Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 21:28
Verwijderd
Ik heb aangegeven dat ik iets in de richting filosofie/maatschappijleer/sociologie wil doen wat betreft mijn profielwerkstuk. Maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat mijn onderwerp moet worden! (Laat staan wat ik volgend jaar wil gaan studeren)

Tips? Ideeën? Adviezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 21:31
Verwijderd
filosofie en sociologie kun je allebei studeren op universitair niveau, maatschappijleer iig op hboniveau. Voor een profielwerkstukonderwerp (wat een woord ) ga ik nog even verzinnen.

Om er achter te komen wat je wilt, zou je ook een keer een studiekeuzetest (of een beroepskeuzetest) kunnen maken. Die zijn ook op internet te vinden. Volgens mij heeft Inholland er eentje op hun site staan.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:20
sublime
sublime is offline
je kunt een filosoof uitzoeken die maatschappelijk gericht was (ik geloof bv kant, maar ook bv plato), en dan een vergelijking maken met de huidige maatschappij.

hoofdvraag kan bv zijn 'welke kenmerken van de filosofie van x zijn terug te vinden in de politiek/maatschappij/sociale verhoudingen van nu (in nl, of ander land)

over het algemeen zijn leraren dol op vergelijkingen tussen toen en nu en doorwerkingen van vroeger naar nu en verbanden tussen x en y.

je moet gewoon bij elk gebied (fil.maatsch.soc) datgene zoeken wat je daarvan interesseert en dan een link zoeken. zo heb ik het ook gedaan met gesch.filo en kunstgesch.

succes

wat je studiekeuze betreft; zoek gewoon veel info, vraag brochures aan ga naar open dagen etc en kies dan datgene waar je 'emotioneel' het meest naar neigt, om het heel walgelijk te zeggen, kies datgene waar je hart ligt. nog heel moeilijk hoor, ik hield er zelf ook 2 over. en in dat geval zul je toch de knoop door moeten hakken. maar je hebt nog een jaar de tijd
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:28
amz
amz is offline
Ik doe Michael Jackson, kga meteen kijken in hoeverre die gek is haha! Iemand die profielwerkstuk samen wil doen???
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:18
snoopy17
snoopy17 is offline
Heeej

Ik ga volgend jaar naar vwo6 en ik heb profiel E&M + biologie12
Nou heb ik totaal geen idee wat voor werkstuk ik wil maken, of voor welk vak. Ben ook niet in een bepaald vaak extreem goed ofzo en ik vind ook niet een bepaald vak extra leuk, maar heeft iemand een profielwerkstuk gemaakt, waarvan die het echt leuk vond. Heeft iemand ideeen voor een onderwerp?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 02-08-2003 @ 17:18:
Heeft iemand ideeen voor een onderwerp?
Op internet zijn superveel ideeën te vinden...zoek bv. op google op bv. 'onderwerp profielwerkstuk'.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:01
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Waarom moeten jullie daar nu pas aan beginnen?
Ik moest er in 4 havo al aan beginnen.

Ik had het over de functies van Griekse mythen gedaan.
Wel heel erg moeilijk, omdat het meer filosofisch dan mythisch is geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:30
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 25-07-2003 @ 22:28:
Ik heb aangegeven dat ik iets in de richting filosofie/maatschappijleer/sociologie wil doen wat betreft mijn profielwerkstuk. Maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat mijn onderwerp moet worden! (Laat staan wat ik volgend jaar wil gaan studeren)

Tips? Ideeën? Adviezen?
emancipatie van de vrouw

heb ik ook gedaan
vet makkelijk
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 03-08-2003 @ 19:30:
emancipatie van de vrouw

heb ik ook gedaan
vet makkelijk
Dat onderwerp is zo voor de handliggend dat ik het nog niet in me was opgekomen. Het is eigenlijk best wel een goed idee....
Hm ik moet wel eens goed over na gaan denken nu het einde van de vakantie nadert...
Thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten