Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 08:41
Angie_
Angie_ is offline
jij begint meteen over haten

vandaar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 08:43
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:41:
jij begint meteen over haten

vandaar..
Poepje, ik schreef 'hekel hebben aan' Zelfs IK ga niet zo ver
Oud 21-07-2003, 08:47
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 21-07-2003 @ 09:43:
Poepje, ik schreef 'hekel hebben aan' Zelfs IK ga niet zo ver
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 08:50
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:47:
Jemig is het dan zo'n taak om eens toe te geven dat een ander gelijk heeft ipv jij..?

En het dan nog vreemd vinden dat jij de enige bent die het met jou eens is
Oud 21-07-2003, 08:55
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 21-07-2003 @ 09:50:
Jemig is het dan zo'n taak om eens toe te geven dat een ander gelijk heeft ipv jij..?

En het dan nog vreemd vinden dat jij de enige bent die het met jou eens is

dat komt omdat hier de meeste mensen van die eeuwige menslievende bomenknuffelaars zijn!
die vinden dat je maar overal respect voor moet hebben en de godse dag mensen moet gaan helpen en met zwervers moeten gaan praten...

Zo ben ik niet leer er mee leven en trouwens dit is een forum wat maak je je druk om mijn mening? evanals in "Principes" dat mensen zich werkelijk druk gaan maken omdat ik het verdom om met zwervers te praten.. en omdat ik het liefst alle azielzoekers en illegalen zie verdwijnen... prima toch??
of ben ik dan te racistisch? jammer dan..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:09
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:55:
dat komt omdat hier de meeste mensen van die eeuwige menslievende bomenknuffelaars zijn!
die vinden dat je maar overal respect voor moet hebben en de godse dag mensen moet gaan helpen en met zwervers moeten gaan praten...

Zo ben ik niet leer er mee leven en trouwens dit is een forum wat maak je je druk om mijn mening? evanals in "Principes" dat mensen zich werkelijk druk gaan maken omdat ik het verdom om met zwervers te praten.. en omdat ik het liefst alle azielzoekers en illegalen zie verdwijnen... prima toch??
Ja dan ben je racistisch én arrogant, dan heb ik nog respect voor je omdat je mens bent maar dan vind ik het wel goed om je door middel van een flinke afkraking eens tot je positieven te brengen. Helaas lukt dat niet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:09
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:

Ja toe maar, generaliseer er op los dan maak je nog meer vrienden. Jij maakt overal een uiterste van. Ik kan me voorstellen dat jij dat niet begrijpt dus ik zal even een voorbeeld geven:

Omdat jij geen bomen knuffelt en ook geen mensen helpt ben jij een rechtse kapitalistische teef zonder vrienden.

Ik maak me niet druk om je mening, wel om je houding. Niemand hoeft het hier met jou eens te zijn en als je dat niet aanstaat dan donder je maar op. Het is gewoon zo dat je je aanstelt en dat je kinderachtig doet, Daar hoef ik verder niet over uit te weiden, want je hebt jezelf al genoeg bewezen.
Oud 21-07-2003, 09:11
Riconoscente
Riconoscente is offline
Heey ik heb ook geen vrienden!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:12
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn ouders doen er niet moeilijk over dat ik een beetje 'anders' ben. Ik bedoel: al op mijn zestiende begon ik metpiercings en tattoos. Inmiddels heb ik 3 tattoos, en binnenkort eentje op mijn arm erbij. Mijn moeder is er niet blij mee, maar ze verbiedt het me niet. Ook niet toen ik jonger was. Mijn vader praat er neutraal over.
Qua kleding vinden ze het 'wel leuk', heb ik het idee. Ze zeggen nooit 'Wat heb jij nou aan??' oid, ze laten me dus gewoon in mijn waarde.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:14
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 10:11:
Heey ik heb ook geen vrienden!!!
Dan zijn we met zn drieen!
Oud 21-07-2003, 09:15
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:

Ik heb het idee dat jij té graag 'anders' wil zijn, dat je je expres afzet tegen het normale en het verwachte.
En dat je je te goed voelt om met zwervers te praten vind ik triest. Dat zijn ook mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:16
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 21-07-2003 @ 10:15:
Ik heb het idee dat jij té graag 'anders' wil zijn, dat je je expres afzet tegen het normale en het verwachte.
En dat je je te goed voelt om met zwervers te praten vind ik triest. Dat zijn ook mensen.
Idd,
een kennis van mij reist heel veel met de trein, en hij beleeft de leukste dingen juist met zwervers. Hij reist heel vaak met ze mee en heeft dan gesprekken met ze, hij vertelt me er vaak over, geweldig!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:18
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 10:16:
Idd,
een kennis van mij reist heel veel met de trein, en hij beleeft de leukste dingen juist met zwervers. Hij reist heel vaak met ze mee en heeft dan gesprekken met ze, hij vertelt me er vaak over, geweldig!
Precies: zwervers zijn meestal juist de mensen die de meeste levenservaring hebben en heel wat te vertellen hebben, en dat maakt ze interessant. Ik heb er respect voor.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:21
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-07-2003 @ 00:07:
Dus als je ouders willen dat je in je zwembroek naar school gaat, doe jij dat ook echt.
Nee natuurlijk niet, maar dat zouden ze ook niet vragen. Maar ik hoop dat je het principe begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 09:49
Angie_
Angie_ is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Vampiria schreef op 21-07-2003 @ 10:15:
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 10:16:
Idd,
nou geweldig!

@ vampiria..
ik heb een bepaald beeld in me hoofdvan zwervers.. en dan heb ik het over de zwervers die over Hoog Catharijne lopen.. de mensen die de hele dag niks doen en met een spuit in hun arm liggen... vind je het dan heel gek dat ik niet met ze praat?! ik loop er liever niet lang sof voorbij.. maar gezien ik BOVEN HC woon gaat dat niet anders.. De meeste zwervers in mjin buurt zijn junks die de godse dag om geld bedelen.. Ik haat die lui van mij mogen ze kapot (dit wegens verschilldende aanvaringen met die lui van mezelf maar ook van vrienden), maar als jij dr lekker mee wilt gaan praten PRIMA dan doe je dat lekker.

en zo anders als de rest van de NL. bevolking denk ik niet hoor en het is niet een manier van AFZETTEN het is een manier van denken en als jij dat dom vind prima jouw mening..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 11:05
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
hellion schreef op 20-07-2003 @ 17:59:
Die discussies verschillen ook nogal per persoon denk je ook niet, ieder heeft zijn eigen beeld op de wereld! En dat je je schaamt om naast een gothic broertje of zusje te lopen omdat ze kleding hebben die jij niet mooi vind is ook nogal krom vind ik dan...Ik ga toch ook al mijn vrienden die zich "gewoon" kleden niet vermijden omdat ik hun kleding niet mooi vind....
1. Je hoeft het niet met me eens te zijn.
Ik kan wel een beetje mee gaan praten met de stroom maar ik zeg gewoon wat ik ervan vind.

2. Vrienden kies je, broers en zussen heb je.
Je vrienden staan je aan, anders zou je ze niet als vrienden hebben.
Ik ben tevreden met hoe m'n broertje en zusje zich nu kleden, als ze gothic(bijv.) zouden worden zou ik er heel wat minder tevreden mee zijn.

Jij ziet het anders, oke.
Oud 21-07-2003, 14:04
cornershop
cornershop is offline
Mijn ouders vinden mijn kleren juist leuk en mn moeder vind mn dreads ook helemaal geweldig en wil altijd meehelpen met bijwerken, lief he
Oud 21-07-2003, 18:27
flaming-christ
flaming-christ is offline
in t begin toen ik "anders" werd en tegen mijn ouders wil in ging, waren ze daar niet blij mee
maar sinds een jaar ofzo hebben we elkaar opgevoed om het zo maar te zeggen
ik ben positiever veranderd en toch beter na gaan denken over waar ik mee bezig was(denk aan depressieve gothic die satanist is en nog niet eens enig idee heeft waar ze mee bezig is, heb verder niks tegen gothics laat dat duidelijk zijn)
en mn ouders zijn makkelijker geworden accepteren hoe ik ben.
ik kan met mn ouders over alles praten eigenlijk
als ze 1,5 jaar geleden zou weten dat ik zou blowen zou ze woedend zijn geworden, maar nu heb ik 2 weken geleden samet met haar wietplantjes in de tuin geplant
mijn ouders zijn lang de ergsten niet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:27
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Hmpf schreef op 21-07-2003 @ 01:53:
Ik denk dat Je vader er gewoon erg veel moeite mee heeft.
Het zijn idd. jou keuzes maar zie in dat jij wel zijn kind bent!
Idd....het is moeilijk voor onze pappies om te accepteren dat hun kleine meisje ook groter wordt!!
Oud 21-07-2003, 18:34
nishanthi
nishanthi is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 19-07-2003 @ 19:48:
Wat bedoel je hiermee...? Dat jouw ouders je huidskleur niet accepteren?
neej dat niet anders hadden ze me niet genomen maar ze vonden het niets omdat veel mensen denken dat metal racistisch is en dat dachten zij ook
Oud 21-07-2003, 18:37
sinsere
sinsere is offline
Mijn moeder had me liever anders gezien .. wat gewoner en normaler in haar opzicht. En hele andere kleding. Maar ik ben vrij langzaam aan veranderd, dus ze kon er wel rustig aan wennen. Nu vindt ze het nog niet echt leuk, maar ik merk wel dat ze sommige dingen toch wel begint te waarderen. Gelukkig geeft ze dat dan ook wel toe. Mijn vader zegt er nooit zoveel over, maar ik weet dat hij heel blij is dat ik mezelf heb gevonden en zolang ik niet al te raar ga doen, is het wat hem betreft wel goed.
Piercings zijn jammer genoeg nog steeds echt uit den boze ..
Oud 21-07-2003, 18:38
sunflouwer
sunflouwer is offline
mijn ouders accepteren mijn lifestyle wel, ik ben dan ook wel "normaal"
mijn broertje is wel alto en dat accepteren ze ook, en de kledingstyle van mijn broer (super netjes) accepteren ze ook.
geen gezeur over, ook niet over de muziek ofzo, zolang zij er zeg maar geen last van hebben. Wel geven ze ons advies(naja, mijn moeder dan) als zij bv vind dat iets TE strak zit zegt ze dat tegen me,
maja, misschien helpt het om iets minder opstandig te doen tegen je ouders (zo kom je op mij over iig. kweet niet of het zo is hoor) maja
succes
Oud 21-07-2003, 19:15
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 10:49:
ik heb een bepaald beeld in me hoofdvan zwervers.. en dan heb ik het over de zwervers die over Hoog Catharijne lopen.. de mensen die de hele dag niks doen en met een spuit in hun arm liggen... vind je het dan heel gek dat ik niet met ze praat?! ik loop er liever niet lang sof voorbij.. maar gezien ik BOVEN HC woon gaat dat niet anders.. De meeste zwervers in mjin buurt zijn junks die de godse dag om geld bedelen.. Ik haat die lui van mij mogen ze kapot (dit wegens verschilldende aanvaringen met die lui van mezelf maar ook van vrienden), maar als jij dr lekker mee wilt gaan praten PRIMA dan doe je dat lekker.

en zo anders als de rest van de NL. bevolking denk ik niet hoor en het is niet een manier van AFZETTEN het is een manier van denken en als jij dat dom vind prima jouw mening..
Ik geef je groot gelijk als je niet uit eigen beweging met een junk een gesprek begint terwijl hij een naald in zijn arm zet, dat hoeft ook niet, maar als ik zie dat een zwerver/junk/mens om geld komt bedelen en dat iemand hem gewoon compleet negeert, krijg ik echt pijn in mijn hart. Iemand vraagt toch iets, iemand heeft toch recht op een antwoord?

En dat jouw mening niet veel anders is dan die van het Nederlandse volk geeft enkel aan hoe stompzinnig het Nederlandse volk bezig is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:28
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 20:15:
Ik geef je groot gelijk als je niet uit eigen beweging met een junk een gesprek begint terwijl hij een naald in zijn arm zet, dat hoeft ook niet, maar als ik zie dat een zwerver/junk/mens om geld komt bedelen en dat iemand hem gewoon compleet negeert, krijg ik echt pijn in mijn hart . Iemand vraagt toch iets, iemand heeft toch recht op een antwoord?

En dat jouw mening niet veel anders is dan die van het Nederlandse volk geeft enkel aan hoe stompzinnig het Nederlandse volk bezig is.
je begon zo aardig

Dan geef jij ze lekker allemaal geld waar ze uiteindelijk toch wel weer drugs of alcohol voor kopen....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:32
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 20:28:
je begon zo aardig

Dan geef jij ze lekker allemaal geld waar ze uiteindelijk toch wel weer drugs of alcohol voor kopen....
Je hoeft geen geld te geven, dat begrijp ik nog wel, zelf geef ik overigens wel bijna altijd wat, maar je kunt toch wel 'Nee' zeggen? Sommige mensen negeren zwervers totaal, als ze geen mensen zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:35
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 20:32:
Je hoeft geen geld te geven, dat begrijp ik nog wel, zelf geef ik overigens wel bijna altijd wat, maar je kunt toch wel 'Nee' zeggen? Sommige mensen negeren zwervers totaal, als ze geen mensen zijn...
waarom geef je wat?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:39
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 20:35:
waarom geef je wat?
Omdat ik het kan missen.

Ik denk niet dat ik mijn geld beter kan besteden dan die zwerver, die misschien geen objectief "nuttige" goederen voor zijn geld zal kopen maar wel dingen die hij voor zijn gevoel nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 08:12
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 21-07-2003 @ 20:44:
Engolie, je kunt ook gewoon 'Nee' zeggen. En als je er 'Maar een fijne dag nog' aanvast plakt, moet je eens kijken watvoor vriendelijk je terug gezegd krijgt. Niet altijd, nee, maar om daarom maar iedere junk over een kam te scheren...

Ik geef ook lang niet altijd wat, maar je hoeft ze ook niet te negeren. Lekker makkelijk, alles wat je niet in staat ook maar meteen doen of het er niet is.
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 08:14
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 22-07-2003 @ 09:12:
*zucht*
Nee, dát is duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 08:38
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 22-07-2003 @ 09:14:
Nee, dát is duidelijk!
ja zou jij toch moeten begrijpen
de *zucht* staat voor *wat jij wil... doe wat je wil maar betrek mij er niet bij ik ga niet met zwervers praten ik geef ze geen geld en ik ga zeker niet met ze op reis.. als jij dat graag allemaal wil moet jij weten*
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:26
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Ieder moet het voor zichzelf weten vindik
Oud 22-07-2003, 11:35
Verwijderd
mijn moeder en vader vinden alles leuk. maar jah dat waren vroeger hippies dus ehm jah..hehe
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:42
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 18:19:
Bij mij thuis is het zo:

alles wat anders is als de zogenoemde NORMALE MENSEN met blond haar en blauwe ogen (dit is een voorbeeld) is raar en daar moet je je maar LIEVER niet mee bezig houden..

en dan heb ik het over kledingstylen, make up en gedrag.

ik luister naar vooral metal en gothic achtige muziek en dan vinden mijn ouders vreselijk..
Ik kleed me graag in het zwart of andere donkere kleuren omdat ik me daar lekker bij voel... maak me vrij donker op omdat ik het gewoon mooier vind (alleen me ogen) en ik ga graag even alleen rustig op me kamer zitten om gewoon na te denken terwijl andere mensjes gaan sporten enzo... ik heb aantal piercings en ik wil er nog meer maar zo ben ik

Kortom ik ben niet de doorsnee breezerslet met een buikketting (sorrie als ik hiermee mensen beledig)

..dit vind vooral me pa heel erg moeilijk zegt me moeder maar wat IK nou niet snap TIS TOCH MIJN LEVEN
MIJN DINGEN
mag ik toch zelf weten wta ik doe enzo ik accepteer hun toch ook met hun domme muziek? dan ga ik ook niet gillen van zet die klere muziek zachter of doe eens normaal?

heeft iemand dit ook
of heeft iemand tips?

dank u
Okay. Laten we even een situatie schetsen. Stel. Jij bent later nog steeds zoals jij bent. Gothic, donker opgemaakt en weet ik veel wat allemaal. Hoe zou jij het vinden als jouw kind dan ineens modepopje van het jaar is geworden, met de allerniewste mode en de allernieuwste stijlen en kleuren? Dat zou jij toch ook erg vinden? Tuurlijk. Ik denk dat er vrij weinig ouders in de wereld zijn die erom staan te springen al hun kind anders is in iets dan hun qua kleding of principes. Ik bedoel, sorry hoor, maar ik heb het idee dat je alleen maar aan jezelf denkt, en je nooit eens een keer in de schoenen van je ouders plaatst. Je moet hun gewoon even laten wennen, misschien laten ze je wel met rust uiteindelijk. Ga gewoon door met wat je doet, en als je hun gezeur echt zo irritant vind, dan raad ik je aan om je of aan te passen, of om een andere woonomgeving te gaan zoeken, aangezien je wel nog steeds onder hun dak woont, en hun mening dus wel enigzins op een manier telt.

Waarom staat dit trouwens op lifestyle?
Oud 22-07-2003, 12:14
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Gothic zijn is niet alleen muziek luisteren en kleren dragen...

(wat al die kleuter bruggers wel denken.... )

je bent het of je bent het niet, manier van leven ---> lifestyle
Oud 22-07-2003, 13:12
puppy
puppy is offline
as ik met mn ouders erges heen ga maggik ook geen broek aan waar un paar raveltjes in zitte of gate. as dr visite is maggik ook geen hardrock draaie. hoewel mn pa wel van guns n' rose, nirvana, iron maiden e.a. houd. mr zo zijn ouders nu eenmaal. niets aan te doen, alleen mr ff aanpasse as je nog geld van ze wil. buiten huis bennik gwoon mezelf.
Oud 22-07-2003, 13:14
DutchGirl
DutchGirl is offline
ze accepteren me toch niet, wat ik ook doe of aantrek.

(oh wat klinkt dit depressief)
Oud 22-07-2003, 13:47
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 19-07-2003 @ 19:39:
alles wat anders is als de zogenoemde NORMALE MENSEN met blond haar en blauwe ogen (dit is een voorbeeld) is raar en daar moet je je maar LIEVER niet mee bezig houden..

Ik heb blond haar en groen/blauwe ogen.

en dan heb ik het over kledingstylen, make up en gedrag.
ik luister naar vooral metal en gothic achtige muziek en dan vinden mijn ouders vreselijk..
Ik kleed me graag in het zwart of andere donkere kleuren omdat ik me daar lekker bij voel... maak me vrij donker op omdat ik het gewoon mooier vind (alleen me ogen) en ik ga graag even alleen rustig op me kamer zitten om gewoon na te denken terwijl andere mensjes gaan sporten enzo... ik heb aantal piercings en ik wil er nog meer maar zo ben ik

De puberteit is, geloof ik, al eens aangehaald.

Kortom ik ben niet de doorsnee breezerslet met een buikketting (sorrie als ik hiermee mensen beledig)

Oh ja, alle mensen die geen so called 'gothic' zijn, zijn breezerslets.

..dit vind vooral me pa heel erg moeilijk zegt me moeder maar wat IK nou niet snap TIS TOCH MIJN LEVEN
MIJN DINGEN
mag ik toch zelf weten wta ik doe enzo ik accepteer hun toch ook met hun domme muziek? dan ga ik ook niet gillen van zet die klere muziek zachter of doe eens normaal?

Het zijn je opvoeders en ze hebben daarom van alles over je te zeggen. Daarnaast woon je ook in hun huis en moet je rekening met ze houden. Zo simpel is dat.

dank u

Alstu.
My point exactly.
Oud 22-07-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
puppy schreef op 22-07-2003 @ 14:12:
buiten huis bennik gwoon mezelf.
Oh puh-lease, jezelf zijn is zó enorm anderhalf jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2003 @ 15:08:
Oh puh-lease, jezelf zijn is zó enorm anderhalf jaar geleden.

Urm ja mijn moeder accepteert alles wel zolang ik maar elke dag m'n tanden poets en zo af en toe 'ns bij m'n oma op bezoek ga.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 08:07
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
blablabla maar gezien ik BOVEN HC woon blablabla
Heeeee!

Ken jij Lotte..?
Oud 23-07-2003, 08:14
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 23-07-2003 @ 09:07:
Heeeee!

Ken jij Lotte..?
welke lotte?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 08:22
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Engolie schreef op 23-07-2003 @ 09:14:
welke lotte?
Die trots is op zichzelf
Oud 23-07-2003, 08:26
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 23-07-2003 @ 09:22:
Die trots is op zichzelf
nee ik ken alleen depressieve lotte

geen idee over wie je het hebt nou... woont ze ook daar?? dan heb ik wel een idee wie het is.. maar ken daarniemand bij naam
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 01:51
p-chez
p-chez is offline
Ben ik ff blij dat ik ouders heb die dat soort dingen echt geen reet kan schelen
Ze vinden het best hoe ik me kleed (hoe ik me dan ook kleed). En gelukkig maar. Het komt soms zelfs voor dat m'n ma als ze toevallig in de stad is shirts of truien oid voor me meeneemt, die ik dan ook mooi vind. Omdat ze gewoon weet wat voor kleren dat moeten zijn.

Voor muziek geldt hetzelfde, ik luister bijv. wel naar hiphop (néé, níks van wat jullie op tv/radio horen), en m'n pa vindt veel van die muziek die ik draai zelf ook mooi. Verder ben ik ook wel naar muziek gaan luisteren die hij draait (blues, rythemn'n'blues, jazz, etc). Dus dat vindt ie ook niet erg.

Nee, m'n ouders vinden het allemaal best, gelukkig.

Overigens zie ik veel mensen van onder de 18 zeggen dat het hun 'eigen leven' is, waain zij 'zelf mogen bepalen wat ze doen'. Echter hebben je ouders akelig veel over je te zeggen onder je 18e. Je kunt je ook eens anders opstellen, en hun laten merken waarom jij je op een bepaalde manier kleedt, of waarom jij naar een bepaalde muzieksoort luistert. Dat ouders bijv 'gothic', maar ook veel andere leefstijlen, maar niks vinden, komt denk ik het meeste doordat ze niet precies weten hoe de vork in de steel zit. Dit is, in plaats van je lekker rebels opstellen en zeggen dat het je geen fuck kan schelen hoe zij er over denken, denk ik veel efficienter.
Oud 24-07-2003, 10:49
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:

arm arm meisje...

ik snap eigenlijk niet waarom je deze topic geopend hebt, want je maakt je zondig aan dezelfde fout van je ouders. Namelijk, dat jij OOK niet aanvaardt wat anders is dan jij.
Dat wil dus zeggen dat jij helemààl niet zo alternatief bent, maar dat je net hetzelfde bent als 80 % van deze maatschappij: bekrompen individuutjes.
En dan kan je je nog zo gothic kleden als je wilt, je zal er niet ruimdenkender op worden..

Jammer als je weet dat gothic/wave onstaan is uit een beweging die zich wou afzetten tegen de bekrompen maatschappij. Beetje ironisch dit.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:00
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
hm. mn moeder probeert me wel allemaal simpele kleren aan te smeren maar ik vertik het om die aan te trekken. 'k vind het saai om zo doodgewoon te zijn. ik trek liever wat "apartere" en meer gewaagde kleding aan. als je minderjarig bent hebben ze iid veel over je te zeggen, maar jou mening telt net zo hard mee.
Oud 24-07-2003, 13:27
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 23-07-2003 @ 09:07:
Heeeee!

Ken jij Lotte..?

geniaal

btw: je hoeft zwervers ook niet perse geld te geven...
Iets te eten kan ook...
Oud 24-07-2003, 13:44
Fog
Fog is offline
mijn ouders vinden t wel leuk dat ik een beetje een eigen lifestyle heb....

ik denk dat als ik gothic ofzo zou zijn ze t wel minder zuoden vinden, omdat ze dat gewoon niet mooi vinden...

maar deze lifestyle hoort bij me...zo ben ik gewoon al sinds ik me verdiep in kleding en muziek...dus ze zijn t gewoon gewend en ze accepteren het en ze vinden mijn muziek soms best wel okee en mn kleding past gewoon bij me...en mn vrienden vinden ze ook gewoon aardig...

ik ga best wel ver door in mn lifestyle, weet niet hoe dat komt...bijna alles wat ik doe heeft er wel wat mee te maken....tis gewoon zo gegroeid, en bij mn vrienden is t precies t zelfde, maar mn ouders vinden t wel goed, als ik maar gelukkig ben...

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 14:06
erwtje
erwtje is offline
mijn ouders accepteren hoe ik eruit zie en wat voor kleren ik draag enz, ze zijn het gewoon gewend van mij zo ben ik en niet anders. ze weten ook dat ze daar nix over te zeggen hebben dus dat doen ze dan ook nie. tuurlijk maken ze wel een keer zo'n lullig opmerking maar das eerder "grappig" bedoeld. verder boeit het ze niet zo denk ik.

alleen ik luister naar hard rock enz. maar da moet'k nie in de woonkamer aan doen...dan gaat het van "doe die herrie af krijg er helemaal hoogfpijn van" (ookal staad de muziek heel zacht ofzow)
maar dat ik het luister maakt ze nie uit. kan ik toch ook nix aan doen dat ik da mooi vind? zo denken zij er dus over.

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 08:05
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 24-07-2003 @ 14:27:

geniaal

btw: je hoeft zwervers ook niet perse geld te geven...
Iets te eten kan ook...
Precies, dan weet je voor jezelf iig dat hij/zij iets belangrijks heeft gekregen.

@ Erwtje: mijn moeder krijgt zelfs nog hoofdpijn van Moloko *aargh*
Reageren

Regels voor berichten