Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 14:29
Verwijderd
Is het niet slim om een sticky te maken, waarin staat dat dit überhaupt bestaat? Of hebben ze het zo goed verstopt dat ik het niet kan vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2003, 15:59
Verwijderd
Hebben die luie beesten dat nog sted niet gedaan?

Dan zet ik zelf wel een topic daar neer.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:26
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
de spoilertag houdt geen rekening met het alternerende kleurenschema van het forum.

de achtergrond van posts is lichtoranje, donkeroranje, lichtoranje, donkeroranje, etc.. met als gevolg dat de spoilers nog te lezen zien met een lichte achtergrond.

fix: if postid mod 2 then donkeretekst else lichtetekst;
Oud 16-07-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
rysdigital schreef op 16-07-2003 @ 21:26:
de spoilertag houdt geen rekening met het alternerende kleurenschema van het forum.

de achtergrond van posts is lichtoranje, donkeroranje, lichtoranje, donkeroranje, etc.. met als gevolg dat de spoilers nog te lezen zien met een lichte achtergrond.

than

En dat lijkt me een goed idee, ik kan nu zonder moeite toch de spoiler lezen... niet dat het me zoveel uit maakt, maar 't zou jammer zijn wanneer het gewoon niet goed genoeg werkt...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:26
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
O_o then.

if (conditie) then (statement) else (statement);
als (voorwaarde) dan (..) anders (..);

even ter informatie,
'postid mod 2' wil zeggen 'het postnummer is oneven'

:b nice try
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-07-2003 @ 22:26:
O_o then.

if (conditie) then (statement) else (statement);
als (voorwaarde) dan (..) anders (..);

even ter informatie,
'postid mod 2' wil zeggen 'het postnummer is oneven'

:b nice try
whehe, sorry, ik hou m'n mond..

maar zoiets zou dus erg handig zijn
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:36
Screaming Slave
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2003 @ 22:32:
whehe, sorry, ik hou m'n mond..

maar zoiets zou dus erg handig zijn
by all means, als je ziet dat ik een fout maak, verbeter me
dan heb ik eindelijk een teken dat ik niet flawless ben. :b

coole avatar trouwens.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 22:49
Chimera
Chimera is offline
Persoonlijk vind ik een zwarte tekst op een zwarte achtergrond beter werken, dan is ook meteen duidelijk dat dat de spoilerspace is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 16-07-2003 @ 23:49:
Persoonlijk vind ik een zwarte tekst op een zwarte achtergrond beter werken, dan is ook meteen duidelijk dat dat de spoilerspace is.
Ey ja, een zwart blokje met zwarte tekst erop, dat zou heel goed werken... Erg goed idee...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:22
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 16-07-2003 @ 21:26:

de kleur van de tag is precies de kleur die tussen die van de fora zit.

ik zal wel eens kijken naar zwart op zwart als ik eens tijd heb,
Oud 18-07-2003, 01:05
McCaine
McCaine is offline
Nah, geheel zwart ziet er betrekkelijk lelijk uit. Op SA gebruiken ze de kleur van de lichte replies, dat werkt prima.
Oud 19-07-2003, 09:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb de tag inmiddels gebruikt in het ER-topic en hij werkt goed hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 00:17
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Spoiler

Je ziet het misschien licht maar als je echt je best erop gaat doen wil je hem gewoon lezen!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:02
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Vaal schreef op 01-08-2003 @ 01:17:
Spoiler

Je ziet het misschien licht maar als je echt je best erop gaat doen wil je hem gewoon lezen!
zodra ik thuis ben zal ik de tag zodanig in orde maken dat hij echt onleesbaar is. Ik heb hier alleen geen toegang tot de echte koele opties waar ik dit kan aanpassen... Dus nog even een half maandje wachten...
Oud 01-08-2003, 15:33
PV
PV is offline
kan er niet een extra knopje komen, naast http:// A IMG # PHP List en Quote ? dat maakt de tag weer wat bekender enzo.. en hij wordt vast niet minder gebruikt dan de PHP tag (met andere woorden, ik vind de PHP tag (en ook de Quote tag) licht overbodig)

edit: een offtopic-tag-knopje zou dan ook leuk zijn

Offtopic: een preview-mode bij PM berichten is ook leuk
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:30
Chimera
Chimera is offline
Up.

Is hier nog iemand mee bezig? Ik ben zelf echt voor zwart-op-zwart eigenlijk, die huidige spoilertag is te goed leesbaar.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 16:56
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-08-2003 @ 13:30:
Up.

Is hier nog iemand mee bezig? Ik ben zelf echt voor zwart-op-zwart eigenlijk, die huidige spoilertag is te goed leesbaar.
Oneens.
Het is goed zo.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ligt ook een hoop aan je instellingen waarschijnlijk. (en of je genoeg energie hebt om inderdaad de moeite te gaan lopen doen om het zo te lezen ipv te selecteren)

Maar is het niet mogelijk dat de spoilertext gewoon de kleur van de achtergrond aanneemt? (of is dat weer iets teveel pielen?)
Oud 15-08-2003, 18:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 15-08-2003 @ 17:56:
Oneens.
Het is goed zo.
Nee het is NIET goed zo want ik kan het gewoon LEZEN.

Jeez.

Ik weet niet of je kippig bent ofzo, maar op een lichte achtergrond is het gewoon prima leesbaar.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 18:40
Rem
Rem is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-08-2003 @ 19:06:
Nee het is NIET goed zo want ik kan het gewoon LEZEN.

Jeez.

Ik weet niet of je kippig bent ofzo, maar op een lichte achtergrond is het gewoon prima leesbaar.
Je zou toch echt met je neus tegen het beeldscherm aan moeten plakken om die spoilers te kunnen lezen.

Al is het leesbaar, ik heb zelf er dan wel de tijd voor nodig om het te lezen, vooral bij grote stukken.
Anders scroll je toch gewoon door, als je die rooie letters al ziet staan dat er een spoiler is?

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 18:53
Koen
Koen is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-08-2003 @ 13:30:
Up.

Dat wordt wachten op Jon.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 23:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rem schreef op 15-08-2003 @ 19:40:
Je zou toch echt met je neus tegen het beeldscherm aan moeten plakken om die spoilers te kunnen lezen.
Zucht.

Is het nu zo moeilijk te snappen? Ik hoef er dus GEEN moeite voor te doen! Aangezien JIJ niet kunt weten hoe goed IK zie, lijkt het me ook vrij onmogelijk dat jij kunt beoordelen of ik die spoilers kan lezen ofniet?

Dus nogmaals: ik kan die spoilers lezen. Als ik er overheen lees pik ik genoeg woorden op om in ieder geval de context te vatten, zodat ik het grootste deel van de info heb. Als ik me er op focus, kan ik sowieso gewoon de tekst lezen.

Dus: spoilertags zouden gewoon niet leesbaar moeten zijn, en vrijwel alle fora gebruiken zwart-op-zwart. Damn, ik snap echt niet waarom zo veel mensen moeite met verandering hebben, het wordt er alleen maar beter op toch?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 23:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-08-2003 @ 19:53:
Dat wordt wachten op Jon.
Urg. Up 'em over een maand of wat wel weer
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 08:14
Ieke
Ieke is offline
Ik vind dat ze helemaal niet zo duidelijk zijn. Ik kan ze alleen maar lezen als ik er veel moeite voor doe. (helaas screen lukt niet ) Plaats eens een screen van hoe het er bij jou uitziet.
Oud 16-08-2003, 09:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-08-2003 @ 09:14:
Ik vind dat ze helemaal niet zo duidelijk zijn. Ik kan ze alleen maar lezen als ik er veel moeite voor doe. (helaas screen lukt niet ) Plaats eens een screen van hoe het er bij jou uitziet.
Waarschijnlijk niet anders dan bij jou, misschien zie ik gewoon beter, who knows. Er zou al tijden wat aan gedaan worden, en ik zie ook het probleem niet zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2003, 10:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-08-2003 @ 00:49:
Zucht.

Is het nu zo moeilijk te snappen? Ik hoef er dus GEEN moeite voor te doen! Aangezien JIJ niet kunt weten hoe goed IK zie, lijkt het me ook vrij onmogelijk dat jij kunt beoordelen of ik die spoilers kan lezen ofniet?

Dus nogmaals: ik kan die spoilers lezen. Als ik er overheen lees pik ik genoeg woorden op om in ieder geval de context te vatten, zodat ik het grootste deel van de info heb. Als ik me er op focus, kan ik sowieso gewoon de tekst lezen.

Dus: spoilertags zouden gewoon niet leesbaar moeten zijn, en vrijwel alle fora gebruiken zwart-op-zwart. Damn, ik snap echt niet waarom zo veel mensen moeite met verandering hebben, het wordt er alleen maar beter op toch?
Maar dan niet zwart-op-zwart want dat valt enorm uit de toon en is zo enorm lelijk. Probeer dan zo te programmeren dat het lettertype dezelfde kleur van de achtergrond krijgt (en niet zo'n tussenkleurtje zoals nu)

En dan natuurlijk nog steeds vreemd dat er mensen zijn die het wel kunnen lezen. Zeker weten dat het niet aan je beeldscherminstellingen kan liggen?

EDIT:
Na wat tests is bij mij uitgekomen dat als ik de brightness van mijn monitor een eind omlaag pleur ik het ook gewoon normaal (nou jah) kan lezen. Voor mij dus geen probleem omdat ik deze instelling eigenlijk verder gewoon nooit gebruik maar ik neem aan dat er mensen zijn die dat dus normaal gesproken wel doen
Oud 16-08-2003, 11:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-08-2003 @ 11:44:
Maar dan niet zwart-op-zwart want dat valt enorm uit de toon en is zo enorm lelijk. Probeer dan zo te programmeren dat het lettertype dezelfde kleur van de achtergrond krijgt (en niet zo'n tussenkleurtje zoals nu)
Dat is lastiger, bovendien is zwart-op-zwart helemaal niet lelijk, maar een andere kleur (wit?) werkt waarschijnlijk ook prima. Moet natuurlijk wel duidelijk zijn waar de spoiler tag precies staat.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 11:23
Screaming Slave
snap niet dat dit in deze tijd met CSS e.d. nog zo moeilijk is
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 11:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-08-2003 @ 12:23:
snap niet dat dit in deze tijd met CSS e.d. nog zo moeilijk is
Is het ook niet. Een DIV met zwarte voor en achtergrond is alles wat je nodig hebt AFAIK.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 14:44
Tampert
Tampert is offline
Aan CSS heb je helemaal niets als je dit forumsoftwarematig wilt aanpassen. En dat is wat we willen aangezien Jon het toch in de wachtrij pleurt...

Citaat:
Chimera schreef op 16-08-2003 @ 12:53:
Is het ook niet. Een DIV met zwarte voor en achtergrond is alles wat je nodig hebt AFAIK.
en toegang tot het Adminpaneel. Ik zie trouwens nog steeds niet waarom zwart. Ik vi nd de huidige variatie op geen duidelijk zat. De rode regel tekst blijft toch staan dus dan is het ook niet echt nuttig om de spoilerspace op een andere manier te benadrukken.

Als Koen wil mag hij het natuurlijk ook gewoon aanpassen. Anders wordt het nog een dikke week wachten tot ik thuis ben.
Oud 23-08-2003, 14:41
Tampert
Tampert is offline
Spoiler
Oud 23-08-2003, 14:42
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tampert schreef op 23-08-2003 @ 15:41:
Spoiler
en in het donkergeel dus zo...
Oud 23-08-2003, 14:53
Chimera
Chimera is offline
Yes! Perfect

Moet toegeven, da's mooier dan zwart
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:50
Verwijderd
Tof werk Tampert
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:55
Verwijderd
En wat is het nut hiervan?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:28
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Henri schreef op 25-08-2003 @ 15:55:
En wat is het nut hiervan?
Dat je lekker kan spoilen in een topic zonder dan mensen die et niet willen weten lezen...
Reageren

Regels voor berichten