Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 15:27
cottoncandy
cottoncandy is offline
Als je bijv leest dat de zanger van de, naar jouw mening, beste band ter wereld naar een bandje luistert dat je niet kent, ga je het dan downloaden?

Twee jaar geleden vond ik de Deftones beter dan nu, Chino zei in een interview dat hij My Vitriol één van de beste bands vond die hij ooit had gehoord. Ik nummers downloaden, wat een ongelooflijke KUTband. Toch kijk je (zelfs als je true bent) er dan toch anders tegen aan als iemand tegen wie je op kijkt het wel leuk vindt. Soms heeft het positieve kanten, als 14 jarig opdondertje heb ik via silverchair Minor Threat ontdekt, aangezien Daniel een hele grote Minor Threat fan is.

Ook bij mensen die ontzettend veel van muziek weten en een beetje dezelfde smaak hebben als jij, denk je vaak dat ze alleen maar goede dingen luisteren. Dat dacht ik ook altijd van mijn broer, totdat ik erachter kwam dat hij idolaat was van The Cramps en The B52's, die misschien wel politiek correct zijn in de muziekwereld, maar niet voor mij.

Daarnaast heb ik gezien hoe vriendinnen veranderen als ze een nieuw vriendje krijgen. Vriendje vindt Nirvana leuk, vriendinnetje ook. Een vriendin van mij heeft 3 maanden in Nirvana t-shirts rondgelopen en toen het uit was droeg ze ze nooit meer geloof ik.

Het allerergste is nog wanneer mensen de indruk hebben dat je 'cool' bent omdat je toevallig een piercing hebt ofzo, en dan vervolgens je hele muzieksmaak kopieren. Nou heb ik de geweldige eigenschap om iemand te commanderen een bepaalde band te gaan luisteren omdat iets volgens mij goed IS, ipv het vriendelijk aan te bevelen, maar de grap is dat sommige mensen me nog geloven ook.

- Ken je The Mars Volta?
* Ja, is echt goed!
- Maar welke nummers ken je dan?
* Ja volgens mij heb ik het wel eens bij jou gehoord, maar meer
mensen zeiden dat het goed was, dus.

* Ik heb een cd gekocht van Sonic Youth!
- Cool! Waarom eigenlijk?
* Nou jij vindt ze goed en ik ken ze niet maar aangezien wij een
beetje dezelfde smaak hebben..

Zulke mensen zijn ook wel handig trouwens, een vriendin van mij die denkt dat ze alles leuk vindt wat ik leuk vind, dus die is echt naar elk concert mee te slepen

Het discussiepunt? Deze keer is er sprake van een moraal in het verhaal (dat zeg ik om er vanaf te komen).

Ok klaar.
Oud 16-07-2003, 15:32
cottoncandy
cottoncandy is offline
Ik denk eigenlijk niet dat ook maar iemand op dit forum toe zal geven dat iemand anders' muzieksmaak invloed op hen heeft.

Ik geef bij deze toe dat de muzieksmaak van mijn broer invloed op mij heeft, maar dat komt omdat hij de meest geweldige surf en breakcore bands kent.
Oud 16-07-2003, 15:34
Verwijderd
Mjah.
Bijna alle bands die ik langs 'zie' komen hier [mits het van een persoon komt waarvan de muzieksmaak een beetje in mijn richting ligt], of uit de mond van anderen waarvan ik weet dat diegene wel een goede muzieksmaak heeft probeer ik eigenlijk wel ff te luisteren. De ene keer vind ik het wat, andere keer niet. Maar ik blijf gewoon zoeken naar nieuwe bands. Full time.

sommige dingen die aldus bepaalde personen echt heel geweldig zijn maar mij in eerste instantie nog niet echt kunnen boeien probeer ik vaak nog ff wat langer te luisteren..en vaak blijkt dat ik het dan idd eigenlijk ook best gaaf vind. -Atreyu als grootste voorbeeld eigenlijk.

Bepaalde dingen vind ik gewoon ook nog steeds niet echt wat, hoe geniaal sommige mensen het ook mogen vinden. of andersom natuurlijk

Maar die invloed is d'r absoluut.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 15:38
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Friso en ik zijn uitwisselsletten. We bestoken elkaar met allerlei bands en hebben wat dat betreft wel een redelijke overeenkomst qua smaak, hoewel we het soms ook gruwelijk mis hebben. Verder komen we allebei net iets uit een andere hoek zodat beiden veel nieuwe shit leren kennen.

"lennart, dit vind je echt vet!!"

"eh friso, dit vind ik crap"

"lennart, volgens mij vind je dit niks"

"hej friso, best vet dit"

en natuurlijk vice versa
Oud 16-07-2003, 15:42
cottoncandy
cottoncandy is offline
Nee, gewoon als mijn broer met een stapel cd's komt en zegt: dit is goed, moet je luisteren, dit vind jij leuk. Dan ben ik bevooroordeeld, in de zin van dat ik het misschien minder leuk zou vinden als ik het zelf zou ontdekken. Ofzo.
Oud 16-07-2003, 15:48
Verwijderd
Ik ben het met Glow eens
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 15:48
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 16-07-2003 @ 16:42:
Nee, gewoon als mijn broer met een stapel cd's komt en zegt: dit is goed, moet je luisteren, dit vind jij leuk. Dan ben ik bevooroordeeld, in de zin van dat ik het misschien minder leuk zou vinden als ik het zelf zou ontdekken. Ofzo.
dat heb ik dus absoluut niet. Wel is het zo dat ik bands eerder ga luisteren als bepaalde mensen ze me aanraden.
Oud 16-07-2003, 16:18
MikeyMo
MikeyMo is offline
k ben eigelijk achter punk en ska gekomen doordat mn broer het dag en nacht draaide op zn kamer boven de mijne... k heb het dus leren luisteren...en ook als hij dan met ietz nieuws aankomt vind ik het meestal welleuk....daarvoor vraag ik hem nog wel ns om cd mix te maken met punk en ska...

en qua vrienden zijn ik en een vriend van mij de soort "punkbronnen" van mn klas... en ook veel vrienden die punk rommel vinden en shit...vinden het nu best te luisteren...mar en zijn natuurlijk altijd wel luitjes die rap en trance draaien en die dan zeggen dat punk rommel is en ska kermis muziek is, en als ik ze dan ietz laten luisteren dan hoef het niet...

majah..ik zit dus eigelijk nog een beetje in de copie-wereld ..
Oud 16-07-2003, 16:20
Verwijderd
Ja tuurlijk veel invloed
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:26
Thought Alive
Thought Alive is offline
Als iemand van wie ik vind dat ie een goede muzieksmaak heeft zegt dat die en die band goe dis check ik t soms wel even als ik zin/tijd heb, maar denk niet dta beinvloed of ik die band goed vind. Maar misschien doe ik wel meer mn best om er iets goeds in te vinden dan wanneer ik het zomaar ergens zou horen...
Oud 16-07-2003, 16:39
Roxy
Roxy is offline
heel veel natuurlijk, als mensen van wie ik weet dat ze een muzieksmaak dicht bij de mijne hebben iets aanraden dan download ik dat meteen, als iemand me iets aanraad waaarbij ik een mwah gevoel heb dan zal ik dat lang niet zo snel downloaden en misschien zelfs wel bevooroordeeld zijn bij het luisteren... en ik dnek niet dat ik het leuker vind als ik het zelf vind dan als iemand anders het vind maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit..
Oud 16-07-2003, 17:18
Fjall
Fjall is offline
ik ben vroeger begonnen met alice in chains, soundgarden, pearl jam, live enzo... mijn interesse in muziek begon pas echt toen ik 12/13/14 was ofzo. Toen was grunge erg groot. Nieuwe bands kreeg ik aangereikt via tv, tijdschriften enzo. Ik ben overal eigenlijk toevallig ingerold...

van grunge naar deftones was omdat Frank Helmink TMF zo bestookte met clips van hen. Hardcore ontdekte ik doordat ik wat voorprogramma's van de Deftones aan ut checken was. Een daarvan was dus Snapcase. Sinds dat moment rol ik overal een beetje in. www.theprp.com heeft mij veel nieuwe bands laten ontdekken. Toen ik op die website kwam was er bijna geen Nederlander te vinden. Iedereen vroeg aan mij hoe ik toch steeds weer alle nieuwtjes wist e.d. Tegenwoordig checkt dus werkelijk iedereen die site... wat verder geen schande is natuurlijk.

Ik haal mijn nieuwe bandjes dus vooral van theprp.com, rocksound (erg goede info over nieuwe bandjes), wat tips van vrienden (vooral Miguel, mede dj bij goudvishal en Friso) en soms gewoon wat downloaden via mp3.com.

Mijn vriendin is misschien wel een voorbeeld van jouw stereotype... Ik erger me daar weleens aan en vraag haar er vaak naar... want ze heeft echt bijna dezelfde muzieksmaak, op een paar kleine uitzonderingen na. Ik denk nog steeds dat dit te maken heeft met het feit dat ik dr vriend ben en naar deze muziek luister. Net als dat zij nu amper alcohol drinkt omdat ik er totaal mee gestopt ben (na vele slechte ervaringen) en zij drinkt dus nu ook amper alcohol meer...Maar goed we hadden het over muziek.

Ik ben dus niet ergens naar gaan luisteren omdat het cool was ofzo, maar gewoon doordat iemand die band noemde en ik het gewoon uit ging checken, of doordat ik er wat over las of doordat ik het toevallig ergens hoorde. Meeloperij heb ik nog nooit aan megedaan. Je luistert bepaalde muziek omdat je het mooivindt, niet omdat anderen het cool vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:20
Fjall
Fjall is offline
@ CEW: emo heb je niet van Friso, want hij vindt dat rommel..haha na vele mislukte pogingen van mijn kant vindt hij dat nog steeds klote muziek..haha
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 16-07-2003 @ 18:20:
@ CEW: emo heb je niet van Friso, want hij vindt dat rommel..haha na vele mislukte pogingen van mijn kant vindt hij dat nog steeds klote muziek..haha
En Terecht, Emo is kut met peren, ontstoken teelbal van een fokstier en schapen diarree die over datum is.
Oud 16-07-2003, 17:46
SRV
SRV is offline
niet veel...als vrienden wat luisteren en er helemaal fan van zijn download ik wel is een nummertje en als ik hem niet leuk vind verwijder ik hem weer gewoon....
Oud 16-07-2003, 18:00
fiveyearslater
fiveyearslater is offline
toen ik in de 2de klas zat had ik opeens weer een periode dat ik nirvana veel luistere.. dat kwam volgens mijn broer gewoon om mee te lopen met een vriend uit mn klas toen. volgens mij kwam het omdat ik het door hem gewoon weer een keer had gehoord en het zelf goed vond..

punk/ska/hardcore heb ik puur leren kennen door mijn broer toen ik een jaar of 10 was en hij 12. eerst vond ik het kut, nadat ik 100 keer al zijn platen keihard door t huis heen had gehoord, vond ik het supervet en sindsdien luister ik vooral punk.. ik denk dat je het ook echt moet leren luisteren ofzo..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:14
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-07-2003 @ 18:27:
En Terecht, Emo is kut met peren, ontstoken teelbal van een fokstier en schapen diarree die over datum is.
achja er zijn heus wel bands, die een beetje emo zijn, die jij ook leuk vind hoor.... niet meteen zo schelden. niet iedereen is zo extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemeeeee als jij
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:14
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 16-07-2003 @ 16:27:

Het allerergste is nog wanneer mensen de indruk hebben dat je 'cool' bent omdat je toevallig een piercing hebt ofzo, en dan vervolgens je hele muzieksmaak kopieren. Nou heb ik de geweldige eigenschap om iemand te commanderen een bepaalde band te gaan luisteren omdat iets volgens mij goed IS, ipv het vriendelijk aan te bevelen, maar de grap is dat sommige mensen me nog geloven ook.

- Ken je The Mars Volta?
* Ja, is echt goed!

Dat vind ik wel zo dom. Zelf doe ik dit absoluut niet, iets goed vinden omdat een vriend het ook gaaf vind. Ik heb verder ook geen langharig werkschuw tuig in mijn vriendenkring die naar dezelfde muziek luisteren als ik dus daar ga ik sowieso niet achteraan lopen. Wel leer ik veel nieuwe bands kennen door bijvoorbeeld links op websites van bands die ik al ken.
Oud 16-07-2003, 19:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 16-07-2003 @ 19:14:
achja er zijn heus wel bands, die een beetje emo zijn, die jij ook leuk vind hoor.... niet meteen zo schelden. niet iedereen is zo extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemeeeee als jij
Schelden met leuke zinnen is leuk, heb ik van meneer Friso!
Oud 16-07-2003, 19:34
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 16-07-2003 @ 16:27:
Als je bijv leest dat de zanger van de, naar jouw mening, beste band ter wereld naar een bandje luistert dat je niet kent, ga je het dan downloaden?

Twee jaar geleden vond ik de Deftones beter dan nu, Chino zei in een interview dat hij My Vitriol één van de beste bands vond die hij ooit had gehoord. Ik nummers downloaden, wat een ongelooflijke KUTband. Toch kijk je (zelfs als je true bent) er dan toch anders tegen aan als iemand tegen wie je op kijkt het wel leuk vindt. Soms heeft het positieve kanten, als 14 jarig opdondertje heb ik via silverchair Minor Threat ontdekt, aangezien Daniel een hele grote Minor Threat fan is.

Ook bij mensen die ontzettend veel van muziek weten en een beetje dezelfde smaak hebben als jij, denk je vaak dat ze alleen maar goede dingen luisteren. Dat dacht ik ook altijd van mijn broer, totdat ik erachter kwam dat hij idolaat was van The Cramps en The B52's, die misschien wel politiek correct zijn in de muziekwereld, maar niet voor mij.

Daarnaast heb ik gezien hoe vriendinnen veranderen als ze een nieuw vriendje krijgen. Vriendje vindt Nirvana leuk, vriendinnetje ook. Een vriendin van mij heeft 3 maanden in Nirvana t-shirts rondgelopen en toen het uit was droeg ze ze nooit meer geloof ik.

- Ken je The Mars Volta?
* Ja, is echt goed!

Zulke mensen zijn ook wel handig trouwens, een vriendin van mij die denkt dat ze alles leuk vindt wat ik leuk vind, dus die is echt naar elk concert mee te slepen

Het discussiepunt? Deze keer is er sprake van een moraal in het verhaal (dat zeg ik om er vanaf te komen).

Ok klaar.
Ik ga me bij elke band echt niet verdiepen in hun persoonlijke voorkeuren qua muziek.
Oud 18-07-2003, 17:28
cottoncandy
cottoncandy is offline
zei ik dan dat je dat wel doet? nee.
ik doe het zelf ook niet, maar soms lees je wel eens wat. ik lees namelijk wel eens. jij ook?
Oud 18-07-2003, 17:38
Verwijderd
Ik vind het niet leuk omdat iemand anders het ook leuk vind, maar soms ga ik wel op zoek naar de band ja, want het schijnt leuk te zijn, dus dan moet ik dat maar even gaan checken he. En soms doe ik dat ook niet, omdat ik lui ben of geen interesse heb in die band,w ant het lijkt me al niks door de beschrijving bijv die de vriend mij gaf.

En ja, vaak kijk ik ook even op sites naar links of tourdates met welke bands ze te maken hebben, meestal zijn dat bands die enigszins gelijk liggen op muzikaal vlak. Ik heb best veel bands ontdekt door te kijken naar wat andere bands luisteren. Waarom niet?

Maar nee, als iemand zegt dit is zooooo cool het is de beste band ter wereld! en ik vind dat niet, dan vind ik dat niet, lijkt me logisch.
Mijn neef had het altijd over Rocket from the crypt, dat dat de beste band ter wereld was. Nou ik heb er heel lang niks mee gedaan, maar later heb ik toch wat gedownload en het is erg goede muziek, maar ik vind het niet de beste band omdat hij dat vindt.
Vaak heb ik ook juist zoiets van, jezus hij heeft het alleen maar daarover zo boeiend kan het toch niet zijn?, dan verlies ik meteen interesse. Dan denk ik jaja whatever en dan laat ik het hangen. Maar vaak blijkt dan later wel dat het erg cool is, maar ja.ik ben dan te eigenwijs.

ratel ratel ratel
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:51
Verwijderd
VON kwam bij mij in het oog door een t-shirt wat Varg tijdens zijn proces aan had, maar Venom daarintegen (waar Varg ook wat van aan had tijdens zijn proces) vind ik dom.

Ik bouw altijd op mijn eigen smaak, en zo af en toe laat ik mij een goede raad aan praten door een vriend of iets dergelijks, maar dan luister ik het nooit zonder eigen overtuiging.

Ik kocht wel eens impulsief omdat ik 'er ergens van gehoord heb', maar dat was vroeger. Zo heb ik mijn Hin Onde, Ancient en Immortal cd's na 1 keer luisteren in de kast laten liggen voor een nooit te komen volgende keer. Best jammer eigenlijk; voor datzelfde geld had ik wel iets degelijks kunnen kopen maar dat wist ik van tevoren niet en na een paar keer dezelfde fout te zijn begaan ben ik er maar mee opgehouden. (Ik ben koppig wat dat betreft)

En via message-boards kom ik veel nieuwe muziek tegen. Ik weet, in tegenstelling tot vroeger, heel erg goed wat ik zoek in muziek en op plekken waar dergelijke mensen zich manifesteren kan ik uitstekend mijn smaak uitbreiden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:21
cottoncandy
cottoncandy is offline
volgens mij heb ik de meeste dingen ontdekt door files te browsen op soulseek en dan downloaden wat leuk klinkt ik download ook vaak dingen waarvan ik de naam wel eens heb horen vallen, dat herinner je je dan niet maar als je het in iemands files tegenkomt denk je 'oh ja'.

soulseek
Oud 18-07-2003, 19:29
Verwijderd
Direct Connect
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 16-07-2003 @ 16:34:
Mjah.
Bijna alle bands die ik langs 'zie' komen hier [mits het van een persoon komt waarvan de muzieksmaak een beetje in mijn richting ligt], of uit de mond van anderen waarvan ik weet dat diegene wel een goede muzieksmaak heeft probeer ik eigenlijk wel ff te luisteren. De ene keer vind ik het wat, andere keer niet. Maar ik blijf gewoon zoeken naar nieuwe bands. Full time.

sommige dingen die aldus bepaalde personen echt heel geweldig zijn maar mij in eerste instantie nog niet echt kunnen boeien probeer ik vaak nog ff wat langer te luisteren..en vaak blijkt dat ik het dan idd eigenlijk ook best gaaf vind. -Atreyu als grootste voorbeeld eigenlijk.

Bepaalde dingen vind ik gewoon ook nog steeds niet echt wat, hoe geniaal sommige mensen het ook mogen vinden. of andersom natuurlijk

Maar die invloed is d'r absoluut.
*agrees*
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:51
DeadNation
DeadNation is offline
Tuurlijk je hoort kids praten over coole platen en dan ga je op onderzoek uit. FUN FUN FUN! Leukste wat er is....bands ontdekken waar je helemaal door weggeblazen word
Oud 18-07-2003, 19:56
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-07-2003 @ 18:27:
en dat alleen omdat Roadrunner geen emo-bands onder contract heeft.
Oud 18-07-2003, 20:00
DeadNation
DeadNation is offline
Hahaha die voor je drummer. Ik ben geen emofan, maar sommige bands zijn gewoon echt goed...
Oud 18-07-2003, 20:03
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
als mensen waarvan ik weet dat ze een goede muzieksmaak hebben me een band aanraden, denk ik dat ik die muziek automatisch meer zal waarderen dan als ik de muziek zelf ontdekte ofzo...ja, zoiets
Oud 18-07-2003, 20:15
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 18-07-2003 @ 18:28:
zei ik dan dat je dat wel doet? nee.
ik doe het zelf ook niet, maar soms lees je wel eens wat. ik lees namelijk wel eens. jij ook?
Af en toe lees ik wel eens wat.
Oud 18-07-2003, 22:12
Fjall
Fjall is offline
IRC
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:15
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-07-2003 @ 20:20:
Schelden met leuke zinnen is leuk, heb ik van meneer Friso!
meeloperdt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:21
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
ehm vrij weinig..soms zegt er wel eens zo`n gastje van dit vin je leuk enzow...soms ist wat..eentje raadde mij aan System of A down te luisteren..da vin ik duz shit..

Maar ja, weinig mensen met zelfde muziekvoorkeur duz ik ben voor veel in..
Reageren

Regels voor berichten