Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie het ook een aantal jaar geleden schoten de ''gabbers'' uit de grond, en nu de ''skaters'' en ''punkers'' magoed daar heb dus ook een vette hekel aan
Kheb altijd van mezelf gedacht dat ik nooit van styl zou veranderen of van muziek keuze , laatste 4,5 jaar alleen maar hardcore geluisterd en op nikes gelopen ,cavello en lonsdale e.d, laatste tijd begin ik ook van nu-metal te houden en van ska oi punk en hardcore punk.... Ik voel me nu nog steeds gabber maar ik weet niet hoelang dat nog duurt, en ik zie er de laatste tijd ook steeds meer uit als een skinhead, draag nu , lonsdale,pitbull, fredperry, gebleekte spijkerbroeken en gewone redelijk strakke spijkerbroeken, kheb ook kisten gehaald en draag nogsteeds een bomberjack, kheb me haren altijd nog strak achterover maar dat word binnekort denkik gemilimeterd... Tis wel mooi voor mezelf dat ik niet hoef te kiezen want ik kan er met me kleren als skinhead en gabber door.....want kheb in bijna alle stylen vrienden waar ik mee omga.... Magoed komt er dus op neer dat ik denk dat je wel van styl kunt veranderen maar niet zo in 1 keer helemaal iets anders en je muziekstyl verandert denkik ook maar heel langzaam....
|
Verwijderd
|
Je eigen kledingsmaak verandert natuurlijk constant, maar je blijft er ook altijd één houden. Echter naarmate je ouder wordt verandert je stijl ook en dan met name in de serieuze richting. Als je verder gaat studeren en je krijgt later een baan dan kom je natuurlijk niet aanzetten met een hanenkam of spikes. Daar ben je dan toch echt wel te oud voor.
|
![]() |
||
Citaat:
dat vind ik zo en zo lelijk! echt, ik snap niet wat daar mooi aan is, dat vind ik die punker kleding ofzo, nog veel gaver om te zien, straalt tenminste enige vrolijkheid uit en die kleding die jij daar opnoemde het tegendeel
||
Citaat:
|
ik word soms niet goed van me zelf...
![]() maar ik rommel daar nog steeds mee hoor, maar vind het wel leuk om iets aparter te gaan [wat niet iedereen heeft zie: zelfgemaakte tasjes, shirtjes of soms kijk ik gewoon bij 2e hands winkeltjes ![]() maar dat vind ik dus veel leuker dan 1 bepaalde stijl of met de mode meelopen [dat vind ik niks ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snap niet wat jij er lelijk aan vind ik vind het er mooi en het er opzich ook netjes en stoer uitzien....het komt misschien niet vrolijk over maar dat hoeft van mij ook niet..... en dan punk jah dat vind ik er dan afentoe dan juist weer weer ''zwerverig'' uitzien als je kijkt naar gescheurde broeken, shirts die weer met veiligheidsspelden aanmekaar worden gemaakt. En punk is ook lang niet altijd vrolijk hoor, mischien die skate-punkers nog wel maar de egte hardcore punkers zien er egt niet zo vrolijk uit ofzo hoor
|
![]() |
En wat d8 je van gothic!! Dat is zow gigantisch lelijk, wat je nu ook veel meer tegen komt! ik vind punk eigenlijk ook helemaal nix, maar dat is dan nog wel ietsje beter als gothic, hoewel het soort wel errug dicht bij elkaar ligt! mja das ook allebei gewoon nie mijn stijl! en mensen waar dat de stijl van is vinde mijn stijl misschien nix, mja BOEIE!!
|
![]() |
|
![]() |
Op m'n 13e/14e was ik nogal hippie/Kelly Family-achtig, met rokken en van die gordijnenbloesjes. Toen de hippiestijl in de mode raakte, ben ik me anders gaan kleden. Ik vond het sowieso een beetje kinderachtig worden.
Toen ik 15 was droeg ik altijd een strakke broek met een of ander (geleend of eigen) metalshirtje erop -of gewoon een strak dingetje waar m'n tieten uithingen- en veel spikes en zware make-up en zo. Daar ben ik 'uitgegroeid'. Ik draag nog steeds veel strakke zwarte kleren, maar niet meer in combinatie met de make-up en sieraden. Ook is mijn interesse in tattoos heel erg toegenomen. Maar ik ben wel nog heel erg true, want ik heb een heel hippe scheur in m'n spijkerbroek en kisten. ![]() Om een lang verhaal kort te maken: in grote lijnen kleed ik me al jaren in dezelfde stijl, alleen nu wat volwassener én ik draag nu veeeeeeeel meer korte jurkjes en rokjes. |
![]() |
|
ik kleed me al tijden ongeveer hetzelfde..
met steeds andere accenten erin natuurlijk. eerst fluweelachtige broeken met wijduitlopende pijpen en een spijkerbroek met lapjes. topjes. daarna rokjes. die rokjes werden steeds wijder en vreemder. nu wordt het weer wat netter en ingetogener. maar veelal draag ik dezelfde dingen die ik nog pas maar dan anders gecombineerd. anderen schoenen doen ookal heel veel. bovendien draag ik nu ook weer wel eens broeken ![]() ik wil natuurlijk ook niet eeuwig als 16 gezien worden. lijkt mij logisch dat je wat verandert
|
Ik denk dat je stijl altijd blijft veranderen, je groeit als persoon, maakt dingen mee etc. Je blijft veranderen, dus ook je kleding.
Mijn kledingstijl is steeds 'vrouwelijker' geworden, met meer rokjes/jurkjes en strakke dingetjes (NIET ordinair) en hoge hakken. Vond ik vroeger al mooi, alleen toen mocht ik ze nog niet aan ![]()
|
Verwijderd
|
Vroeger droeg ik vrij vaak skatekleding, gecombineerd met bandshirts..
gelukkig kwam ik vrij snel erachter dat bandshirt verschrikkelijke puberale lelijke dingen zijn. dus die gingen de vuilnisbak in. Nu draag ik wat meer 'inne' kleding (kijk naar merken als diesel, gsus, gstar) maar luister nog steeds naar punk/rock e.d |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik doelde meer op het feit dat je het draagt om te laten zien van wat voor muziek je houdt. En dat vind ik persoonlijk overbodig. Waarom zou je 'laten zien' dat je van metal/punk/rock houdt? |
![]() |
|
Heb altijd mijn eigen gevoel gevolgd, maar de laatste tijd merk ik wel dat mijn kleding volwassener is geworden. Niet meer van die superbrede broeken, maar meer geklede, nette broeken. Geen slobbertruien meer, maar wel topjes en bloesjes met insnijding e.d.
Volgens mij gewoon omdat ik me trotser voel op mijn lichaam en het dus niet meer wil verstoppen in grote broeken en truien.
|
Ik droeg vroeger echt rokjes met die kleurenpanty's echt een zuurstok. Nu totaal niet meer, komt ook door wat invloeden van thuis enzo. Maar ik vind het ook niet meer echt leuk,qua muziek luister ik nog wel van alles en nog wat.
![]()
|
ik vind dat je gewoon moet dragen waar je je lekker bij voelt, niet om bij de groep te horen.
ontopic: ik draag nu wijde broeken terwijl ik vroeger toch wel strakke broeken droeg. En ook wijdere t-shirts trouwens, al heb ik ook nog wel strakke... en je stijl verandert ook wel naarmate je ouder wordt... |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik begin juist meer over te stappen op strakkere/nettere broeken...nog wel met wijd uitlopende pijpen maar niet meer zo erg dat je je schoenen niet meer kan zien...maar misschien komt dat wel doordat ik dit schooljaar stage ga lopen dat ik er een beetje representatief uit moet zien...ook als ik met klanten ga praten enzo...
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ja mijn stijl verandert, natuurlijk, ik verander ook dus mn stijl gaat mee... Ik moet zeggen dat het niet al te drastisch is maar beetje bij beetje gaat..
12/14 jaar, strakke cars spijkerbroeken en grote truien altijd grijs/zwarte truien ook. 15/17 jaar, de iet wat wijdere broek ondekt, in recht model, beetje baggy, en wijduitlopend, ribbroeken vond ik erg hip. Capuchon(band)truien, girlies, gewone shirtjes van alles wat, licht alternatief zeg maar.. wel steeds wat meer de alto kant op.. 18/19 jaar, niet zo heel veel verandert, ribbroeken vind ik nog steeds geweldig, de iet wat wijdere broek blijf ik ook houden omdat ik dat gewoon beter vind staan bij mij, rokjes zijn erg hip geworden, de altoheid zakt wel weer een beetje af, maar ik ben nooit echt extreem geweest..
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
k ben nog maar 15 maar ik zie ook al een verschil in stijl in mezelf te komen. eerst luisterde ik naar cradle of filth toen naar punk toen naar power metal en proggresive rock en nu luister ik hardcore (jeweetwel die hedendaagse gabbermuziek) wie niet in stijlen verandert tijdens zijn puberteit is of een meeloper (zeer waarschijnlijk) of hij houdt al die tijd echt van die muziek. Ik heb nooit last van meelopen gehoudt omdat ik nogal schuw ben voor groepen mensen dus ik werd op een 1 of andere manier onderdruk gezet.
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 20:11. |
![]() |
|
![]() |
een stijl is een informatie over hoe je kunt gedragen en overleven als een sociaal persoon in een kudde (dat is een belangrijk stuk voor de [puber]) later zul je beseffen dat je beter af bent als individueel persoon dan als massa, je zult bedenken dat je zult verdwijnen in de leegte van de massa van 5 miljard.
daarom zeg ik: betekent iets voor jezelf en anderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Op mn werk zit ook een gabber, fantastisch goeie gozer, maar als ik hem niet kende en ik kwam hem 'in het wild' tegen was ik er met een grote boog omheen gelopen. Ra ra hoe kan dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
punk kleding vrolijk? |
![]() |
|
|