Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
bij mij valt het volgens mij reuze mee, heb ook nooit een piep in mun oren. bij repeteren heb ik ook geen oordopjes in ofzo. maar misschien dat ik nog wel eens ooit van die dingen ga kopen die je vaker kan gebruiken ofzo als ik last krijg van een slechter gehoor.
(dus als het eigenlijk al een beetje te laat is) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben voorzichtig met mij oren. Schade ontstaat vooral door vervorming en door te lange blootstelling. De trilhaartjes in je oren moeten zich kunnen herstellen.
Gelukkig heb ik zelf een kwalitatief zeer hoogwaardige geluidsinstallatie en zorg ik er altijd voor dat ik, als ik terugkom van een houseparty, niet meteen de volgende ochtend weer de koptelefoon op tien zet zodat m'n oren een dagje rust krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
ik begin er erg veel last van te krijgen
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Mja, metalconcerten zijn geen echte oorschelppleasers nee (qua fysieke gezondheid dan, mentaal wel natuurlijk)
Mijn gehoor is wel iets verslechterd vrees ik, maar niet zoveel dat ik er last van heb (en het geluid kan altijd harder gezet worden)
||
![]() |
Ik merk dat mijn oren slechter zijn dan vroeger. Ik kan namelijk niet meer zo goed geluiden filteren. Wat ik daarmee bedoel? Ik kan mensen net verstaan met muziek. Echt helemaal niet en volgens een vader van een vriend van me (is huisarts) is dat ook een vorm van slechter gaan horen.
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hard geluid bij concerten geeft soms ook wel eens een extra dimensie aan het concert.
Zo hoorde ik bij Darkened Nocturn Slaughtercult door het harde volume ineens allemaal stemmen in het gitaargeluid. En met Last Days of Humanity ging ik zelf raar doen. Komt vast ook wel door een combo van drank cafeine en wiet, maargoed. Ik krijg idd ook last van filterproblemen. Ik versta mensen niet meer over muziek heen, terwijl dat vroeger geen probleem was. Kwa volume heb ik niet echt last.
||
Citaat:
Kan me nog cryptopsy in de baroeg herinneren waar het geluid zo hard stond dat je geen flikker hoorde. Tussen de nummers door hoorde je de boxen zoemen. Kan nooit erg goed zijn ![]()
||
Citaat:
En tot drie dagen daarna had ik een piep in mijn oren. ![]()
||
Citaat:
Kondigde de zanger defenestration aan... Nou het zal ongetwijfeld zo geweest zijn maar ik hoorde alleen maar herrie (in de negatieve zin van het woord) Maar ach, meestal valt het wel mee.
|
Ik gebruikte wel eens van die gele, maar dat werkte echt kut.. Veels te veel demping, en voelde rottig aan.. Ik wou ze ook laten maken, maarja, kans op verlies, en ze gaan maar vijf jaar mee hooguit..
De oplossing: wasbolletjes, die je ook bij de drogist kan krijgen als gehoorbescherming.. Niet een heel bolletje in je oor douwen, slechts een kwart.. En dan kan je heel goed de demping regelen.. Je kan anderen zelfs beter horen praten.. En uhm, bij veel concerten staat het veels te hard omdat ze daar geen verstand van PA hebben.. Een van de beste voorbeelden daarin is de Heineken Muzak Hell, alleen maar speakers voorin, en 't staat heel hard, anders horen ze achterin blijkbaar niet genoeg. Erg triest.
|
![]() |
ik vind (te) hard geluid tijdens concerten vaak kut.
ik merk niet echt dat m'n gehoor achteruit is gegaan, maar ik was 'ns bij een concert waar ik de hele tijd vlak naast de geluidsdingen stond, en het geluid stond echt té hard. ik had 3 dagen lang een piep in mijn oren en ze suisden/suizden/sozen nog dagen na.. dat was erg klote. ik krijg binnenkort van die opmaatgemaakte oordingen, maar ik denk dat ik die érg vaak ga vergeten oid.
|
ik merk het wel dat m'n gehoor wel ietsje achteruit gaat.
tenminste met 1 oor hoor vind ik het niet te hard en met het andere wel. ook doet het pijn aan dat ene oor wat het te hard vind. super vaag ja, maargoe.. ik probeer tegenwoordig bij optredens oordopjes te gebruiken. maar soms vind ik het zonde.. van dan hoort het ineens een stuk minder :-/
|
ontzettend veel
ik moet telkens vragen of mensen iets kunnen herhalen eigenlijk ![]() maar goed, ik vind het niet erg, wordt eventueel toch doof. dat het geluid lekker hard is bij concerten maakt me niet uit, dat je het zo voelt bonken in je hard is het lekkerste gevoel ooit ![]()
|
|