Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk ook maar eens op http://www.digischool.nl/wi/tweede_fase/afgeleide.html
||
Citaat:
verder zit de afgeleide met wat rekentrucjes in elkaar. Die trucjes zijn zo te doorzien als je er even rustig voor gaat zitten en oefenen. Als je dat oefent, dan zal het proefwerk een eitje zien, omdat het hele middelbare school wiskunde gewoon toepassen van trucjes is en je hoeft zelf bijna niets nieuws te verzinnen. Dus maak daar gebruik van. Opgaven moeten een gewoonte worden... Helaas kwam ik daar poas achter in eht examenjaar en heb ik zo 5 moeilijke jaren ervoor gehad :/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
f(x)=axn f'(x)=naxn-1 en zo zijn er dus nog veel meer rekenregels die allemaal fijn op de formulekaart staan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ervóór en ééntje minder (doelend op de exponent, het komt dus op hetzelfde neer als Floris hierboven schreef). Op die manier ontstaat dus inderdaad als afgeleide van f(x) = x^3 -> f'(x) = 3x^2 |
![]() |
||
Citaat:
@Acey: Gefeliciteerd met het resultaat van je toets en een prettige vakantie.
||
Citaat:
![]() en cs gefeliciteerd, al vraag ik me af waarom je een week voor het proefwerk nog niet weet wat een afgeleide is, maargoed ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
profiel wisselen jojojojojo1 | 24 | 19-09-2006 16:21 | |
Verhalen & Gedichten |
[Schrijfadviezen] Verwijderd | 0 | 22-03-2006 15:04 | |
Algemene schoolzaken |
De maatschappijprofielen zijn veel simpeler, iedereen kan dat en het stelt niks voor. alpha | 92 | 29-01-2003 20:18 |