Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 14:20
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-07-2003 @ 14:41:
Dat klopt, maar zodra je weer elke dag een zak chips/mars/mayonaise gaat eten, zit het er bij de meeste mensen zo weer aan .

Maar wat ik lees wat jij doet is het heel goed vol te houden en ook een goede manier om een mooier figuur te krijgen. Een andere oplossing is meer sporten
haha, dat probeer ik ook maar sporten vind ik echt reuze saai. Ik dans alleen graag en omdat dansles in de zomervakantie is afgelopen moet ik iets anders verzinnen.... Ik probeer iedere avond met m'n broertje een half uurtje te tennissen buiten maar aangezien de bal er steeds over ligt lukt dat niet
Oud 09-07-2003, 17:11
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hey ,

Vandaag niet helemaal ideaal daggie gehad maar dat komt doordat ik eigenlijk weinig thuis geweest ben.

gegeten:

1 bakje yoghurt met daarin een sinaasappel en een appel
1 tofu-rijstbal (mja )
1 pakje van die sesamcrackertjes

en als avondeten een beetje sla en een stukje stokbrood met brie.

Verder heb ik een halve liter water, een glas appelsap, glas grapefruitsap en koffie op.

Mja minder dus.

Ik ga zo nog een uurtje hardlopen met m'n doggy .
Oud 09-07-2003, 17:17
maf fluitketeltje
Ok ik wil even (opbouwende) commentaren en kritieken op mijn methode:

Ik eet drie keer per dag (simpelweg omdat het me zo uitkomt maar ok).

Ik eet minstens 2 stuks fruit op een dag (dat minstens is omdat ik 's morgens altijd 2 stuks fruit eet maar mijn ouders dan nog thuiskomen met aardbeien of meloen oid voor 's avonds en ik, als heus fruitmonster, zeg daar geen nee tegen .

Elke dag eet ik wel een bakje yoghurt oid dus zuivel krijg ik ook binnen .

Ik eet meestal zo'n 2 boterhammen per dag.

's Avonds veel groente (geen vlees, ben vegetarier0 en vaak iets van pasta oid.

Dat is zo'n beetje wat ik eet op een dag geloof ik.

Verder drink ik veel water, meetsal 1 glas fris per dag en verder thee, koffie en karnemelk.

verder loop ik minstens 3 keer per week een uur hard (niet dat ik hard ga maar tis geen wandelen zeg maar, wel joggen) en probeer ik als ik tijd heb dat vaker te doen of een uurtje gewoon lekker thuis op het stepapparaat te gaan staan of op dat spinding of allebei afwaisseld. Daarbij keijg ik vanaf september nog een uur dansles per week.

Kom maar op .
Oud 09-07-2003, 17:42
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind dit hierboven eigenlijk wel goed.
Misschien een boterhammetje meer ofzo, maar je denkt wel zoveel mogelijk aan alles.

Omg, moet je mij horen.
Zelf heb ik vandaag 2 boterhammen met ei op, en een kinder bueno en zometeen avondeten, schnitzel, aardappelen en sperziebonen.
Oud 09-07-2003, 17:43
WishfulDreaming
wat me trouwens opvalt is dat mensen hier echt weinig van dingen nemen. een beetje dit, een klein beetje dat..

Het is slimmer om genoeg gezonde dingen te eten zodat je je honger stilt dan kleine beetjes ongezonde dingen.

zoals maf fluitketeltje bijvoorbeeld hierboven, 'een beetje sla'. Je mag daar gerust nog wat van nemen hoor
Oud 09-07-2003, 17:59
Verwijderd
Hey mensen ik ben der weer.
Allereerst bedankt voor jullie reacties Daantje_0705 en maf fluitketeltje, en miss nog iemand anders, maar da heb ik dan nie gezien.
Ik leef over het algemeen wel gezond hoor.Maar vooral de volkoren dingen die Daantje_0705 aanraadde was een goede tip, ik eet namelijk alleen bruin brood en niets anders met van die granen erin.
Verder ben ik ook een fruitfreak en drink ik heel vaak, maar ik doelde eik op het feit dat ik af en toe heel ongezond kan doen.
En daarom ben ik blij met jullie reacties. Ik heb af en toe van die periodes waarin ik denk: "de pot op met mn lichaam" (op atletiek ga ik ook verder dan mn lichaam aankan, maar das een ander verhaal) en dan heb ik de neiging om erg ongezond te leven als in: Veel suikers en vetten, en dan op erg verschillende tijdstippen.
Ik doe dit wel met mate, maar die maten zijn wel erg groot. Nu ik er ff op gewezen ben denk ik er miss beter aan en is dat ook beter voor mezelf. Hiervoor mijn dank.

@ maf fluitketeltje: ik heb nie alles meegekregen maar ik denk dat je graag af wilt vallen. Als da zo is dan heb je een goed dieet lijkt me, maar je moet er wel op letten dat je geen belangrijke voedingsstoffen gaat missen. Dat merk je denk ik wel als je je minder energiek gaat voelen. Dat hardlopen is btw ook een goed idee, zelfs dat je nie te hard gaat, als je rustig doorloopt verlies je namelijk vooral vet ipv dat je spieren op gaat bouwen. (vergelijk sprinters met marathonlopers)
Dussss helaas kan ik geen kritiek leveren op je dieet.

Ik vind het overigens nie lelijk als ik te mager wordt, door atletiek heb ik flink wa spieren gekregen dus daar merk je nix van. Maar af en toe moet ik gewoon eten om wa aan te komen.
Ik heb nog maar iets van een kilo vet (1 1/3 %)en da is al laag, maar als ik nu plotseling ziek word dan heeft mn lichaam nix meer om op te teren en zal het waarschijnlijk aan mn spieren moeten beginnen. En zo ver wil ik het nie laten komen, en heb ik welles van die momenten dat ik eens goed ga eten.
Dit is ook om mn andere eetgewoontes een beetje te compenseren. Ik eet namelijk erg weinig (er zijn dagen dat ik nie eet omdat ik er nie eens aan denk vanwege de drukte oid) en da haal ik dan weer in met een keer flink eten.
Ik weet dat het slecht is, dus mensen als je kritiek wilt leveren dan zal dat op mijn post wa makkelijker zijn.

Groetjes Tiemen.
Oud 09-07-2003, 18:49
maf fluitketeltje
Citaat:

zoals maf fluitketeltje bijvoorbeeld hierboven, 'een beetje sla'. Je mag daar gerust nog wat van nemen hoor [/B]
Normaal gesproken doe ik dat ook hoor maar ik had geen trek, had ook nog stuk stokbrood en het was een restje van gisteren dus er was ook niet zoveel .
Oud 09-07-2003, 20:39
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-07-2003 @ 08:08:
Om echt strak in je vel te komen te zitten moet je eigenlijk 2 dingen doen:

Op je eten/drinken letten en de goede sport nemen. Ik ben van mening dat een mooie buik 80% je eten is en 20% de oefeningen die je doet.

Op je eten/drinken letten:

Eet zo min mogelijk vet. Dus geen mayonaise, boter op je brood, jus over de aardappels, chips, aardappelpuree of gebakken aardappels.
Ook doen veel mensen vet beleg op hun brood: pindakaas of snijworst zijn hier goede voorbeelden van. Ik eet zelf tonijn en kipfile op mijn brood. Dat zijn magere vlees en vissoorten.. maar ook prijzig, het is maar net wat je ervoor over hebt.

Ook simpele koolhydraten vermijden zoals koekjes en snoep (sorry ), deze worden namelijk zo snel door het lichaam opgenomen dat er geen tijd is deze te verbranden, maar ze worden opgeslagen als vet. Verder zitten ze ook in fruit.. Eet wel minstens 2 stuks fruit op een dag, maar zeker niet meer.
Neem verder bij iedere maaltijd ff een groot glas water.
Verdeel je maaltijden beter over de dag, dus niet 3 keer maar 5 keer eten.

Ontbijt goed, wat ik eet is een bord cruesli met vanillevla, maar als je daarvoor halfvolle melk of magere yoghurt pakt zal je beter effect zien. (ik moet echter wel wat vet binnen krijgen om te groeien )

Eet een stuk fruit. rond 10:00 (met glas water)

Verdeel het middag eten over 11:00 uur en 13:00 ipv alles om 12:00. (wel boterhammen eten, anders wordt je moe)

Eet een stuk fruit rond 15:00 (met glas water)

Eet s'avonds in verhouding meer groente dan aardappels. 2 of 3 aardappels is voldoende. Een stuk vlees is ook aan te raden, maar natuurlijk niet uit de frituur. Hamburgers of gehakt zijn ook niet mijn favorieten wat vlees betreft om een strakkere buik te krijgen.

Dan kan je s'avonds rond 20/21 als je wilt ook nog wel iets eten bijvoorbeeld 2 boterhammen. Maar niets meer eten binnen een uur voor je gaat slapen.

Dit is zo een beetje mijn dieet als ik mijn vetpercentage (GEZOND) omlaag wil helpen.

Om er voor te zorgen dat de calorieen die je te veel hebt gegeten niet als vetmassa mee blijven gaan moet je ze verbranden door sporten waarvan je moe wordt en heel erg gaat zweten : duursporten.

Hardlopen, Squashen, Voetballen etc. In de sportschool kan je wel een half uur bewegingen doen met beenspieroefeningen, maar hiermee verbrand je veel minder energie (die later omgezet zou worden in vet) dan met een partij voetballen van een half uur. En die loopbanden... ga mij niet vertellen dat je dat leuk vind, je een half uur vervelen... Je gaat pas na 25 minuten vet verbranden op dat soort apparaten trouwens wist je dat?

Mijn advies voor een strakker lichaam is dus gewoon: neem een duursport.

Blaat ik voel me echt ongemakkelijk zo leraar-achtig over te komen sorry hiervoor.

Nu heb ik je vraag nog niet beantwoord

Ik kan je eventueel wel beenspieroefeningen geven als je wilt, maar je zal eerder gespierde benen onder een vetlaagje dan dat je er een strakke buik van krijgt Zeg het maar...

Als eerste: Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik eet verder gezond, eet vrij weinig vetten, snoep vrijwel niet ( op wat chocola na voor de verslaving). en op mijn brood eet ik bijv ook alleen sla en komkommer. Ik eet ook niet veel.
Verder zorg ik dat ik elke dag beweeg, als ik niet ergens heen hoef te fietsen (bv 15 tot 30 km) dan ga ik hard lopen.
Dus ik fiets vrij lang of loop hard.
En s'avonds doe ik dus buikspieroefeningen, maar die werken niet.. en ik wil echt heel graag een dunnere buik.. (hoeft niet eens perse strakker te zijn) dus ik weet zo langzamer hand niet wat ik nu nog moet veranderen..

En ik vindt je niet leraarachtig overkomen hoor.
Oud 09-07-2003, 20:45
mrjn
mrjn is offline
vandaag op:
fles water (.5 liter) en een geroosterde boterham met kaas...
en een aardappel met beetje spinazie en wat vlees
tussendoor nog een appel, stuk meloen en stukje komkommer + koffie en twee flesjes water
voel me nu wel goed..
Oud 09-07-2003, 20:45
stout!
stout! is offline
Nog iemand zin om te mailen? Dat werkte voor mij namelijk supergoed en ik merk dat ik weer een beetje de verkeerde kant op begin te gaan. Dus zeg het en ik mail.

Heb vandaag een broek een vrij strakke broek gekocht, hij moet nog wat uitlopen maar is ook vrij laag dus zou mijn buikje wel weer iets dunner willen hebben. k Vind het alleen moeilijk om het vol te houden nu, t lukt gewoon ff niet. Als ik eenmaal weer goed bezig ben dan lukt het ook wel.

Maar zou dus graag mailen! Liefst met iemand die ook een paar kilo kwijt wil en gewoon wat strakker.
Oud 09-07-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 09-07-2003 @ 21:39:
Als eerste: Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik eet verder gezond, eet vrij weinig vetten, snoep vrijwel niet ( op wat chocola na voor de verslaving). en op mijn brood eet ik bijv ook alleen sla en komkommer. Ik eet ook niet veel.
Verder zorg ik dat ik elke dag beweeg, als ik niet ergens heen hoef te fietsen (bv 15 tot 30 km) dan ga ik hard lopen.
Dus ik fiets vrij lang of loop hard.
En s'avonds doe ik dus buikspieroefeningen, maar die werken niet.. en ik wil echt heel graag een dunnere buik.. (hoeft niet eens perse strakker te zijn) dus ik weet zo langzamer hand niet wat ik nu nog moet veranderen..

En ik vindt je niet leraarachtig overkomen hoor.
Het gaat niet echt om kwantiteit maar meer om kwaliteit. Van groentes mag je vrij onbeperkt eten. Doe dit dus ook
En ook s'ochtends mag je vrij veel eten, je verbrand het toch weer de rest van de dag:

Voor je lichaam is het het beste om s'ochtends het meeste te eten en zo steeds af te bouwen. Terwijl in onze cultuur juist s'avonds mensen zich volproppen, beetje vreemd maar goed

let erop dat je genoeg complexe koolhydraten binnenkrijgt om je energierijk te voelen, die zitten in graanproducten (muesli, brood) en ook in aardappelen en rijst. Deze koolhydraten heten complex, omdat ze langzaam verteren en dus veel omgezet kunnen worden in energie om te verbranden. Deze zullen niet snel in vet worden omgezet.

Drink je ook veel water? (2 tot 3 liter?) Dat werkt ook goed hoor. En als je dit volhoud dan ga je vanzelf afvallen, ik zou verder niets veranderen hoor.

Als je nog steeds niet dunner wordt troost je dan met het idee dat heel veel mensen zo een superslanke buik helemaal niet mooi vinden (waaronder ik ). Als je maar gezond blijft das het belangrijkste.
Oud 09-07-2003, 21:45
maf fluitketeltje
Citaat:
stout! schreef op 09-07-2003 @ 21:45:
Nog iemand zin om te mailen? Dat werkte voor mij namelijk supergoed en ik merk dat ik weer een beetje de verkeerde kant op begin te gaan. Dus zeg het en ik mail.

Heb vandaag een broek een vrij strakke broek gekocht, hij moet nog wat uitlopen maar is ook vrij laag dus zou mijn buikje wel weer iets dunner willen hebben. k Vind het alleen moeilijk om het vol te houden nu, t lukt gewoon ff niet. Als ik eenmaal weer goed bezig ben dan lukt het ook wel.

Maar zou dus graag mailen! Liefst met iemand die ook een paar kilo kwijt wil en gewoon wat strakker.
Mailt u maar:

gewoondeleukste@hotmail.com
Oud 09-07-2003, 21:54
stout!
stout! is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 09-07-2003 @ 22:45:
Mailt u maar:

gewoondeleukste@hotmail.com
jeej, vanaf morgen ?
Oud 09-07-2003, 22:31
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-07-2003 @ 12:38:

Mijn advies voor een strakker lichaam is dus gewoon: neem een duursport.
Ja, en zwemmen en roeien zijn ook duursporten, en dat kan ook erg leuk zijn. Niet dat je denkt van, ik ga achter m'n huis in de sloot roeien, maar zwemmen is misschien wat minder moeilijk te regelen..
Ik ga morgen in m'n eentje naar het zwembad om wat baantjes te trekken. Eigenlijk durf ik niet, maar ik vind dat ik moet .

En morgen wordt het mooi weer, dus Dus! Allemaal naar buiten, leuke dingen doen, en niet aan eten denken (nou ja, niet overdreven aan eten denken).
Oud 09-07-2003, 22:45
SHAZZ
SHAZZ is offline
Ik wordt gek!!

Ik let sinds ik 6 kilo was aangekomen door de pil heel erg op mijn eten. Heb nu weer een andere dus volgens de dokter is het daarom dat t nog niet echt eraf gaat. Maar er komt alleen maar bij. Zelfs als ik een week lang 4 bruine boterhammen op een dag eet met mager vlees, voldoende water en gewoon avondeten is er geen verschil te zien!

De afgelopen week heb ik iedere dag gegeten:

's ochtends:
- 3 bruine boterhammen, waarvan altijd 1 of 2 met mager vlees,
en ik doe al geen chocoladebeleg meer erop..

's middags:
- 3 boterhammen, beleg ook hier 1 of 2 met mager vlees en een
met wat anders, jam ofzo

's avonds:
- gewoon avondeten
- optimel met cornflakes

Verder drink ik voldoende water tussendoor en eet ik fruit.

Nou ging ik bij mijn vriendin op de weegschaal staan. Ik durfde er thuis steeds niet op. En toen woog ik weer 3 kilo meer als de laatste keer thuis, kan natuurlijk aan de weegschaal liggen maar...3 kilo!!! Ik vraag me af waar het vandaan komt?!

Die boterhammen heb ik gewoon nodig, want heb bijna altijd bij het avondeten hartstikke honger. Dit is zo ontzettend frustrerend.

Ok af en toe zondig ik dan wel, zoals gister. Had toen 2 stroopwafels en een hoorntje gehad, maar om nou te zeggen dat daar die 3 kilo inzitten?!

Ik kom alleen maar aan, wat ik ook doe...

help mij

xxx Shazz
Oud 09-07-2003, 22:46
Verwijderd
@ vanillevla: Kun jij hier ff rondblijven hangen??? Je weet egt super veel van lijnen ed . Ik heb ook veel aan je posts gehad thnx. Ik had alleen nog een vraag:
Ik heb een beetje op zitten letten hoe ik de laatste tijd eet, zodat ik het een beetje kan vergelijken met de anderen hier.
Nu kom ik tot de conclusie dat ik de afgelopen dagen (waarschijnlijk ook weken maar da heb ik nie bijgehouden) veel te weinig eet. Ik ben gelukkig nie afgevallen, maar hoewel ik me er goed bij voel, kan het nooit echt gezond voor me zijn. Heb je (en natuurlijk hebben jullie) miss tips zodat ik iets meer kan gaan eten???
Ik heb dit namelijk al es eerder gehad, en daar ging mn lichaam echt mee naar de ******, maar dat terwijl ik het nie in de gaten had voordat het te laat was. Nu zie ik het gelukkig een beetje aankomen en vraag ik jullie om tips.
Ik eet verder (althans nu nog) gezond, ik sport genoeg en ik ben van plan wanneer ik op vakantie ben, nog meer te gaan hardlopen. Dat is dus het probleem nie.

De kern van mn post: Heeft iemand tips om beter te gaan eten (waarvan je dus nie af zult vallen) maar wel gezond is? En miss nog tips om het ook door je keel te kunnen krijgen als je egt geen zin hebt om te eten?

Groetjes Tiemen
Oud 09-07-2003, 22:57
WishfulDreaming
Citaat:
SHAZZ schreef op 09-07-2003 @ 23:45:
Ik wordt gek!!

Ik let sinds ik 6 kilo was aangekomen door de pil heel erg op mijn eten. Heb nu weer een andere dus volgens de dokter is het daarom dat t nog niet echt eraf gaat. Maar er komt alleen maar bij. Zelfs als ik een week lang 4 bruine boterhammen op een dag eet met mager vlees, voldoende water en gewoon avondeten is er geen verschil te zien!

De afgelopen week heb ik iedere dag gegeten:

's ochtends:
- 3 bruine boterhammen, waarvan altijd 1 of 2 met mager vlees,
en ik doe al geen chocoladebeleg meer erop..

's middags:
- 3 boterhammen, beleg ook hier 1 of 2 met mager vlees en een
met wat anders, jam ofzo

's avonds:
- gewoon avondeten
- optimel met cornflakes

Verder drink ik voldoende water tussendoor en eet ik fruit.

Nou ging ik bij mijn vriendin op de weegschaal staan. Ik durfde er thuis steeds niet op. En toen woog ik weer 3 kilo meer als de laatste keer thuis, kan natuurlijk aan de weegschaal liggen maar...3 kilo!!! Ik vraag me af waar het vandaan komt?!

Die boterhammen heb ik gewoon nodig, want heb bijna altijd bij het avondeten hartstikke honger. Dit is zo ontzettend frustrerend.

Ok af en toe zondig ik dan wel, zoals gister. Had toen 2 stroopwafels en een hoorntje gehad, maar om nou te zeggen dat daar die 3 kilo inzitten?!

Ik kom alleen maar aan, wat ik ook doe...

help mij

xxx Shazz
Beweeg je? Geloof me , dat werkt echt. Half uur wandelen elke avond helpt zelfs al een beetje
Misschien kan je die optimel met cornflakes savonds laten staan, want volgens mij is dat alleen maar extra energie die je niet nodig hebt. Je moet inderdaad die boterhammen niet schappen, dat is prima zo.
Oud 10-07-2003, 08:42
maf fluitketeltje
Citaat:
stout! schreef op 09-07-2003 @ 22:54:
jeej, vanaf morgen ?
Prima .
Oud 10-07-2003, 08:43
stout!
stout! is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 10-07-2003 @ 09:42:
Prima .
haha, ik mail je net.
Oud 10-07-2003, 08:46
maf fluitketeltje
@ Tiemen:

Ik weet het ook niet precies maar ik denk dat je gewoon dingen moet eten meteen hoge voedingswaarde. Probeer dingen te vinden die gezond zijn enb die je echt lekker vindt. Alsje niet van fruit houdt bijvoorbeeld (kan het me niet voorstellen maar goed) maar er dan bijv. een smothie van. Als je dat dan bijv. met volle yoghurt erdoor doet, heb je gelijk al zuivel enfruit binnen en dat krijg je heel gemakkelijk weg, ook gewoon omdat het lekker is. Je kunt hier eventueel ook gronen en noten oid doorgooien (ik roep gewoon maar wat hoor), gewoon experimenteren. Het is een makkelijke maniet om toch aardig wat binnen te krijgen, ook als je geen trek hebt.

En lust je pap? Dat is volgens mij ook behoorlijk voedzaam en toch niet zo moeilijk weg te werken (hoewel het wel machtig is ).

Of maak voor tussen de middag bijv. een salade ofzo, kun je ook op brood doen, heb je ook alweer meer binnen.

Misschien zeg ik uberdomme dingen, weet het niet maar dit is wat ik me zou kunnen voorstellen.

Misschien dat het ook helpt als je veel kleine beetjees eet zodat het makkelijker naar binnen gaat?
Oud 10-07-2003, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 09-07-2003 @ 23:46:
@ vanillevla: Kun jij hier ff rondblijven hangen??? Je weet egt super veel van lijnen ed . Ik heb ook veel aan je posts gehad thnx. Ik had alleen nog een vraag:
Ik heb een beetje op zitten letten hoe ik de laatste tijd eet, zodat ik het een beetje kan vergelijken met de anderen hier.
Nu kom ik tot de conclusie dat ik de afgelopen dagen (waarschijnlijk ook weken maar da heb ik nie bijgehouden) veel te weinig eet. Ik ben gelukkig nie afgevallen, maar hoewel ik me er goed bij voel, kan het nooit echt gezond voor me zijn. Heb je (en natuurlijk hebben jullie) miss tips zodat ik iets meer kan gaan eten???
Ik heb dit namelijk al es eerder gehad, en daar ging mn lichaam echt mee naar de ******, maar dat terwijl ik het nie in de gaten had voordat het te laat was. Nu zie ik het gelukkig een beetje aankomen en vraag ik jullie om tips.
Ik eet verder (althans nu nog) gezond, ik sport genoeg en ik ben van plan wanneer ik op vakantie ben, nog meer te gaan hardlopen. Dat is dus het probleem nie.

De kern van mn post: Heeft iemand tips om beter te gaan eten (waarvan je dus nie af zult vallen) maar wel gezond is? En miss nog tips om het ook door je keel te kunnen krijgen als je egt geen zin hebt om te eten?

Groetjes Tiemen
Wat bodybuilders doen om van 3 naar 7 maaltijden toe te gaan is eerst een paar dagen om het uur (!) een klein beetje eten. Maar dan ook echt een klein beetje: dus 1 boterham, of iets met dezelfde hoeveelheid calorien.

Zorg ervoor dat je lichaam nooit verzadigd is die dagen, zo kweek je een hongergevoel. Als je na die periode s'ochtends opstaat en wat eet, heb je een uur later echt honger en 2 uur later ga je dan eten. Na die maaltijd zul je merken dat je weer snel honger hebt.

Stap dan over over naar 5 tot 6 eetmomenten. Waarbij je s'ochtends het meeste eet. Ik eet zelf een heel groot bord cruesli met veel vla . Ik denk dat als je niet traint je het beste halfvolle melk hiervoor in de plaats kan pakken. Cruesli is lekker en makkelijk, dus probeer het gewoon eens.

dan om 11:00 en 13:00 wat boterhammen, aangezien jij niet echt een lager vetpercentage hoeft te krijgen kan je gewoon op je brood doen wat jij wilt. Maar ik haal mijn wenkbrouwen op bij hagelslag, chcoladepasta enzo, want dat kan nooit goed voor je zijn. Ik lees hier ook dat mensen sla en komkommer op hun brood doen wat ook goed is... Zelf hou ik meer van tonijn en kipfile.

Dan om 15:00 zou je wat fruitkwark kunnen eten: je moet maar eens die magere vanillekwark van de AH huismerk proberen: die smaakt naar spekjes . Of natuurlijk de vanille kwark van danoontje, maarja daar zitten weer wat vetten in...

Het avondeten mag je zoveel groenten eten als je wilt, maar probeer het een beetje gezellig te houden met de aardappels, vooral aardappelpuree (waarbij het boter uit de pan door de aardappels heenzit) kan behoorlijk vet zijn.

Na het avondeten doen de meeste mensen vrij weinig meer, dus dan hoef je ook niet al te veel meer te eten. Ga je echter nog sporten, eet dan gelijk als je klaar bent met sporten nog wat fruit.
en een uur tot 2 uur later nog een bord cruesli of 2 boterhammen.

Als je voeding heel interessant vind dan kun je ook eens kijken op http://www.voedingscentrum.nl/ daar staan veel gezonde dingen op. Ook veel handige tips zoals:

Je moet of s'avonds boter bij het avondeten doen, of boter op je brood. Want in boter zitten vitamines meegespoten die je anders niet zo snel binnen zou krijgen. Dus als je moeder (of vader voor de feministen) plantaardige olie gebruikt s'avonds en jij geen boter op je brood doet ben je eigenlijk ongezond bezig.
Oud 10-07-2003, 11:06
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-07-2003 @ 18:23:
Geen eieren meer eten. Er is ook cholestorol verlagende kwark van Optimel.
ah!
dank u
Oud 10-07-2003, 12:41
Verwijderd
Maf Fluitketeltje en VanillieVla: Heel erg bedankt voor jullie posts.
Lichte dingen als fruit en wat yoghurt met bv cruesli, krijg ik makkelijk weg, da kan ik dan es proberen als ik nie direct een vol gevoel heb.
Verder waren jullie tips over het groenvoer erg handig, ik ben namelijk dol op fruit, en groenten tijdens het avondeten enzo vinnik ook erg lekker.
De volle-yoghurt-met-fruit-of-noten-tip van maf fluitketeltje was ook erg nuttig. Vroeger deed ik welles stukjes appel door de yoghurt en da vonnik toen wel lekker. Da zal waarschijnlijk zoiets zijn dat ik wel door mn keel krijg al heb ik geen honger.
Salades maak ik meestal nie zelf, maar we hebben meestal wel wa koolsla oid in huis, daar zit ook nix in maar tis wel lekker.

Sportarts of diëtist oid lijkt me btw wel een goed beroep voor je VanilllivVla, je weet egt veel, zelfs over wa precies in welke dingen zit.
@ Maf Fluitketeltje: Het zijn geen überdomme dingen die je zegt, eerder nuttige tips.
Thnx allebei ik zal vandaag beginnen met experimenteren.

Groetjes Tiemen

PS dit is mn laatste post, of voorlaatste da week nie. Ik ga namelijk op vakantie vrijdag dus dan weten jullie dat ik weg ben. Als ik hierna nie meer post dan wens ik jullie allemaal een fijne vakantie toe, en tot over 2 1/2 week.
Nog een keer:
Groetjes Tiemen

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 12:43.
Oud 10-07-2003, 16:54
stout!
stout! is offline
Misschien een tip voor als je zo rond 5 uur ontzéttende trek begint te krijgen en je gaat pas om een uur of 7 eten (mijn situatie net dus).

Een minipizzaatje (ok dit is wel erg overdreven):
Neem een rond knackebrodje (ronda's, +- 30 kc), besmeer met een klodder ketchup (dit is erg gezond) en gooi er een beetje kaas overheen (magere, al dan niet geraspt). Schuif het in de oven (wij hebben zo'n miniding, dat snel opgewarmd is..erg handig, maar ik bedenk me nu dat niet iedereen dat heeft). Laat even opwarmen en de kaas een beetje smelten. KLAAR.

T is niet veel maar het vult wel en omdat het warm is enzo en een beetje naar pizza oid smaakt heb je wel 't gevoel dat je écht iets hebt gegeten (en dat is wel handig als je echt honger hebt). Dat mis ik nog weleens als ik een appel ofzo eet, dan heb ik daarna nog honger.

Ik heb er een glas cola (light) bijgenomen en tegen mezelf gezegd dat het bijna een maaltijd was (ook op een bordje gelegd enzo). Stuk komkommer erbij. En ik geloofde het echt bijna!
Ik heb nog steeds geen trek in ieder geval.

Even een vraagje; hoeveel calorieën zitten er ongeveer in (Geiten)kaas? Per plakje dus?
Oud 10-07-2003, 17:03
Verwijderd
geitekaas per 100 gr
Cal: 205
Eiwitten: 13.0 gram
Koolhydr 0.0 gram
Vetten: 17.0 gram
Oud 10-07-2003, 17:42
stout!
stout! is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 10-07-2003 @ 18:03:
geitekaas per 100 gr
Cal: 205
Eiwitten: 13.0 gram
Koolhydr 0.0 gram
Vetten: 17.0 gram
Ok haha dat wordt dus een plakje op de weegschaal leggen.
hoezo geobsedeerd?

Bedankt iig.
Oud 10-07-2003, 21:07
missunderstood
missunderstood is offline
aaaaaaaaarg
heb vandaag te veel op
yoghurt, boterham met kaas, 3 stukken meloen, 2x stuk komkommer, appel, gebakken aardappeltjes, spaghetti, en een super stroopwafel
morgen maar heel weinig eten om te compenseren
Oud 10-07-2003, 21:16
stout!
stout! is offline
Citaat:
missunderstood schreef op 10-07-2003 @ 22:07:
aaaaaaaaarg
heb vandaag te veel op
yoghurt, boterham met kaas, 3 stukken meloen, 2x stuk komkommer, appel, gebakken aardappeltjes, spaghetti, en een super stroopwafel
morgen maar heel weinig eten om te compenseren
dit is helemaal niet teveel! Alles behalve die stroopwafel zijn gewoon dingen die je nodig hebt en zelfs met die stroopwafel erbij heb je echt niet teveel gegeten hoor! Ga alsjeblieft niet proberen te compenseren, dat gaat alleen maar verkeerd. En voel je niet slecht maar probeer morgen gewoon opnieuw om gezond te eten (dit is nog niet eens zo slecht, één boterham is zelfs erg weinig).
Misschien zou je kunnen proberen om overdag iets meer te eten (bijvoorbeeld boterhammen, dat heb je echt nodig), zodat je niet 's avonds de neiging hebt om 'door te slaan'.

Ik heb net iets meer dan een half uur gejogt. Ik voel me echt goed, omdat ik het eerst nooit ging doen. Ik was altijd te lui en vond het raar staan ofzo. Maar heb het gewoon gedaan en het ging best aardig. Heb wel meteen spierpijn want had al een tijdje niet echt "gesport" maar mijn conditie viel me nog mee. En die ga ik ook weer wat meer opbouwen. Ik voel me nu moe, maar voldaan. En door dat joggen blijf ik me 's avonds ook actiever voelen, als ik op de bank ga zitten/liggen word ik zo sloom.
Nouja ik voel me dus goed. Mijn zus ging zelfs ijs halen als toetje en ik heb gewoon gezegd dat ik niet hoefde!

Ja vandaag was een goede dag, ook met dank aan het mailen met maf fluitketeltje, op de één of andere manier werkt dat heel goed voor mij. Net dat beetje extra motivatie.
Oud 10-07-2003, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vandaag echt ongezond gegeten:
- een kaasbroodje
- sinas
- twee boterhammen met vlokken
- spa rood
- dubbel friss
- mueslireep
- kibbeling met friet en sla
Oud 10-07-2003, 21:28
stout!
stout! is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-07-2003 @ 22:17:
Ik heb vandaag echt ongezond gegeten:
- een kaasbroodje
- sinas
- twee boterhammen met vlokken
- spa rood
- dubbel friss
- mueslireep
- kibbeling met friet en sla
Misschien niet de gezondste dingen, maar echt superveel is het ook niet. Dus ik hoop dat het lekker was en voel je er niet al te schuldig over, je zult er geen kilo's van aankomen (waarschijnlijk zelfs helemaal niet).
Morgen is er weer een dag en met schuldgevoelens bereik je helemaal niets, eerder nog het tegenovergestelde van wat je wilt.
Dus een beetje positief blijven, het is geen ramp.
Oud 10-07-2003, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
stout! schreef op 10-07-2003 @ 22:28:
Misschien niet de gezondste dingen, maar echt superveel is het ook niet. Dus ik hoop dat het lekker was en voel je er niet al te schuldig over, je zult er geen kilo's van aankomen (waarschijnlijk zelfs helemaal niet).
Morgen is er weer een dag en met schuldgevoelens bereik je helemaal niets, eerder nog het tegenovergestelde van wat je wilt.
Dus een beetje positief blijven, het is geen ramp.
Ja, en ik ga maandag op vakantie dus dan eet ik drie weken geen friet. Het was idd lekker dus ik heb er wel van genoten. Ik durfde vanmorgen ook in mn naveltruitje naar school te gaan, ik voelde me gewoon goed vandaag.

Bedankt voor je oppep reactie, dat had ik echt ff nodig. Het enige probleem is dat ik niet tegen vette dingen ga dus mn maag en darmen zijn nu ook een beetje van streek.
Oud 10-07-2003, 22:22
sublime
sublime is offline

heb net met mn zus afgesproken dat we volgende week gaan zwemmen, met mn moeder ga ik nog een x wandelen en ik ga ook komende week met mn zus en mams een fietstocht maken

en vorige week ben ik op de fiets naar een vriendin geweest (12km verderop) en heb ik een strandwandeling gemaakt van katwijk naar scheveningen.

jeej ik wordt sportief !!!!

en met eten gaat ook goed, vandaag 4 boterhammen met vlokken gegeten, 1 koekje, een plak oude wijvenkoek, sinaasappelsap van 3 sinaasappels, 3 koppen thee, anderhalve liter water en avond eten aardappelen met rodekool klein stukje kip, appelmoes en jus. > twas alleen jammer van de appelmoes want volgens het weightwatchers systeem is dat 2 punten maar ja, heb nu in totaal 19 punten en mag er 20 dus jeej een bonuspunt
Oud 10-07-2003, 22:22
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
stout! schreef op 10-07-2003 @ 17:54:

Even een vraagje; hoeveel calorieën zitten er ongeveer in (Geiten)kaas? Per plakje dus?
Dat verschilt wel per kaas. Ik heb het even opgezocht, en dit zijn de calorieën per plak (volgens mij zo'n grote plak die je meestal op een broodje krijgt als je zeg maar in een broodjeszaak bent):
Volvette kaas (jong, belegen, oud); 76
40 + kaas (bv. Edammer); 68
30 + kaas (bv. Westlite); 56
20 + kaas (bv. Leidsche kaas); 48
En een portie geitenkaas is 41 calorieën, wat dus wel mee valt.

En die 'minipizza' vind ik een goeie tip, krijg er direct trek in
Kan het ook in de magnetron denk je?
Oud 10-07-2003, 22:24
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
sublime schreef op 10-07-2003 @ 23:22:

heb net met mn zus afgesproken dat we volgende week gaan zwemmen, met mn moeder ga ik nog een x wandelen en ik ga ook komende week met mn zus en mams een fietstocht maken

en vorige week ben ik op de fiets naar een vriendin geweest (12km verderop) en heb ik een strandwandeling gemaakt van katwijk naar scheveningen.

jeej ik wordt sportief !!!!
En waarschijnlijk merk je niet eens zo erg dat je gezond aan het doen bent, want het is ook gezellig lijkt me
Oud 10-07-2003, 22:37
sublime
sublime is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 10-07-2003 @ 23:24:
En waarschijnlijk merk je niet eens zo erg dat je gezond aan het doen bent, want het is ook gezellig lijkt me
ja precies > want heb ook wel geprobeerd thuis oefeningen te doen enzo, touwtjesspringen dat soort dingen, maar dat werkt dus echt niet voor mij omdat het dan zo'n verplichting wordt... nu doe ik het grotendeels voor de lol
Oud 11-07-2003, 07:31
soske
soske is offline
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar ik ga denk ik niet meer lijnen. ik ben er al vanaf mijn twaalfde mee bezig en het gaat met ups en downs. Ik ben al honderd keer begonnen met gezond eten, weinig snoepen en buikspieroefeningen maar ik hield het nooit vol. Ik ga vanaf nu gewoon gezond eten en verder niets speciaals. Na de vakantie wil ik weer op een sport, dansen ofzo.
Tis ook niet echt nodig, ik heb een gezond gewicht en zie er redelijk goed uit. Ik moet me alleen nog iets zekerder gaan voelen en dat gebeurt niet als ik ga lijnen.
Oud 11-07-2003, 07:36
stout!
stout! is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 10-07-2003 @ 23:22:
Dat verschilt wel per kaas. Ik heb het even opgezocht, en dit zijn de calorieën per plak (volgens mij zo'n grote plak die je meestal op een broodje krijgt als je zeg maar in een broodjeszaak bent):
Volvette kaas (jong, belegen, oud); 76
40 + kaas (bv. Edammer); 68
30 + kaas (bv. Westlite); 56
20 + kaas (bv. Leidsche kaas); 48
En een portie geitenkaas is 41 calorieën, wat dus wel mee valt.

En die 'minipizza' vind ik een goeie tip, krijg er direct trek in
Kan het ook in de magnetron denk je?
Heel erg bedankt ik heb vanochtend dus echt mijn plakjes kaas op de weegschaal gelegd en ze wogen ongeveer 5 g per stuk. Ik schaaf alleen wel wat kleinere plakjes dan die enorme broodplakken. Maar ik eet ongeveer 3/4 van die kleine plakjes per dag, wat dan zou neerkomen op 15/20 gram, dus ongeveer 40 kc, dat is echt niet veel. Het boeit me op zich niet zo, ik eet die kaas sowieso wel..maar vroeg het me gewoon af.
Hoe komt het dat er in geitenkaas veel minder calorieën zitten? Ik dacht altijd dat dat ook volvette kaas was . Maar wel fijn, want ik hou van geitenkaas .

Ik weet niet of die 'minipizza' in de magnetron kan, misschien wordt hij er een beetje slap van. Maar ik zou het gewoon proberen! Kan geen kwaad.
Oud 11-07-2003, 08:54
Verwijderd
hmm het dieeten heb ik tijdelijk beetje opgegeven. nu is het al een kunst om normaal te eten (ben paar kilio aangekomen omdat ik door omstandigheden heel veel heb moeten eten)

vandaag gegeten:
3 beschuitjes
1 beker warme chocholademelk

mijn streven is elke dag zulke porties te eten, normaal avondeten, en 2 pakjes crackers met smeerkaas. En verder probeer ik weer wat te bewegen..
Oud 11-07-2003, 10:16
maf fluitketeltje
*loopt de hele dag vanen naar de wc omdat ze heel enthousiast water drinkt*
Oud 11-07-2003, 10:24
stout!
stout! is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 11-07-2003 @ 11:16:
heheh ik ook en dan heb ik ook nog een strakke broek aan
zojuist mijn tweede flesje water leegedronken.
Oud 11-07-2003, 10:34
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
soske schreef op 11-07-2003 @ 04:01:
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar ik ga denk ik niet meer lijnen. ik ben er al vanaf mijn twaalfde mee bezig en het gaat met ups en downs. Ik ben al honderd keer begonnen met gezond eten, weinig snoepen en buikspieroefeningen maar ik hield het nooit vol. Ik ga vanaf nu gewoon gezond eten en verder niets speciaals. Na de vakantie wil ik weer op een sport, dansen ofzo.
Tis ook niet echt nodig, ik heb een gezond gewicht en zie er redelijk goed uit. Ik moet me alleen nog iets zekerder gaan voelen en dat gebeurt niet als ik ga lijnen.
Goed zo! Zoals jezelf al zegt zie je er eigenlijk goed uit, dus waarom dan lijnen? Het brengt vooral veel frustraties met je mee en je wordt er echt niet gelukkig van. Als je gewoon gezond gaat eten komt het gewoon goed! Succes!
Oud 11-07-2003, 10:36
missunderstood
missunderstood is offline
Citaat:

Ik ook . .alleen heel lastig als je in bed ligt.. kmoet er steeds weer uit!!!
Oud 11-07-2003, 11:49
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
vandaag ga ik voor:
ontbijt:
- 1 bruine boterham kaas
- 1 volkoren beschuitje kaas
- 2 vitamine C pilletjes
lunch:
- 1 bruine boterham kipfilet
avondeten:
- sla
- gebakken aardappeltjes
- gekookt ei
- 1 danoontje
tussendoor:
- stukje komkommer
- 2 biscuitjes
drinken:
- 1 kopje thee met zoetjes
- 1 glas ijsthee
- 1 glas vruchtensap
- minstens 5 grote glazen water / spa rood

is goed te doen doen toch?
hebben jullie nog tips voor me?
ik eet vandaag geen fruit, dat gebeurd me vaker maar daar raak ik gewoon niet vol van...
Oud 11-07-2003, 12:20
dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 11-07-2003 @ 12:49:
vandaag ga ik voor:
ontbijt:
- 1 bruine boterham kaas
- 2 vitamine C pilletjes
lunch:
- 1 bruine boterham kipfilet
avondeten:
- sla
- gebakken aardappeltjes
- gekookt ei
- 1 danoontje
tussendoor:
- stukje komkommer
- 2 biscuitjes
drinken:
- 1 kopje thee met zoetjes
- 1 glas ijsthee
- 1 glas vruchtensap
- minstens 5 grote glazen water / spa rood

is goed te doen doen toch?
hebben jullie nog tips voor me?
ik eet vandaag geen fruit, dat gebeurd me vaker maar daar raak ik gewoon niet vol van...
redelijk weinig maar wel te doen denk ik

ikzelf doe nu 3 beschuitjes als 1 maaltijd.. dat is qua caloieren ongeveer evenveel maar dan heb ik het gevoel dat ik meer gegeten heb
Oud 11-07-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
heheh ik ook en dan heb ik ook nog een strakke broek aan
zojuist mijn tweede flesje water leegedronken.
Kraanwater is in Nederland minstens net zo goed als spa of ander bronwater. Sterker nog in kraanwater zitten mineralen die niet in bronwater zitten . Dus ga niet te veel geld uitgeven aan gebakken lucht, of in dit geval geflest water .
Oud 11-07-2003, 12:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 11-07-2003 @ 13:23:
Kraanwater is in Nederland minstens net zo goed als spa of ander bronwater. Sterker nog in kraanwater zitten mineralen die niet in bronwater zitten . Dus ga niet te veel geld uitgeven aan gebakken lucht, of in dit geval geflest water .
Ik drink gewoon kraanwater uit zo'n (al gebruikt) spa-flesje hoor, dat vul ik gewoon steeds weer. Ik ben niet gek.
Oud 11-07-2003, 12:40
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
dyfelena schreef op 11-07-2003 @ 16:50:
redelijk weinig maar wel te doen denk ik

ikzelf doe nu 3 beschuitjes als 1 maaltijd.. dat is qua caloieren ongeveer evenveel maar dan heb ik het gevoel dat ik meer gegeten heb
jaah zolang ik niet de hele dag met een honger gevoel loop wil ik eigenlijk niet meer eten... ik loop nu al een tijdje aan te kloten zonder aaqn te komen maar ook zonder af te vallen. eerder woog ik rond de 57 kilo (ik ben niet zo groot) na een heleboel vreetbuien en aan de pil gegaan te zijn woog ik in eens 65 kilo ik voelde me niet meer lekker, ging lijnen en viel 5 klio af. op een gegeven moment wilde het niet meer, ik weeg nu 60,5, maar ik zou het erg fijn vinden als die laatste paar kilootjes er ook af gingen, zodat ik me nog wat lekkerder voel...

en ik heb juist het idee dat beschuit minder vult??
Oud 11-07-2003, 12:41
WishfulDreaming
Citaat:
stout! schreef op 10-07-2003 @ 22:16:

Ja vandaag was een goede dag, ook met dank aan het mailen met maf fluitketeltje, op de één of andere manier werkt dat heel goed voor mij. Net dat beetje extra motivatie.
Ik ben ingeruild

Hier gaat het best.
Ontbijt: maaltijdreep
Lunch: 3 kaiserbolletjes. Niks erop
Avondeten: Maaltijdpasta dinges, heel weinig maar die lunch is groot

en vanavond laat nog een appel
Oud 11-07-2003, 13:54
soske
soske is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 11-07-2003 @ 11:34:
Goed zo! Zoals jezelf al zegt zie je er eigenlijk goed uit, dus waarom dan lijnen? Het brengt vooral veel frustraties met je mee en je wordt er echt niet gelukkig van. Als je gewoon gezond gaat eten komt het gewoon goed! Succes!
Maar dan zie ik mezelf weer met vetrollen in de winkelruit, houd ik mijn buik in. En zie ik nog vetrollen Dan wil ik weer graag afvallen:/ En een uur daarna ben ik het weer vergeten en eet ik een Dame Blanche.............:/ Gezond eten vind ik ook nogal moeilijk, ik drink alleen liters water.

Anyway bedankt voor je post
Oud 11-07-2003, 14:33
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-07-2003 @ 13:41:
Ik ben ingeruild

Hier gaat het best.
Ontbijt: maaltijdreep
Lunch: 3 kaiserbolletjes. Niks erop
Avondeten: Maaltijdpasta dinges, heel weinig maar die lunch is groot

en vanavond laat nog een appel
Wat drink je er verder bij en wat houdt zo'n maaltijdreep in?, is dat niet heel weinig qua voedingstoffen?

Regels voor berichten