Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 14:08
rare kwast
rare kwast is offline
lekker vriendschap (weet niet of het hier echt hoort hoor!)
vandaag een brief binnengekomen van mijn beste vriendin gericht aan mijn ouders....
alles wat ik in vertrouwen heb verteld ligt nu dus op de deurmat (mijn kamer eigenlijk) maar ze weten dat de brief komt, dus verstoppen kan niet.........
wat moet ik nu met die vriendin?? en mijn ouders, durf ze echt niet onder ogen te komen
Oud 21-07-2003, 14:12
Verwijderd
Hij wordt toch bij jou bezorgd? Ik zou gewoon zeggen dat ie niet gekomen is ofzo...d'r gaat nou eenmaal wel eens wat fout met de post. Maar goed, dan moet je wel willen liegen. Waarom wil die 'vriendin' het je ouders vertellen? En waarom tegen jouw wil in?

Die vriendin zou ik een trap onder d'r kont verkopen. Wie denkt ze wel niet dat ze is?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:17
Verwijderd
ze weten dat de brief komt...zeg gewoon: ik heb die brief, en als je iets wilt weten vraag het me dan persoonlijk..

ik vind dit een rotstreek van jouw vriendin, al ken ik de achterliggende reden misschien niet en weet ik niet wat erin staat

je bent echt niet verplicht alles met je ouders te delen toch
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:19
C'est moi
C'est moi is offline
voledig mee eens ik zou denken is dat wel een goede vriendin van jou want die kan je wel alles in vertrouwen vertellen toch?

groetjeschretinne
Oud 21-07-2003, 14:24
rare kwast
rare kwast is offline
nee opzioch ben ik niets meer verplicht ben 18 (toch??)
en opzich gaat het soms niet wat lekkerder en na de vakantie zijn ze zooooo bezorgt

ik ben onwijs pissed op haar
en ik heb zooo vaak gezegt mijn ouders er niet bij te betrekken ik red het wel alleen, maar voorvalletje op de camping (werd opgesloten in toilet en ben al eens aangerand) en zat veel alleen in het bos omdat mijn twee vriendinnen de hele tijd bij hun vriendjes waren *zucht* raar he!
Oud 21-07-2003, 14:27
Verwijderd
zelfs als je jonger bent dan 18 ben je heus niet verplicht je ouders alles te vertellen, moet er nog bijkomen zeg

als je tegen die vriendin gezegd hebt je ouders er buiten te houden, moet je dit zeker niet accepteren, jij vertrouwde haar en zij maakt daar misbruik van
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:29
C'est moi
C'est moi is offline
dat je pissig op haar bent dat begrijp ik je kan ook proberen tegen jouw ouders te zeggen dat je hem wel hebt gehad maar dat je nu oud en wij genoeg bent om jou problemen zelf op te lossen?!

groetejs chretienne
Oud 21-07-2003, 14:34
Verwijderd
De brief alsnog verstoppen/verbranden, die vriendin vertellen dat je vertrouwen geschonden is, en je ouders zeggen dat als ze een respect voor je hebben ze niet gaan proberen uit te zoeken wat er in staat door contact te zoeken met die vriendin of naar haar te luisteren.

Maar je moet je wel bedenken dat ze het waarschijnlijk met goede redenen en voor je eigen bestwil is. Waarschijnlijk omdat ze denkt dat hetgeen wat je haar in vertrouwen hebt verteld iets is dat je niet alleen aankunt. Eigenlijk hangt het dan ook allemaal af van wat het is, dat je haar verteld hebt.
Kortom, het is logisch dat je kwaad bent, maar bekijk de dingen ook eens vanuit haar perspectief. Misschien heeft ze wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 21-07-2003 @ 15:17:
ze weten dat de brief komt...zeg gewoon: ik heb die brief, en als je iets wilt weten vraag het me dan persoonlijk..
Das iig eerlijker. Ik zou toch idd zo iets zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:36
rare kwast
rare kwast is offline
ik geef ze de brief ook niet, vertel het ze zelf wel als ze iets willen weten....vind het echt een gemene streek...
beetje jammer sta wel voor haar klaar en vertrouwde haar
dag vertrouwen
Oud 21-07-2003, 14:48
Verwijderd
dat je ouders die brief ook willen hebben vind ik apart...

van welke kant komt het, vroegen je ouders het je vriendin, of bood je vriendin het aan?

als ik jouw ouders was zou ik die brief geeneens willen hebben, als ik iets zou willen weten zou ik het dus idd jouzelf vragen en niet via een vriendin, dat is best laf hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:17
*** is offline
dat vind ik echt geen stijl! En dat noemt zich een vriendin... Alhoewel ze 't idd vast wel goed bedoeld heeft.
Nog een geluk bij een ongeluk dat je 'm onderschept hebt.
Maar hoe wist je dat ie van je vriendin was, door 't handschrift ofzo? Want ik vind 't eerlijk gezegd ook niet echt normaal als je andermans post opent....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:27
rare kwast
rare kwast is offline
nee 1 door het handschrift
en 2 door dat ze de enige is die mijn woonplaats nog fout schrijft
en 3 omdat ''normale'' post altijd anders wordt geadresseerd duzzzz......

en ja tis niet goed post te onderscheppen
Oud 21-07-2003, 15:34
*** is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 21-07-2003 @ 16:27:
nee 1 door het handschrift
en 2 door dat ze de enige is die mijn woonplaats nog fout schrijft
en 3 omdat ''normale'' post altijd anders wordt geadresseerd duzzzz......

en ja tis niet goed post te onderscheppen
nee ok, dan vind ik 't gerechtvaardigd.
Heb zelf ook een keer post gehad van een docent, die wist dat ik een beetje moeite had met de werkdruk... Wat was ik blij dat die op de mat viel, toen ik home alone was. Anders had ik 't ook uit moeten leggen aan m'n ouders. En dan was die nog aan mij gericht.
Dus ik snap dat jij 't nog veel benauwder hebt, maar ook dat de intentie vast goed was.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:26
the_conquer
the_conquer is offline
Als dat jou vriendin is. Wordt het tijd om haar eens uit je vriendenbestand te wissen om het zo te zeggen.

Zoiets flik je toch niet. Wat denkt dat wijf wel.
Oud 21-07-2003, 17:27
C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 21-07-2003 @ 18:26:
Als dat jou vriendin is. Wordt het tijd om haar eens uit je vriendenbestand te wissen om het zo te zeggen.

volkomen mee eens!
Oud 21-07-2003, 18:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 21-07-2003 @ 18:26:

ligt er wel aan wat er speelt, vind ik.
heb je zelfmoordneigingen ofzo en is zij de enige die er vanaf weet, dan is het (imho) geoorloofd om dat soort dingen toch door te spelen, want het is in je eigen belang (en belangrijker dan het behouden van het vertrouwen. dat is bij de dood toch ook niks meer waard).
gaat 't om minder erge dingen dan hoort ze dat inderdaad niet te doen en zou ik dat d'r heel duidelijk zeggen of uberhaupt de vriendschap beeindigen.
Oud 22-07-2003, 10:41
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb inmiddels een (lang ) gesprek gehad met mij ouders.
het ging voornamelijk over de afgelopen vakantie, aanranding en zelfverwonding en ze heeft verschillende dingen bij verzonnen.
volgens haar brand ik me ik wist het niet
en dat ik zelfmoord wil plegen.....
maar goed ik heb het hele verhaal aan mijn ouders verteld, ze willen nog steeds die brief zien
en heb mijn vriendin duidelijk gezegt dat het echt zwaar lullig is en dat het echt niet zo maar weer goed is
Oud 22-07-2003, 10:45
poesiefox
poesiefox is offline
Sommige problemen kun je in je eentje niet aan. Zij zag het met jou helemaal verkeerd gaan, maakte zich zorgen, en besloot hulptroepen in te schakelen.

Ik heb liever zo'n vriendin dan iemand die me in alle privacy laat zwemmen of verzuipen.
Oud 22-07-2003, 10:57
rare kwast
rare kwast is offline
jah oke ze mag zich dan wel zorgen maken maar dan kan ze eerst naar mij komen om met mij te praten!
Oud 22-07-2003, 13:07
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-07-2003 @ 11:57:
jah oke ze mag zich dan wel zorgen maken maar dan kan ze eerst naar mij komen om met mij te praten!
Ze heeft met jou gepraat, en het hielp blijkbaar niet. Toestemming geven zou je toch nooit doen, jij wilt zelf immers ook al niets kwijt aan je ouders.
Oud 22-07-2003, 13:09
rare kwast
rare kwast is offline
nee ze is de laatste keer niet naar mij toe gekomen over wat haar dwars zat.
en ik ken haar en zie aan haar wanneer er iets dwars zit dus toen ik dat vroeg zei ze dat er niets was
Oud 22-07-2003, 17:15
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-07-2003 @ 11:41:
ik heb inmiddels een (lang ) gesprek gehad met mij ouders.
het ging voornamelijk over de afgelopen vakantie, aanranding en zelfverwonding en ze heeft verschillende dingen bij verzonnen.
en dat ik zelfmoord wil plegen.....
maar goed ik heb het hele verhaal aan mijn ouders verteld, ze willen nog steeds die brief zien
en heb mijn vriendin duidelijk gezegt dat het echt zwaar lullig is en dat het echt niet zo maar weer goed is
Damn ik wil niet veel zeggen maar die vriendin van jou moeten ze opsluiten.
Oud 22-07-2003, 18:30
C'est moi
C'est moi is offline
inderdaad wat lullig. echt ik meen het als je iemand vertrouwd moet je die toch kunnen vertrouwen? zeker als het een(goede vriendin is)

groetjes en sterkte chretienne
Oud 27-07-2003, 00:01
Denise84
Denise84 is offline
Het is niet slim/netjes van die vriendin, als jij duidelijk hebt aangegeven dat je je ouders er niet bij wilt betrekken.

Anderzijds vind ik er toch wel iets in zitten wat die vriendin gedaan heeft. Als het op een gegeven moment echt niet goed met je gaat, moeten meer mensen daarvan weten dan alleen vrienden, want die kunnen je er niet bij helpen. Je vriendin is ontzettend bezorgd om je en vindt dat ze je ouders erover moet inlichten. Ze weet niet hoe ze er mee om moet gaan en vindt dat ze zelf bij het oplossen van je problemen te kort schiet.

Vertrouwen geschaad, dat snap ik. Maar zie het als bezorgdheid en niet als iets om jou pijn te doen. Wat ze deed is niet meteen het goede in mijn ogen, maar ik vind het wel een begrijpelijk iets.
Oud 27-07-2003, 16:41
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 27-07-2003 @ 01:01:
Vertrouwen geschaad, dat snap ik. Maar zie het als bezorgdheid en niet als iets om jou pijn te doen. Wat ze deed is niet meteen het goede in mijn ogen, maar ik vind het wel een begrijpelijk iets.
Citaat:
rare kwast schreef op 22-07-2003 @ 11:41:
zelfverwonding en ze heeft verschillende dingen bij verzonnen.
Ik snap inderdaad wel dat ze misschien wil dat meer mensen er vanaf weten, maar om er nou nog meer dingen bij te verzinnen .

En wat bugge al zei... van welke kant komt het, vroegen je ouders het je vriendin, of bood je vriendin het aan?
Reageren

Regels voor berichten