Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 21:15
Verwijderd
Wat is er nu weer mis met mijn pc we hebben ons internet bedrijf al gebeld en de internetsofware e.d al opnieuw geinstalleerd. Volgens die gast zit alles goed, maar dan nog laat IE 5.5 of netscape 7.1 mij niet op www.hotmail.com, OF mijn of mijn vaders online banking etc.
Ook msn doet het weer eens niet (oud nieuws ) HOe kan dit? NOrton antivirus heb ik niet, ook geen andere firewalls, virus programma's e.d. Dus heeft iemand enig idee wat er nu aan de hand is?

Overigens, voor het opnieuw installeren van de internettroep deed alles het niet, ik kong dus nergens opkomen en kregen telkens die alom bekende "site is not availlable". En ik heb kabel inet, dus geen inbel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2003, 21:55
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Zit de ingebouwde firewall niet moeilijk te doen?
Oud 07-07-2003, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 06-07-2003 @ 22:55:
Zit de ingebouwde firewall niet moeilijk te doen?
I dunno hoe vind ik dat uit?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:34
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-07-2003 @ 02:09:
I dunno hoe vind ik dat uit?

Alleen als je XP hebt:

start -> instellingen -> netwerk verbindingen -> "huidige verbinding"

(of hoe je dan ook bij de eigenschappen verbinding wil komen)

en dan (verder in 't engels, soz :> ):

properties (eigenschappen)

Dan krijg je deze:

tabblad naar advanced:

vinkvakje uit...
Oud 07-07-2003, 04:10
Verwijderd
Geen xp. En IE 6.0 wil er ook niet op. Ik heb verder ook niet met beveiliging lopen klooien, gewoon van de een op de andere dag doet het ding het niet.

Overigens ik probeerde net mijn yahoo aan te doen, en ik kreeg te zien dat "The connection to the Yahoo! server can not be completed at this time"
En voor hotmail inloggen krijg ik : "The connection was refused when attempting to contact loginnet.passport.com"
Waarom bij zulke sites, en waarom in hemelsnaam

Op het moment verteld mn msn mij nu dat " We were unable to sign you in to the .Net messenger service, possibly because of a problem with you internet connection. PLease try again later."

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 04:22.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:31
dafelix
dafelix is offline
beveiligde pagina's lijkt mij... ff in je instelling klooien
Oud 07-07-2003, 10:06
-niels-
-niels- is offline
Wat voor verbinding heb je dan? (inbel, adsl, kabel)
Deel je het internet?
Wat zijn je huidige instellingen voor je verbinding?
Welk OS dan wel?

Verder zou het idd ook zo kunnen zijn dat je beveiliging instellingen van je browser zijn aangepast op zo'n manier dat je er niet op kan... hoewel ik 't dan frapant vind dat 't bij 2 verschillende browsers niet werkt...
Oud 07-07-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
-niels- schreef op 07-07-2003 @ 11:06:

Verder zou het idd ook zo kunnen zijn dat je beveiliging instellingen van je browser zijn aangepast op zo'n manier dat je er niet op kan... hoewel ik 't dan frapant vind dat 't bij 2 verschillende browsers niet werkt...
Ja, dacht ik dus ook dus ik neem aan dat iemand in de pc heeft lopen zooien. Ik heb een kabel verbinding.

Huidige instellingen..?

Ik heb dit al eens eerder gehad, toen deed netscape het ook niet, precies hetzelfde probleem als nu, en dat heb ik opgelost door systeem herstellen naar ander punt. Kan nu niet. DUs jah,
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:59
Gatara
Gatara is offline
Heb je een firewall geinstalleerd?
Oud 07-07-2003, 16:26
Verwijderd
Nope, dr vorige week vanaf gehaald. MOet er weer opnieuw op (norton prof.)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
1) Gebruik een goede browser, Opera, Firebird of desnoods MSIE6 als je echt niet anders wilt.

2) Zorg ervoor dat je internetverbinding goed werkt, wat voor verbinding heb je? Kabel heeft in sommige gebieden veel last van disconnecties en packetloss; slechte verbinding dus. Dial Up (56K modem) kan ook problemen hebben. ADSL is meestal altijd wel goed.

3) Gebruik áltijd een firewall, als je direkt verbonden bent met het internet (dus niet via een router). Als jij Windows 98/ME gebruikt en je zit direkt op het internet zonder firewall, is dat sméken om gecracked te worden.

4) Als jij online banking op je computer doet, moet je er zeker van zijn dat je computer schoon en veilig is. Als ik het zo een beetje hoor, is dat niet het geval. Houd in je achterhoofd dat het dan heel makkelijk is om te keyloggen en daarmee de logingegevens over jouw bank te bemachtigen. Hiermee kan iemand dus geld van jouw naar zijn rekening overmaken. En valt héél moeilijk (niet) te bewijzen dat hij dat heeft gedaan, gezien hij de trojan zo weer kan verwijderen op afstand.

Al met al: installeer een goede Windows versie (2000 of XP) gebruik een firewall als Zone Alarm Pro en virusscanner als McAfee (geen norton). En een goede browser zoals Opera of Mozilla Firebird. Dan zit je veilig en kun je gerust internet bankieren en zou alles naar behoren moeten werken.
Oud 07-07-2003, 17:22
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-07-2003 @ 17:53:
En een goede browser zoals Opera of Mozilla Firebird. Dan zit je veilig en kun je gerust internet bankieren en zou alles naar behoren moeten werken.
Rabobank internetbankieren werkt NIET met Opera. En waarom is het veiliger om in Opera te internetbankieren i.p.v. MSIE? Met een keylogger kunnen ze ook zien wat jij typt in Opera...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-07-2003 @ 18:22:
Rabobank internetbankieren werkt NIET met Opera. En waarom is het veiliger om in Opera te internetbankieren i.p.v. MSIE? Met een keylogger kunnen ze ook zien wat jij typt in Opera...
Onprofessioneel is dat, maar als er geen MSIE-only scripts worden gebruikt en de ontwikkelaar zich gewoon aan standaarden heeft gehouden, zou het allemaal geen probleem moeten zijn.

Als je gecracked bent en een trojan met keylogger aanwezig is, ben je sowieso niet veilig, whatever je op die computer doet, alles valt te faken.

Maar ook met een schone firewalled computer is het mogelijk om te cracken, mits je MSIE gebruikt zonder de 35 security patches. De helft van die patches dichten remotely exploitable serious security holes, waarmee je code kunt uitvoeren op de computer (b.v. een trojan) of bestanden inlezen die op de computer staan.

Als je denkt dat je firewall (zelfs ZoneAlarm) je tegen die trojan beschermd heb je het mis. MSIE is een open relay voor alle progs. Trojan verstuurt alle data simpel via MSIE. Geen (application) firewall die het merkt.
Oud 08-07-2003, 19:49
Verwijderd
Mijn pc is schoon, norton er net weer opgezet. Ik gerbuik IE5.5, kan die ook niet herinstalleren want blijkbaar valt die niet meer te downloaden.. en IE6 krijg ik telkens een error.
Ik heb kabel, valt nooit uit. IN een jaar tijd nog maar een keer gebeurd wegens onderhoud, dus daaraan ligt het niet, het zijn echt alleen bepaalde sites die het niet doen dus het lijkt mij dat en aan instellingen ligt in de pc. Niet aan het internet zelf... en ik probeer dus uit te vissen waar...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 02:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Installeer Opera dan eens:

Opera 7.11 final with Java:
http://ftp.tiscali.nl/opera/win/711b...32enen711j.exe

Als het goed is werkt hier wel alles mee (behalve rabo dan) en heb je nog een veel betere browser ook!
Oud 09-07-2003, 03:04
Verwijderd
Zal het proberen, als ik inet weer omhoog krijg... (hele pc is momenteel stuk.... mjah)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 03:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-07-2003 @ 04:04:
Zal het proberen, als ik inet weer omhoog krijg... (hele pc is momenteel stuk.... mjah)
Computers zijn stom.

Maar als je computer het weer doet (Windows opnieuw installeren?) moet je Opera maar proberen. Best makkelijk en goed prog.

Laat op, ik ga nu ook slapen
Oud 09-07-2003, 14:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Misschien iets hoor, maarem:

Tools/Internet Options/Security.

Staat die neit toevallig alleen op trusted sites ofzo?

en zowiezo, firewalls zijn onzinnige dingen, als je niet 24uur per dag online bent al helemaal.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:59
Birdy 85
Birdy 85 is offline
Je mot in Internet explorer naar Extra gaan
> dan naar Internet-opties
> dan naar verbindingen
> dan naar Lan instellingen
> daar mag all1 "instellingen van internet explorer automatisch overnemen" aangevinkt zijn...de rest mot uit zijn

en voor je msn probleem mot je msn openen..
>Tools
> options
> connecties
>daar mot alles uitgevinkt staan..

msn mot t dan weer doen..
Internet weet k nie zeker kan namelijk ook inderdation wat fout zitten in je firewall

Wat ook nog wel ns kan helpen is in internet explorer
> Extra
>Windows update
> en daar alles dlen wat hun aangeven..(behalve als je n illegale versie van windows hebt mot je ff de service-packs uitzette..)

En je mot of course ook ff je virusscanner(dus ook firewall) update....

dan mot t toch wel bijna goed zijn..haha

Succes verder
Greetz
Oud 14-07-2003, 02:21
Verwijderd
IK had euhm 1200 nog wat fouten in mijn registry, *kuch* laten we het zo stellen, dat ding doet het dus ff niet, zit nu bij de buur ff. Hij doet het wel weer redelijk nu, de meeste fouten zijn dr uit, dr staat bijna niuks meer op, geen torpe, en ja mijn pc staat bijna 24 uur per dag aan dus een firewall was best nuttig dacht ik. Anyway birdy 85 ik zal ff gaan doe wat jij zei,m dank je nog en mjah als ik het niet vind horen jullie het wel als ik OF dat ding weer aan de praat krijg... of gewoon een nieuwe pc koop, geheghe... byebye
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 08:50
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-07-2003 @ 03:43:
Installeer Opera dan eens:

Opera 7.11 final with Java:
http://ftp.tiscali.nl/opera/win/711b...32enen711j.exe

Als het goed is werkt hier wel alles mee (behalve rabo dan) en heb je nog een veel betere browser ook!
rabo werkt wel met mozzie bij mij, wtf heeft opera dan gedaan dat het daar niet werkt?
Oud 14-07-2003, 15:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Spacey schreef op 14-07-2003 @ 09:50:
rabo werkt wel met mozzie bij mij, wtf heeft opera dan gedaan dat het daar niet werkt?
*shrug*

Opera geeft nog wel MSIE user agent string door, Mozilla Firebird geeft netjes gecko user agent door.

Maar als die site niet met Opera werkt, zal het wel niet W3C compliant zijn en dus is mijn oordeel kort doch rechtvaardig: prutsers.
Reageren

Regels voor berichten