het nog lang niet geaccepteerd.
||
![]() |
Citaat:
Mijn 2 jaar oudere zus is biseksueel, dus ik weet waar ik over praat. Natuurlijk was het in het begin even raar wanneer ze rond elkaar heen fladderden maar dat ging gauw genoeg over.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Jemig, mag ik even.
Homo's of Lesbiennes, het zal mij worst wezen. Je doet je best maar en je voelt je maar gelukkig bij wie je je gelukkig voelt. Ik wens je alle suc6 (en ik adresseer hier niemand in het speciaal) IK ben het dan nog steeds niet eens met het homo-zijn, mag ik? Het samen-zijn met iemand van hetzelfde geslacht gaat geheel tegen mijn geloof in, maar ik sta niet te beweren dat ik iemand daarom minacht! Of als minder zie, dus wat nou onzin, ik respecteer een vrouw wel die samenwoont met een andere vrouw en ik zal ze ook niet gaan lopen uitschelden, ze doen maar wat zij goed vinden. Dat betekent nog niet dat ik het horen vind, respect is iets anders dan het ergens mee eens zijn... maar dat zal wel weer aan mij liggen. Dat ik een lesbienne respecteer, en niet op haar ga lopen vitten wegens haar geaardheid, heeft niks te maken of ik het er mee eens ben of niet. Je kunt het tenslotte oneens zijn, maar een ander wel respecteren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Niet dat ik zeg dat je ongelijk hebt, had je dat maar...maar wat jij schrijft, geldt niet voor iedereen.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snap het, maar de meeste mensen zijn zo kwaad nog niet. Je moet niet verbaasd zijn als ze even raar opkijken als ze iets zien waarvan ze niets afweten, maar dat is meestal gauw genoeg over. Dat zijn mijn ervaringen althans ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Misschien komt het wel door de relatie met dat meisje dat ik een vertekend beeld gekregen heb van de mensen.
||
Citaat:
![]() 2 meiden daarintegen
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb er niks op tegen hoor! Het zijn gewoon mensen als jij en ik alleen vallen ze op mensen van hetzelfde geslacht. No problem toch?
Met acceptatie denk ik dat t anders is. Ik denk niet dat de mensen tegenwoordig ze echt gewoon accepteren, maar ik denk dat er meer acceptatie is naar Lesbi's toe dan naar Homo's.. Snap? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
wat vinden jullie van homo's? -MBI- | 500 | 03-11-2008 20:33 | |
De Kantine |
Over welke bevolkingsgroep heb jij de sterkste vooroordelen? Verwijderd | 286 | 25-08-2004 00:16 | |
Liefde & Relatie |
Belangrijkkkk!!!!! Yab-Yum | 72 | 25-04-2003 18:04 | |
Lifestyle |
De moeite van het nawijzen waard?? Ieme | 94 | 09-03-2003 12:54 | |
Seksualiteit |
BI, Homo of Lesbo. Wat vind je ervan ?? jojoba! | 70 | 24-08-2002 01:26 | |
Liefde & Relatie |
LOVE enquete defrag | 52 | 28-03-2002 18:05 |