Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 12:34
Kip187
Kip187 is offline
Kan dit volgens jullie.
of moet je je hele leven true blijven aan je keuze...
en wanneer kan het wel en wanneer niet...

Ik draag zelf bijna geen skate kleren meer omdat ik het wel gezien heb... en vind het niet mooi meer...
draag nu broeken met wijd uitlopende pijpen...strakke shirts met wel wijde korte broeken.. draag vanalles eigenlijk... alles door elkaar... heb ook nog lagwagon trui(punk) aan.. vind de muziek nog steeds vet.... maar vind een heleboel muziek vet.. beatles.. disco... rock... soms techno....drum and base...

of quit je je style gewoon als je ouder word.. hoe gaat zoiets bij jullie??

zelf heb ik er geen problemen mee wel vind ik het raar als iemand oppeens in 1 week een nieuwe gardarobe lijkt te hebben...
bij ons op school schieten de alto's en gothic's als paddo's de grond uit... da vind ik dus wel weer fake...
Oud 29-07-2003, 12:41
Verwijderd
nah ik kan wel zeggen dat ik gewoon steeds meer een eigen stijltje creeer, en niet meer zoals vroeger naar de regels
ik pik van alles wat mee, alles watik mooi vind en bij elkaar vind passen.
moet ook bekennen dat ik de laatste maanden geen skatebroek meer aandoe (maar ja ben ook wat molliger geworden, dus nu zijn ze niet meer zo baggy )
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:42
Kip187
Kip187 is offline
lol... ja precies je eigen smaakje... maak me ook los van de massa... raar probeer je al die tijd anders te zijn als alto...

je foto's zijn wacked... vet veel kleuren hou van trainigsjasjes..
Oud 29-07-2003, 12:47
Qamra
Qamra is offline
Mwoeah het lijkt me een beetje vreemd dat je bij je huidige kledingstijl blijft.... Je zit nog op school, midden in een tijd waarin je veel ontwikkelt en groeit en als je dan op een gegeven moment je niet prettig voelt bij je huidige stijl, dan moet je er niet aan vast blijven hangen...
Oud 29-07-2003, 12:50
Fog
Fog is offline
mwah t heeft bij mij wel ff een tijdje geduurt voor ik echt mijn stijl gevonden had.....ik ben veel alo´er geweest (incl piercing) en ik heb ook wel strakkere kleren gedragen....

nu denk ik dat ik wel echt precies mn eigen stijl heb.....en ik weet niet hoe ik t moet noemen

de muziek blijft wel altijd t zelfde...
Oud 29-07-2003, 12:53
Verwijderd
Aangezien ik niet zovaak nieuwe kleren koop, behoud ik mijn "stijl". Ik draag nog steeds wijde spijkerbroeken (geen Overseas godzijdank), alhoewel ik al 1,5 jaar niet op een skateboard heb gestaan.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:53
Roos
Roos is offline
Het is toch juist logisch dat je dat doet. Of wil je heel je leven in Elmo-t-shirtjes blijven lopen

Ik kleedde me vroeger bijvoorbeeld veel meer kak, echt over de top , maar nu heb ik nooit een kraagje aan. Oke heel soms
Oud 29-07-2003, 12:56
Verwijderd
ik liep een tijdje rond met hanekam, gescheurde broeken etc...nu laat ik mn haar weer groeien en probeer ik me een beetje netjes te kleden...maar kijk ook eens naar wat je moeder je vroeger liet dragen en wat je tijdens je basisschoolperiode droeg...toch wel anders dan wat je nu doet he?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 13:02
emi
emi is offline
Ik denk dat je in je puberteit heel veel verandert, en dus ook qua stijl. Ik denk ook niet dat ik op mijn 20e nog steeds dezelfde stijl heb als die ik nu heb.... (oke ik heb eigenlijk geen stijl ) Ik draag wat ik leuk vind, maar het kan goed zijn dat ook mijn smaak verandert.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 13:54
Kip187
Kip187 is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-07-2003 @ 13:53:
Het is toch juist logisch dat je dat doet. Of wil je heel je leven in Elmo-t-shirtjes blijven lopen
Eerlijk gezegd baal ik ervan dat ik mijn "Oscar the grouch" shirt ooit heb weggegooid die was echt zo

Ik weet dat iedereen verandert van smaak duh... als opa zou ik...

vindt het wel vet interressant, want ik ben dus kleren gaan dragen die mijn beste vrienden vroeger keihard diste...
Nu vinden ze het oké en beginnnen zelf ook andere shit te kopen.... ook qua muziek wordt er eindelijk geaccepteerd dat ik veel uiteenliggende dingen luister.
Oud 29-07-2003, 14:35
Black Sugar
Black Sugar is offline
Heb eigenlijk nogsteeds dezelfde stijl. Is nog steeds geen touw aan vast te knopen
Heb wel dat ik qua kleur steeds weer een andere kant op ga, maar het princiepe zal wel niet snel veranderen.
Oud 29-07-2003, 15:17
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik zie het ook een aantal jaar geleden schoten de ''gabbers'' uit de grond, en nu de ''skaters'' en ''punkers'' magoed daar heb dus ook een vette hekel aan
Kheb altijd van mezelf gedacht dat ik nooit van styl zou veranderen of van muziek keuze , laatste 4,5 jaar alleen maar hardcore geluisterd en op nikes gelopen ,cavello en lonsdale e.d, laatste tijd begin ik ook van nu-metal te houden en van ska oi punk en hardcore punk....
Ik voel me nu nog steeds gabber maar ik weet niet hoelang dat nog duurt, en ik zie er de laatste tijd ook steeds meer uit als een skinhead, draag nu , lonsdale,pitbull, fredperry, gebleekte spijkerbroeken en gewone redelijk strakke spijkerbroeken, kheb ook kisten gehaald en draag nogsteeds een bomberjack, kheb me haren altijd nog strak achterover maar dat word binnekort denkik gemilimeterd...
Tis wel mooi voor mezelf dat ik niet hoef te kiezen want ik kan er met me kleren als skinhead en gabber door.....want kheb in bijna alle stylen vrienden waar ik mee omga....
Magoed komt er dus op neer dat ik denk dat je wel van styl kunt veranderen maar niet zo in 1 keer helemaal iets anders en je muziekstyl verandert denkik ook maar heel langzaam....
Oud 29-07-2003, 15:23
Verwijderd
Je eigen kledingsmaak verandert natuurlijk constant, maar je blijft er ook altijd één houden. Echter naarmate je ouder wordt verandert je stijl ook en dan met name in de serieuze richting. Als je verder gaat studeren en je krijgt later een baan dan kom je natuurlijk niet aanzetten met een hanenkam of spikes. Daar ben je dan toch echt wel te oud voor.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:27
EtotheK
EtotheK is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 29-07-2003 @ 16:17:
Ik zie het ook een aantal jaar geleden schoten de ''gabbers'' uit de grond, en nu de ''skaters'' en ''punkers'' magoed daar heb dus ook een vette hekel aan
Kheb altijd van mezelf gedacht dat ik nooit van styl zou veranderen of van muziek keuze , laatste 4,5 jaar alleen maar hardcore geluisterd en op nikes gelopen ,cavello en lonsdale e.d, laatste tijd begin ik ook van nu-metal te houden en van ska oi punk en hardcore punk....
Ik voel me nu nog steeds gabber maar ik weet niet hoelang dat nog duurt, en ik zie er de laatste tijd ook steeds meer uit als een skinhead, draag nu , lonsdale,pitbull, fredperry, gebleekte spijkerbroeken en gewone redelijk strakke spijkerbroeken, kheb ook kisten gehaald en draag nogsteeds een bomberjack, kheb me haren altijd nog strak achterover maar dat word binnekort denkik gemilimeterd...
Tis wel mooi voor mezelf dat ik niet hoef te kiezen want ik kan er met me kleren als skinhead en gabber door.....want kheb in bijna alle stylen vrienden waar ik mee omga....
Magoed komt er dus op neer dat ik denk dat je wel van styl kunt veranderen maar niet zo in 1 keer helemaal iets anders en je muziekstyl verandert denkik ook maar heel langzaam....

dat vind ik zo en zo lelijk! echt, ik snap niet wat daar mooi aan is, dat vind ik die punker kleding ofzo, nog veel gaver om te zien, straalt tenminste enige vrolijkheid uit en die kleding die jij daar opnoemde het tegendeel
Oud 29-07-2003, 15:30
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2003 @ 16:23:
Jkom je natuurlijk niet aanzetten met een hanenkam of spikes. Daar ben je dan toch echt wel te oud voor.
natuurlijk, maar het is niet zo dat je je bandtruitjes/shirts weg hoeft te gooien, als je snapt wat ik bedoel
Oud 29-07-2003, 15:45
Freshh~
Freshh~ is offline
ik word soms niet goed van me zelf... dan vind ik dat leuk, dan dat daarom kan ik ook niet echt zeggen dat ik èèn stijl heb [wat ik overigens niet erg vind, juist leuker...]
maar ik rommel daar nog steeds mee hoor, maar vind het wel leuk om iets aparter te gaan [wat niet iedereen heeft zie: zelfgemaakte tasjes, shirtjes of soms kijk ik gewoon bij 2e hands winkeltjes vind ik niet erg, vind ik wel iets leuks]
maar dat vind ik dus veel leuker dan 1 bepaalde stijl of met de mode meelopen [dat vind ik niks ]
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:01
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
dat vind ik zo en zo lelijk! echt, ik snap niet wat daar mooi aan is, dat vind ik die punker kleding ofzo, nog veel gaver om te zien, straalt tenminste enige vrolijkheid uit en die kleding die jij daar opnoemde het tegendeel
Hmmm....
Ik snap niet wat jij er lelijk aan vind ik vind het er mooi en het er opzich ook netjes en stoer uitzien....het komt misschien niet vrolijk over maar dat hoeft van mij ook niet..... en dan punk jah dat vind ik er dan afentoe dan juist weer weer ''zwerverig'' uitzien als je kijkt naar gescheurde broeken, shirts die weer met veiligheidsspelden aanmekaar worden gemaakt.
En punk is ook lang niet altijd vrolijk hoor, mischien die skate-punkers nog wel maar de egte hardcore punkers zien er egt niet zo vrolijk uit ofzo hoor
Oud 29-07-2003, 16:23
meisie308
meisie308 is offline
En wat d8 je van gothic!! Dat is zow gigantisch lelijk, wat je nu ook veel meer tegen komt! ik vind punk eigenlijk ook helemaal nix, maar dat is dan nog wel ietsje beter als gothic, hoewel het soort wel errug dicht bij elkaar ligt! mja das ook allebei gewoon nie mijn stijl! en mensen waar dat de stijl van is vinde mijn stijl misschien nix, mja BOEIE!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:26
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Tussen gothic en punk zit nog wel een aardig verschil volgens mij maargoed...
wat is jouw styl dan....
Oud 29-07-2003, 16:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Op m'n 13e/14e was ik nogal hippie/Kelly Family-achtig, met rokken en van die gordijnenbloesjes. Toen de hippiestijl in de mode raakte, ben ik me anders gaan kleden. Ik vond het sowieso een beetje kinderachtig worden.

Toen ik 15 was droeg ik altijd een strakke broek met een of ander (geleend of eigen) metalshirtje erop -of gewoon een strak dingetje waar m'n tieten uithingen- en veel spikes en zware make-up en zo. Daar ben ik 'uitgegroeid'. Ik draag nog steeds veel strakke zwarte kleren, maar niet meer in combinatie met de make-up en sieraden. Ook is mijn interesse in tattoos heel erg toegenomen.

Maar ik ben wel nog heel erg true, want ik heb een heel hippe scheur in m'n spijkerbroek en kisten.

Om een lang verhaal kort te maken: in grote lijnen kleed ik me al jaren in dezelfde stijl, alleen nu wat volwassener én ik draag nu veeeeeeeel meer korte jurkjes en rokjes.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:27
Winner
Winner is offline
Jaaah!!! Echt heel herkenbaar dit.

Stijl vroeger: Pampers, slabbetje, pyama met vaste sokjes

Stijl nu: boxer, geen slabbetje, pyama zonder sokjes (!!!!)

OMFG, I'm like... astounded...
Oud 29-07-2003, 18:41
Avelon
Avelon is offline
ik kleed me al tijden ongeveer hetzelfde..
met steeds andere accenten erin natuurlijk.

eerst fluweelachtige broeken met wijduitlopende pijpen en een spijkerbroek met lapjes. topjes.
daarna rokjes.
die rokjes werden steeds wijder en vreemder.
nu wordt het weer wat netter en ingetogener.
maar veelal draag ik dezelfde dingen die ik nog pas
maar dan anders gecombineerd.
anderen schoenen doen ookal heel veel.
bovendien draag ik nu ook weer wel eens broeken

ik wil natuurlijk ook niet eeuwig als 16 gezien worden.
lijkt mij logisch dat je wat verandert
Oud 29-07-2003, 18:46
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-07-2003 @ 13:41:
nah ik kan wel zeggen dat ik gewoon steeds meer een eigen stijltje creeer,
ik pik van alles wat mee, alles watik mooi vind en bij elkaar vind passen.
Oud 29-07-2003, 19:08
El Kim
El Kim is offline
Ik denk dat je stijl altijd blijft veranderen, je groeit als persoon, maakt dingen mee etc. Je blijft veranderen, dus ook je kleding.

Mijn kledingstijl is steeds 'vrouwelijker' geworden, met meer rokjes/jurkjes en strakke dingetjes (NIET ordinair) en hoge hakken. Vond ik vroeger al mooi, alleen toen mocht ik ze nog niet aan Verder zoek ik wel naar aparte dingetjes, vroeger wilde ik vooral opgaan in de massa... nu niet meer, ik wil graag opvallen. Verder droeg ik vroeger nooit make-up, nu wel , eerst redelijk veel (niet super zwaar maar wel veel) en nu wordt het weer minder.
Oud 29-07-2003, 20:12
Verwijderd
Kleding is meer basic geworden bij mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 20:21
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
ooit was ik goffik...

*snif*

die goeie oude tijd...

*boehoehoe*

(euw, nou hang ik weer de emo uit)
Oud 29-07-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Embraced Pale Death schreef op 29-07-2003 @ 21:21:
ooit was ik goffik...

*snif*

die goeie oude tijd...

*boehoehoe*

(euw, nou hang ik weer de emo uit)
Zo komt het met iedereen goed.... uh nouja.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:33
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
a new nose schreef op 29-07-2003 @ 21:31:
Zo komt het met iedereen goed.... uh nouja.
OI!
Oud 29-07-2003, 21:06
Verwijderd
Vroeger droeg ik vrij vaak skatekleding, gecombineerd met bandshirts..

gelukkig kwam ik vrij snel erachter dat bandshirt verschrikkelijke puberale lelijke dingen zijn. dus die gingen de vuilnisbak in.

Nu draag ik wat meer 'inne' kleding (kijk naar merken als diesel, gsus, gstar) maar luister nog steeds naar punk/rock e.d
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:20
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 29-07-2003 @ 22:06:

gelukkig kwam ik vrij snel erachter dat bandshirt verschrikkelijke puberale lelijke dingen zijn. dus die gingen de vuilnisbak in.
slipknot shirts enzo inderdaad wel maar van andere bands zitten er soms bestwel mooie shirts bij
Oud 30-07-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 30-07-2003 @ 11:20:
slipknot shirts enzo inderdaad wel maar van andere bands zitten er soms bestwel mooie shirts bij
daar doelde ik niet alleen op. Sommige shirts zijn qua 'band'uiterlijk ook wel te doen.

Ik doelde meer op het feit dat je het draagt om te laten zien van wat voor muziek je houdt. En dat vind ik persoonlijk overbodig. Waarom zou je 'laten zien' dat je van metal/punk/rock houdt?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:40
Optima
Optima is offline
mijn stijl past bij mijn veelzijdige karakter, en NIET bij een sociale groep.
Oud 31-07-2003, 16:16
freakje
freakje is offline
Heb altijd mijn eigen gevoel gevolgd, maar de laatste tijd merk ik wel dat mijn kleding volwassener is geworden. Niet meer van die superbrede broeken, maar meer geklede, nette broeken. Geen slobbertruien meer, maar wel topjes en bloesjes met insnijding e.d.

Volgens mij gewoon omdat ik me trotser voel op mijn lichaam en het dus niet meer wil verstoppen in grote broeken en truien.
Oud 31-07-2003, 16:53
beija_flor
beija_flor is offline
Ik droeg vroeger echt rokjes met die kleurenpanty's echt een zuurstok. Nu totaal niet meer, komt ook door wat invloeden van thuis enzo. Maar ik vind het ook niet meer echt leuk,qua muziek luister ik nog wel van alles en nog wat.
Oud 31-07-2003, 17:12
soske
soske is offline
Vroeger was ik wel een modepopje, met veel make-up en hippe kleren enzo. (Althans dat vond ik zelf) Nu is het wat wijder, kleurtjes maar geen zuurstok-effect en veel minder make-up.
Oud 31-07-2003, 17:12
here I am
here I am is offline
ik vind dat je gewoon moet dragen waar je je lekker bij voelt, niet om bij de groep te horen.
ontopic:
ik draag nu wijde broeken terwijl ik vroeger toch wel strakke broeken droeg. En ook wijdere t-shirts trouwens, al heb ik ook nog wel strakke...
en je stijl verandert ook wel naarmate je ouder wordt...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:30
Verwijderd
ik begin juist meer over te stappen op strakkere/nettere broeken...nog wel met wijd uitlopende pijpen maar niet meer zo erg dat je je schoenen niet meer kan zien...maar misschien komt dat wel doordat ik dit schooljaar stage ga lopen dat ik er een beetje representatief uit moet zien...ook als ik met klanten ga praten enzo...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:01
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 30-07-2003 @ 11:27:

Ik doelde meer op het feit dat je het draagt om te laten zien van wat voor muziek je houdt. En dat vind ik persoonlijk overbodig. Waarom zou je 'laten zien' dat je van metal/punk/rock houdt?
dan kunnen anderen die er ook van houden je herkennen maybe
Oud 31-07-2003, 18:23
Roxy
Roxy is offline
Ja mijn stijl verandert, natuurlijk, ik verander ook dus mn stijl gaat mee... Ik moet zeggen dat het niet al te drastisch is maar beetje bij beetje gaat..
12/14 jaar, strakke cars spijkerbroeken en grote truien altijd grijs/zwarte truien ook.
15/17 jaar, de iet wat wijdere broek ondekt, in recht model, beetje baggy, en wijduitlopend, ribbroeken vond ik erg hip. Capuchon(band)truien, girlies, gewone shirtjes van alles wat, licht alternatief zeg maar.. wel steeds wat meer de alto kant op..
18/19 jaar, niet zo heel veel verandert, ribbroeken vind ik nog steeds geweldig, de iet wat wijdere broek blijf ik ook houden omdat ik dat gewoon beter vind staan bij mij, rokjes zijn erg hip geworden, de altoheid zakt wel weer een beetje af, maar ik ben nooit echt extreem geweest..
Oud 31-07-2003, 18:33
here I am
here I am is offline
Citaat:
maria schreef op 31-07-2003 @ 18:30:
ik begin juist meer over te stappen op strakkere/nettere broeken...nog wel met wijd uitlopende pijpen maar niet meer zo erg dat je je schoenen niet meer kan zien...maar misschien komt dat wel doordat ik dit schooljaar stage ga lopen dat ik er een beetje representatief uit moet zien...ook als ik met klanten ga praten enzo...
ik moet voor school ook stage gaan lopen dus zorg er wel voor dat ik wat nettere kleren heb...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 19:19
herz
herz is offline
k ben nog maar 15 maar ik zie ook al een verschil in stijl in mezelf te komen. eerst luisterde ik naar cradle of filth toen naar punk toen naar power metal en proggresive rock en nu luister ik hardcore (jeweetwel die hedendaagse gabbermuziek) wie niet in stijlen verandert tijdens zijn puberteit is of een meeloper (zeer waarschijnlijk) of hij houdt al die tijd echt van die muziek. Ik heb nooit last van meelopen gehoudt omdat ik nogal schuw ben voor groepen mensen dus ik werd op een 1 of andere manier onderdruk gezet.

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 19:22
here I am
here I am is offline
waar ook nog eens bij komt dat het gewoon niet origineel is en eigenlijk ook wel een beetje zielig dat je niet anders durft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:06
herz
herz is offline
een stijl is een informatie over hoe je kunt gedragen en overleven als een sociaal persoon in een kudde (dat is een belangrijk stuk voor de [puber]) later zul je beseffen dat je beter af bent als individueel persoon dan als massa, je zult bedenken dat je zult verdwijnen in de leegte van de massa van 5 miljard.
daarom zeg ik:
betekent iets voor jezelf en anderen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 23:05
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Ik verander best wel vaak van stijl, maar combineer het toch met de kleren die ik al heb. Vind het namelijk zonde. Maar ik hoop echt dat ik ooit een eigen stijl heb, iets waar je me direct aan kan herkennen.
Oud 31-07-2003, 23:46
Kadaffi
Kadaffi is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 29-07-2003 @ 16:17:
Als ik jou in een donker steegje tegenkom loop ik een blokje om als je het niet erg vindt. Ik zal geen oordeel over gabbers vellen, daar waag ik mij niet aan, maar op een één of andere manier vind ik dat bomberjacks etc en vooral lonsdale iets gewelddadigs uitstralen. Waarom weet ik ook niet, misschien een onbewuste associatie

Op mn werk zit ook een gabber, fantastisch goeie gozer, maar als ik hem niet kende en ik kwam hem 'in het wild' tegen was ik er met een grote boog omheen gelopen.

Ra ra hoe kan dat.
Oud 01-08-2003, 00:13
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Zijn hier mensen die op een dag gingen slapen als alto, en vervolgens de volgende dag wakker werden als kakker?
Oud 01-08-2003, 00:29
Verwijderd
Ja, als ik niet van stijl zou veranderen was ik nog gabbah baby !
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 30-07-2003 @ 12:40:
mijn stijl past bij mijn veelzijdige karakter, en NIET bij een sociale groep.
"ik ben geen altow ik ben messeluf"

(inkoppertje)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:
EtotheK schreef op 29-07-2003 @ 16:27:

punk kleding vrolijk?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:46
herz
herz is offline
kunst dat moet het zijn.. ja kunst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten