Advertentie | |
|
![]() |
|
1)Een harde bal van de Braziliaan stompte de keeper het veld in, maar kwam op het hoofd van een andere tegenstander terecht.
2)De nieuwe functionaris is per 1 november benoemd en de oude op 18 oktober vertrokken 3)Karel heeft een foto van zijn vader verloren en Peter van zijn moeder. hier zijn jullie wel even zoet mee en graag een goede uitleg over waarom het fout is ![]() zei de lerares nederlands
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik vind verloren trouwens altijd mooier met zijn, maar met hebben kan het jammergenoeg ook. Citaat:
||
Citaat:
oplossing: de samentrekking klopt niet, want je weet niet w-a-t op het hoofd van een tegenstander terecht kwam: de bal of de keeper? De keeper is onderwerp bij 'gestompt'en bij samentrekking zou de 'keeper'ook onderwerp zijn bij 'kwam'.
||
Citaat:
||
Citaat:
Is het: Ik ben eerder dan zij Of Ik ben eerder dan haar ? En vriend, die mij altijd verbeterd als ik een fout maak, zegt dan haar. Volgens mij klopt dat niet... Wie heeft gelijk?
||
Citaat:
Ik ben eerder thuis dan zij thuis is
||
Citaat:
Maar volgens mij is het: Ik ben eerder thuis dan haar Ik ben eerder thuis dan hem Ik ben eerder thuis dan jou Toch?
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je het rechtstreeks tegen iemand zegt, kun je wel jou gebruiken volgens mij.
||
Citaat:
![]()
|
Naah
Het is toch eerder dan jij? Het is iig beter dan jij Of: beter dan hij Zet er maar 'dat' tussen, dat gebruik ik altijd... Beter dan dat jij bent (en niet: beter dan dat jou bent) Beter dan dat hij is (en niet: beter dan dat hem is) Dus: eerder dan dat jij bent(en niet eerder dan dat jou bent) Mijn zus vroeg laatst: "is dit goed: bij deze wil ik informeren naar de mogelijkheden VOOR het lopen van een stage." Ik heb gezegt dat het niet goed is, dat het waarschijnlijk tot moet zijn. Maar ik weet het niet zeker, en kon het op die site van Optima ook niet vinden. Ja, wel een beetje uitleg maar meer niet.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij is het alleen voor en niet tot... Tot klinkt niet goed... in mijn woordenboek in mijn hoofd dan he ![]() |
![]() |
||
Citaat:
nu ik erover nadenk, ga ik twijfelen aan mezelf.. *gaat zelf maar terug naar de basisschool Mag jij me vertellen welk (werk)woord in het Nederlands op -sch eindigt (in de stam uiteraard). ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wat voor boek zou je willen lezen? Not for Sale | 55 | 26-06-2007 16:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Het "Aan de andere kant van de spiegel"-topic Verwijderd | 67 | 03-07-2006 13:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De mens gelijk aan God Verwijderd | 155 | 14-03-2005 19:27 | |
Films, TV & Radio |
Taalspel fractuur | 5 | 10-11-2004 00:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Taalspelletje] Cryptozin marlies | 500 | 24-05-2004 09:50 |