![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En van ouderdoms diabetis bij jongere mensen had ik inderdaad nog nooit gehoort, moet ik nu in driefout bij alle mensen van t forum mn excuses aan bieden ![]() *zucht*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar je zei dat mijn uitspraak onzin was en daar kon ik niet tegen ![]() ![]() xx |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben nu wel benieuwt ![]() *kan er niet tegen als iemand iets weet dat ik niet weet*
|
Als je alvleesklier geen insuline meer produceert heb je type 1 diabetes en moet je gelijk starten met insuline spuiten.
Bij mensen met type 2 diabetes produceert de alvleesklier minder insuline of zijn de lichaamscellen minder gevoelig voor de door het lichaam aangemaakte insuline. Er zijn ook mensen met type 2 die na een aantal jaar overgaan op het spuiten van insuline omdat de productie dusdanig minder wordt dat insuline nog de enige mogelijkheid is om goede bloedglucosewaarden te krijgen. Oké dat is het antwoord op de vraag die ik aan de DVN heb gestelt, als je type 1 diabetis hebt kan je dus géén pillen slikken en produceert je alvleesklier níks. Bij type 2 (ookwel ouderdomsdiabetis genoemt) kan dit wel het geval zijn. Zo, dan is dat ook weer duidelijk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
*heeft dit uit een proefcollege geneeskunde* |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben vandaag naar de dokter geweest, hij werd er ook niet veel wijzer van, van verhalen alleen zeg maar. Maar het hoeft niet persé diabetes te zijn zei hij, het kon ook iets te maken hebben met mn evenwichtsorgaan of zo. Maar die dorst wist hij dan ook niet.
Dus volgende week bloedonderzoek. Dankk iedereen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vin het heel goed van je dat je door hebt gezet en naar de dokter bent gegaan!
![]() Ik weet niet echt veel te zeggen maar je hebt wel gemerkt dat je dokter je serieus nam anders zou ie je geen bloedonderzoek geven. Heb je het er trouwens al met je ouders over gehad? en zo ja hoe reageerde die? nouja als je iets meer weet laat het ons weten!
||
Citaat:
Dat dikgedrukte klopt niet, mijn moeder heeft suikerziekte, en ze was niet te dik, het komt gewoon als je bijvoorbeeld een virus hebt opgelopen, of het zit in je genen. Maar diabetes heeft niks met de nieren te maken. Diabetes krijg je doordat de eilandjes van langerhans ( zit in je alvleesklier/lever), en die eilandjes maken insuline aan!
||
Citaat:
Ik bedoelde te zeggen dat, wanneer je wat dik bent, je meerr kans hebt op type 2, dat is met pillen.. Enne ohja sorrie alvleesklier ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 18:09. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 |