Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 09:24
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Nou, vanochtend mezelf weer geschoren en ik had t gister niet gedaan. Dus t was geleden van woensdag ochtend en ik merkte dat ik me toch elke dag moet scheren.
M'n haar was al veel te lang en de haartjes werden eruit getrokken ipv afgesneden *AUW*. Heb vorige week t 5 dagen laten staan (ik was lui) maar toen heb ik meer dan een kwartier met m'n scheerapparaat (gebruik ik altijd) staan ploeteren.

Maar t blijkt toch dat ik t maar gewoon elke dag moet doen, want dat is het makkelijkste.

Nu vroeg ik me dus hoe vaak moeten jullie je scheren en hoe doe je dat dan met een mesje of met een scheerapparaat (weet niks anders voor baard, maar als je t anders doet schrijf t op).
Oud 18-07-2003, 11:23
matrix21
matrix21 is offline
Zeker als je af en toe geen zin hebt om te scheren zodat je een klein baardje krijgt dan is het beter om met een mesje te scheren.
Met een mesje kan je langere haartjes wegwerken dan met een scheerapparaat.
Wel een scherp mesje gebruiken anders trek je ze er alsnog uit
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:42
Snow
Snow is offline
Het is een beetje afhankelijk van hoe lui ik ben, maar over het algemeen scheer ik me eens in de 3 dagen en dan eerst met het apparaat en dan met een mesje.

Wellicht een tip voor mensen met een lichtgevoelige huid: om de poriën van de huid te sluiten, kun je je gezicht na het scheren naspoelen met koud water. In het begin voelt het behoorlijk rot, maar als je er aan gewend bent... Bij mij zorgt het voor minder irritatie in elk geval...
Oud 18-07-2003, 21:39
Maddan
Maddan is offline
ik doe ook scheerapperaat, en als ik er geen zin in heb (zoals altijd) en ik doe het na 2 of 3 dagen, ben ik idd ook lang bezig voordat ik alles weg heb

als ik het elke dag doe, doe ik steeds vaker, ben ik in een minuutje klaar
Oud 18-07-2003, 21:54
Verwijderd
Eigenlijk wel elke dag. Ik scheer wel electrisch en soms sta ik echt te kloten... Vooral net onder je kaakbot (ofzo..) krijg ik t echt niet echt weg...
Mesje = bloed..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:12
Verwijderd
Ten eerste is de makkelijkste manier om snijwondjes te vermijden je gewoon niet elke dag te scheren. Ik heb zelf een heel gevoelige gezichtshuid, dus ik scheer me meestal om de twee, drie dagen. Dat heeft twee voordelen: je huid heeft langer de tijd om zich te herstellen, en het mesje heeft meer grip op langere haren zodat je minder hoeft te boenen.

Ten tweede is een goede manier om wondjes te vermijden, je zo nat mogelijk te scheren. Dat doe ik altijd, ik scheer mezelf onder de douche. Eerst douchen zodat je gezichtshuid lekker soepel is en de haartjes goed zacht. Daarna de straal wat lager zetten en je gezicht inzepen met scheerschuim. Dan kun je je met het scherpste mesje veilig scheren en de kans op scheerwondjes is minimaal (ik heb me op deze manier nog nooit verwond, terwijl ik daarvoor altijd onder de sneetjes zat).

Als finishing touch kun je onder de douche ook meteen je gezicht nog even goed wassen met douchegel.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 23:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2003 @ 23:12:

Als finishing touch kun je onder de douche ook meteen je gezicht nog even goed wassen met douchegel.
en de rest van je lichaam.
Oud 18-07-2003, 23:36
MickeyV
MickeyV is offline
Hehehe, zeer spitsvondig, REIE.

Oh, mesje, 1 x per week, doch somtijds 1 x per 2 weken. Yakkk. Gross. In het eerste geval ben ik 5 min bezig, secundo casu tot 10.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:27
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 19-07-2003 @ 00:36:
Hehehe, zeer spitsvondig, REIE.

Oh, mesje, 1 x per week, doch somtijds 1 x per 2 weken. Yakkk. Gross. In het eerste geval ben ik 5 min bezig, secundo casu tot 10.
Ben jij zo'n stoppelmans of heb je nog maar een paar vlashaartjes?
Oud 19-07-2003, 00:30
MickeyV
MickeyV is offline
Vlashaartjes? Kom nou. Een en al haar.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:36
poesiefox
poesiefox is offline
Maar dat zoent helemaal niet lekker, om van zekere andere dingen die je met je mond kunt doen maar te zwijgen...
Oud 19-07-2003, 00:37
MickeyV
MickeyV is offline
Uhoh.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 09:37
dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik scheer me nooit,ik is anti-scheren.
Oud 19-07-2003, 10:29
michieldewit
michieldewit is offline
Ik scheer me tamelijk onregelmatig. Soms meer dan een week niet, dan weer elke dag. Hangt er erg vanaf of ik er zin in heb. Scheer me bijna altijd nat (alleen als ik haast heb of lang niet heb geschoren pak ik even de tondeuse van mijn scheerapparaat) en liefst nadat ik gedoucht heb.

Van snijwondjes heb ik eigenlijk bijna nooit last. Een enkele keer (als het mesje al wat ouder is) haal ik wel eens een pukkeltje of mijn lip open, maar dat is sporadisch. Het is gewoon belangrijk het mes niet vaker dan 10x en niet langer dan 2 weken te gebruiken. En daarnaast maakt het uit hoe lang je het scheerschuim laat inwerken...

Na het scheren was ik mijn gezicht eerst met warm water en daarna nog grondig met koud water. Je gezicht voelt dan lekker fris en het prikt niet zo als je daarna aftershave gebruikt.
Oud 19-07-2003, 13:10
MickeyV
MickeyV is offline
Zelfs een triviaal onderwerp weet waarde dewit met zijn trefzekere doch aan linguïstische sier niet inboetende taalkunst te sublimeren!

Maar terzake: is het niet verstandiger vóór het douchen te scheren? Dan was je je gezichtje onder de douche. Efficiënt!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:35
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 19-07-2003 @ 14:10:
Zelfs een triviaal onderwerp weet waarde dewit met zijn trefzekere doch aan linguïstische sier niet inboetende taalkunst te sublimeren!
Ik doe maar geen moeite om hierin enig sarcasme te lezen. Beter het maar als een compliment op te vatten.

Citaat:
Maar terzake: is het niet verstandiger vóór het douchen te scheren? Dan was je je gezichtje onder de douche. Efficiënt!
Oneens. Hoe natter (doorweekter) de baardharen, hoe makkelijker ze voor het mes te snijden zijn. Immers, de kapper wast je haar bij voorkeur ook voorafgaand aan de knipbeurt...

Overigens heb ik mezelf net lelijk op mijn kaak gesneden...
Oud 19-07-2003, 14:00
Daveigus
Daveigus is offline
ik scheer me ong 1 keer per week....maar dan valt er wel meteen veel te scheren...en dat op mijn 14de ...damn ik haat snelgroeiend haar
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:56
MickeyV
MickeyV is offline
Akkoord, dewit. Maar je kunt ze ook even onder de kraan houden. De baardhaartjes bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Daveigus schreef op 19-07-2003 @ 15:00:
ik scheer me ong 1 keer per week....maar dan valt er wel meteen veel te scheren...en dat op mijn 14de ...damn ik haat snelgroeiend haar
Dat is inderdaad niet leuk. Ondergetekende werd er ook al snel mee geconfronteerd, ik vroeg mijn eerste scheermes van Sinterklaas waar ik toen nog heilig in geloofde.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:23
Brutus
Brutus is offline
Mach 3 van gilette gebruiken.. echt de beste.

en ik snap t niet ik scheer me ALTIJD met een scheermes
niet eens voorzichtig ofzo, meestal heel erg snel maar ik heb echt NOOOIT scheerwondjes
Oud 19-07-2003, 23:28
MickeyV
MickeyV is offline
Mach 3? Wel, die gebruik ik nu. Ze vallen enigszins tegen. Op de reclame gaat het "swoosh, swoosh, finished". In mijn ervaring gaat het toch wat minder...gladjes.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 23:29
Verwijderd
Voor Mach III geldt hetzelfde als voor alle andere mesjes: ze werken alleen optimaal als ze net uit de verpakking komen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 23:54
MickeyV
MickeyV is offline
Exact. Dat mooie blauwe lijntje boven het mesje, zogenaamd indicerende wanneer de mesjes bot zijn, hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten. Na 1 x kunnen ze de prullenmand in. Maar dan wordt scheren wel een erg dure aangelegenheid. Tenzij, natuurlijk, je het 1 x per week doet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 23:56
poesiefox
poesiefox is offline
Ik had voor mijn vriend een wilkinson gekocht, zo'n debiel duur kreng met een ergonomisch gevormd handvat en tralies voor de mesjes, zodat je je niet kunt snijden. Na een kwartier hakken was hij nog net zo stoppelig als ervoor.

Het beste zijn die wegwerp Bic-mesjes in zo'n plastic zakje bij de supermarkt, en nog het goedkoopst ook.
Oud 19-07-2003, 23:59
MickeyV
MickeyV is offline
Onzin. Die zijn vreselijk. Althans in mijn jongste recollectie. Wellicht moet ik ze wedermaal proberen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 00:43
KingRebound
KingRebound is offline
Ik scheer me opm de 2/3 dagen, mijn haren groeien erg hard, maar ik vind een dag ofzo met wat stoppeltjes niet zo erg, heeft ook zijn stoere charme en inderdaad beter voor je huid.

Mach 3 mesjes zijn hele goeie ja. Ik heb heel dik haar en ik snap niet wat jullie beweren dat je ze snel weg meot gooien want ik gebruik ze een stuk of 10 keer minimaal en ik snijd me juist het vaakst als die op zijn scherpst is, dus na een paar keer is ie optimaal.

En dan de beste aftershave die je huid ECHT versterkt en mindder laat irriteren is die NIVEA balsem voor gevoelige huid....echt superrrr
Oud 20-07-2003, 00:45
KingRebound
KingRebound is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-07-2003 @ 00:56:
Ik had voor mijn vriend een wilkinson gekocht, zo'n debiel duur kreng met een ergonomisch gevormd handvat en tralies voor de mesjes, zodat je je niet kunt snijden. Na een kwartier hakken was hij nog net zo stoppelig als ervoor.

Het beste zijn die wegwerp Bic-mesjes in zo'n plastic zakje bij de supermarkt, en nog het goedkoopst ook.
Wilkinson zuigtttt... ook geprobeerd maar werkt voor geen meter...de haren blijven tussen de mesjes dsteken en je krijgt ze er met geen mogelijkheid uit...

Trouwens ik scheer mijn kin en snor met apparaat en de rest met mesje....
Oud 20-07-2003, 00:47
Brutus
Brutus is offline
Ah ik doe makkelijk 3x fijn sheren met een mach3 mesje... ze zijn wel beetje duur maar ze zijn het zeker waard
Oud 20-07-2003, 00:47
MickeyV
MickeyV is offline
Mach 3 mesjes zijn hele goeie ja. Ik heb heel dik haar en ik snap niet wat jullie beweren dat je ze snel weg meot gooien want ik gebruik ze een stuk of 10 keer minimaal en ik snijd me juist het vaakst als die op zijn scherpst is, dus na een paar keer is ie optimaal.

Dons.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 01:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik scheer me ongeveer 2 keer per week, en dan onder de douche met een mesje (Mach3....lekker origineel zo te zien ). En ik ga altijd door met een mesje totdat het zeeplaagje op is (zuinigheid, die mesjes zijn niet bepaald gratis). Dit betekent dus wel dat ik me op het laatst met een zeer bot mesje sta te scheren.
Oud 20-07-2003, 10:30
mcsun
mcsun is offline
Wat bij mij goed werkt:

1. Gezicht wassen met lauw water en douchegel oid

2. Gezicht wassen met wat warmer water

3. Scheerschuim/-gel opdoen en minstens een halve minuut wachten zodat het in kan werken

4. Scheren met (in mijn geval) Mach3, met zoveel mogelijk met de haartjes mee

5. Afspoelen met koud water

6. Gezicht droogdeppen met een handdoek (niet wrijven dat schijnt heel slecht te zijn zeker voor de gevoelige huid)

7. After shave balsam (van Nivea).

en dat alles kan makkelijk in vijf minuten
Oud 21-07-2003, 13:07
Verwijderd
Maximaal 1 keer per week. Meestal vrijdag of zaterdag. Baardgroei interesseert me niet zo, kan ook wel eens een aantal weken niet scheren.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:15
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 19-07-2003 @ 10:37:
Ik scheer me nooit,ik is anti-scheren.
ja maar jij hebt zeker nog geen baardgroei
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 00:12
Suqeunse
Suqeunse is offline
ik scheer 1 x per 2 dagen.... anders word ik binladen
Oud 24-07-2003, 12:10
MickeyV
MickeyV is offline
Laten we ons oordeel over Bin Ladens uiterlijk niet gekleurd door onze taxatie van zijn innerlijk raken! Het is een mooie man om te zien.

Regels voor berichten