Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 18:01
Verwijderd
nog meer mensen die hier aan doen/deden...

en een algemenere vraag; wat vind je van verdedigingssporten, zinvol/zinloos en waarom?
Advertentie
Oud 20-04-2002, 18:50
Verwijderd
Ehh, wat doe je bij Jiu Jitsu? Ik neem aan dat het een vechtsport is maar goed, daarmee is alles ook gezegd.
Oud 20-04-2002, 19:28
Verwijderd
Jiu Jitsu is sport waaruit judo enzo kwamen...

judo is echt een sport, jiu jitsu is over het algemeen wat bruikbaarder; je leert er doorgaans gemenere technieken... sommigen niet in de laatste zin bedoeld om iemand permanent uit de roulatie te halen.....

ook mag je zelf wat improviseren bij sommige technieken...

als je naar zelfverdediging kijkt is het allround: karate is voornamelijk slaan+schoppen, judo is worpen+klemmen, jiu jitsu gebruikt beiden....
Oud 20-04-2002, 20:57
Utreg_Nr1
Utreg_Nr1 is offline
Shanghaiiiii Foe jong haiiiiii Banzaiiiiiiii
Oud 21-04-2002, 01:37
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
'k Vind het mooi om naar te kijken.

Denk nog altijd dat een stel goede hardloopbenen praktischer is dan een vechtsport kennen en kunnen, maar goed..

Heb een tijdje (Shotokan) karate gedaan, was leuk en aardig, maar ik kon er niks van.
Oud 22-04-2002, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
'k Vind het mooi om naar te kijken.

Denk nog altijd dat een stel goede hardloopbenen praktischer is dan een vechtsport kennen en kunnen, maar goed..

Heb een tijdje (Shotokan) karate gedaan, was leuk en aardig, maar ik kon er niks van.
hehe, kan zelf heel hard lopen...
maar ik loop niet weg voor probleem (of het moet een hopeloze situatie zijn, ben wel gek, maar niet dom, 10 man is mij iets teveel)

kan de 80 meter in 9.16 lopen (dat was 3 jaar geleden opgenomen, nu kan het misschien nog iets sneller)
Oud 27-04-2002, 17:26
JCH83
JCH83 is offline
Citaat:
Havock schreef:
nog meer mensen die hier aan doen/deden...

en een algemenere vraag; wat vind je van verdedigingssporten, zinvol/zinloos en waarom?
Ik judo nu al een jaar of acht, en ga in (ongeveer) februari voor mijn zwarte bandje

Mijn judoleraar heeft ook jaren jiujitsu les gegeven, dus vinden we in de judoles daar nog wel eens wat van terug.

Budosporten vind ik in het algemeen zinnig, zolang de sporter er meer dan zeg drie jaar mee bezig is. Do betekent immers "weg" en dat houdt in dat je pas na een jaar of tien de basis goed onder de knie begint te krijgen. Dan begint er ook pas sprake van vorming van karakter door de vechtsport te zijn IMO.

Mensen die ff snel willen leren vechten, horen in de eerste plaats niet in een dojo thuis, en zullen in de tweede plaats teleurgesteld zijn, dat budo moeilijker is dan de meeste mensen denken. Ze kunnen vaak de discipline om te trainen niet opbrengen.

Vechtsporten vind ik erg zinvol, omdat mensen leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan, respect voor elkaar te hebben, en leren dat het zinniger is om een gevecht uit de weg te gaan, dan er een aan te gaan.
Oud 14-05-2002, 10:26
Verwijderd
Ik doe aan judo en jiujitsu, bevalt goed.
Volgend jaar ga ik studeren. Moet ik dus op zoek naar een nieuwe club. Is er iemand die in groningen bij de mattekloppers traint en, zoja, hoe bevalt dat?
Oud 18-05-2002, 16:39
Egyptian
Egyptian is offline
'k judo sinds m'n 6e, ben met 11 met jiu-jitsu begonnen omdat alleen judo me te "soft" was, 'k wou iets harders, dus ook schoppen en slaan enzo.

met 14 ben ik Taekwondo erbij gaan doen, omdat je met jiu-jitsu niet echt hard mag schoppen, bij Taekwondo kan je tenminste "doorschoppen".

Heb nu 3e dan Judo en 2e dan Jiu-jitsu.

ook nog paar jaar Kungfu geprobeerd, en een paar maanden aikido maar dat laatste viel erg tegen.

'k vindt 't al sport erg zinvol, je raakt je engergie goed kwijt, je leerd iets nuttigs, als je bijv. wordt aangevallen op straat.
En het is goed voor je zelfvertrouwen.
Oud 31-10-2002, 20:36
devilcat
devilcat is offline
maar jiu jitsu is dat niet heel wreed?
ik hebwel karate gedaan ik zit nu te twijfelen of ik weer op karete ga of op jiu jitsu...

ik dacht dat met Jiu jitsu het heel erg pijn doet en dat je dan van de ene hoek naar de andere hoek wor dgeslingerd..??

kan iemand meer info geven over jiu jitsu???
Oud 01-11-2002, 10:50
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
devilcat schreef:
maar jiu jitsu is dat niet heel wreed?
ik hebwel karate gedaan ik zit nu te twijfelen of ik weer op karete ga of op jiu jitsu...

ik dacht dat met Jiu jitsu het heel erg pijn doet en dat je dan van de ene hoek naar de andere hoek wor dgeslingerd..??

kan iemand meer info geven over jiu jitsu???
Info van de website van onze budoclub:

Jiu Jitsu (zelfverdedigingskunst) :
Jiu Jitsu vindt zijn bestaan rond de middeleeuwen en werd bijna
uitsluitend beoefend door de klasse der krijgers, de Samurai's. Zij
bezaten het voorrecht om twee zwaarden te mogen dragen een lang en
een kort. Gewone burgers mochten geen wapens dragen. Als de Samurai
tijdens het gevecht werd ontwapend, moest hij met de blote handen
verder strijden. De techniek van het zwaardvechten en het vechten-metblote-
handen leerden de Samurai's op scholen. Uit de kunst van het
vechten-met-blote-handen is later het Jiu Jitsu ontstaan. In 1868 werd
het Feodaal stelsel in Japan afgeschaft en werd de Samurai's het dragen
van zwaarden verboden. De gewone burgers namen de vechtkunst-metde-
blote-handen over en de geheimen van de scholen werden openbaar.
Jiu Jitsu heeft als voornaamste principe het meegeven, het gebruik
maken van de kracht van de tegenstander. De Jiu Jitsu-ka doet niets
zonder aangevallen te worden, daarna straft hij wel onverbiddelijk af.
Elke seconde dat een gevecht langer duurt, brengt risico's met zich mee.
Om dit te kunnen beoefenen wordt een zwaar beroep gedaan op
beheersing van lichaam en geest.

Ik zit er nu zelf half jaartje op, is wel leuk je leert vooral hand/pols bevrijdingen, verwurgingen en klemmen. Is een soort zelfverdediging + (eventueel) afmaken van tegenstander (of in ieder geval 'het onder controle brengen' (--> arm breken ofzo )
Oud 01-11-2002, 19:17
devilcat
devilcat is offline
maar wel iets voor een meisje dus

ik heb karate gedaan maar ik zoek toch iets anders.
jiu jitsu lijkt me wel wat
Oud 02-11-2002, 13:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een vriend van me doet eraan, ikzelf nie. Mij niet gezien. Ik blijf liever fitnessen
Oud 04-11-2002, 20:19
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
devilcat schreef:
maar wel iets voor een meisje dus

ik heb karate gedaan maar ik zoek toch iets anders.
jiu jitsu lijkt me wel wat
is ook voor meiden ja, bij ons zitten er ook een paar, hoewel ze niet altijd meedoen met de wat zwaardere trainingen. Maar kan goed.
Oud 04-11-2002, 20:49
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
ik heb het een paar jaar gedaan, ik had de gele band, met bruine slip....maar, ik vond het wel een leuke sport, ik moest er alleen mee stoppen omdat de motorsport meer tijd nodig had.
Oud 04-11-2002, 20:53
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
NeuroticA_NL schreef:
ik heb het een paar jaar gedaan, ik had de gele band, met bruine slip....maar, ik vond het wel een leuke sport, ik moest er alleen mee stoppen omdat de motorsport meer tijd nodig had.
werk(t)en jullie met slip? bij ons werd gezegd dat ze bij jiu-jitsu alleen met banden werk(t)en, en niet met slip zoals bijv. judo...
Oud 06-11-2002, 15:29
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
Jup, bij mij deden ze wel degelijk aan slippen.....
Oud 07-11-2002, 12:04
moderated
moderated is offline
jiu-jitsu heb je hendig veel aan doe het nou al zeker 6 jaar heb bijna eerste dan maar ik loop er niet mee te koop zodra ik in een gevecht kom weet ik mezelf wel goed te redden en bij judo heb ik zelf het gevoel dat je er niets mee kunt ik heb ook een tijd wedstrijden gedaan met jiu-jitsu was niet echt geweldig maar dat kwam door het judo gedeelte erin en judo is rottig maar ja je krijgt bij jiu-jitsu wel uitgelegd hoe je iemand snel en gemakkelijk om kunt leggen en een beetje conditie moet je wel hebben anders presteer je op de mat helemaal niets
Oud 07-11-2002, 15:26
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik doe er ook aan, na iets van 4/5 jaar aan judo te hebben gedaan, wat te soft was en waar je niets aan had.

Ik vind het wel redelijk, maar dat komt omdat ik train in Nieuwegein, bij een vereniging waar alleen maar mensen onder mijn leeftijd trainen. D'r is dus niet zoveel aan omdat ze geen tegenstand kunnen bieden .

Dus, weet iemand misschien een andere jui jitsu vereniging in de buurt van nieuwegein/vianen/culemborg? Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 15:28.
Oud 16-11-2002, 09:47
what may come
what may come is offline
Tsja, heb 9 jaar wedstrijd judo gedaan, en weet dus dat judo niet geschikt is voor op straat, daar het niet all-round is.
Hetzelfde geld (vind ik) voor jiu jitsu, omdat daar maar bitter weinig grondtechnieken in voorkomen, helemaal ivt. judo.

Maar, iemand die al enige jaren op een vechtsport zit, weet dat je ondanks alles je uit een vervelende situatie moeten proberen te praten...en nooit je tegenstander onderschatten!!

Is er iemand die aan pancrase doet? (ook wel bekend als: japanese free fighting, of shooto fighting)

M!K
Oud 18-11-2002, 19:39
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
moderated schreef:
jiu-jitsu heb je hendig veel aan doe het nou al zeker 6 jaar heb bijna eerste dan maar ik loop er niet mee te koop zodra ik in een gevecht kom weet ik mezelf wel goed te redden en bij judo heb ik zelf het gevoel dat je er niets mee kunt ik heb ook een tijd wedstrijden gedaan met jiu-jitsu was niet echt geweldig maar dat kwam door het judo gedeelte erin en judo is rottig maar ja je krijgt bij jiu-jitsu wel uitgelegd hoe je iemand snel en gemakkelijk om kunt leggen en een beetje conditie moet je wel hebben anders presteer je op de mat helemaal niets
jörgen, watje, je doet niet eens aan fighting

*is trainigspartner van jörgen*
Oud 25-11-2002, 10:36
moderated
moderated is offline
Citaat:
jörgen, watje, je doet niet eens aan fighting
nee ik doe het niet meer nee want ik had altijd een blessure na een training of wedstrijd dus ik doe dat niet meer kom jij morgen trainen???????????? anders moet ik weer met die deen trainen en die gooit hard!! (grapje)
Oud 17-09-2011, 10:54
stef-KG
stef-KG is offline
ik vind vecht- en verdedegingssporten wel zinvol.
ik zit zelf op judo en jiu jitsu en het komt me goed van pas als iemand op school of ergens anders bijv. een woede aanval heeft of als ik zelf wordt aangevallen (1 keer echt gebeurd.)
Dus ik vind het zeer zinvol.
Oud 17-09-2011, 11:01
Definite
Definite is offline
Als je ervaren beoefenaar bent is het zeker zinvol, maar dan moet je zo ervaren zijn dat al je handelingen geautomatiseerd zijn, anders ben je in the heat of the moment altijd te laat.
Oud 17-09-2011, 13:14
T_ID
T_ID is offline
Een up van acht jaar oud?
Oud 18-09-2011, 13:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Een up van acht jaar oud?
Dit --> slotje
Als je het over vechtsporten wilt hebben kun je daar natuurlijk wel altijd een nieuw topic voor aanmaken

Regels voor berichten