Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als het donker is, en jij wilt in een schaduw een varken zien, dan zie je ook een varken erin (een hele enge). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Die aardstraal kan een oorzaak zijn volgens mij. Als je ervan uitgaat dat er energie afkomt, die je niet nodig hebt, en dat die energie je onrust kan geven, is het niet zo vreemd dat je dan meer vatbaar voor 'bezoek' bent (als het geesten zouden zijn). Je zou kunnen experimenteren met een paar dagen buiten die aardstraal slapen. Je bed verplaatsen of je matras alleen, of in een andere kamer slapen. Kijken of je dit dan ook nog hebt. peter. |
![]() |
|
je ogen zitten zo in elkaar, dat als je recht op een lichtbron afkijkt als het donker is (klein lampje) dat je het niet goed ziet. En als je dan een stuk ernaast kijkt, dan zie je de lichtbron heel goed. Dit is biologie en natuurkunde.
Of je ziet energie. Kan ook, maar ik betwijfel het, omdat de meeste energie voelen ipv zien. En meer een huishoudelijke tip (althans mijn mening), noem jezelf niet "een paranormal persoon"...je bent toch een normaal iemand, of wil je anders gezien worden, omdat je iets meer kunt dan iemand anders? Dan noem ik frank de boer inmiddels ex-paranormaal persoon, want hij kon voetballen, en ik niet. Maarja die keuze moet je zelf maar maken. |
![]() |
||
Citaat:
Bij levensbewschouwing hebben we het er nog over gehad. Als je in een bos loopt en je denkt dat er iemand in deb urut is, dan ga je ook daadwerkelijk dingen zien! (paranoide verschijnselen dus). En om op jouw geciteerde stuk in te gaan: "later werd het iets geestelijks", precies, een illusie is iets geestelijks. Zeker omdat het op lange termijn op "geesten" wordt afgeschoven, krijg ik het idee dat het meer om een illusie gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik zie ook wel eens lichtjes als ik mijn ogen dichtdoe, maar het is bullshit om het "paranormaal" te noemen. dat is gewoon een effect van slaap op de ogen. maar misschien was ik wel erg bot, ja. ik ben in een sarcastische bui. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mischien hormonen @ pubertijd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je in een sarcastische bui bent, ga je dan ergens anders uitleven, maar niet hier. We proberen het serieus te houden, geloof je er niet in, maak de rest dan niet belachelijk. punky, ik zou toch eerst je ogen eens laten onderzoeken of ben je misschien erg vermoeid de laatste rijd? Al zijn het dan meer flitsen die je ziet. Zoals ik het nu lees, lijken het mij bepaald soort aanwezigheden te zijn. |
![]() |
|
hey punky fish. Het kan natuurlijk veel dingen zijn maar ik heb er ook "last" van en ik heb op verschillende sites gelezen dat het ook aura's van geesten kunnen zijn. Aangezien je aura's kan zien (ik ook) zou het dit volgens mij kunnen zijn. Je hoeft er niet bang van te zijn. Ik hoop dat dit je iets heeft geholpen
|
Toen ik je verhaal las herkende ik het wel. Maar volgens mij is het niet iets paranormaals.
Ik zag het ook steeds en ik wilde weten hoe het kwam. maar heb je iets wat erg licht is in je kamer, iets wits wat in een donker hoek staat ofzo. Als je er niet naar kijkt lijkt het veel feller in je ooghoeken, dan op het moment dat je ernaar kijkt. Misschien heb je glow in the dark sterren ofzo? Die hoeven niet met gelicht te zijn maar kunnen in je ooghoeken erg opvallen. Het kan ook zijn dat het bouw iets anders is. Maar kijk maar als je weer zo'n fel licht in je ooghoeken ziet er naar te kijken in die richting of je iets opvallends licht ziet.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
(dat je eens illusies hebt gezien (altahsn ik denk dat uit die zin te kunnen opmaken), wil niet zeggen dat je meteen alle soorten hebt gezien en nu dus zeker weet dat het geen illusie is) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mischien is het binladen die onduikt in je kelder die op verkenning gaat met een zaklamp mischien is het wel bush die binladen zoekt(wel met een zaklamp dan) mischien is het wel is het wel blair opzoek naar kernwapens (met een zaklamp dan) |
![]() |
|
Aan egobas: Wilt u zo vriendelijk zijn om te kappen met dit soort onzinnige dingen waarvan ik al velen heb verwijderd. Ik heb je een pm gestuurd, ik hoop dat je nu normaal kan doen, anders ken je de consequenties.
Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 12:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hoezo?
Ik zeg: misschien heb je wel elfjes gezien. het spijt me dat spoken hoger op de mysticiteitsladder staan, ofdat ik ze faeries is sidhe moet noemen of zoiets. Waarom mag ik niet zeggen dat ze misschien elfjes heeft gezien? En verder zei ik dat er altijd nog de mogelijkheid bestaat dat het TOCH een illusie was wat is er zo loos?
|
t zou ook nog kunnenn zijn dat je bijv. daarvoor een boek hebt gelezen met een lampje aan, en dat je dan zo'n vlek in je ooghoek hebt van dat lampje, en dat je dan het lampje uitdoet, en dat je dan die vlek blijft zien...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar waarschijnlijk heb je dit verhaaltje als goed christen van buiten moeten leren. Op je cu2-site (via je info gevonden) staat een levensgroot christelijk gedicht te prijken, over de (christelijke) liefde. En in het Fil & Levensbeschouwing - forum hier ben je een zeek actief pleitster voor het christendom. Dus het christelijk geloof zal voor jou veel betekenen. Je zult dit geschreven hebben omdat christenen zich dus niet mógen bezighouden met een ander geloof, of met het mystieke, tovenarij enzovoort, van hun geloof. Dat je christen bent, vind ik helemaal geen probleem. Ieder moet zijn eigen geloof kiezen. En je mag er van mij ook best fanatiek in wezen. Maar dat wil niet zeggen dat je dan het recht hebt om in dit forum een kruistocht tegen het mystieke te beginnen, 3 posten achter elkaar anti-mystiek, alvast. Een beetje respect voor andersdenkenden hoort er ook bij, hoor. Geeft een betere indruk van het christendom, lijkt me. Wij zetten christelijke forums (of christelijke topics in het Filosofie & Levensbeschouwing - forum hier) toch ook niet vol met anti-christelijke taal? Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 18:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ punky_fish88: Iets wat alleen in je ooghoeken zichtbaar is en niet als je er zo naar kijkt is er niet. Dat is of een storing tussen je ogen en je hersenen of een illusie. |
![]() |
|
[QUOTE]darthraver schreef op 25-07-2003 @ 20:26:
[B]Hier erger ik me aan. Vind je zelf dat je wel echt met respect over het christendom praat? Dat ik respect voor andere geloven, zoals het christendom heb, kan je afleiden uit dat ik geen anti-christendom verhalen neerschrijf in andere forums. Maar ik vind het anti-mystiek schrijven in het mystieke forum écht niet, wat het christelijke geloof inhoudt. Het is volgens mij meer waard. Wat het volgens mij waard kan zijn, kun je vinden in mijn posten in de topic: "no, i don't believe in god (jij wel?). Toevallig kan ik er wel veel dingen van waarderen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
No offence!
Ik heb nog hard m'n best gedaan om dit forum op te laten zetten aan jaar geleden. En was altijd welkom. Nu ineens niet meer omdat ik christen ben geworden? Om mij heen zijn er veel ongelukken gebeurd met mensen die zich in het occulte hebben gestort. Nog wekelijks hoor ik hulpgeroep van mensen die zich in het occulte hebben geinteresseerd en daarna last kregen van stemmen of verschijningen, wat soms ernstige gevolgen had. Het is niet puur mijn eigen ervaring!! Het paranormale is ineens opgekomen, en men heeft nog weinig overzicht. Ja ik ben christen, maar dat is niet altijd zo geweest, en juist daarom wil ik jullie waarschuwen. Onderzoek waarom je je bezig wilt houden met het paranormale, wat is de reden hiervan? Het verrijkt je leven? Ja dat dachten de verslaafden ook van drugs of sigaretten. Je bent op zoek naar een kick, naar genot, naar kennis of naar macht. Mensen hebben een donker gat in zichzelf, ze willen het vullen, ze missen iets. Het lijkt in het paranormale te vinden te zijn. Maar dat is het niet. Fake. Illusie. Niet waar, en net zo gevaarlijk of misschien gevaarlijker als drugs want het maakt je niet lichamelijk maar psychisch kapot. Geloof in God geeft je eeuwig leven. En maakt je gelukkig! Je hart wordt weer blij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]pe51 schreef op 25-07-2003 @ 22:09:
[B] Citaat:
Ik wil geen spelbreker zijn. Ik zou willen dat het anders was, maar dat is het niet. Mama leert je ook niet met vuur te spelen omdat het gevaarlijk is, moet je dan eerst je handen branden aan het vuur om er zelf achter te komen? Ik speel graag voor mama. Je denkt als kind ook dat mama een spelbreker is, maar mama heeft het beste met je voor. En als je weet dat je goed bezig bent hoef je je ook niet te irriteren aan m'n posts denk ik. (is voor diegene die zich irriteren). |
![]() |
|
![]() |
@ **Moonflower**:
![]() ![]() @ pe51: Mja, het klonk nogal anti christelijk ofzo. "waarschijnlijk heb je dit verhaaltje als goed christen van buiten moeten leren" Dat soort dingen klinken niet heel positief imho. Ik erger met nogal is aan mensen die niet christelijk zijn (meestal wicca ed) die nogal het gevoel hebben dat ze beter zijn dan een christen ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat jouw ervaringen met het occulte en paranormale betreft. Aan alles is er 2 kanten: je kunt goeie dingen doen en slechte. Idem met paranormale dingen. Als je goed overweegt waar je mee bezig bent en er ook op een goeie manier mee omgaat, KAN het idd een verrijking zijn van je leven. Je kunt het niet vergelijken met drugs, want drugs brengt ALTIJD schade toe, of je het nu 'verantwoordelijk' gebruikt of niet. En over lichamelijk en psychisch... drugs brengen evengoed psychische schade toe. |
![]() |
|
Verwijderd
|
God blijft iig onvoorwaardelijk van jou houden..
Het leven doet soms gewoon erg veel pijn. Er worden vaak diepe wonden geslagen bij mensen, door mensen. Maar je mag nooit vergeten dat God altijd van je blijft houden. Wat er ook gebeurd, wat je ook doet. Mensen maken fouten, mensen gaan dood. Je kunt niet afhankelijk van ze zijn. Wel van God. Dat is juist het mooie. En ik snap je wel hoor, dus ik hou ermee op ![]() liefs |
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat ze deels gelijk heeft: het is niet voor iedereen geestelijk gezond en zuiver, om met het paranormale bezig te zijn. En dan nog, je kunt niet met al het paranormale bezig zijn. Er zijn mystieke onderwerpen waar ik me ook niet op een zuivere manier mee kan bezig houden en die ik dus moet vermijden. Maar de meeste christenen kunnen het niet subtiel bekijken, "het mag niet" van "Jezus of God", is hun idee. En daarom zitten volgens hen alle mensen die zich ermee bezighouden fout. Ik vind persoonlijk, als je zulke opvattingen hebt, dat je als christen dan een gast bent op een paranormaal forum, en dat het dan passend is, je als gast te gedragen. En geen anti-reclame voor het mystieke te gaan maken op een mystiek forum. Zo voel ik dat persoonlijk tenminste aan. Ik kan wel begrijpen dat veel christenen gedreven zijn, en dat het mystieke hun een doorn in het oog kan zijn. Maar daar is niet veel aan te doen, zo is het leven nu eenmaal, andere mensen hebben andere opvattingen. Dus ik zou zeggen: laat het mystieke forum het mystieke forum, het F &L - forum het F&L-forum (waar het christendom onder valt), en de christenforums de christenforums zijn. Laat ieder forum in zijn EIGEN waarde ... (dit is meer algemeen gericht dan aan moonflower persoonlijk, natuurlijk) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begrijp je punt, en dat het soms nietszeggend overkomt. Wil ook niet met een vingertje wijzen..
Ben gewoon bezorgd omdat ik me er zelf zoveel mee heb bezig gehouden en de gevolgen zie bij iedereen om me heen die zich met paranormale zaken bezig houdt! Tevens voel ik mij geen gast omdat ik va het begin af aan gepost heb op mystiek. Ben poosje weggeweest en kom nu gewoon terug. Zal me rustig houden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil niet zeuren, maar iedereen hier presenteert zijn mening toch als waar.
Als iemand zegt regelmatig te converseren met overleden herdershonden moet iedereen dat erg serieus nemen, maar als zij haar mening geeft moet dat niet? omdat jij het er niet mee eens bent? Ik ben het niet eens met Moonflower, maar zij heeft recht ophaar eigen mening die ze mag verkondgen. Vanuit christelijk geloof en blijkbaar eigen ervaring heeft zij een goede reden ons te waarschuwen. Hier hoeven wij het niet mee eens te zijn, maar zij heeft net zo goed het rech te zeggen dat dit gevaarlijk is als dat een andermag zeggen dat hij/zij spoken ziet. Maar deze hele draad wordt off-topic en dat is jammer. Draadstarter: er zijn verschillende theorieen gegeven over wat die lichten zijn en blijkbaar kan niemand eenduidig zeggen wat het is... helaas voor jou
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Ik ben het kwijt qua stadslicht, groot licht en mistlicht. Adore | 25 | 27-01-2009 10:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik Zie Niets Meer ^AmArU^ | 1 | 23-01-2002 16:09 |