Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 22:14
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-07-2003 @ 23:08:
een reden je hebt iets wat niet iedereen heeft....
een voordeel is dat jij misschien meerdere talen zou kunnen.,..om maar ff een voorbeeldje te noemen
Nou mn moeder is engels talig opgevoed, dus die taal heb ik niet. En het feit dat ik wat anders heb, so what? Als je ander bent val je buiten de boot, mensen die anders zijn worden niet geaccepteerd

Ik heb tot nu toe geen voordelen kunnen zien, alleen maar nadelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2003, 22:19
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Another Way schreef op 23-07-2003 @ 23:14:
Nou mn moeder is engels talig opgevoed, dus die taal heb ik niet. En het feit dat ik wat anders heb, so what? Als je ander bent val je buiten de boot, mensen die anders zijn worden niet geaccepteerd

Ik heb tot nu toe geen voordelen kunnen zien, alleen maar nadelen

ja klopt je valt idd buiten de boot en de kunst is dan om er voor te zorgen dat je geaccepteerd wordt, en mij lukt dat aardig...

en je ziet alleen maar nadelen omdat jij je niet op de voordelen concentreert
Oud 23-07-2003, 22:19
Brutus
Brutus is offline
jij bent echt zo'n zeikerd.
Oud 23-07-2003, 22:21
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Rambo schreef op 23-07-2003 @ 23:19:
jij bent echt zo'n zeikerd.
Jij zeikt op de fact dat ik zeik, dus JIJ bent ook een zeikerd
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:25
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-07-2003 @ 23:19:
en je ziet alleen maar nadelen omdat jij je niet op de voordelen concentreert
Ik zou niet weten waar ik me op moet focussen. Volgens mn oiuders moet ik trots zijn, als ik ze vraag waarom, hebben ze geen antwoord. Bovendien valt er niets om op te concentreren. Alles behalve mn uiterlijk is 100% puur hollands
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:28
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Another Way schreef op 23-07-2003 @ 23:25:
Ik zou niet weten waar ik me op moet focussen. Volgens mn oiuders moet ik trots zijn, als ik ze vraag waarom, hebben ze geen antwoord. Bovendien valt er niets om op te concentreren. Alles behalve mn uiterlijk is 100% puur hollands

op de gewoontes, op de cultuur op de normen en waarden weet ik veel, daar valtniet echt een duidelijk antwoord op te geven.
maar ok dat je innerlijk 100% Nederlands is, ja daar kun jealtijd wat aan doen.
ik was eerst net zoals jij, ik wilde ook gewoon Nl's zijn hoor, maar ok, het beste wat ik kan zijn is Koerdisch omdat ik koerdisch bloed heb en geen Nederlands bloed, ik kan beter overkomen als een Koerdische dan een Nederlandse, omdat ik verder helemaal niks met Nederland te maken heb, behalve dat ik hier woon.......
Oud 23-07-2003, 22:30
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Hmm laat die jongen toch als hij zich niet identificeert met zijn achtergrond moet dat toch kunnen? Het komt er een beetje fel uit maar ik kan het best begrijpen. Ik zie mezelf ook niet als een product van de nederlandse maatschappij ( hoewel ik dat theoretisch wel ben ) en ga liever mijn eigen weg. Dat is een keuze
Oud 23-07-2003, 22:32
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Maja, met een minderwaardigheidscomplex omdat je zogenaamd niet geaccepteerd wordt kom je nergens.
Maar misschien ligt het meer aan jezelf en niet aan je afkomst.
Want anders zouden er heel wat meer aziaten als jou zijn.
En jij bent de 1e, en ik ken genoeg aziaten.
Oud 23-07-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-07-2003 @ 23:28:
omdat ik verder helemaal niks met Nederland te maken heb, behalve dat ik hier woon.......
Dit verdient een rolleye!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:55
DaBoY
DaBoY is offline
@Another Away...Wat is je afkomst dan waar je je voor schaamt

"Aziatisch" kan van alles zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:59
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 23-07-2003 @ 23:55:
@Another Away...Wat is je afkomst dan waar je je voor schaamt

"Aziatisch" kan van alles zijn.
I dont know, and I dont care

Mn moeder is een mix van twee verschillende aziatische culturen

Ik ga nu slapen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:48
Gadje
Gadje is offline
ik ben zeld 1/4 pools maar ik merk er niet echt veel van alleen dat ze moeite hebben met mn naam en dat ik af en toe naar van die IIWO(mn opa was militair in de oorlog en ontmoete mn oma)bijeenkomsten.
en aan alle ontrotse indo's: ik zou echt wel bij zijn als ik (half) indo was, die zijn echt mooi.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:23
Roos
Roos is offline
Ik ben een kwart Brits, en de rest Nederlands.

Om 4 uur altijd thee met melk erin.
Maar verder merk ik er niets van eigenlijk.

Mijn oma (die uit Noord-Ierland komt) is na de oorlog hierheen gekomen, nadat ze mijn opa (nederlands) heeft ontmoet.
Maar nu is ze flink dement, dus ze praat bijna altijd Engels. Dus als zij er is, praat ik gewoon Engels mee.

Ik ben drie jaar geleden in Noord-Ierland geweest, het is heel raar om dan allemaal mensen te zien, die familie van je blijken te zijn
Oud 24-07-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef op 23-07-2003 @ 23:30:
Hmm laat die jongen toch als hij zich niet identificeert met zijn achtergrond moet dat toch kunnen? Het komt er een beetje fel uit maar ik kan het best begrijpen. Ik zie mezelf ook niet als een product van de nederlandse maatschappij ( hoewel ik dat theoretisch wel ben ) en ga liever mijn eigen weg. Dat is een keuze
Ach, het gaat meer om de redenen die ik niet goed begrijp. Ikzelf ben totaal niet nationalistisch en vind andere culturen veel interessanter dan de Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 21:25
lana
lana is offline
Ik ben half engels/nederlands

We praten over het algemeen engels thuis, ik eet meestal een gebakken ontbijt en op zondag gaat mijn moeder all-out om een grote maaltijd klaar te maken, we kopen een engelse krant (ook een nederlandse!), en mijn ouders ook thee met melk
Oud 24-07-2003, 22:41
Stevill
Stevill is offline
elke afkomst heeft zo zijn mooie en minde mooie kanten,

ikzelf ben deels Schots Iers en Nederlands

'k voel mezelf meer Schots dan de andere 2.

Verder thuis is ook 1 en al mengelmoes behalve m'n boeren R&b breezah broertje maar ook deze kun je goed hebben.

Verder de vooroordelen doe ik niks mee allen zijn mensen daarmee is voor mij het hokje gesloten.
Oud 24-07-2003, 23:06
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 22:13:
Ach, het gaat meer om de redenen die ik niet goed begrijp. Ikzelf ben totaal niet nationalistisch en vind andere culturen veel interessanter dan de Nederlandse.
Jij ja, de rest van nederland niet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:14
Laïs
Laïs is offline
Ik ben 100 % Belgisch, voor zover ik weet.
Oud 25-07-2003, 17:00
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Laïs schreef op 25-07-2003 @ 17:14:
Ik ben 100 % Belgisch, voor zover ik weet.
niemand is 100 %
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 17:46
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Another Way schreef op 25-07-2003 @ 18:00:
niemand is 100 %
je weet wel wat ik bedoel.
Oud 25-07-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 25-07-2003 @ 00:06:
Jij ja, de rest van nederland niet
Een groot deel niet nee...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:21
Verwijderd
ik bn 1/4 russisch..merk er beetje van..en mn opa spreekt slecht nederlands.
ben er verder nog nooit geweest. wil wel een keertje opzich. maar het trekt me niet speciaal ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:45
Roxy
Roxy is offline
Ik ben 1/2 spaans, een beetje duits en voor de rest nederlands..
Ik voel me nederlands, ik heb met spanje wel wat aangezien we er altijd op vakantie gingen, ik kan alleen niet tegen het weer.. we praten thuis ook erg veel spaans en eten af en toe spaans..
Oud 26-07-2003, 22:56
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 25-07-2003 @ 18:48:
Another Way, dat Nederlandse blanke vrouwen niks met donkere mannen hebben is totale onzin, en ik vind juist donkerder mensen mooier dan dat witte Nederlandse. Ik denk eerder dat als jij uitstraalt wat je hier post (Een heleboel negativiteit) het daar aan ligt dat je raar aangekeken wordt, daar heeft nl bijna iedereen, gekleurd of blank, een hekel aan.
Heb ik ooit gezegd dat ik op dit moment niet geaccepteerd word? Nee, dat werd ik vroeger. En het is een feit dat Nederlandse vrouwen niets met donkere mensen te maken wilne hebben, heb jij ooit een Nederlander met een allochtoon gezien? Ik niet hoor
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:26
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Citaat:
Another Way schreef op 26-07-2003 @ 23:56:
Heb ik ooit gezegd dat ik op dit moment niet geaccepteerd word? Nee, dat werd ik vroeger. En het is een feit dat Nederlandse vrouwen niets met donkere mensen te maken wilne hebben, heb jij ooit een Nederlander met een allochtoon gezien? Ik niet hoor
Hmmm... Zie er zelf ook bepaald niet nederlands uit, maar ik heb alleen nog maar Nederlandse vriendinnen gehad. En eerlijk gezegd, volgens mij ben je zelfs in het voordeel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:29
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
joekeldoekel schreef op 27-07-2003 @ 00:26:
Hmmm... Zie er zelf ook bepaald niet nederlands uit, maar ik heb alleen nog maar Nederlandse vriendinnen gehad. En eerlijk gezegd, volgens mij ben je zelfs in het voordeel.
oh... en waarom heb ik dan nog nooit iemand gehad?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 26-07-2003 @ 23:56:
OMG waar woon jij? In mijn woonplaats zie je regelmatig Turken/Marokkanen/Surinamers/Antillianen/Molukkers met een Nederlands meisje lopen. Andersom juist wat minder.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 11:50
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-07-2003 @ 12:15:
OMG waar woon jij? In mijn woonplaats zie je regelmatig Turken/Marokkanen/Surinamers/Antillianen/Molukkers met een Nederlands meisje lopen. Andersom juist wat minder.
Vlak bij Hilversum, en ik heb het werkelijk nooit gezien
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 12:50:
Vlak bij Hilversum, en ik heb het werkelijk nooit gezien
Dat is vreemd. Ga eens naar Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:06
Black Sugar
Black Sugar is offline
Mijn vader heefd nog wat Italiaans temparement.
Verder eten we ongeveer 5 dagen in de week italiaans.
Tsja en je ziet het nog steeds in het uiterlijk.

Ben 1/4 Italiaanse ongeveer
Oud 27-07-2003, 12:14
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-07-2003 @ 13:05:
Dat is vreemd. Ga eens naar Amsterdam.
Ben ik vaak zat geweest, en nee ik heb het niet gezien
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:49
Roos
Roos is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 13:14:
Ben ik vaak zat geweest, en nee ik heb het niet gezien
Hier in Rotterdam zie je dat ook zo vaak, dus niet zo zeiken zeg
Oud 27-07-2003, 13:14
Winner
Winner is offline
Ik ben 100% Pools. Mijn stiefvader is Nederlands, maar dat is niet zo'n uitbundig iemand, en ik spreek misschien 1 zin per dag met hem.

Mijn moeder is een stuk temperamentvoller dan Nederlandse moeders. Als ze boos is gaat servies stuk en zijn dingen als 'ik heb een slang opgevoed' niet van de lucht, en dan gaat ze huilen en met deuren slaan, en allemaal van die moedertrucjes inzetten (inspelen op schuldgevoel), in het Pools schelden en zo. Ach ja het went wel.
Ze spreekt tegen mij Pools en Nederlands door elkaar, maar ze kan ook gewoon Nederlands.
Oud 27-07-2003, 13:22
Verwijderd
ja mijn moeder is Belgische en mijn moeder stoort zich nogal snel aan het onbeschofte gedrag van nederlanders. Ook vind mijn moeder het eten in nederland 100 keer niets, van de broodjes bij de bakker tot de aardappels van de supermarkt. Ook vind ze het onbegrijpelijk dat er in nederland nergens Kaaskroketten te krijgen zijn. Als je ooit in belgie bent bestel dan een kaaskroket (nee een kaassouflée is iets anders).

Maar gisteren heb ik wel lekker gegeten, Roos ken je de Loft in het westelijk handelsterrein in Rotterdam? van Vollenhovenstraat?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:24
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 00:29:
Omdat je een loser bent.
En bij losers maakt het niet uit hoe ze eruit zien.
Die krijgen gewoon niemand.
Oud 27-07-2003, 14:34
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 27-07-2003 @ 15:24:
Omdat je een loser bent.
En bij losers maakt het niet uit hoe ze eruit zien.
Die krijgen gewoon niemand.
O

En waarom denk je dat ik een loser ben?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:21
Elvin
Elvin is offline
Omdat je alleen maar door blijft janken over je afkomst.
Damnz!
Zodra je accepteert dat je half wat was het aziaat? ben vind je ook snel vrede met jezelf.
Ben trouwens half Nederlands, kwart Chinees, kwart indo.
Je merkt bij mij thuis duidelijk verschillen als bij nederlandse gezinnen, bijna elke dag familie over de vloer, eten in overvloed en de tjebok fles whuhaha. Ben zelf best trots over mn roots.
Oud 27-07-2003, 15:35
Another Way
Another Way is offline
wat is tjebok
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 17:48
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 15:34:
O

En waarom denk je dat ik een loser ben?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 18:19
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 00:29:
Misschien omdat jij een ontzettend negatief zelfbeeld hebt en daarom denkt dat het onmogelijk is dat nederlandse meisjes je aardig vinden? Het is echt niet zo dat Nederlandse meisjes niet met aziatische jongens willen hoor. Toon lef en knoop eens een vrolijk gesprek aan!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 18:42
kiek
kiek is offline
Citaat:
Merk jij er wat van thuis/in de familie? Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen?
Mijn ouders zijn allebei Chinees dus ik ben ook '100%' Chinees. Ik ben wel gewoon geboren en getogen in Nederland, voel me ook meer Nederlands en praat accentloos Nederlands. Ben alleen in China geweest toen ik 2 was ofzo.
Ik merk er natuurlijk wel wat van, aangezien mn ouders Chinees tegen mij en elkaar praten, maar ik praat met mn broer (20) en zus(22) gewoon Nederlands. We eten ongeveer 3 keer per week Chinees --> vind ik niet zo lekker (het is anders dan in de restauranten! Daar is het wél lekker)

Citaat:
Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?
Geen van beiden. Ik interesseer me er helemaal niet voor, maar ik schaam me er ook niet voor ofzo. Ik schaam me wel voor die Chinese vrouwen van middelbare leeftijd die op straat altijd lopen te schreeuwen in het Chinees. Toevallig hoor ik dan dat ze het hebben over de persoon die een meter van hen vandaan loopt

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:03
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
kiek schreef op 27-07-2003 @ 19:42:
We eten ongeveer 3 keer per week Chinees --> vind ik niet zo lekker (het is anders dan in de restauranten! Daar is het wél lekker)
Gek?

Het eten in Azie is echt 10x beter als de aangepaste Nederlandse chinees
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:27
kiek
kiek is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 20:03:
Gek?

Als je dim sum bedoelt heb je gelijk ja, maar wat wij eten vind ik dus echt niks aan.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:34
Scarlet-Q
Scarlet-Q is offline
Tis een beetje zielig als je zo in de knoop zit, dan ben je ook nooit blij met jezelf . En als je je er de hele tijd om druk gaat maken en zo paranoide bent dat iedereen tegen je is, of tegen buitenlanders is, heb je some real issues... Wat al die andere mensen al zeiden, er bestaan veel meer mensen die een gemengde afkomst hebben, waarom zijn die dan niet zo fucked up als jij bent

Ik ben hindoestaans, ik merk het verschil wel, praten thuis hindoestaans en Nederlands door elkaar , luisteren muziek uit India, kijken films uit India, gaan naar feesten speciaal voor hindoestanen, val op hindoestanen noem maar op. Aan de andere kant doe ik ook precies dezelfde dingen maar dan op de nederlandse manier.. Ik vind het niet zo moeilijk om deze dingen aan elkaar aan te passen. Hindoestanen waarmee ik omga hebben hetzelfde en begrijpen het, en de meeste mensen van een andere cultuur begrijpen het ook als ik zeg dat ik geen hamburger hoef omwille van mijn geloof. Ik ben wel blij met dat begrip, het heeft er ook vast wel mee te maken dat ik in Rotterdam woon, waar zulke "afwijkingen" veel voorkomen en iedereen hier er wel mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 20:03:
Gek?

Kijk aan, een positief punt
Aziatisch eten is sowieso lekkerder dan de Hollandsche pot (hoewel boerenkool met worst wel erg lekker is ).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 22:15
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-07-2003 @ 21:58:
Kijk aan, een positief punt
Aziatisch eten is sowieso lekkerder dan de Hollandsche pot (hoewel boerenkool met worst wel erg lekker is ).
Ach ja..dat is het laatste wat is blijven hangen bij mij denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:51
Fa Sai
Fa Sai is offline
Jemig, Another Way, ik heb nog nooit iemand zo denigrerend over een groep mensen horen praten, al helemaal niet als iemand zelf (deels) tot die groep behoort!
Waarom haat je Aziaten voor hun (door jou genoemde) zogenaamde achterlijkheid?
Ik kan erover meepraten, ben zelf kwart indonesisch, en ik heb een half jaar in Thailand geweest.
Inderdaad, er zitten een hoop dingen in hun cultuur die wij als achterlijk zouden bestempelen (als westerlingen zijnde), en die aspecten zijn soms ook behoorlijk negatief. Bijvoorbeeld het feit dat tieners en studenten daar verschrikkelijk kort worden gehouden, de oudere mensen waar je als jongere wel respect voor moet hebben, terwijl de oudere mensen zelf jongeren als oud vuil behandelen en zo nog wat dingetjes.
Maar aan de andere kant moet je ook naar de positieve dingen in hun cultuur kijken. Bijvoorbeeld het feit dat mensen op straat niet zo chaggie zijn en elkaar durven aankijken, de gastvrijheid, het feit dat ze meer op anderen gericht zijn, het hechte familieleven etc.
En hier in het westen rammelt er ook nog heel wat aan onze cultuur. (kijk maar naar de posts over de breezahcultuur) En ik vind het ook onzin dat blonde mensen beter zouden zjin dan donkere. Dat is puur rascisme, en dat is per definitie iets slechts.
Wat ik eerlijk gezegd denk, is dat jij daar in Azie niet zo;n leuke tijd achter de rug hebt, en dat jij een hele negatieve instelling hebt. De reacties die je daar hebt gekregen heb je misschien wel zelf uitgelokt, en misschien heb je ze ook wel veel negatiever uitgelegd dan ze bedoeld waren. (giegelende vrouwen hoeven niets slechts te betekenen, misschien vonden ze je een mooie jongen, wie weet) Ik denk dat je het probleem meer in jezelf moet zoeken dan in je afkomst en een andere cultuur. Jij accepteert jezelf niet zoals je bent, begin daar maar mee. En ga dan meer openstaan voor andere culturen, in al hun goede en slechte aspecten (al is dit iets heel subjectiefs), er valt veel van te leren. En niet te vergeten, het is leuk!
En over dat ze lelijk zijn, dat is een kwestie van smaak, en ik en vele anderen zijn het daarover in ieder geval totaal niet met je eens! (heb zelf een chinese vriend )
Ik hoop toch dat ik je aan het denken heb gezet, en dat je ooit nog eens zult in zien dat de aziatische cultuur niet all bad is!
Oud 30-07-2003, 11:32
Fa Sai
Fa Sai is offline
en trouwens over chinezen gesproken, ik vind wel dat ze zich te weinig mengen onder de andere nederlanders. Ze zijn zo;n community, spreken nauwelijks nederlands, en als ze een vriendje/vriendinnetje hebben zijn die ook altijd chinees. Alsof ze angstig zijn voor nederlanders. Dat vind ik wel een k*tmentaliteit van hen.
Maar verder, ze zijn als groep ook weinig lastig, en er zitten wel goeie tussen! (mijn vriend, zijn broer en moeder )
Wil een chinees hierop een reactie geven? Vinden jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom doen jullie zo?
Oud 30-07-2003, 12:07
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 30-07-2003 @ 11:51:
Maar aan de andere kant moet je ook naar de positieve dingen in hun cultuur kijken. Bijvoorbeeld het feit dat mensen op straat niet zo chaggie zijn en elkaar durven aankijken, de gastvrijheid, het feit dat ze meer op anderen gericht zijn, het hechte familieleven etc.
Als er mensen wel sjaggo en aso zijn, zijn het wel aziaten (met name chinezen) Ze dringen voor, en duwen je aan de kan op straat.

Ze zijn totaal NIET op anderen gericht, ze denken alleen maar aan hun zelf (Dit zegt mn moeder ook) En hechte familie leven heb ik niets van gemerkt. Ik heb mn aziatische familie in de 3 jaar dat ik letterlijk om de hoek woonde 1x gezien, en ze hebben geen woord tegen mij gezegd. Terwijl ik met mn Nederlandse familie altijd een gezellige tijd heb. Ik weiger daarom ook om de familie aan mn moeders kan als familie te zien, ik wil niets met ze te maken hebben.

Citaat:
En ik vind het ook onzin dat blonde mensen beter zouden zjin dan donkere. Dat is puur rascisme, en dat is per definitie iets slechts.
Ik heb nooit gezend dat blond beter is als donker. Ik val op blond en blank, niet op donker. Dat is geen racisme, maar smaak. Bovendien kijken bijna alle blanken slecht tegen donkeren aan.

Citaat:
Wat ik eerlijk gezegd denk, is dat jij daar in Azie niet zo;n leuke tijd achter de rug hebt, en dat jij een hele negatieve instelling hebt. De reacties die je daar hebt gekregen heb je misschien wel zelf uitgelokt
Je hebt gelijk, ik heb 3 jaar van mn jeugd weg gegooid een stom K*t land waar ik het nooit naar mn zin heb gehad. Het feit dat het nu zo slecht met mij/school gaat is te danken aan die K*tschool waarop ik zat, en de mensen die erop zaten (aziaten)

Citaat:
en misschien heb je ze ook wel veel negatiever uitgelegd dan ze bedoeld waren. (giegelende vrouwen hoeven niets slechts te betekenen, misschien vonden ze je een mooie jongen, wie weet)
Geloof je het zelf? Ik vind het igg irritant. Helemaal erg was toen ik op vakantie in China was. Die mensen zijn daar net dieren. Als je langs loopt kijken ze je aan met hun bek open als een hond die om eten bedelt.

Citaat:
Jij accepteert jezelf niet zoals je bent, begin daar maar mee. En ga dan meer openstaan voor andere culturen, in al hun goede en slechte aspecten (al is dit iets heel subjectiefs), er valt veel van te leren. En niet te vergeten, het is leuk!
Waarom zou ik het accepteren? Ik heb tot nu toe geen een voordeel er uit weten te halen. Geef mij eens een voordeel dat ik heb tegenover een normale Nederlander.

Ik sta open voor anderen culturen, behalve voor aziatische culturen.

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:18
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 30-07-2003 @ 12:32:
en trouwens over chinezen gesproken, ik vind wel dat ze zich te weinig mengen onder de andere nederlanders. Ze zijn zo;n community, spreken nauwelijks nederlands, en als ze een vriendje/vriendinnetje hebben zijn die ook altijd chinees. Alsof ze angstig zijn voor nederlanders. Dat vind ik wel een k*tmentaliteit van hen.
Maar verder, ze zijn als groep ook weinig lastig, en er zitten wel goeie tussen! (mijn vriend, zijn broer en moeder )
Wil een chinees hierop een reactie geven? Vinden jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom doen jullie zo?
Mee eens

Ze spreken wel aardig Nederlands (beter dan hun engels igg) maar het ziet er zo grappig uit. Een chinees iemand die Nederlands spreekt kan ik nog steeds niet begrijpen, het ziet er raar uit Misschien komt het omdat ik Engels (als je dat engels kunt noemen) sprekende chinesen gewend ben.

Ze mengen inderdaad niet met de Nederlanders. Ze gaan alleen maar met elkaar om, waarom denk je dan dat je van die 'asian partys' heb?Maar dat zie je overal. Chinezen in Amerika gaan ook met hun eigen soort om, net zoals chinezen in bv Indonesie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten