Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 03:58
Frondish
Frondish is offline
Hallo allemaal,ik heb al heel lang last van een probleem met mijn maag of slokdarm ik weet niet welke maar ik zal het u uitleggen wat er allemaal gebeurd waar ik het over heb..

Zodra ik iets eet (Bijvoorbeeld patat) en ik eet gewoon waar ik voldoende aan heb dan is het zo als ik na het eten weer gewone dingen doe.
dat ik dan me patat weer gewoon terug in mijn mond krijg via me slokdarm.. ik moet dan niet kotsen want dan kan ik om de 3 minuten wel naar de wc gaan , maar ik krijg het echt terug in me mond zoals ik het naar binnen schoof ik heb het me hele leven al naar mijn idee..en als ik dus vlees eet krijg ik echt de stukken vlees weer naar boven en slik ik het weer in. ik ben toen ik 8 was naar het ziekenhuis geweest en die hebben mijn hele maag onderzocht en konden niets vinden ik vind het echt niet leuk vooral niet in deze leeftijds fase... ik ben 14 jaar oud , weeg in de 60 kilo en ben rond de 1.80

Is er misschien iemand die dit herkent.

Alvast bedankt
Oud 01-08-2003, 05:39
Somebody Special
Somebody Special is offline
Vervelend idd.
Eet je te snel? Kauw je wel goed?
Boer je het op? Komt er zuur mee?
Oud 01-08-2003, 08:18
Verwijderd
hmm ik zou echt niet weten wat het kan zijn.. Misschien iets met je slokdarm of dat je maag niet goed sluit, of iets in de verbinding van die 2
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:41
Verwijderd
Als er stukken vlees naar boven komen, dan raad ik je aan om eens op je eten te kauwen voor je het doorslikt...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:31
Miracle
Miracle is offline
m'n moeder heeft het ook. Dat het zuur gewoon steeds weer naar boven komt. Ze hebben het onderzocht en het blijkt dat haar maag heel ietsje verschoven is en hij ligt daardoor ietsje schuiner ofzo. Ze heeft massa's medicijnen en moet goed opletten hoe en wanneer ze eet. Ook heeft ze 's nachts haar bed iets omhoog staan, zodat haar hoofd hoger is dan haar maag, om te verkomen dat het allemaal weer terug komt.

Geen idee of jij hetzelfde hebt, maar anders kun je misschien nog een keer vragen naar een onderzoek.
Oud 01-08-2003, 12:18
Frondish
Frondish is offline
nee dat heb ik niet geloof ik het is gewoon echt eten...geen zuur
eten heel goed doorkauwen heb ik ooit als is geprobeerd een week ofzo maar dat hielp niet
Oud 01-08-2003, 12:27
Quiana
Quiana is offline
Een soort van oprisping oid?

Ik heb weleens dat m'n eten naar boven komt,
(maar dan wel zodanig dat ik ga overgeven),
en dat komt dan doordat ik in één keer heel veel
gegeten heb, of gewoon te snel eet...

Kan het dat je te snel eet oid?
Oud 01-08-2003, 13:33
Frondish
Frondish is offline
maar als ik te snel eet drink ik ook te snel en ik krijg het echt om de paar minuten naar boven gewoon
Oud 01-08-2003, 14:01
Frondish
Frondish is offline
nee reflux heb ik al gecheckd op internet maar dat heeft iets te maken met je midden rif nou had ik wel in een encyclopedy gelezen...dat het mogelijk is dat er een soort knik in me slokdarm zit doordat ik vroeger bijna was gestikt ofzo en...verschijnselen van die knik in de slokdarm zijn dat je vaak hebt dat je neit kunt slikken ( bekend terrein voor mij) en dat je pijn op je borst heb dat voelt als een hartinfarct ( komt ook bekend voor)

ik ga nog even kijken hoe het heet en ff google afzoeken
Oud 01-08-2003, 14:07
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 01-08-2003 @ 14:49:
Heet dat niet Reflux ofzo? Bij baby'tjes iig wel, geloof ik.
jah,hebben heel wat babytjes,maar denk niet dat dat bij volwassenen hetzelfde is...
Oud 01-08-2003, 14:15
Frondish
Frondish is offline
ik ben 14 ik snap eigenlijk ook niet waarom er 24 bij me naam staat
Oud 01-08-2003, 14:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SynoP schreef op 01-08-2003 @ 15:01:
nee reflux heb ik al gecheckd op internet maar dat heeft iets te maken met je midden rif nou had ik wel in een encyclopedy gelezen...dat het mogelijk is dat er een soort knik in me slokdarm zit doordat ik vroeger bijna was gestikt ofzo en...verschijnselen van die knik in de slokdarm zijn dat je vaak hebt dat je neit kunt slikken ( bekend terrein voor mij) en dat je pijn op je borst heb dat voelt als een hartinfarct ( komt ook bekend voor)

ik ga nog even kijken hoe het heet en ff google afzoeken
In dat geval zou het om een middenrifbreuk kunnen gaan. Een andere mogelijkheid zou achalasie kunnen zijn. Daarbij treedt er onder in de slokdarm een vernauwing op doordat de spieren onder in de slokdarm zich niet kunnen ontspannen, zodat maar een gedeelte van het voedsel in de maag terecht komt en het overige gedeelte in de slokdarm achterblijft. Het wordt veroorzaakt doordat zenuwcellen in de slokdarmwand, die ontspanningsprikkels aan de spieren onder in de slokdarm door moeten geven, beschadigd zijn. Het kan daarbij om een aangeboren beschadiging gaan of een beschadiging die later is opgetreden. Het is niet bekend wat de oorzaak van zo'n beschadiging is.
Symptomen zijn een benauwd gevoel, wat soms zo hevig is dat men denkt dat men hartklachten heeft, het voelen dat het voedsel niet wil zakken en bij het langdurig bestaan van achalasie (maanden of zelfs jaren) het terugkomen van voedsel in de mond, dat echter niet zuur smaakt omdat het niet in de maag is geweest.
Ik kan niet met zekerheid zeggen of het bij jou inderdaad om achalasie gaat, maar het lijkt me in ieder geval het beste om via je huisarts een verwijzing naar het ziekenhuis te regelen voor nader onderzoek.
Oud 01-08-2003, 14:25
Frondish
Frondish is offline
Ik denk dat dit het best wel eens zou kunnen zijn ik ga even internet af searchen en kijken of ik er meer kan over vinden....

Hartstikke bedankt !
Oud 01-08-2003, 18:06
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SynoP schreef op 01-08-2003 @ 15:25:
Ik denk dat dit het best wel eens zou kunnen zijn ik ga even internet af searchen en kijken of ik er meer kan over vinden....

Hartstikke bedankt !
Graag gedaan. Wat je leeftijd betreft kun je het volgende doen: ga naar mijn profiel links boven aan de pagina, selecteer dit en kies vervolgens voor de optie wijzig profiel. Je kunt dan je geboortedatum ingeven. Zodra je dat gedaan hebt en je profiel opnieuw hebt opgeslagen zal je juiste leeftijd wel worden weergegeven.
Oud 05-08-2003, 19:24
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik zou idd even op het internet surfen. En nog een keer naar de dokter gaan. Een second opinion kan nooit kwaad, misschien dat een andere dokter wel iets vind/ weet wat het is. Ik weet niet hoelang het geleden is dat je naar de dokter bent geweest hiervoor, maar de geneeskunde ontwikkeld zich ook snel waardoor ze er nu misschien wel een naam en een behandeling voor hebben.
Tja en anders bij de apotheek pillen tegen oprisping ofzo halen als het allemaal niet helpt.
T lijkt me vrij lastig en ik zou toch kijken of je het kunt verlichten. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten