Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 19:26
Riconoscente
Riconoscente is offline
Nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 19:27
Riconoscente
Riconoscente is offline
En hoeveel bovenstaande en voorgaande posts misschien een andere suggestie kunnen wekken; nee ik zie mijzelf niet als ambassadeur van de zachtere muziek.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:27
DeadNation
DeadNation is offline
Ja zeerzeker. Combinatie van minidisc te hard, concerten bezoeken en oefenen met de band zonder oordoppen(geen geld nog voor dure en met cheapassdingen hoor ik echt niks). Maar daar komt binnekort verandering in. Tis nog niet erg ofzo....maar merk t wel.
Oud 14-07-2003, 19:28
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Mijn gehoor is eerder achteruitgegaan tijdens het oefenen van mijn band. De microfoon staat dan in het midden en dan krijg ik al dat geluid op me
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn gehoor is nog niet achteruit gegaan omdat ik 1: niet zoveel naar concerten ga en 2: ik hele gevoelige oortjes heb en daardoor de muziek nooit erg hard KAN zetten omdat het dan pijn doet...Ja ik weet t, ik ben een watje.
Oud 14-07-2003, 19:31
Verwijderd
Mn oren piepen veel en veel sneller, vooral omdat ik een lange tijd zonder oordopjes drumde.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Riconoscente schreef op 14-07-2003 @ 20:27:
ik zie mijzelf niet als ambassadeur van de zachtere muziek.
ik wel...ik vind de volumes in concertzalen af en toe het be-lach-en-lijk
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:35
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
a new nose schreef op 14-07-2003 @ 20:32:
Ik krijg dan altijd zo'n vaag gevoel in mijn hart. En erge last van mijn oren.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:38
DeadNation
DeadNation is offline
Het staat niet vaak te hard vind ik, maar soms....vooral in de willemeen in arnhem heb ik dat gehad.....was echt ridiculous...
Oud 14-07-2003, 19:38
Verwijderd
Ik heb er nooit last van, maar ik ga ook niet zo vaak naar festivals en concerten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:39
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Ja daarin heb je wel gelijk
ik ben ook 1 keer in mijn leven naar een disco geweest ( ) en meteen had ik enorm suizende oren en een irritante piep.
Nu was ik ook niets gewend en heb ik een gehoor tot ongeveer 19khz dus dan is het te begrijpen, maar toch, het is best ernstig...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:48
Verwijderd
Ik heb oordopjes laten maken, omdat ik na lowlands vorig jaar verdomd last had.. en na Garbage ook, had ik een verrekte lange piep, maar goed, das een avond... maar toch, liever wat eurootjes uitgeven en de schade beperken èn lekker luisteren..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:49
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Milk schreef op 14-07-2003 @ 20:48:
Ik heb oordopjes laten maken, omdat ik na lowlands vorig jaar verdomd last had.. en na Garbage ook, had ik een verrekte lange piep, maar goed, das een avond... maar toch, liever wat eurootjes uitgeven en de schade beperken èn lekker luisteren..
waar haal je die, lijkt mij ook wel wat voor de aankomende lowlands.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:50
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 14-07-2003 @ 20:49:
het lijkt mij ook wel wat voor gewoon in en om het huis
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 14-07-2003 @ 20:49:
Ik heb ze laten maken, dus ze passen precies, tis wel meer dan 100 euro en ik ben naar Beter Horen geweest.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:53
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Milk schreef op 14-07-2003 @ 20:52:
Ik heb ze laten maken, dus ze passen precies, tis wel meer dan 100 euro en ik ben naar Beter Horen geweest.
Hmmz, lekker prijzig.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:53
paco de taco
paco de taco is offline
bij mij valt het volgens mij reuze mee, heb ook nooit een piep in mun oren. bij repeteren heb ik ook geen oordopjes in ofzo. maar misschien dat ik nog wel eens ooit van die dingen ga kopen die je vaker kan gebruiken ofzo als ik last krijg van een slechter gehoor.
(dus als het eigenlijk al een beetje te laat is)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 14-07-2003 @ 20:53:
Hmmz, lekker prijzig.
Ja, tis of één keer prijzig, of elke keer last tijdens en na concerten...heb er lang over nagedacht, maar toch gedaan, ga ze van de week voor het eerst testen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:55
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Milk schreef op 14-07-2003 @ 20:55:
Ja, tis of één keer prijzig, of elke keer last tijdens en na concerten...heb er lang over nagedacht, maar toch gedaan, ga ze van de week voor het eerst testen.
Ach ja, dat is ook wel weer waar. Ik regel ook wel wat, paar weken geleden bij the murderdolls was een kutgekrijs om aan te horen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:56
DeadNation
DeadNation is offline
Concerten heb ik echt nooit last gehad gelukkig
Oud 14-07-2003, 19:57
A.K.A I-D-I-O-T
A.K.A I-D-I-O-T is offline
he wat zeg je... praat eens wat harder
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:00
Verwijderd
ha ha

rob zombie :/
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:01
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-07-2003 @ 21:00:
ha ha

rob zombie :/
Dat is een vet nummer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:02
Verwijderd
Ik ben voorzichtig met mij oren. Schade ontstaat vooral door vervorming en door te lange blootstelling. De trilhaartjes in je oren moeten zich kunnen herstellen.

Gelukkig heb ik zelf een kwalitatief zeer hoogwaardige geluidsinstallatie en zorg ik er altijd voor dat ik, als ik terugkom van een houseparty, niet meteen de volgende ochtend weer de koptelefoon op tien zet zodat m'n oren een dagje rust krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:02
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 14-07-2003 @ 20:35:
Mja, dat van hart heb ik ook. Zo'n dreun. Tsja. Wc papier doet wonderen
Oud 14-07-2003, 20:06
Verwijderd
Geen idee eigeniljk, ben bang dat het absoluut wat minder is geworden..dat sowieso.

Ik zit d'r ook al tijden over te denken om maar van die goede oordoppen te kopen...t'is ff prijzig maar liever dat dan steeds slechter wordende oren.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:06
A.K.A I-D-I-O-T
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 14-07-2003 @ 20:35:
vaag gevoel in je hart... misschien ben je wel vlieft
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:09
De Boodschapper
De Boodschapper is offline
Je kan ook gewoon oordopjes halen bij de drogist voor een paar euro.. Kan je het er zelf inkleien.
Oud 14-07-2003, 20:09
McMotion
McMotion is offline
ik begin er erg veel last van te krijgen ik heb van die op maat gemaakte oordoppen maar die doe ik niet vaak in... tijdens het oefenen met de band kan ik me niet zo goed in de muziek inleven als ik die oordoppen inheb en bij concerten durf ik niet zo goed de pit in met die dingen, dus ik heb ze nog te vaak niet in m'n oren... STOM
Oud 14-07-2003, 20:10
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
De Boodschapper schreef op 14-07-2003 @ 21:09:
Je kan ook gewoon oordopjes halen bij de drogist voor een paar euro.. Kan je het er zelf inkleien.
dan kan je beter van die proppen kopen.. die zijn ook goedkoop en dan hoor je de muziek beter
Oud 14-07-2003, 20:12
A.K.A I-D-I-O-T
he.... wat n problemen weer zeg... er zijn dus toch nog voordelen aan dofe mensen (ik ben niet doof ofzo maja)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:12
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 14-07-2003 @ 20:27:
En hoeveel bovenstaande en voorgaande posts misschien een andere suggestie kunnen wekken; nee ik zie mijzelf niet als ambassadeur van de zachtere muziek.
dan begrijp ik jou nu niet helemaal.. wat bedoel je met hardere muziek? een hard volume? of hardere muziek? denk je dat je dat je eerder gehoorbeschadiging oploopt bij death metal dan bij reggae?
Oud 14-07-2003, 20:16
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
McMotion schreef op 14-07-2003 @ 21:12:
dan begrijp ik jou nu niet helemaal.. wat bedoel je met hardere muziek? een hard volume? of hardere muziek? denk je dat je dat je eerder gehoorbeschadiging oploopt bij death metal dan bij reggae?
hangt ervanaf hoe hard de muziek staat
Oud 14-07-2003, 20:20
McMotion
McMotion is offline
ja maar het is bij beide muziekstijlen altijd veeeeel te hard tijdens concerten
Oud 14-07-2003, 20:50
HK66666
HK66666 is offline
Mja, metalconcerten zijn geen echte oorschelppleasers nee (qua fysieke gezondheid dan, mentaal wel natuurlijk)
Mijn gehoor is wel iets verslechterd vrees ik, maar niet zoveel dat ik er last van heb (en het geluid kan altijd harder gezet worden)
Oud 14-07-2003, 21:17
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
hehe zelfde denk ik

kheb er nog nooit wat van gemerkt
hoor vaak dingen die andere mensen niet horen
dus ik denk dat het heel erg mee valt
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:18
Rhinus
Rhinus is offline
Ik merk dat mijn oren slechter zijn dan vroeger. Ik kan namelijk niet meer zo goed geluiden filteren. Wat ik daarmee bedoel? Ik kan mensen net verstaan met muziek. Echt helemaal niet en volgens een vader van een vriend van me (is huisarts) is dat ook een vorm van slechter gaan horen.

Citaat:
Eens. Het doet pijn aan je oren en 't geluid vervormt (soms dan). Erg vervelend.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:32
Tsasil
Tsasil is offline
Hard geluid bij concerten geeft soms ook wel eens een extra dimensie aan het concert.
Zo hoorde ik bij Darkened Nocturn Slaughtercult door het harde volume ineens allemaal stemmen in het gitaargeluid. En met Last Days of Humanity ging ik zelf raar doen. Komt vast ook wel door een combo van drank cafeine en wiet, maargoed.

Ik krijg idd ook last van filterproblemen. Ik versta mensen niet meer over muziek heen, terwijl dat vroeger geen probleem was. Kwa volume heb ik niet echt last.
Oud 14-07-2003, 21:51
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 14-07-2003 @ 22:32:
Hard geluid bij concerten geeft soms ook wel eens een extra dimensie aan het concert.
Zo hoorde ik bij Darkened Nocturn Slaughtercult door het harde volume ineens allemaal stemmen in het gitaargeluid. En met Last Days of Humanity ging ik zelf raar doen. Komt vast ook wel door een combo van drank cafeine en wiet, maargoed.

Ik krijg idd ook last van filterproblemen. Ik versta mensen niet meer over muziek heen, terwijl dat vroeger geen probleem was. Kwa volume heb ik niet echt last.
Mja, maar soms leidt het tot een warboel waarin je niks meer hoort.
Kan me nog cryptopsy in de baroeg herinneren waar het geluid zo hard stond dat je geen flikker hoorde. Tussen de nummers door hoorde je de boxen zoemen.
Kan nooit erg goed zijn
Oud 14-07-2003, 21:56
BBEM
BBEM is offline
na het optreden van QOTSA op pinkpop heb ik echt een paar uur pijn in me oren gehad daar stond het echt duidelijk veel en veeeel te hard
Oud 14-07-2003, 21:59
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 14-07-2003 @ 22:51:
Mja, maar soms leidt het tot een warboel waarin je niks meer hoort.
Kan me nog cryptopsy in de baroeg herinneren waar het geluid zo hard stond dat je geen flikker hoorde. Tussen de nummers door hoorde je de boxen zoemen.
Kan nooit erg goed zijn
Joah, bij ministry in Paradiso kwam het ook niet echt ten goede van het concert. De muziek werd een grote warboel waardoor het soms een paar minuten duurde voordat ik uberhaupt het liedje herkende.

En tot drie dagen daarna had ik een piep in mijn oren.
Oud 14-07-2003, 22:03
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 14-07-2003 @ 22:59:
Joah, bij ministry in Paradiso kwam het ook niet echt ten goede van het concert. De muziek werd een grote warboel waardoor het soms een paar minuten duurde voordat ik uberhaupt het liedje herkende.

En tot drie dagen daarna had ik een piep in mijn oren.
Joah, idem.
Kondigde de zanger defenestration aan... Nou het zal ongetwijfeld zo geweest zijn maar ik hoorde alleen maar herrie (in de negatieve zin van het woord)

Maar ach, meestal valt het wel mee.
Oud 14-07-2003, 22:26
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik gebruikte wel eens van die gele, maar dat werkte echt kut.. Veels te veel demping, en voelde rottig aan.. Ik wou ze ook laten maken, maarja, kans op verlies, en ze gaan maar vijf jaar mee hooguit..

De oplossing: wasbolletjes, die je ook bij de drogist kan krijgen als gehoorbescherming.. Niet een heel bolletje in je oor douwen, slechts een kwart.. En dan kan je heel goed de demping regelen.. Je kan anderen zelfs beter horen praten..

En uhm, bij veel concerten staat het veels te hard omdat ze daar geen verstand van PA hebben.. Een van de beste voorbeelden daarin is de Heineken Muzak Hell, alleen maar speakers voorin, en 't staat heel hard, anders horen ze achterin blijkbaar niet genoeg. Erg triest.
Oud 14-07-2003, 22:34
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 14-07-2003 @ 20:38:
Het staat niet vaak te hard vind ik, maar soms....vooral in de willemeen in arnhem heb ik dat gehad.....was echt ridiculous...

Hey willemeen rulez ok?
Oud 14-07-2003, 22:40
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik vind (te) hard geluid tijdens concerten vaak kut.
ik merk niet echt dat m'n gehoor achteruit is gegaan, maar ik was 'ns bij een concert waar ik de hele tijd vlak naast de geluidsdingen stond, en het geluid stond echt té hard. ik had 3 dagen lang een piep in mijn oren en ze suisden/suizden/sozen nog dagen na.. dat was erg klote. ik krijg binnenkort van die opmaatgemaakte oordingen, maar ik denk dat ik die érg vaak ga vergeten oid.
Oud 14-07-2003, 22:46
attrib
attrib is offline
ik merk het wel dat m'n gehoor wel ietsje achteruit gaat.
tenminste met 1 oor hoor vind ik het niet te hard en met het andere wel. ook doet het pijn aan dat ene oor wat het te hard vind.
super vaag ja, maargoe.. ik probeer tegenwoordig bij optredens oordopjes te gebruiken. maar soms vind ik het zonde.. van dan hoort het ineens een stuk minder :-/
Oud 14-07-2003, 22:47
Verwijderd
Min oren zijn ook behoorlijk achteruit gegaan. Concerten, Discman hard, optreden/oefenen met band... maar ik heb ondertussen vast ook al eelt op mn trommelvliezen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:51
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Rambo schreef op 14-07-2003 @ 23:34:
Hey willemeen rulez ok?
Het geluid stond way te hard. De snare ging door merg en been. m.a.w....Zeik niet.
Oud 14-07-2003, 22:56
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ontzettend veel
ik moet telkens vragen of mensen iets kunnen herhalen eigenlijk
maar goed, ik vind het niet erg, wordt eventueel toch doof.
dat het geluid lekker hard is bij concerten maakt me niet uit, dat je het zo voelt bonken in je hard is het lekkerste gevoel ooit
Oud 14-07-2003, 22:59
DeadNation
DeadNation is offline
Jij bent gek hahaha. Ik heb er nu al spijt van dat ik niets gedaan heb om m'n gehoor te beschermen.
Reageren

Regels voor berichten