Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 06:38
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 23:21:
Verantwoorde informatie vind je op www.medischestartpagina.nl . Klik: ziektebeelden.
Op dat soort pagina's had ik ook gekeken, maar overal werd wel 'hoge bloeddruk' genoemd, maar 'lage bloeddruk' heb ik niet kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 10-07-2003 @ 21:02:
Mijn vader is 46 en slikt ook pillen, dus zeker geen 85.
Er bestaal wel erge of minder erge diabetis, zolang mijn vaders bloedsuikerspiegel niet te hoog is kan hij zich met die pillen redden. Maar als die niet meer werken zal hij over moeten gaan op spuiten. Er wordt bij hem namelijk nog wel insuline aangemaakt, maar niet genoeg.
yepz, heeft mijn vader ook... nou ja, die moest dus op een gegeven moment wel insuline spuiten.

Maargoed.. @ never mind: als jij iets niet weet hoef je nog niet meteen te zeggen dat het onzin is...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 14:59
never mind
never mind is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-07-2003 @ 09:48:

Maargoed.. @ never mind: als jij iets niet weet hoef je nog niet meteen te zeggen dat het onzin is...
Ik lees regelmatig die diabetis krantjes en weet er ook wel wat van (niet alles) en ik snapte die opmerking van *** (wie dan ook?) niet... Zoals hij er stond en zoals ik hem interperteerde klopte hij niet.

En van ouderdoms diabetis bij jongere mensen had ik inderdaad nog nooit gehoort, moet ik nu in driefout bij alle mensen van t forum mn excuses aan bieden

*zucht*
Oud 11-07-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 11-07-2003 @ 15:59:
Ik lees regelmatig die diabetis krantjes en weet er ook wel wat van (niet alles) en ik snapte die opmerking van *** (wie dan ook?) niet... Zoals hij er stond en zoals ik hem interperteerde klopte hij niet.

En van ouderdoms diabetis bij jongere mensen had ik inderdaad nog nooit gehoort, moet ik nu in driefout bij alle mensen van t forum mn excuses aan bieden

*zucht*
nee hoor, hoeft niet

Maar je zei dat mijn uitspraak onzin was en daar kon ik niet tegen

xx
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:30
never mind
never mind is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-07-2003 @ 17:37:
nee hoor, hoeft niet

Maar je zei dat mijn uitspraak onzin was en daar kon ik niet tegen

xx
haha sorrie, ik heb even een brief gestuurt naar de DVN

Ik ben nu wel benieuwt

*kan er niet tegen als iemand iets weet dat ik niet weet*
Oud 12-07-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 11-07-2003 @ 15:59:
moet ik nu in driefout bij alle mensen van t forum mn excuses aan bieden
In drievoud dan eerder.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:13
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 08-07-2003 @ 10:00:
Tja....alles is al gezegd! Toen ik het onderwerp zag dacht ik ook al gelijk aan diabetes! Maarja....succes ermee iig!!
Precies, het was bij mij ook het eerst wat ik dacht
Oud 15-07-2003, 17:20
never mind
never mind is offline
Als je alvleesklier geen insuline meer produceert heb je type 1 diabetes en moet je gelijk starten met insuline spuiten.
Bij mensen met type 2 diabetes produceert de alvleesklier minder insuline of zijn de lichaamscellen minder gevoelig voor de door het lichaam aangemaakte insuline. Er zijn ook mensen
met type 2 die na een aantal jaar overgaan op het spuiten van insuline omdat de productie dusdanig minder wordt dat insuline nog de enige mogelijkheid is om goede bloedglucosewaarden te krijgen.

Oké dat is het antwoord op de vraag die ik aan de DVN heb gestelt, als je type 1 diabetis hebt kan je dus géén pillen slikken en produceert je alvleesklier níks. Bij type 2 (ookwel ouderdomsdiabetis genoemt) kan dit wel het geval zijn.

Zo, dan is dat ook weer duidelijk
Oud 15-07-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 15-07-2003 @ 18:20:
Oké dat is het antwoord op de vraag die ik aan de DVN heb gestelt, als je type 1 diabetis hebt kan je dus géén pillen slikken en produceert je alvleesklier níks. Bij type 2 (ookwel ouderdomsdiabetis genoemt) kan dit wel het geval zijn.

Zo, dan is dat ook weer duidelijk
Je hebt nou niet van ze gehoord of ook 'jongeren' type 2 kunnen krijgen. (Ik 'weet' van wel, daar heb ik dat DVN niet voor nodig. )
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:11
never mind
never mind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-07-2003 @ 19:41:
Je hebt nou niet van ze gehoord of ook 'jongeren' type 2 kunnen krijgen. (Ik 'weet' van wel, daar heb ik dat DVN niet voor nodig. )
De kans is volgens mij héél veel kleiner, maar als je erg zwaar bent is die kans volgens mij wel weer groter...
Oud 15-07-2003, 22:38
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 15-07-2003 @ 23:11:
De kans is volgens mij héél veel kleiner, maar als je erg zwaar bent is die kans volgens mij wel weer groter...
erg zwaar zijn is deels een gevolg van hetzelfde als waarvan diabetes type 2 deels een gevolg is: véél te veel suiker binnenkrijgen gedurende een vrij lange tijd (of veel suiker binnenkrijgen gedurende érg lange tijd). Bij allebei de dingen is er óók nog genetische aanleg voor nodig, natuurlijk.
*heeft dit uit een proefcollege geneeskunde*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:44
Verwijderd
Ik ben vandaag naar de dokter geweest, hij werd er ook niet veel wijzer van, van verhalen alleen zeg maar. Maar het hoeft niet persé diabetes te zijn zei hij, het kon ook iets te maken hebben met mn evenwichtsorgaan of zo. Maar die dorst wist hij dan ook niet.
Dus volgende week bloedonderzoek.

Dankk iedereen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:05
loetje
loetje is offline
Ik vin het heel goed van je dat je door hebt gezet en naar de dokter bent gegaan!
Ik weet niet echt veel te zeggen maar je hebt wel gemerkt dat je dokter je serieus nam anders zou ie je geen bloedonderzoek geven.

Heb je het er trouwens al met je ouders over gehad? en zo ja hoe reageerde die?

nouja als je iets meer weet laat het ons weten!
Oud 16-07-2003, 16:22
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
never mind schreef op 07-07-2003 @ 23:25:
Type I: zit in je genen, kun je niks aan doen en steekt op een gegeven moment op, kan op je 4e maar ook op je 40ste zijn. Moet je behandelen met insuline spuiten (2 of 4 keer per dag). Als je echt diabetis hebt heb je dit...
Dit type kan volgens mij ook komen omdat je een zwaar overgewicht hebt (en dus mindere nierfunctie oid) dan zit het niet in je genen
Type II: ouderdomsdiabetis word vaak per toeval geconstateerd, dit kan behandelt worden met pillen

Dat dikgedrukte klopt niet, mijn moeder heeft suikerziekte, en ze was niet te dik, het komt gewoon als je bijvoorbeeld een virus hebt opgelopen, of het zit in je genen. Maar diabetes heeft niks met de nieren te maken. Diabetes krijg je doordat de eilandjes van langerhans ( zit in je alvleesklier/lever), en die eilandjes maken insuline aan!
Oud 16-07-2003, 18:06
never mind
never mind is offline
Citaat:
snutty1986 schreef op 16-07-2003 @ 17:22:
Dat dikgedrukte klopt niet, mijn moeder heeft suikerziekte, en ze was niet te dik, het komt gewoon als je bijvoorbeeld een virus hebt opgelopen, of het zit in je genen. Maar diabetes heeft niks met de nieren te maken. Diabetes krijg je doordat de eilandjes van langerhans ( zit in je alvleesklier/lever), en die eilandjes maken insuline aan!
Je moeder heeft type 1? met spuiten??

Ik bedoelde te zeggen dat, wanneer je wat dik bent, je meerr kans hebt op type 2, dat is met pillen..

Enne ohja sorrie alvleesklier *al bijna een jaar geen biologie meer het begint te vervagen*

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 18:09.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten