Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 18:02
Rio
Rio is offline
Kijk zo is hoe wij (Lena en ik) er tegen aan kijken:

Waarom zouden we ons in een relatie storten, als je vrij kunt zijn en doen en laten wat je wilt. Okay, wij zijn niet van die meiden die elke week een ander pakken of wat dan ook, maar die verbintenis is gewoon nix voor ons.

Die spanning die tussen de jongen en mij is als ik nix met hem heb maar wel alleen met die ene jongen klef ben, daar kick ik op. Zolang ik nix met hem heb, geniet ik zo van die spanning!! En als ik iets met zo'n jongen heb, voel ik me aangetast in mijn schild... ofzo ik weet het niet... dat vindik nix... ik wil niet afhankelijk van iemand zijn en zeker niet van mijn vriendje dan... daarom houd ik denk ik ook geen relatie vol.

Dit zelfde heeft mijn beste vriendin ook.. Wij kiezen er daarom ook bewust voor om geen verkering/verbintenis aan te gaan.... Is dat zo gek??? Je kunt toch iets met een jongen hebben zonder er een woord voor te hebben?????

Wat voor ons een van de belanrijkste dingen is, is onze vrijheid en het doen en laten wat we willen.... Zolang je nix met die jongen hebt, ben je nix hem verschuldigt...En ja we zijn wel gek dan op die jongen en die jongen is en blijft nr. 1 voor ons, en we zoenen niet met anderen....

Maar is het nu zo gek dat wij ons bewust niet in een relatie storten??? Krijg je toch alleen maar problemen van.... (okay het zou ook goed kunnen gaan)

Maar hallo wij zitten midden in ons leven waarom zouden wij ons dan nu al in de " ellende" gaan storten? De meeste relaties lopen toch alleen maar na een tijd op hun eind.. en dan liefdesverdriet

Wat is jullie mening hierover?
Voor RELATIES of er TEGEN??

Liefs, Rio

Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 18:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 18:28
xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Hmm.. alles jullie het zo willen.. geen probleem, het is hartstikke lekker om vrijgezel te zijn..

Maar ik en mijn vriendje zijn echt maatjes, en poeh.. zo verliefd.. tis gewoon geweldig met hem.. en dat zou ik niet willen missen

Kus
Oud 18-04-2002, 19:39
droomkoningin
droomkoningin is offline
Voordat ik wat met mijn huidige vriend had (nu bijna 4 maanden) had ik geen behoefte aan een vriend.Een beetje flirten met jongens , lol maken , enzow, maar toen ik mn huidige vriend leerde kennen.....Ik ben nu helemaal voor....
Oud 19-04-2002, 17:24
Piccola
Piccola is offline
Ik begrijp jullie mening helemaal. Aan de ene kant denk ik er precies zo over.. En als mijn vriend niet zou bestaan zou ik die mening ook waarmaken! Mijn vriend is gewoon te speciaal, dan maar geen vrijheid! Nou ik heb natuurlijk nog steeds een bepaalde vrijheid, maar je weet wel wat ik bedoel... Maar jullie mening had (heb!?) ik dus ook! Ach iedereen moet het ook lekker zelluf weten. Maareh, waar ik het niet mee eens ben: in de " ellende" gaan storten. Whooo, wacht ff hoor, een relatie is zeker geen ellende!!! Ja, ellende komt ook voor, maar er zijn zooo veel leuke, fijne momenten enzo. Dus die zin klopt naar mijn mening voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 18:41
basje!
basje! is offline
he! ik ben het er mee eens, en officieel ben ik ook b.n.s.i.e.r.'er, maar net op cruciale momenten vergeet ik dat weer, en om er achteraf mee te komen is ook weer zowat. maar soms ben ik ook wel weer bewust wel in relaties stortend, maar officieel dus niet.

ehh, in mijn hoofd klopte het maar nu ik het probeer op te schrijven niet meer. laat maar dus
Oud 20-04-2002, 20:03
zeep007
zeep007 is offline
Ik sluit me helemaal bij Rio aan en ik denk dat ik alleen daarvan af zou gaan wijken als ik dan ook een echt heel speciaal iemand zou ontmoeten... Maar ik denk dat dat nou nog wel even gaat duren..n
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 00:01
Verwijderd
Ik ben tegen het woord 'relatie'.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 03:14
Empaled
Empaled is offline
beste meid, je geeft duidelijk aan dat je je wil beschermen tegen relaties, misschien omdat ze zo direkt en gevoelig zijn, en wel begrijpelijk dat jullie nog geïnteresseerd zijn de mannelijke sexe, maar toch klopt er iets niet aan jullie stelling i.m.h.o.

Citaat:
Zolang je nix met die jongen hebt, ben je nix hem verschuldigt...En ja we zijn wel gek dan op die jongen en die jongen is en blijft nr. 1 voor ons, en we zoenen niet met anderen....

ok... vraagje, als je hem NIETS verschuldigd ben... waarom heb je hem dan op nummer 1 en niet jezelf op nummer 1?

en verwacht je dan ook van hem dat ie jou op nummer 1 zou zetten? dat ie niet met anderen ook gaat rotzooien? lekker is dat, eigenlijk gedraag je je vrij, maar toch weer niet omdat je jezelf niet deelt met anderen dan hem, want hij staat op nummer 1

Citaat:
Je kunt toch iets met een jongen hebben zonder er een woord voor te hebben?????

dan spreken we over 'hebben' in de trant van wat?!?!?

sorry, maar ik denk toch dat het woordje dat je hier zoekt RELATIE is hoe kan je anders zeggen dat je wat met hem hebt, jees dan zou ik ook met de halve wereld wat kunnen hebben
Oud 22-04-2002, 20:39
Rio
Rio is offline
Lieve Empaled,

Ik zet mezelf niet gauw op nummer 1 en zeker niet voor iemand waar ik ontzettend veel om geef. Zolang ik weet dat die jongen om mij geeft en op dezelfde manier is er nix aan de hand, en zolang ik het niet weet vind ik het ook wel goed hoor...

Ik doe en kan laten wat ik wil.... want ik heb geen VERKERING met die jongen en toch blijft hij speciaal... ik wilde met dat zoenen aangeven dat lena en ik niet iedere keer een ander ervoor vliegen ofzo... we genieten van onze vrijheid...
En maken plezier enzo... maar steeds zoenen met een ander doen we niet... wij kunnen ook wel plezier maken en genieten zonder jongens of drank...

En wat die jongen doet met een ander meisje, daar heb ik nix mee van doen, want ik heb nix met hem... okay ik vind het af en toe best k*t om te zien dat hij even met een ander is, Jaloers noemt men dit toch? Maar jah dat neem ik dan maar voor lief...

En het woordje RELATIE is inderdaad verkeerd gekozen.... okay..
maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel... ik heb een speciale band met die jongen anders dan anderen die met mij of met hem hebben en ja hier hoort het zoenen, kleffen en flikflooien bij.
maar dan hoef je nog geen VERKERING te hebben....

Snapje?

En voor de rest er zijn wel jongens waar ik het mee uit kan houden... tenminste ik heb er al 1, maar verkering met hem nee die spanning is zo lekker.... Misschien wordt het nog wel verkering, maar dan moet het wel heel ver met me zijn..

Misschien ga ik er wel anders dan wel anders over denken... maar tot nu toe.....

Reacties?

Liefs, Rio
Oud 22-04-2002, 20:54
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
wacht maar tot je een keer heel erg verliefd wordt dan is er niet zoveel meer tegen te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 21:06
Zarya
Zarya is offline
eens met rio.
Oud 22-04-2002, 22:05
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
*zit ook in zo'n fase*

Ik begrijp je wel Momenteel heb ik ook met iemand een soort van speciaal iets. We zijn eigenlijk meer dan gewoon bevriend maar in een 'relatie' hebben we allebei geen zin. Ik denk nu ook van "wat nou 'relatie'?". Dat hoeft even helemaal niet voor mij. Gewoon leven....genieten. Mensen hebben het woord relatie bedacht...alsof dat de enigste vorm van verbintenis mag/kan zijn. "Vriendschap of een relatie". Maar er is nog zoveel meer mogelijk, wat je misschien helemaal niet in woorden kan beschrijven. Ik geef er ook lekker geen naam meer aan voorlopig. Daar komt alleen maar gezeur van.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 22:07
Nummer10
Nummer10 is offline
Ik vind het nogal zielig voor diegene.... Hij/zij vindt jou echt leuk en jij gaat er maar gewoon mee om. Ik zou dit nooit bij andere mensen doen als ze duidelijk laten merken dat ze me leuk vinden. Hetzelfde is nl bij gebeurd. Ik vond een meisje echt heel leuk en zij mij ook maar toch wou ze geen relatie maar dat zij ze pas na 3 weken en dat terwijl ze vanaf het begin al wist dat het niets zou worden. Ze zei iets van ja ik vind jou echt heel leuk maar helaas ik wil gewoon nix met je... Das fijn om te horen nadat je vanalles hebt geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 00:18
Empaled
Empaled is offline
ok dus je bent voor hem een tussendoortje, iemand bij wie die eens voor de lol kan aankloppen voor een pleziertje?

maar je wil dus alles kunnen doen zonde je te storen aan hem? neem dan een open relatie, kan je bij hem aankloppen wanneer je wil en hij laat jou verders ook wel met rust...

maar als ik het geod zie gebruik jij die jongen dus...
lekker
Oud 23-04-2002, 15:53
Rio
Rio is offline
Citaat:
Nummer10 schreef:
Ik vind het nogal zielig voor diegene.... Hij/zij vindt jou echt leuk en jij gaat er maar gewoon mee om. Ik zou dit nooit bij andere mensen doen als ze duidelijk laten merken dat ze me leuk vinden. Hetzelfde is nl bij gebeurd. Ik vond een meisje echt heel leuk en zij mij ook maar toch wou ze geen relatie maar dat zij ze pas na 3 weken en dat terwijl ze vanaf het begin al wist dat het niets zou worden. Ze zei iets van ja ik vind jou echt heel leuk maar helaas ik wil gewoon nix met je... Das fijn om te horen nadat je vanalles hebt geprobeerd
Ik snap wat je bedoelt, maare ik zorg er altijd voor dat die jongen precies weet waar hij aan toe is... tenminste of het wel wat kan worden of niet... in ieder geval..... ik ben eerlijk tegen hem direct vanaf het begin en geeft hem geen false hoop want dat vind ik gewoon naaistreken....
Oud 23-04-2002, 19:39
R_Mgirl
R_Mgirl is offline
Citaat:
Rio schreef:
Kijk zo is hoe wij (Lena en ik) er tegen aan kijken:

Waarom zouden we ons in een relatie storten, als je vrij kunt zijn en doen en laten wat je wilt. Okay, wij zijn niet van die meiden die elke week een ander pakken of wat dan ook, maar die verbintenis is gewoon nix voor ons.

Die spanning die tussen de jongen en mij is als ik nix met hem heb maar wel alleen met die ene jongen klef ben, daar kick ik op. Zolang ik nix met hem heb, geniet ik zo van die spanning!! En als ik iets met zo'n jongen heb, voel ik me aangetast in mijn schild... ofzo ik weet het niet... dat vindik nix... ik wil niet afhankelijk van iemand zijn en zeker niet van mijn vriendje dan... daarom houd ik denk ik ook geen relatie vol.

Dit zelfde heeft mijn beste vriendin ook.. Wij kiezen er daarom ook bewust voor om geen verkering/verbintenis aan te gaan.... Is dat zo gek??? Je kunt toch iets met een jongen hebben zonder er een woord voor te hebben?????

Wat voor ons een van de belanrijkste dingen is, is onze vrijheid en het doen en laten wat we willen.... Zolang je nix met die jongen hebt, ben je nix hem verschuldigt...En ja we zijn wel gek dan op die jongen en die jongen is en blijft nr. 1 voor ons, en we zoenen niet met anderen....

Maar is het nu zo gek dat wij ons bewust niet in een relatie storten??? Krijg je toch alleen maar problemen van.... (okay het zou ook goed kunnen gaan)

Maar hallo wij zitten midden in ons leven waarom zouden wij ons dan nu al in de " ellende" gaan storten? De meeste relaties lopen toch alleen maar na een tijd op hun eind.. en dan liefdesverdriet

Wat is jullie mening hierover?
Voor RELATIES of er TEGEN??

Liefs, Rio
GRAPPIG!!! Ik wist niet dat meerdere mensen dit hadden!! gezellig, ik ben TEGEN relaties!!

(waarom zou je daar zo lang over na moeten denken, als je nu geen relatie wil, dan wil je dat toch niet?! Ik denk dat je later op een gegeven moment heus wel iemand tegen komt die precies bij je past.. maar daar ga IK niet op zitten wachten (en daar moet je vooral niet over nadenken))
Veel PLEZIER
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 19:51
Rio
Rio is offline
Citaat:
Empaled schreef:
ok dus je bent voor hem een tussendoortje, iemand bij wie die eens voor de lol kan aankloppen voor een pleziertje?

maar je wil dus alles kunnen doen zonde je te storen aan hem? neem dan een open relatie, kan je bij hem aankloppen wanneer je wil en hij laat jou verders ook wel met rust...

maar als ik het geod zie gebruik jij die jongen dus...
lekker
Ik denk dat ik hier maar niet op reageer want jij, Empaled kan of WIL het gewoon niet begrijpen!!! Dus is het de moeite niet om het ook maar te proberen het aan je uit te leggen... jij vindt of bedenkt toch altijd wel weer wat....

Misschien ben jij zo.. ik ken je niet en jij mij ook niet want als, jij mij kende zou je weten dat ik nooit maar dan ook nooit een jongen gebruik of heb gebruikt...

Maar jah daar schenk ik dus geen aandacht meer aan...

Maar jah, Voor de andere mensen; ik merk dat de meningen erg verdeeld zijn... kijken jongens er ook anders tegen aan dan meiden???? Iemand een idee??

Liefs, Rio

Laatst gewijzigd op 23-04-2002 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 19:06
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Rio schreef:
Maar jah, Voor de andere mensen; ik merk dat de meningen erg verdeeld zijn... kijken jongens er ook anders tegen aan dan meiden???? Iemand een idee??

Liefs, Rio
Waarom ga jij mij nou negeren? Is dat omdat je je positie niet kan beargumenteren?

En ja, ik geef toch duidelijk aan dat IK anders kijk ernaar dan jij?
Den kje nou echt dat meiden er nou ook zo tegenaan kijken? tuurlijk zijn er vast wel een paar, maar kweenie hoor, ik zou het iig nooit doen zo... en ik denk vele ook niet...
Oud 25-04-2002, 16:09
Rio
Rio is offline
Citaat:
Empaled schreef:

Waarom ga jij mij nou negeren? Is dat omdat je je positie niet kan beargumenteren?

En ja, ik geef toch duidelijk aan dat IK anders kijk ernaar dan jij?
Den kje nou echt dat meiden er nou ook zo tegenaan kijken? tuurlijk zijn er vast wel een paar, maar kweenie hoor, ik zou het iig nooit doen zo... en ik denk vele ook niet...
Ja ik denk dat veel meiden er zo tegen aan kijken als mij jah , want weet je lieve Empaled, want ik ben namelijk een van die meiden!!!! ... maar jah smaken verschillen... gelukkig en ik ben blij dat ik tenminste ook iemand heb gevonden die ook duidelijk is met zijn/haar mening..... thanxxx....

Liefs, Rio
Oud 25-04-2002, 17:26
Empaled
Empaled is offline
laten we dan samen wachten op bevestiging van je stelling
Oud 25-04-2002, 19:17
Rio
Rio is offline
Die heb ik al; kijk maar

Citaat:
zeep007 schreef:
Ik sluit me helemaal bij Rio aan en ik denk dat ik alleen daarvan af zou gaan wijken als ik dan ook een echt heel speciaal iemand zou ontmoeten... Maar ik denk dat dat nou nog wel even gaat duren..n
en.....

Citaat:
R_Mgirl schreef:
GRAPPIG!!! Ik wist niet dat meerdere mensen dit hadden!! gezellig, ik ben TEGEN relaties!!

(waarom zou je daar zo lang over na moeten denken, als je nu geen relatie wil, dan wil je dat toch niet?! Ik denk dat je later op een gegeven moment heus wel iemand tegen komt die precies bij je past.. maar daar ga IK niet op zitten wachten (en daar moet je vooral niet over nadenken))
en....

Citaat:
Bubbeltjes schreef:
*zit ook in zo'n fase*

Ik begrijp je wel Momenteel heb ik ook met iemand een soort van speciaal iets. We zijn eigenlijk meer dan gewoon bevriend maar in een 'relatie' hebben we allebei geen zin. Ik denk nu ook van "wat nou 'relatie'?". Dat hoeft even helemaal niet voor mij. Gewoon leven....genieten. Mensen hebben het woord relatie bedacht...alsof dat de enigste vorm van verbintenis mag/kan zijn. "Vriendschap of een relatie". Maar er is nog zoveel meer mogelijk, wat je misschien helemaal niet in woorden kan beschrijven. Ik geef er ook lekker geen naam meer aan voorlopig. Daar komt alleen maar gezeur van.
en ja....

Citaat:
ievy schreef:
eens met rio.
.........

Citaat:
Basje! schreef:
he! ik ben het er mee eens, en officieel ben ik ook b.n.s.i.e.r.'er, maar net op cruciale momenten vergeet ik dat weer, en om er achteraf mee te komen is ook weer zowat. maar soms ben ik ook wel weer bewust wel in relaties stortend, maar officieel dus niet.

ehh, in mijn hoofd klopte het maar nu ik het probeer op te schrijven niet meer. laat maar dus
....
Citaat:
piccola schreef:
Ik begrijp jullie mening helemaal. Aan de ene kant denk ik er precies zo over.. En als mijn vriend niet zou bestaan zou ik die mening ook waarmaken! Mijn vriend is gewoon te speciaal, dan maar geen vrijheid! Nou ik heb natuurlijk nog steeds een bepaalde vrijheid, maar je weet wel wat ik bedoel... Maar jullie mening had (heb!?) ik dus ook! Ach iedereen moet het ook lekker zelluf weten. Maareh, waar ik het niet mee eens ben: in de " ellende" gaan storten. Whooo, wacht ff hoor, een relatie is zeker geen ellende!!! Ja, ellende komt ook voor, maar er zijn zooo veel leuke, fijne momenten enzo. Dus die zin klopt naar mijn mening voor geen meter.
Kijk dit zijn er toch een heleboel die het met of helemaal met mijn stelling eens zijn of voor de helft....
Dit zijn toch tot nu toe de helft duzzzzzzzz... zo'n rare mening hebben Lena en ik niet.... . Alleen vinden veel mensen dit altijd moeilijk uit te leggen en ik ook zoals je kon zien door alle reacties heb ik me beter kunnen verwooden.... Dus daarvoor moet ik je eigenlijk ook bedanken..... (K)

We weten alleen niet of het nu meisjes zijn die het voornamelijk met me eens zijn of jongens... en wie het met jou Empaled voornamelijk eens is... ik denk dat dit per persoon verschilt en het niet zoveel uit maakt of het een jongen of een meisje is....
Toch????

Liefs, Rio
Oud 25-04-2002, 19:50
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Rio schreef:
We weten alleen niet of het nu meisjes zijn die het voornamelijk met me eens zijn of jongens... en wie het met jou Empaled voornamelijk eens is... ik denk dat dit per persoon verschilt en het niet zoveel uit maakt of het een jongen of een meisje is....
Toch????

Liefs, Rio
maar ik heb het niet over wie het mij eens is... ik heb mijn eigen mening, en het gaat mij er niet om wie het er met me eens is... vroeg me gewoon duidelijk af wie het wel met je eens was... en dat zijn der een paar... en ik vind het mooi om te zien dat er wel mensen zijn die dat begrijpen... ok ik kan het ook wel begrijpen, maar ik vind het aan de ene kant een beetje ondoordacht ofzow... omdat het mij ging om dat je het een geen relatie noemde maar wel wat met die gozer doet dan, en hem ook helemaal vrij laat, maar jezelf niet vrij laat... daar kan ik niet helemaal in komen, snappie?
Oud 27-04-2002, 18:28
Rio
Rio is offline
Ja, dat snap ik wel....

Weetje dat vragen mij er veel en ik kan begrijpen dat veel mensen er moeite mee hebben om mij te begrijpen en mij niet echt snappen.... het is namelijk ook best wel ingewikkeld.. tenminste als je er niet over na gedacht hebt... Maar ik ben ook blij dat sommige mensen mij wel kunnen begrijpen.....

Voornamelijk "DE" jongen waar ik ontzettend veel omgeef... dat hij begrijpt, waarom ik in 1ste instantie nix wil en wat de vrijheid voor mij betekent en wat de voor en nadelen zijn, maar vooral dat het duidelijk is dat ik om hem geef en hem niet kwijt wil... (als goed vriend, of als vriendje of wat dan ook...) En dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk wanneer de jongen mij gaat claimen of dat ik het gevoel krijg dat ik mij pers'e op hem aan moet passen...

Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reacties...
Dit geeft mij ook een deel duidelijkheid dat het niet zo heel gek is dat Lena en ik er zo over denken..
In ieder geval bedankt.

Liefs, Rio
Oud 27-04-2002, 20:41
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Tjah...

ik denk dat dat opzich wel kan, als je dat ook maar duidelijk maakt...

Volgens mij (neej, geen ervaring ) is er nix ergers dan ineens gedumbt te worden door iemand waarvan je dacht dat het nog wel een tijdje goed zou gaan....
Oud 29-04-2002, 22:04
Verwijderd
Ik snap het heel erg goed, ik was zelf altijd een beetje 'anti-verkering'. Ik wou gewoon nix, die vastigheid, dat gebonden zijn enzo, dat leek me maar nix. Niet dat ik vaak een andere jongen wilde of had, maar ik zag mezelf echt neit met een vriend ofzo. Zag er ook heel erg lang de voordelen neit eens van in.
Maar nu heb ik (sinds een week jaja) wel een vriend. Twas op dag 1 vooral best wennen, maar wel heel erg leuk, en de meeste mensen vinden het ook wel grappig omdat ze weten dat ik eeerder nooit wat wilde enzo. maar het is echt leuk, dus sjaa

eigenelijk heb je dus nog niet echt wat aan dit verhaal maar goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten