Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 15:03
Verwijderd
@ Leonoor, Mathfreak en Mir_1986

thnx voor de uitleg nu snap ik het ook weer!
Advertentie
Oud 08-07-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 28-06-2003 @ 21:45:
goh

sorry hoor, ik kan hier niet echt tegen..
slotje??
Wat een kutreactie!!!! Reageer dan niet!
Oud 08-07-2003, 15:56
Nona
Nona is offline
Dames, niet vechten.

Alles wat nog offtopic wordt gepost in deze thread wordt zonder pardon verwijderd. Ja, Kruimeltje gaat eventjes streng zijn.
Oud 08-07-2003, 18:14
Kazanka
Kazanka is offline
Meer algemene vraag...:

Hoe zit het precies met de verhoudingen tussen optimisme en pessimisme. Niet precies in procentuele aantallen van goed of fout maar wanneer word pessimisme een probleem voor jezelf of voor anderen? Ligt er ergens een lijn tussen, is er geen lijn of verschilt die weer per persoon?

Bijvoorbeel met dat glas: Het glas is half leeg, dat kan pessimistisch en optimistisch zijn. Als je veel dorst hebt is het waarschijnlijk pessimistisch. Als je weinig dorst heb, kan het optimistisch zijn.

(Dis toch geen 2de PM van Kruimel waard ?)
Oud 08-07-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 08-07-2003 @ 16:48:
Wat een kutreactie!!!! Reageer dan niet!
????
Nou sorry hoor, ik heb daarna ook toch normaal gereageerd? Ik kon het op dat moment even niet hebben..
Het spijt mij
Oud 08-07-2003, 18:22
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 08-07-2003 @ 19:20:
????
Nou sorry hoor, ik heb daarna ook toch normaal gereageerd? Ik kon het op dat moment even niet hebben..
Het spijt mij
excuses aanvaard
Oud 08-07-2003, 20:20
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
jah wat ik ga zggn klinkt vast veel te volwassen voor een meisie van 14 maar toch.

Het leven heeft zn ups en downs. En de hoogtepunten zijn zoveel meer waard. Een vriend, misschien trouwe, kindere. Vriende ontmoeten. Dr zijn zoveel mense die een tijd ongelukkig zijn door iemand verlore te hbbn... door aanranding... of een ongeluk waardoor ze adners moeten leve, bijv. met een handicap. Maar ook zij kome er meestal bovenop. Als je probeert om de hoogtepunte meer te waardere wordt je waarschijnlijk weer iets gelukkiger.... Veel succes
Oud 08-07-2003, 23:44
Gatara
Gatara is offline
Mij leek t niet nuttig om een nieuw onderwerp te openen; dus excuse me als ik een beetje off-topic ga,...
In de laatste twee maanden werd ik vrij direct geconfronteerd met twee zelfmoorden. Hiermee bedoel ik dat 1 van de jongens een kennis van mij was (een erg goede vriend van een goede vriend van mij) en 1 van de jongens een studiegenoot was.
Die laatste heb ik vandaag gehoord.

Hoewel het een schok was om dit te vernemen (goh) en ik het niet kan geloven dat hij nu ook "weg" is en al helemaal niet had gedacht dat hij zo diep in de put zat... (!) kwam t de tweede keer minder schokkerend over dan bij de eerste keer (in deze twee maanden, weliswaar. In het verleden kwam ik al eens eerder in aanraking met twee zelfmoorden). Het lijkt wel alsof t eigenlijk de normaalste zaak van de wereld is, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ben alleen bang dat ik r nogal apathisch tegenover ga staan. Zo van, schouders ophalen en t zij zo.

Misschien een gezonde reactie? Wat denken jullie? Ik weet t niet.
Oud 09-07-2003, 09:06
kuzzie_joey1985
kuzzie_joey1985 is offline
eeey..
Ik snap ju gevoelenz heel goed...maar egt zelfmoord is de oplossing niet. Ik heb het ook gedacht, maar nu denk ik veel vaker. Dat is makkelijk. Voor mij is het nu zo geworden dat het leven een uitdaging is geworden. Het komt me niet aanwaaien. het zal heel moeilijk zijn afentoe, maar ik mag het niet beindigen, nu niet in iedergeval. Ik ben zwaar depresief geweest en soms ben ik het nogsteeds, maar ik weet dat ik het laf vind van mezelf als ik zelfmoord pleeg. Ik van mezelf ook wel hoe ik het zou doen.Gewoon me polsen doorsnijden. maar ik weet hoeveel mensen ik hiermee verdriet zou doen en een schuldgevoel zou geven en zeg nou eerlijk geen van ju vrienden zou jij toch ook niet willen dat ze zelfmoord zouden plegen.....

dikke kuz
Joey

PS: je mag me altijd mailen alz ju hierover wilt praten, wil ju graag helpen. Want iedereen heeft recht om te leven. wil dat jij ju ook happy voelt.
Oud 09-07-2003, 10:20
Nona
Nona is offline

Ik heb er nu zo veel over gepraat en zo veel over nagedacht... Toch, telkens als er weer zo'n gesprek of discussie is word ik er weer emotioneel mee geconfronteerd... Hoe lang gaat dat nog zo blijven?

Zelfmoord heeft echt geen zin...
Oud 09-07-2003, 10:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-07-2003 @ 11:20:

Ik heb er nu zo veel over gepraat en zo veel over nagedacht... Toch, telkens als er weer zo'n gesprek of discussie is word ik er weer emotioneel mee geconfronteerd... Hoe lang gaat dat nog zo blijven?

Zelfmoord heeft echt geen zin...
Ligt er maar aan.

Die twee jongens die ik ken waren van mijn leeftijd (23).
Een andere jongen was 16.
Een vrouw was ergens in de 40.

Maar ik heb wel een tip voor je: ga naar de videotheek en huur de film Amelie.
And enjoy life again.

(ik voel me nu ook kut omdat ik dus gisteren gehoord heb dat een medestudent zelfmoord heeft gepleegd, maar om de een of andere reden maakt t mij wel meer bewust wat ik zou missen in het leven. Zoals die dikke duif die net op t dak zat en amper kon vliegen omdat ie zo dik was )
Oud 12-07-2003, 20:45
Kip187
Kip187 is offline
he gast je gaat het met niemand eens zijn.
Ze zoekt gewoon een uitvlucht om niet met dingen bezig te zijn die je echt belangriojk vindt.

tip
Kom er eens achter wat je echt wil, laat eens iets toe...

"Ik wil niet gelukkig worden denk ik..."
Dat denk ik bij zo'n zin laat zo duidelijk zien dat je niet eens weet wie je bent en wat je wilt. Ja je denkt dat je dood wil maar ja wat is dood... weet jij veel.. dus kies je dat maar ....lekker veilig.kan je niemand teleurstellen ook jezelf niet.

Vind het trouwens knap dat het alles zo hebt opgeschreven dat je jezelf lekker indekt. Het is misschien aandachttrekkend maar wel 100% waar.... jaja

maareuh ga eens dingen doen, ontdekken wat je leuk vind.
En als je zegt, ja maar ik wil niks, ik vind iedereen stom, ik haat iedereen. Dan zou ik je even uit je fantasie helpen want gast! je kent niet iedereen en je staat niet open dus ja.

Ik kan je trouwens een geheimpje vertellen, ik was precies zoals jij. Ik ben zo bot omdat niemand mij ooit heeft kunnen helpen....

Ow ja omgang met mensen: Stel je eens een keer kwetsbaar op, vertel dingen over jezelf en leer vooral luisteren, AdhD is tussen je oren.

1 ding dat mij hielp:
Dood ga je toch, dan maakt dat kleine in vergelijking korte mieserige leventje ook niks meer uit.

Als je zegt dat je dood wil omdat je niet gelukkig bent ben je een mietje. Niemand is altijd gelukkig en je zult ook moeten accepteren dat de wereld kut is, maar dat jij het helemaal niet het moeilijkst hebt.

Probeer eens iets te doen voor andere mensen, zelfmedelijden is echt zo dom... en nutteloos.

Het maakt me eerlijk gezegd misselijk om jou stuk te lezen, je hecht geen waarde aan het leven.... maar als je leven geen waarde heeft wat betekent dood dan voor je. hel?

Jou grootste vijand ookal zul je me niet geloven. Angst.
Stoer en emotionele pijn niet toelaten, evenals liefde zoals je zelf onmschrijft.

Jou leven overkomt je niet !!!!! je kiest er zelf voor hoe je met mensen omgaat. Vind je het gek dat je niet normaal met mensen om kan gaan als het enige waar je met je gedachtes mee bezig bent zelfmoord is.

Je naam look at me zegt ook al veel.....

Kortom

Ga aan jezelf, je psyche, je manier van denken, je ziel, je omgang wat dan ook, werken. Je leeft om te leren en te groeien en hopelijk maakt je ook nog een gevoel van geluk mee... ik duim voor je!
Als jij hier doorheen bent en ook echt van jezelf en van het leven leert houden weet ik zeker dat niks je in de weg zal staan om te doen wat je wilt doen.

De kracht heb je zelf, je moet het eerste stuk alleen doen..... laat mensen toe....
Oud 12-07-2003, 21:22
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Kip187 schreef op 12-07-2003 @ 21:45:
*...*
goed stuk komt op mij veel intensiever over dan al die"Ow wat erg voor je replies" Hopen dat het voor look at me ook geldt
Oud 13-07-2003, 01:20
Fortuynist
Fortuynist is offline
Het gekke is dat wanneer ik mijn oprechte mening zou geven, ik strafbaar zou zijn. Dus, wanneer ik jou zal vertellen dat als je zelfmoord wil plegen, er eerst goed over na moet denken wie je in de steek laat, vervolgens hoe je het doet, wie je daarmee belast en wanneer het besluit dan alsnog vaststaat, het gewoon moet doen, dan ben ik medeplichtig aan moord.
Raar maar waar!

Maar goed... Je moet je ook maar 'ns afvragen of die gedachte niet enkel en alleen ontstaan is door gebrek aan aandacht. Dit komt ook maar al te vaak voor! Indien dit niet zo is, is het jammer dat je al weg wil van deze aarde, daar ik er van overtuigd ben - om maar even met de woorden van Pim Fortuyn te spreken - dat ieder mens een opdracht in zijn leven heeft. Heb je deze al ontdekt en vervuld?
Oud 16-07-2003, 18:29
Bezoekster
Bezoekster is offline
Waar is l00k at me gebleven...???
Toch niet gedaan waar hij of zij aan dacht...???
Ik maak me zorgen
Oud 16-07-2003, 22:59
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het herken en dat ik het echt heel erg klote voor je vind. Ik begrijp wel hoe je je voelt, ook al zou ik zelf niet zo snel zelfmoord plegen, maar de gedachte eraan komt me niet onbekend voor.

Ik wens je heel veel sterkte met het zoeken naar een oplossing; probeer er in ieder geval over te blijven praten.
Oud 17-07-2003, 20:13
Muze
Muze is offline
Citaat:
Bezoekster schreef op 16-07-2003 @ 18:29:
Waar is l00k at me gebleven...???
Toch niet gedaan waar hij of zij aan dacht...???
Ik maak me zorgen
Dat vraag ik me ook af.
Oud 17-07-2003, 20:40
Verwijderd
Waarom denk je dat je nooit meer gelukkig zult worden? Er zijn vrij veel mensen die ooit zo'n moment in hun leven hebben gehad, daarvan heeft slechts een klein deel zelfmoord gepleegd, ben jij niet 1 van die velen? Weet je eigenlijk wel hoeveel mensen in Nederland er 'chemisch vrolijk' zijn? Die dus anti-depressiva gebruiken en daardoor gelukkig zijn? Ik heb ergens gelezen dat dat 5% is van de NL bevolking, je hebt dus een redelijke kans van slagen als je die anti-depressiva gaat gebruiken.

Verder zou ik nooit zelfmoord plegen als er nog mensen zijn die van je houden, je zei nota bene dat er iemand vaak bij je langs komt! Er houden mensen van je!
Oud 18-07-2003, 21:42
pessimistje
pessimistje is offline
Ik herken je verhaal wel, en door uitstel haat ik mijzelf enorm.
Oud 18-07-2003, 21:44
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Bezoekster schreef op 16-07-2003 @ 19:29:
Ik maak me zorgen
Als je je zorgen gaat maken om iemand die je niet eens kent heb jij best wel een psychisch probleem.
Oud 19-07-2003, 07:50
Bezoekster
Bezoekster is offline
Citaat:
Als je je zorgen gaat maken om iemand die je niet eens kent heb jij best wel een psychisch probleem.
Ach het is maar net hoe je het wilt bekijken.
Mijn moeder deed een poging om zelfmoord te plegen (om aandacht te trekken vertelde ze later) Mijn vader pleegde 10 jaar later daadwerkelijk zelfmoord door zichzelf op te hangen in het trapgat (nu bijna 9 jaar geleden) Zelf heb ik ook tot 2 keer toe heel sterk met die gedachten rondgelopen... maar werd op de een of andere manier tegengehouden.
Ik heb een psychisch probleem door dat ik me zorgen maar om een ander, omdat ik mij betrokken en bewogen voel met de mensen om mij heen... ook al ken ik ze niet...
Oke... je zult wel gelijk hebben... een wereld zonder betrokken en bewogenheid is veel beter. Ikke, ikke, ikke... en de rest...
Een keiharde wereld zonder liefde is veel beter...
Oud 19-07-2003, 18:19
Another Way
Another Way is offline
Die gast is gewoon op vakantie

Ik herken mijzelf trouwens wel in je verhaal, het feit dat ik 'nog' leef heeft te maken dat bang ben dat het mislukt, sommige mensen zijn bang voor de dood, maar ik ben ironisch gezien bang om te blijven leven.

Ach ooit komt er een dag dat het lukt
Oud 19-07-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 19-07-2003 @ 19:19:

Ik herken mijzelf trouwens wel in je verhaal, het feit dat ik 'nog' leef heeft te maken dat bang ben dat het mislukt, sommige mensen zijn bang voor de dood, maar ik ben ironisch gezien bang om te blijven leven.

ik vind niet dat je echt een normale reactie geeft. Ooit komt er een dag dat het lukt. Doe normaal, er zijn genoeg mensen die al tijden moeilijkheden hebben met zelfmoord. Dan ga jij er een beetje zo'n reactie of geven.
Oud 19-07-2003, 18:34
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-07-2003 @ 19:30:
ik vind niet dat je echt een normale reactie geeft. Ooit komt er een dag dat het lukt. Doe normaal, er zijn genoeg mensen die al tijden moeilijkheden hebben met zelfmoord. Dan ga jij er een beetje zo'n reactie of geven.
Nou jij kent mij niet, mn leven is een grote mislukking geweest, en ik ben/was het gewoon zat, ik haat het dat ik zon mietje ben die het niet durft te doen. En waarom zou ik andere mensen kwetsen, je moet het gewoon een beetje luchtig nemen
Oud 19-07-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 19-07-2003 @ 19:34:
Nou jij kent mij niet, mn leven is een grote mislukking geweest, en ik ben/was het gewoon zat, ik haat het dat ik zon mietje ben die het niet durft te doen. En waarom zou ik andere mensen kwetsen, je moet het gewoon een beetje luchtig nemen
zelfmoord is niet iets luchtigs
Oud 19-07-2003, 18:58
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-07-2003 @ 19:55:
zelfmoord is niet iets luchtigs
idd
Oud 21-07-2003, 18:05
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
want eigenlijk wil ik niet uit me depressie, want ik vind me leven zo kut.
leg uit. slaat niet echt ergens op?

die antidepressiva zorgen er juist voor dat je je leven niet zo kut vindt
Oud 21-07-2003, 18:11
poesiefox
poesiefox is offline
Piet Paaltjens, de schrijver, die kennen jullie toch wel?

Dat was in het dagelijks leven een dominee, en hij had een gemeente gekregen in the middle of nowhere, en hij was daar zo depri dat hij zich in zijn bedstee heeft verhangen. Weet je hoe laag zo'n bedstee is? Hij heeft bewust al die tijd zijn benen moeten optrekken, anders zou hij gewoon op het bed gezten hebben met een touw om zijn nek.

Die wilde echt heel graag dood...er waren in die tijd nog geen fijne Prozacjes.
Oud 21-07-2003, 18:15
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik zou zeggen doe dingen die je echt graag doet en leeft zoals je nog nooit geleefd hebt, maak plezier enzo, ga met vrienden uit,......
Je hebt nog zoveel voor te leven denk eens aan die dingen die je nog nooit gedaan hebt en die je eens wilt doen.
Dan zie je pas dat zelfmoord nutteloos is.
Oud 21-07-2003, 18:43
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 19:11:

Dat was in het dagelijks leven een dominee, en hij had een gemeente gekregen in the middle of nowhere, en hij was daar zo depri dat hij zich in zijn bedstee heeft verhangen. Weet je hoe laag zo'n bedstee is? Hij heeft bewust al die tijd zijn benen moeten optrekken, anders zou hij gewoon op het bed gezten hebben met een touw om zijn nek.

die post van jou zijn altijd grappig (not in a bad way) voor een of andere reden
Oud 21-07-2003, 19:56
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 19:11:

als hij het vanaf de grond had gedaan was hij mijn held geworden
Oud 23-07-2003, 00:20
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:

deze instelling had ik ook tot dat ik helemaal gek werd en echt van plan was van het balkon af te springen, me ouders hielden me tegen en waren hier heel erg verdrietig over dat ik hen dit aandeed.
ik voelde me er alleen schuldig over en haat mezelf alleen nog maar meer daardoor.
Ik heb het idee dat ik voor hun niks goed doe voor hun.
Eigelijk zit ik nu met de instelling het te doen als ik op mezelf ben en hun bijna niet meer zie, teminste als het zo gaat zoals ik niet zal willen dat het zo zou gaan.

Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 00:23.
Oud 23-07-2003, 01:15
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Aan de ene kant moet ik dit soort topics lezen van mijzelf, omdat ik de herkenning van een ander wil ervaren. Aan de andere kant wordt ik er nog depressiever van.
Oud 23-07-2003, 12:42
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:

Dat heb ik ook heel sterk...stel je probeerd het, poging mislukt en je bent levenslang invalide. Mist een arm, mist een been, gedeeltelijk verlamd. Maar ik ga niet meer voor de zm optie..een dodelijk ongeluk zou erg fijn zijn, maar ik zoek het niet meer doelbewust op.
Oud 24-07-2003, 15:34
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 23-07-2003 @ 13:42:
Dat heb ik ook heel sterk...stel je probeerd het, poging mislukt en je bent levenslang invalide. Mist een arm, mist een been, gedeeltelijk verlamd. Maar ik ga niet meer voor de zm optie..een dodelijk ongeluk zou erg fijn zijn, maar ik zoek het niet meer doelbewust op.
Als je invalide wordt probeer het dan gewoon overnieuw, je kan desnoods een spuitje vragen in het ziekenhuis!
Oud 24-07-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
pessimistje schreef op 24-07-2003 @ 16:34:
Als je invalide wordt probeer het dan gewoon overnieuw, je kan desnoods een spuitje vragen in het ziekenhuis!
Dit soort post zijn niet echt gewenst.

(Ik denk btw niet dat ze je een spuitje geven. Weet het wel zeker.)
Oud 24-07-2003, 17:54
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 24-07-2003 @ 16:34:
Als invalide is zelfmoord plegen niet echt makkelijk...heb mensen in rolstoelen gezien die het probeerden. En een spuitjuh wordt vast niet gegeven
Oud 24-07-2003, 18:18
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2003 @ 16:39:
Dit soort post zijn niet echt gewenst.

(Ik denk btw niet dat ze je een spuitje geven. Weet het wel zeker.)
mijn excuses voor deze post verwijder hem als u dat wilt.
Maar, ik zat te denken aan als iemand zo graag dood wilt en daarbij zelfmoord pleegt en daarbij invalide raakt, dat hij of zij alleen maar nog meer dood wilt, lijkt mij dan teminste.
Oud 27-07-2003, 18:32
l00k At Me
l00k At Me is offline
Ik was op vankantie en gaat al een stuk beter!
mag wel een slotje op!
Oud 27-07-2003, 18:33
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
l00k At Me schreef op 27-07-2003 @ 19:32:
mag wel een slotje op!
het wisselt me stemming!
Oud 27-07-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
l00k At Me schreef op 27-07-2003 @ 19:32:
mag wel een slotje op!
Vakantie doet soms wonderen. Fijn dat het beter met je gaat.

Oké.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten